Auto 4x4 se nevypíná
Auto 4x4 se nevypíná
Zdar, mám Sorento 2008 2,5l v automatu. Mám problém s řazením 4x4 (mám AUTO a LOW). Když se mi připne přední náprava, tak se dost často stane, že už se nevypne. Auto je potom trochu hlučnější, huř se zatáčí a parkovat na plný rejd vůbec nejde. V servisu jsem byl dvakrát, nepřišli na nic, jen to vypnuli.
Zjistil jsem, že se tato závada projeví většinou při delší jízdě. Vše funguje ok a najednou je tam 4x4 a konec. Nepomuže ani vypnout motor a vytáhnout klíče, nic. Jen vyhodit ty dva konektory co jsou dole u toho moturku co to zapina a jet zbytek cesty na zadek.
Chtěl jsem se jen zeptat zda má nebo měl někdo podobnou závadu.
Zjistil jsem, že se tato závada projeví většinou při delší jízdě. Vše funguje ok a najednou je tam 4x4 a konec. Nepomuže ani vypnout motor a vytáhnout klíče, nic. Jen vyhodit ty dva konektory co jsou dole u toho moturku co to zapina a jet zbytek cesty na zadek.
Chtěl jsem se jen zeptat zda má nebo měl někdo podobnou závadu.
- Reklama
Re: Auto 4x4 se nevypíná
no neznám přesně konstrukce pohonů u Kia ale Nissana a Subaru znám, pokud můžu nějak srovnavat, tak u pohonu kde máš volitelný pohon AUTO se ti předek zapíná automaticky, a to bud za pomocí lamelový spojky nebo na základě rozdílu otáček kol (snímače ABS), který pak dají pokyn řídící jednotce aby zapnuly pohon předních kol.Určitě tam bude nějaký elekromoturek který spíná jen korunkovou spojku.Jediný co mi nejde do hlavy je že při automatickým spínání pohonu 4X4 není u vozidla použit mezinápravový diferenciál.
Co se týče tvoji závady tipoval bych to na relé, myslím že jednotka ABS bude dávat jednotce 4X4 udaje o protočení kol a ta na základě určité rozdílnosti zapne pomocí relátka přední nápravu. Takže něco se bud nerozepíná nebo něco nedává signál že kola mají stejnou rychlost.
Co se týče tvoji závady tipoval bych to na relé, myslím že jednotka ABS bude dávat jednotce 4X4 udaje o protočení kol a ta na základě určité rozdílnosti zapne pomocí relátka přední nápravu. Takže něco se bud nerozepíná nebo něco nedává signál že kola mají stejnou rychlost.
Re: Auto 4x4 se nevypíná
To je trochu jinak to Sorento má permanentní pohon 4x4 a tedy se nepřipojuje přední náprava s LOW, ale tím se řadí redukce a spojka se uzavírá napevno a tím jde stejný výkon na obě nápravy. Redukce se řadí zásadně u stojícího auta a vyřazení taky u stojícího auta. Pokud se nepodaří vyřadit redukci tak stačí mírně couvnout, aby se odstranil tlak v převodovém ústrojí a tím by měl ovládací motorek vyřadit redukci.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Auto 4x4 se nevypíná
Jirko asi budu muset založit nové téma na pohon u sorent protože tomu trošku nerozumím. U víše zmíněného problému nemůže mít permanentní pohon všech kol, vzhledem k tomu že má na spínači AUTO. I ty popisuješ že v případě zapnutí LOW se spojka uzamyká, tj tohle vozidlo nemá permanentní pohon všech kol, to má Subaru, Audi, a jiné. Prostě auto které má mezinápravový diferenciál. Tenhle systém je spíš srovnatelný s haldexem, nebo s obdobnými systémy. Tj bud spojka spíná díky rozdílnosti otáček hřídelí ( suzuki Sfift,Honda CRV, kdy ve spojce je gel který po zahřátí zhoustne a začne se přenášet toč. moment i na předek) nebo a k tomu se přikláním víc, je to srovnatelný s mým sorentem,jen s tím rozdílem že místo toho aby spínal řidič přepínač na 4x4 tak to za něj děla elekronika, proto ten nápis AUTO, proto má problémy se zatáčením a podobně, protože u něj nedochází k vyřazení předního náhonu.
Re: Auto 4x4 se nevypíná
Podle toho co mi říkali v servisu a co jsem o tom četl, tak stabilně je hnaná zadní náprava a přední se automaticky připíná podle aktualní potřeby. Závada je v tom, že se to nevypne. Hlavní problém je v tom, že se tato závada neprojeví pokaždé. V servisu jim to neudělalo ani jednou a mě pak po dvou hodinách jízdy (v servisu už jsem s tím byl třikrát, vyměnili konektory zkontolovali vše a neví co s tím). Možná nějaký studený spoj nebo něco takového. V autech se moc nevyznám, jen to co jsem slyšel, popřípadě vyčetl z netu.
Když se mi zapne předek a nechce se vypnout, tak vlezu pod auto a vyloupnu dva konektory co vedou k tomu motůrku co od něj vede kardan dopředu a k zadní nápravě a jedu jen na zadek. No a pak fičím do servisu.
Kamarád na slovensku má se svým Sorentem ten samý problém a taky neví co s tím, tak hledám někoho komu se tento problém podařilo úspěšně vyřešit.
S autem jezdím poměrně daleké cesty a dost ho potrápím v lese a v horším terénu (kvůli práci), ale mechanickou závadu (třeba od nějakého kamene apod.) v servisu vyloučili.
Jinak je to přesně jak to popisuje "kozejk"
Když se mi zapne předek a nechce se vypnout, tak vlezu pod auto a vyloupnu dva konektory co vedou k tomu motůrku co od něj vede kardan dopředu a k zadní nápravě a jedu jen na zadek. No a pak fičím do servisu.
Kamarád na slovensku má se svým Sorentem ten samý problém a taky neví co s tím, tak hledám někoho komu se tento problém podařilo úspěšně vyřešit.
S autem jezdím poměrně daleké cesty a dost ho potrápím v lese a v horším terénu (kvůli práci), ale mechanickou závadu (třeba od nějakého kamene apod.) v servisu vyloučili.
Jinak je to přesně jak to popisuje "kozejk"
Re: Auto 4x4 se nevypíná
Javiku doporučuji jednu věc, zajed do servisu a nech si to předělat na manuál.Předně automatický systém zapínání předního náhonu je totiž nesmysl do nebe volající. Takovýhle auto je pak hodně špatně čitelný, na sněhu při průhrabu zadních kol ti to tam ***** předek a ze zadohrabu ti to udělá 4x4 a to ještě na tvrdo v poměru 50:50, takže v zatáčkách silně nedotáčívé auto.To nemluvím o tom kdyby ti to tam zařadilo právě v zatáčce.Nehledě na to že elekronika ti to tam zařadí i pod zátěží,čím dochází k namáhání spojky která předek zařazuje.
Takže podle mě nech si to překopat na manuál, rozhodně by to neměl být problém, myslím že by si to zvládl i ty sám.
Tyhle ty pseudo 4X4 prostě nesnáším,nechápu proč automobilky vymýšlí systémy jako TOD, ten tvůj, když existují už desítky let ověřený a jednoduchý pohony všech kol. grrrrrrrrr
Takže podle mě nech si to překopat na manuál, rozhodně by to neměl být problém, myslím že by si to zvládl i ty sám.
Tyhle ty pseudo 4X4 prostě nesnáším,nechápu proč automobilky vymýšlí systémy jako TOD, ten tvůj, když existují už desítky let ověřený a jednoduchý pohony všech kol. grrrrrrrrr
Naposledy upravil(a) scenic dne úte srp 23, 2011 8:00 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Auto 4x4 se nevypíná
No zní docela rozumně co píšeš, zkusím se na to zeptat v servisu. Auto mám necelé dva roky najel jsem na něm 80 tisíc a byl jsem s tím docela spokojený. Původně jsem chtěl ten druhý systém, kde si to člověk sám přepíná, ale pak se objevilo tohle auto za hodně dobrou cenu, tak jsem si moc nevybíral.
sám to určitě nezvládnu, já umím zacházet akorát s motykou a brokovnicí, elektrice a autům se vyhýbám
sám to určitě nezvládnu, já umím zacházet akorát s motykou a brokovnicí, elektrice a autům se vyhýbám
Re: Auto 4x4 se nevypíná
Ahoj,
zásadně nedoporučuji dělat z permanentní 4x4 zadokolku a to z důvodu že není v předním diferáku volnoběžka jako u Lx a tím běží stále vše a jsou valivé odpory. Za další ten kruoťák 400 Nm jen na zadek způsobí na mokré nebo zasněžené silnici horké chvilky. Zadek ustřelí raz dva. Pokud správně funguje řídící jednotka a jsou Ok senzory tak je pohon 4x4 blezkurychlý. Na obrázku můžeš vidět jak je rozdělovací převodovka řešená a že odpojování konektorů od motorku redulce je zbytečné, pohon se řídí el.magnetickou spojkou.
zásadně nedoporučuji dělat z permanentní 4x4 zadokolku a to z důvodu že není v předním diferáku volnoběžka jako u Lx a tím běží stále vše a jsou valivé odpory. Za další ten kruoťák 400 Nm jen na zadek způsobí na mokré nebo zasněžené silnici horké chvilky. Zadek ustřelí raz dva. Pokud správně funguje řídící jednotka a jsou Ok senzory tak je pohon 4x4 blezkurychlý. Na obrázku můžeš vidět jak je rozdělovací převodovka řešená a že odpojování konektorů od motorku redulce je zbytečné, pohon se řídí el.magnetickou spojkou.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Auto 4x4 se nevypíná
takže už tomu začínám rozumět, takže asi tak. Existují u Sorenta dva systémy pohonu 4x4
EST - pohon který je ovládán čsitě elektricky pomocí čudlu, tj 2WD-4WD-4LOW, vozidlo má ozubený spojky v rozvodovce a diferenciálu, 2 proto aby se omezilo zbytečné otáčení kardanu, poloosy a dif se ale unášejí.Je to možná lepší řešení než užití volnoběžek, po čase s nimi byly problémy.
ATT - neboli TOD je pohon nikoliv PERMANENTNÍ !!!!! Je to systém využívající lamelovou spojku ke spínání náhonu přední nápravy na základě sensoru rychlosti přední a zadní nápravy umístěná na převodovce u hnacích hřídelí náprav,ABS,řídící jednotky TCM ( automatické převodovky) a to vše jde do jednotka ATT která rozhoduje o momentu kdy jednotka sepne.
Tudíž Jirka má pravdu, já se mýlil, protože sem myslel že u Sorenta existují 3 druhy pohonu. Co se týče ATT pohonu má spíš víc nevýhod než výhod, předně
- špatná čitelnost na sněhu a zatáčkách
- náchylnost lamely na spálení při zátěži
- časová prodleva než systém vyhodnotí rozdílnost otáček mezi 1 a 2 nápravou
- větší náročnost na kvalitu a výměnu oleje
Co se týče Javikova problému, nelze doporučit nic jiného než návštěvu servisu KIA.
Každopádně furt existuje možnost udělat to tak že spojku si budeš spínat ty místo elekroniky, jediná nevyhoda bude že se ti bude odvalovat kardan a dif ikdyž ji zrovna budeš mít vypnutou.Ale asi lepší než vždycky lést pod auto.Vše záleží jak si v servisu poradí a kolik tě bude stát oprava.
EST - pohon který je ovládán čsitě elektricky pomocí čudlu, tj 2WD-4WD-4LOW, vozidlo má ozubený spojky v rozvodovce a diferenciálu, 2 proto aby se omezilo zbytečné otáčení kardanu, poloosy a dif se ale unášejí.Je to možná lepší řešení než užití volnoběžek, po čase s nimi byly problémy.
ATT - neboli TOD je pohon nikoliv PERMANENTNÍ !!!!! Je to systém využívající lamelovou spojku ke spínání náhonu přední nápravy na základě sensoru rychlosti přední a zadní nápravy umístěná na převodovce u hnacích hřídelí náprav,ABS,řídící jednotky TCM ( automatické převodovky) a to vše jde do jednotka ATT která rozhoduje o momentu kdy jednotka sepne.
Tudíž Jirka má pravdu, já se mýlil, protože sem myslel že u Sorenta existují 3 druhy pohonu. Co se týče ATT pohonu má spíš víc nevýhod než výhod, předně
- špatná čitelnost na sněhu a zatáčkách
- náchylnost lamely na spálení při zátěži
- časová prodleva než systém vyhodnotí rozdílnost otáček mezi 1 a 2 nápravou
- větší náročnost na kvalitu a výměnu oleje
Co se týče Javikova problému, nelze doporučit nic jiného než návštěvu servisu KIA.
Každopádně furt existuje možnost udělat to tak že spojku si budeš spínat ty místo elekroniky, jediná nevyhoda bude že se ti bude odvalovat kardan a dif ikdyž ji zrovna budeš mít vypnutou.Ale asi lepší než vždycky lést pod auto.Vše záleží jak si v servisu poradí a kolik tě bude stát oprava.
Re: Auto 4x4 se nevypíná
Auto je ještě v záruce, tak oprava by neměla stát nic. Jen je problém, že už jsem s tím byl v servisu 3krát a nic moc se nevyřešilo. Tak jak tak díky za informace, které jste sem dali.
Myslel jsem, že je to častější závada, když ze 4 Sorentistů co je znám mají tento problém 2 .
Pokud by se snad našel jestě někdo kdo má tento problém budu moc rád, když se ozve.
Příští týden jedeme zase do servisu, tak jestli se to podaří konečně vyřešit tak dám vědět co s tím.
Myslel jsem, že je to častější závada, když ze 4 Sorentistů co je znám mají tento problém 2 .
Pokud by se snad našel jestě někdo kdo má tento problém budu moc rád, když se ozve.
Příští týden jedeme zase do servisu, tak jestli se to podaří konečně vyřešit tak dám vědět co s tím.
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: úte pro 15, 2009 12:48 pm
Re: Auto 4x4 se nevypíná
Takisto mám tento problém . začalo sa to objavovať po odjazdení cca 150 000 km.
podarilo sa to nejak vyriešiť?
podarilo sa to nejak vyriešiť?
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: ned srp 29, 2010 1:07 am
- Bydliště: Brno
Re: Auto 4x4 se nevypíná
Přeji všem pěkný den,
taky mám Sorento po faceliftu 07 s TOD, manuální převodovku a taky jsem řešil problémy s redukční převodovkou respektive s připínáním přední nápravy přes el. magnet spojku která je součástí redukční převodovky. Můj problém byl ten, že jsem loňskou zimu párkrát zapadl ve sněhu a na mírně zledovatělé silnici v mírném kopci a tak jsem pátral co se děje. Byl jsem několikráte v servisu a pátral i na zahraničních fórech, kde je diskuze ohledně systému TOD celkem živá.
Zjistil jsem, že do těchto modelů po faceliftu už nedávali zadní samosvorný diferenciál (ale dá se dokoupit, v autoriz. servisu za něj chtěli cca 32tisic), takže v případě prokluzu zadku se točí pouze jedno zadní kolo. Ale to není vše !!! Připínání předního náhonu systému TOD přes řídící jednotku pohonu 4x4 je dosti složitá záležitost. Tato jednotka řízení pohonu 4x4 si načítá impulzy ze senzorů na nápravách a podle toho posílá pulzně šířkovou modulaci do cívky, která ovládá el. magnet spojku a připíná přední nápravu tím stylem, že podle toho jak uzná za vhodné tak pošle na předek od 10 do 50% výkonu. Takže když někde zapadnete a snažíte se vyprostit, tak se Vám točí jedno zadní kolo a tu a tam Vám řídící jednotka pošle na předek 10-50% výkonu a zase jej odpojí. Když připnete redukci, tak se mírně změní chování řídící jednotky a začne posílat na přední nápravu širší pulzně šířkovou modulaci a el. magnet spojka přenáší na přední nápravu 50% výkonu, ale ne stále, opět jen po dobu co si určí řídící jednotka pohonu 4x4. Kdo by tento sytém chtěl obejít tím, že do cívky el. magnet spojky pustí natvrdo 12V, aby si uzamknul předek a zadek na 50:50, tak tuto cívku el. magnet spojky zvanou selenoid za chvíli upeče !!! Není stavěná na jiný způsob napájení než pulzně šířkovou modulaci. Kdy napájení 12V jde do cívky ve velmi rychlých různě širokých pulzech a šířkou těchto pulzů se mění přítlačná el. magnet. síla spojky. Při tomto pulzním způsobu napájení se cívka méně zahřívá.
Řešení ale existuje
Je třeba osciloskopem změřit parametry nejširší originální pulzně šířkové modulace při přenosu 50% výkonu. Postavit 12V pulzně šířkový zdroj na kterém odladit stejný průběh pulzně šířkové modulace pro 50% výkonu na předku. Pak si opatřit (nebo vyrobit) druhou slepou cívku (selenoid) s parametry podobnými originálnímu selenoidu el. magnet spojky a poslední komponent je třípolohový přepínač.
Přiložil jsem obrázek (snad se načte).
Systém pak funguje tak, že přidaný třípolohový přepínač v první poloze 4x2 přepojí řídící jednotku pohonu 4x4 ze skutečné cívky el. magnet spojky na slepou cívku a tím pádem je na zadní nápravě stále 100% výkonu a řídící jednotka pohonu 4x4 nehlásí žádné chybové hlášení a posílá svoje pulzy do druhé (slepé) cívky. A přední náprava je v klidu a nestane se Vám, že Vám na zasněžené silnici v zatáčce připne v ten nejméně vhodný okamžik předek a Vám se rázem stane auto silně nedotáčivé ... Bohužel jsem to už zažil ((
V duhé (prostřední) poloze pomocného přepínače vše funguje tak jako by tam pomocný přepínač nebyl.
A v poslední třetí poloze 4x4 se řídící jednotka opět přesměruje do pomocné slepé cívky, ale do skutečné cívky el. magnet spojky se pustí z pomocného pulzně šířkového zdroje odladěná pulzně šířková modulace pro trvalé připnutí předku 50:50.
Tímto sytémem se dá odstranit problém se zamrznutím připlého předku a také zapadnutí v terénu když řídící jednotka pohonu 4x4 nepochopitelně zapína a odpíná předek při zapnuté redukční převodovce jak ji zrovna napadne.
A taky problém, když Vám připne předek z ničeho nic v zatáčce na sněhu, když je to nejméně vhodné.
Foto je z pátání po řešení těchto problémů. Já mám svého mazlíka ještě v záruce, tak se do této úpravy teprve chystám. Ale po špatných zkušenostech s chováním řídící jednotky pohonu 4x4 jsem pro ni pevně rozhodnut.
Mé reklamace v servisu KIA dopadli tak, že mi v záruce zrepasovali přídavnou převodovku, ale tím to zhaslo. Řídící jednotky pohonu 4x4 se u nás při reklamaci a stěžování si na tyto problémy bohužel nemění. Jiné je to ve Španělsku, tam si výměnu těchto řídících jednotek pohonu 4x4 majitelé Sorent údajně dle informací na zahr. fórech na importérovi KIA ve Španělsku vydupali.
taky mám Sorento po faceliftu 07 s TOD, manuální převodovku a taky jsem řešil problémy s redukční převodovkou respektive s připínáním přední nápravy přes el. magnet spojku která je součástí redukční převodovky. Můj problém byl ten, že jsem loňskou zimu párkrát zapadl ve sněhu a na mírně zledovatělé silnici v mírném kopci a tak jsem pátral co se děje. Byl jsem několikráte v servisu a pátral i na zahraničních fórech, kde je diskuze ohledně systému TOD celkem živá.
Zjistil jsem, že do těchto modelů po faceliftu už nedávali zadní samosvorný diferenciál (ale dá se dokoupit, v autoriz. servisu za něj chtěli cca 32tisic), takže v případě prokluzu zadku se točí pouze jedno zadní kolo. Ale to není vše !!! Připínání předního náhonu systému TOD přes řídící jednotku pohonu 4x4 je dosti složitá záležitost. Tato jednotka řízení pohonu 4x4 si načítá impulzy ze senzorů na nápravách a podle toho posílá pulzně šířkovou modulaci do cívky, která ovládá el. magnet spojku a připíná přední nápravu tím stylem, že podle toho jak uzná za vhodné tak pošle na předek od 10 do 50% výkonu. Takže když někde zapadnete a snažíte se vyprostit, tak se Vám točí jedno zadní kolo a tu a tam Vám řídící jednotka pošle na předek 10-50% výkonu a zase jej odpojí. Když připnete redukci, tak se mírně změní chování řídící jednotky a začne posílat na přední nápravu širší pulzně šířkovou modulaci a el. magnet spojka přenáší na přední nápravu 50% výkonu, ale ne stále, opět jen po dobu co si určí řídící jednotka pohonu 4x4. Kdo by tento sytém chtěl obejít tím, že do cívky el. magnet spojky pustí natvrdo 12V, aby si uzamknul předek a zadek na 50:50, tak tuto cívku el. magnet spojky zvanou selenoid za chvíli upeče !!! Není stavěná na jiný způsob napájení než pulzně šířkovou modulaci. Kdy napájení 12V jde do cívky ve velmi rychlých různě širokých pulzech a šířkou těchto pulzů se mění přítlačná el. magnet. síla spojky. Při tomto pulzním způsobu napájení se cívka méně zahřívá.
Řešení ale existuje
Je třeba osciloskopem změřit parametry nejširší originální pulzně šířkové modulace při přenosu 50% výkonu. Postavit 12V pulzně šířkový zdroj na kterém odladit stejný průběh pulzně šířkové modulace pro 50% výkonu na předku. Pak si opatřit (nebo vyrobit) druhou slepou cívku (selenoid) s parametry podobnými originálnímu selenoidu el. magnet spojky a poslední komponent je třípolohový přepínač.
Přiložil jsem obrázek (snad se načte).
Systém pak funguje tak, že přidaný třípolohový přepínač v první poloze 4x2 přepojí řídící jednotku pohonu 4x4 ze skutečné cívky el. magnet spojky na slepou cívku a tím pádem je na zadní nápravě stále 100% výkonu a řídící jednotka pohonu 4x4 nehlásí žádné chybové hlášení a posílá svoje pulzy do druhé (slepé) cívky. A přední náprava je v klidu a nestane se Vám, že Vám na zasněžené silnici v zatáčce připne v ten nejméně vhodný okamžik předek a Vám se rázem stane auto silně nedotáčivé ... Bohužel jsem to už zažil ((
V duhé (prostřední) poloze pomocného přepínače vše funguje tak jako by tam pomocný přepínač nebyl.
A v poslední třetí poloze 4x4 se řídící jednotka opět přesměruje do pomocné slepé cívky, ale do skutečné cívky el. magnet spojky se pustí z pomocného pulzně šířkového zdroje odladěná pulzně šířková modulace pro trvalé připnutí předku 50:50.
Tímto sytémem se dá odstranit problém se zamrznutím připlého předku a také zapadnutí v terénu když řídící jednotka pohonu 4x4 nepochopitelně zapína a odpíná předek při zapnuté redukční převodovce jak ji zrovna napadne.
A taky problém, když Vám připne předek z ničeho nic v zatáčce na sněhu, když je to nejméně vhodné.
Foto je z pátání po řešení těchto problémů. Já mám svého mazlíka ještě v záruce, tak se do této úpravy teprve chystám. Ale po špatných zkušenostech s chováním řídící jednotky pohonu 4x4 jsem pro ni pevně rozhodnut.
Mé reklamace v servisu KIA dopadli tak, že mi v záruce zrepasovali přídavnou převodovku, ale tím to zhaslo. Řídící jednotky pohonu 4x4 se u nás při reklamaci a stěžování si na tyto problémy bohužel nemění. Jiné je to ve Španělsku, tam si výměnu těchto řídících jednotek pohonu 4x4 majitelé Sorent údajně dle informací na zahr. fórech na importérovi KIA ve Španělsku vydupali.
- Přílohy
-
- uprava_TOD_obr1.jpg (43.27 KiB) Zobrazeno 16776 x
KIA SORENTO 2.5 CRDi VGT, 125kW EX, black
Re: Auto 4x4 se nevypíná
Ahoj a je to přesně tak jak jsi to skvěle popsal. Ještě je tam změna že model 06-07 má jinou řídící jednoutku než 08-09. Já mám poslední verzi 09 vyrobenou 15.10. 2008 a zatím bez jediného problému. Je ale fakt že na zahraničních forech je tam toho popsáno hodně.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: stř čer 01, 2011 7:25 pm
Re: Auto 4x4 se nevypíná
Mal som podobný problém a vyriešilo sa to. Pozri obsah fóra z pát zář 09, 2011, kapitán a na konci máš riešenie.
Držím palce.
Držím palce.
Re: Auto 4x4 se nevypíná
Tak ja mam auto jeste stale v servisu, vymenili snad uz uplne vsechno a chyba se porad opakuje. Uz jsem z toho docela zoufaly, premyslim o te vyse zminene prestavbe.