Rád by som si tu prečítal Vaše pocity pri stláčaní plynového pedálu nakoľko mám z neho nepríjemný pocit pri jazde .
Plynový pedál kladie na môj vkus neprimeraný odpor, pri vypnutom motore ked ho chcem stlačiť na podlahu tak ako a blížim k podlahe kladie čoraz väčší odpor , počas jazdy keď ho chcem len jemne stláčať tak v mnohých častiach jeho dráhy akoby sa počas tohoto jemného stláčania "zasekol" . To zaseknutie je naozaj nutné prekonať len minimálnym zvýšením tlaku na pedál popíšem tak aby bolo rozumieť o čo zhruba ide :
Idem si na diaľnici 90-100 za kamiónom ktorý zrýchľuje veľmi pomaly a ja zároveň s ním, tak postupne zvyšujem tlak na plynový pedál ktorý ale stojí na mieste a auto len veľmi pozvoľna akceleruje - počas ďalšieho pôsobenia tlaku nohou na pedál akoby bola prekonaná nejaká prekážka v jeho dráhe a naraz klesne dajme tomu o 5mm a auto začne už štandardne akcelerovať ako je žiadané .
Tzn. chod plynového pedálu nie je v žiadnom prípade počas jazdy úplne plynulý nie je možné pôsobením minimálneho tlaku na pedál ho donútiť aby jemne klesal dole - príklad fabia, saxo, fiesta, caddy či megane - na žiadnom z týchto áut podobný jav nepozorujem, v RIU mi to dosť vadí obmedzuje to komfort jazdy a ja neviem či to je alebo nieje normálne, v žiadnom prípade si nespomínam či to bolo aj po kúpe RIA alebo to vzniklo časom je to už veľmi dlhú dobu trvajúci problém a naozaj je nepríjemné keď idem 20kmh na dvojke dlhší čas a nie som schopný plynulo akcelerovať nakoľko postupným vyvíjaním tlaku na plynový pedál tento náležite neklesá a vo výsledku (po prekonaní vyššie popísanej "prekážky" pedál klesne) a s autom to trhne čo nie je mnou žiadaný efekt ktorý je samozrejme štandardný pri prudšej akcelerácii .
Máte niekdo s RIOm podobné skúsenosti ? Netuším ako funguje to prídávanie plynu ale v momentálnej situácii pri nájazde 10500km mám obavy čo to môže spôsobovať .
Problém sa na nejakú chvíľu zmierni keď pri vypnutom motore zopár krát stlačím plynový pedál úplne na podlahu čo ako som už vyššie popisoval kladie pri spodnom konci dráhy pedálu neprimeraný odpor .
Do servisu som zatial ešte nevolal nakoľko je to možno nejaký štandardný jav alebo čo , nie je to vyslovene vec ktorá obmedzuje využívanie vozidla ale je to vec ktorá pomerne zásadne v mojich očiach kazí komfort jazdy nakoľko cestou na chalupu idem cca. 600m po veľmi zlej poľnej ceste - celý čas idem na jednotke a neustále spomaľujem pred výmolmi a pod., a opäť zrýchlujem a tu sa ten problém objavuje extrémne často a auto trhne pri pridávaní .
Nemyslím si že by to bolo mojou neschopnosťou viesť motorové vozidlo, na fábii 1,4 16V jazdievam bežne, predtým som mal saxo 1,1 44kw 2 roky a 40tis. najazdenych natom ale s týmto problémom som sa ešte nestretol .
Je možné to vyskúšať na akomkoľvek RIU úplne stačí ísť dlhšiu dobu na jednotke alebo dvojke napr. na 1500 otačkach a pokusiť sa velmi jemne pridať u mňa musím najprv prekonať postupným zvyšovaním tlaku na plynový pedál "prekážku" následne pedál klesne "na šupu" viac ako by som chcel a s autom trhne ako pri prudšej akcelerácii .
Pýtam sa tu, tento víkend si to ešte odsledujem ale je to nepríjemný pocit počas jazdy .
Neprimerané správanie pedálu akcelerátora
- Reklama
Re: Neprimerané správanie pedálu akcelerátora
Nie si sám. Ja mám to isté. Akoby sa zasekával a znemožňuje to schopnosť plynule pridávať, hlavne pri nižších prevodových stupňoch, kedy je to dosť citlivé.
Možno by pomohlo namazať to. Keď budem mať čas streknem tam silikón a napíšem či to ešte robí.
Možno by pomohlo namazať to. Keď budem mať čas streknem tam silikón a napíšem či to ešte robí.
Kia Rio II 1,4 - Sporty,Tropical Red: kúpene 3/2008, Nitra - najazdené cca. 40 000km
-
- Příspěvky: 274
- Registrován: sob bře 14, 2009 5:49 pm
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neprimerané správanie pedálu akcelerátora
Neviem az do akej miery sa to prejavuje tebe ale u mna je to neprijemne a uz aj ostatny ludia vnimaju problem lebo nakolko jazdim tam kam jazdim - chalupa v lese a pristupova "cesta" pre hospodarske stroje takze jednotka a niekde krokom niekde rychlejsie a spomalovanie a pridavanie a kazdu chvilu trhne s celym autom no vyslovene je to neprijemne mne aj ostatnym vo vozidle a aby toho nebolo dost tak sa to prejavuje aj na dialnici chcem pomalicky pridavat tak najprv to kopne a zacne pridavat a potom uz povolim nohu a pridavam ako potrebujem .
Naposledy upravil(a) MaTToS dne ned čer 13, 2010 9:04 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 288
- Registrován: stř črc 22, 2009 2:43 pm
- Bydliště: SlovaKIA
Re: Neprimerané správanie pedálu akcelerátora
mne to ide pekne plynule, reaguje dobre aj na jemne stlacenie pedala.
Kia Rio 1.4 16V Sporty Midnight Black
Kúpene : 10.7.2009
Kúpene : 10.7.2009
Re: Neprimerané správanie pedálu akcelerátora
U mna tiez reaguje velmi dobre... sice som uz pedal mal aj rozobraty lebo bol az prilis makky a dostaval som krce do clenka pri dlhej jazde, tak som pedal pritvrdil. Pedal drzi na 3 srovbach, v pohode sa da odtial vymontovat. no ak to mate v zaruke nieje co riesit. samozrejme ze pedal pri plnom pritalceni ma vacsi odpor, je to sposobene pruzinou. Zasekavat sa mi nezasekaval ani pred tym.
Kia Rio II 1,5 CRDi 81kW (104kW) r.v. 2006
Chiptuning 1.3.2010, 53000 km
104kW, 142k, 314nm
Chiptuning 1.3.2010, 53000 km
104kW, 142k, 314nm
Re: Neprimerané správanie pedálu akcelerátora
ja s tym suhlasim lebo mne sa tiez zasekuje pri jemnom stlacani a tak mi to s autom trocha trha ale v servise som sa na to este nepytal,mozno sa po nejakom case ten pedal uvolni,rozchodi ale na fabii som taky pocit s tym pridavanim plynu nemal
Re: Neprimerané správanie pedálu akcelerátora
V servise nič neodstránia, lebo nevedia že na tu pružinu stačí streknúť silikónový olej a problém je vyriešený
Kia Rio II 1,4 - Sporty,Tropical Red: kúpene 3/2008, Nitra - najazdené cca. 40 000km
Re: Neprimerané správanie pedálu akcelerátora
mne funguje pedal v pohode, ziadny problem
Kia Rio II 1,4 SPORTY rv. 2010
Tropical Red
Tropical Red