Auto 4x4 se nevypíná
Re: Auto 4x4 se nevypíná
javiku to přece není řešení. Systém TOD je sice nesmysl ale když už by si servis s tím nevěděl rady, raději bych vozidlo vrátil a za ty prachy si koupil Subaru Forestr, než celý život se strachovat co mi zase odejde na pohonu 4x4
- Reklama
Re: Auto 4x4 se nevypíná
no to je pravda kozejku
Re: Auto 4x4 se nevypíná
vkládám sem přepis z jiného fora ohledně upravy nesmyslného systému TOD, přesně takhle jsem si to taky představoval
TOD systém
Pokud stojíte na zledovatělém kopci a chcete se rozjet, nejdříve vám proklouzne zadek, až pak se chytí předek - což je velmi často problém, který vám v kopci a ledu utrhne zadek a auto si dělá co chce.
Toto lze odstranit primitivním zařízením které "natvrdo" propojí oba kardany/nápravy, a tím se odstraní zbytečný a nepříjemný prokluz zadních kol.
Po nainstalování banálního vypínače bude 4x4 sepnuté "natvrdo" a nestane se vám, že skončíte ve smyku nebo v příkopu (toto lze používat pouze v terénu na sněhu, prostě na jakémkoli nezpevněném a nestabilním povrchu)
----------------------------------------
V převodovce je elektromagnet který se při prokluzu zadních kol aktivuje (a donutí sepnout lamelovou spojku) díky snímačům které snímají rozdílné otáčky předního a zadního kardanu, potažmo kol.
---
1. K drátu který vychází z redukční převodovky u zadního unašeče kardanu připájíte jiný drát který natáhnete do interéru (jednoduše se na něj napojíte)
2. Drát který vyvedete do interiéru se napájí na běžný vypínač (funkce zapnout/vypnout)
3. Z vypínače vyvedete drát k autobaterii, nebo na spínačku - stálý proud + před baterií musíte přidat běžnou pojistku!
-------------
Co se stane při zapnutí vypínače?
Až budete stát ve zledovatělém kopci, nebo pojedete ve sněhu, bahně a pod., tento spínač jednoduše zapnete a máte stálou 4x4 - natvrdo sepnutou.
Po najetí na asfalt vypínač zase vypnete a celý nesmyslný systém TOD, který si často žije svým životem opět funguje jako dřív
Míra www.1234.cz
TOD systém
Pokud stojíte na zledovatělém kopci a chcete se rozjet, nejdříve vám proklouzne zadek, až pak se chytí předek - což je velmi často problém, který vám v kopci a ledu utrhne zadek a auto si dělá co chce.
Toto lze odstranit primitivním zařízením které "natvrdo" propojí oba kardany/nápravy, a tím se odstraní zbytečný a nepříjemný prokluz zadních kol.
Po nainstalování banálního vypínače bude 4x4 sepnuté "natvrdo" a nestane se vám, že skončíte ve smyku nebo v příkopu (toto lze používat pouze v terénu na sněhu, prostě na jakémkoli nezpevněném a nestabilním povrchu)
----------------------------------------
V převodovce je elektromagnet který se při prokluzu zadních kol aktivuje (a donutí sepnout lamelovou spojku) díky snímačům které snímají rozdílné otáčky předního a zadního kardanu, potažmo kol.
---
1. K drátu který vychází z redukční převodovky u zadního unašeče kardanu připájíte jiný drát který natáhnete do interéru (jednoduše se na něj napojíte)
2. Drát který vyvedete do interiéru se napájí na běžný vypínač (funkce zapnout/vypnout)
3. Z vypínače vyvedete drát k autobaterii, nebo na spínačku - stálý proud + před baterií musíte přidat běžnou pojistku!
-------------
Co se stane při zapnutí vypínače?
Až budete stát ve zledovatělém kopci, nebo pojedete ve sněhu, bahně a pod., tento spínač jednoduše zapnete a máte stálou 4x4 - natvrdo sepnutou.
Po najetí na asfalt vypínač zase vypnete a celý nesmyslný systém TOD, který si často žije svým životem opět funguje jako dřív
Míra www.1234.cz
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: ned srp 29, 2010 1:07 am
- Bydliště: Brno
Re: Auto 4x4 se nevypíná
Nazdárek,
bohužel jak jsem již psal výše:
"Kdo by tento sytém chtěl obejít tím, že do cívky el. magnet spojky pustí natvrdo 12V, aby si uzamknul předek a zadek na 50:50, tak tuto cívku el. magnet spojky zvanou selenoid za chvíli upeče !!! Není stavěná na jiný způsob napájení než pulzně šířkovou modulaci. Kdy napájení 12V jde do cívky ve velmi rychlých různě širokých pulzech a šířkou těchto pulzů se mění přítlačná el. magnet. síla spojky. Při tomto pulzním způsobu napájení se cívka méně zahřívá."
Proto kdo by chtěl opravdu napájet el. magnet spojku natrvrdo 12V měl by si dát pozor, aby to bylo opravdu jen na chvíli a neupekl tuto cívku. Takovej spínač když zapomenete vypnout, tak se Vám to pořádně prodraží !!! Demontáž a rozebírka přídavné převodovky pro výměnu spálené cívky není levná záležitost. To co se bude zdát, že funguje, by napřed vzniklým nadbytečným teplem poškodilo izolační lak závitů cívky a následně mezizávitovými zkraty by odešla cívka. A to nemluvím o tom, že byste museli nějakým způsobem např. oddělovací diodou oddělit jednotku řízení pohonu 4x4, aby jste ji nepoškodili tím že na její výstup napojený na cívku pošlete natvrdo 12V.
Není to tak jednoduché. Doporučuji pulzně šířkové napájení tak jak jsem již psal výše.
bohužel jak jsem již psal výše:
"Kdo by tento sytém chtěl obejít tím, že do cívky el. magnet spojky pustí natvrdo 12V, aby si uzamknul předek a zadek na 50:50, tak tuto cívku el. magnet spojky zvanou selenoid za chvíli upeče !!! Není stavěná na jiný způsob napájení než pulzně šířkovou modulaci. Kdy napájení 12V jde do cívky ve velmi rychlých různě širokých pulzech a šířkou těchto pulzů se mění přítlačná el. magnet. síla spojky. Při tomto pulzním způsobu napájení se cívka méně zahřívá."
Proto kdo by chtěl opravdu napájet el. magnet spojku natrvrdo 12V měl by si dát pozor, aby to bylo opravdu jen na chvíli a neupekl tuto cívku. Takovej spínač když zapomenete vypnout, tak se Vám to pořádně prodraží !!! Demontáž a rozebírka přídavné převodovky pro výměnu spálené cívky není levná záležitost. To co se bude zdát, že funguje, by napřed vzniklým nadbytečným teplem poškodilo izolační lak závitů cívky a následně mezizávitovými zkraty by odešla cívka. A to nemluvím o tom, že byste museli nějakým způsobem např. oddělovací diodou oddělit jednotku řízení pohonu 4x4, aby jste ji nepoškodili tím že na její výstup napojený na cívku pošlete natvrdo 12V.
Není to tak jednoduché. Doporučuji pulzně šířkové napájení tak jak jsem již psal výše.
KIA SORENTO 2.5 CRDi VGT, 125kW EX, black
Re: Auto 4x4 se nevypíná
Zatím jsem nepozoroval jediný problém s Tod a to mám dvě zimy za sebou. Pro pevné sepnutí spojky bez strachu o spálení můžu navolit redukci kdy je také spojka sepnutá trvale, jen s tím rozdílem že auto jede pomaleji díky redukci. Toto se má ale zapínat jen na sněhu nebo trávě, ale ne na pevném povrchu. Tím by trpěla převodovka a kardany.
To že nemám problémy je asi tím že mám poslední verzi řídící jednotky a SW a ten je rychlejší.
To že nemám problémy je asi tím že mám poslední verzi řídící jednotky a SW a ten je rychlejší.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: ned srp 29, 2010 1:07 am
- Bydliště: Brno
Re: Auto 4x4 se nevypíná
Ahoj Jirko,
určitě by stálo za to zvážit i Tvé řešení a zjistit kolik by si účtovali v servisu KIA za výměnu řídící jednotky pohonu 4x4 s poslední verzí SW a inovacemi pro poslední verzi Sorenta po faceliftu (2008-2009). A zda ji lze namontovat i do ostatních verzí Sorenta po faceliftu (2006-2007) popř. i před ním (-2006).
Já mám Sorento vyrobene pro Francii na začátku faceliftu a nejaký rok stálo ve skladu, než bylo uvedeno do provozu (11/2008) a nemám sice problémy se zamrznutím předku, ale občas je na přední nápravu přenášeno méně výkonu než je třeba a občas se nečekaně připne předek v zasněžené zatáčce.
určitě by stálo za to zvážit i Tvé řešení a zjistit kolik by si účtovali v servisu KIA za výměnu řídící jednotky pohonu 4x4 s poslední verzí SW a inovacemi pro poslední verzi Sorenta po faceliftu (2008-2009). A zda ji lze namontovat i do ostatních verzí Sorenta po faceliftu (2006-2007) popř. i před ním (-2006).
Já mám Sorento vyrobene pro Francii na začátku faceliftu a nejaký rok stálo ve skladu, než bylo uvedeno do provozu (11/2008) a nemám sice problémy se zamrznutím předku, ale občas je na přední nápravu přenášeno méně výkonu než je třeba a občas se nečekaně připne předek v zasněžené zatáčce.
KIA SORENTO 2.5 CRDi VGT, 125kW EX, black
Re: Auto 4x4 se nevypíná
trošku jsem se pídil a mám pár dotazů, vzhledem k tomu že jsem vlastníkem Sorenta bez TOD, tak asi máte víc informací než já.
Dle toho co čtu, a že Ferda ví o čem mluví, mám na něj pár otázek abych tenhle systém pochopil. Já si myslel že jednotka ECM vysílá do selenoidu signály kdy má spojka sepnout na základě dvou snímačů otáček umístěný na hřídelích. Dle Ferdy je tam modulovaný signál, ptám se nač? Já myslel že spojka jen rozepíná a spíná ale pokud tam bude modulovaný signál, měla by tedy i poměry měnit jestli se nepletu. Pochybuji že její kontrukční řešení dokáže přenést 100 procent výkonu na přední nápravu. Jde mi o to že jsem viděl spojku rozebranou a jestli někdo ví jak vypadá spojka na starých jawách tak tohle je něco podobnýho, prostě něvěřím že by pár těhle plíšků dokázalo na základě adhéze rozesílat točivý moment mezi jednotlivé nápravy.
Osobně si myslím že jen sepne a rozepne, bud zapne nebo vypne předek, rozhodně nedokáže nahradit funkci diferenciálu, tak sakra nač ten modulovaný signál???
Jinak doporučuji pokud víte že zapadnete, zapínat LOW kdy spojku uzamčete, ty lameli ve spojce opravdu nic nevydrží, jedno zařádění na letišti a je po ní.
Dle toho co čtu, a že Ferda ví o čem mluví, mám na něj pár otázek abych tenhle systém pochopil. Já si myslel že jednotka ECM vysílá do selenoidu signály kdy má spojka sepnout na základě dvou snímačů otáček umístěný na hřídelích. Dle Ferdy je tam modulovaný signál, ptám se nač? Já myslel že spojka jen rozepíná a spíná ale pokud tam bude modulovaný signál, měla by tedy i poměry měnit jestli se nepletu. Pochybuji že její kontrukční řešení dokáže přenést 100 procent výkonu na přední nápravu. Jde mi o to že jsem viděl spojku rozebranou a jestli někdo ví jak vypadá spojka na starých jawách tak tohle je něco podobnýho, prostě něvěřím že by pár těhle plíšků dokázalo na základě adhéze rozesílat točivý moment mezi jednotlivé nápravy.
Osobně si myslím že jen sepne a rozepne, bud zapne nebo vypne předek, rozhodně nedokáže nahradit funkci diferenciálu, tak sakra nač ten modulovaný signál???
Jinak doporučuji pokud víte že zapadnete, zapínat LOW kdy spojku uzamčete, ty lameli ve spojce opravdu nic nevydrží, jedno zařádění na letišti a je po ní.
Re: Auto 4x4 se nevypíná
Ta spojka je chlazená olejem a proto trošku vydrží. Funkce je podobná Haldexu, jenže u něho se přítlak řeší hydraulicky. Spojka musí fungovat s proměnným přítlakem protože se posílá na přední nápravu 0-50 % výkonu a to dle vyhodnocení řídící jednotkou. Není možné jí ovládat pouze pevným spojením, to by dělalo rázy do převodového ústrojí. Tak proto je řízení proporcionální. Jinak olej si budu vyměňovat často a ne jak tvrdí Kia že je celoživotní. U nového auta jsem ho kontroloval a chybělo tam cca 15 mm k předepsané hladině. Takže i toto může vézt k poruchám spojky, při servisní prohlídce ten olej nikdo nekontroluje.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Auto 4x4 se nevypíná
mne v záruke postupne vymenili celé vnútro prídavky, pretože spojka mi stále trochu držala predok zopnutý. Kým to vyriešili, ostal mi pôvodný len obal. Čo čakať od autorizovaného servisu ktorý ani len nevie aký olej patrí do automatickej prevodovky.
Re: Auto 4x4 se nevypíná
Zdravím všechny.
Pokud správně chápu máš problem s vyřazením předku, ptám se, protože řešíte všichni, jak ho sepnout ručně.
Pokud je porucha u TCCM ,tak by měla probliknout kontrolka,ale to se asi nestalo.
Do TCCM jdou signály z více směrů a pokud je pořád sepnutý pohon 4x4 tak tam jde signal, nebo se mechanicky neodpojil,
ale ty jsi psal že po odpojení cívky se vypnul, proto bych hledal na snímačích, a velký vliv má správné ukostření.
Signáli do TCCM jdou jak od snímače OTÁČEK HŘÍDELE, tak i s ABS, ESP , a OTÁČEK MOTORU ,to vše určuje kdy se má přiřadit.
Jde to pulzně, jak píšete, ale cívku ovládá jednotka ne 12V pouze 5V, KDO TAM POŠLE 12V TAK KO.
Nedokáži si představit jak chcete vytvořit někdo nějaký impulzovač, který umí posílat pulzi, jako např. 0,3sekundy,pak 0,5s a to
např. 3x, nebo 5x za sebou, a pak, prodlevu 3s nebo 5s, a nějaké pulzi k rychlosti auta a otáček kol bes snímačů ,aby to šlapalo
bes obav že se nědco posere.
Olej měním co 2 roky dávám DEXRON 3 i když uvádí doživotí.
Mám najeto cas. 160 Tisíc a dokonce r.2003, kde byli horší jednotky.
Bez zimáků nejezdím, skušenost mám takovou,že nahoru to jde i poledu a sněhu, horší dolů, proto dolů používá po sledovatělém povrch 4WD.
Řešení jak to obejít údajně existuje,že na přepinači AUTO-4WD našel káblík kterí spíná jen cívku, a ne redukci a ten si ovládá.
Nevím přesně jakým spůsobem, prí to sepne jako při 4WD,ale bez redukce přes jednotku, pouze jsem o tom četl .
Pokut bych to chtěl skusit, tak bych asi vložil vypinač před motorek redukce ten odpojil,(nebo připojil pole potřeby redukce) a sepl přepinačem 4WD LOW.
Redukce se nepřepne, a pulzi pujdou do civky přes jednotku jako s redukcí. Možná to bude chodit to je jen úvaha.
Můžu ti poslat dílenský manual, tam je popis spínání 4x4 impulsi atd.
pošli email.
Pokud správně chápu máš problem s vyřazením předku, ptám se, protože řešíte všichni, jak ho sepnout ručně.
Pokud je porucha u TCCM ,tak by měla probliknout kontrolka,ale to se asi nestalo.
Do TCCM jdou signály z více směrů a pokud je pořád sepnutý pohon 4x4 tak tam jde signal, nebo se mechanicky neodpojil,
ale ty jsi psal že po odpojení cívky se vypnul, proto bych hledal na snímačích, a velký vliv má správné ukostření.
Signáli do TCCM jdou jak od snímače OTÁČEK HŘÍDELE, tak i s ABS, ESP , a OTÁČEK MOTORU ,to vše určuje kdy se má přiřadit.
Jde to pulzně, jak píšete, ale cívku ovládá jednotka ne 12V pouze 5V, KDO TAM POŠLE 12V TAK KO.
Nedokáži si představit jak chcete vytvořit někdo nějaký impulzovač, který umí posílat pulzi, jako např. 0,3sekundy,pak 0,5s a to
např. 3x, nebo 5x za sebou, a pak, prodlevu 3s nebo 5s, a nějaké pulzi k rychlosti auta a otáček kol bes snímačů ,aby to šlapalo
bes obav že se nědco posere.
Olej měním co 2 roky dávám DEXRON 3 i když uvádí doživotí.
Mám najeto cas. 160 Tisíc a dokonce r.2003, kde byli horší jednotky.
Bez zimáků nejezdím, skušenost mám takovou,že nahoru to jde i poledu a sněhu, horší dolů, proto dolů používá po sledovatělém povrch 4WD.
Řešení jak to obejít údajně existuje,že na přepinači AUTO-4WD našel káblík kterí spíná jen cívku, a ne redukci a ten si ovládá.
Nevím přesně jakým spůsobem, prí to sepne jako při 4WD,ale bez redukce přes jednotku, pouze jsem o tom četl .
Pokut bych to chtěl skusit, tak bych asi vložil vypinač před motorek redukce ten odpojil,(nebo připojil pole potřeby redukce) a sepl přepinačem 4WD LOW.
Redukce se nepřepne, a pulzi pujdou do civky přes jednotku jako s redukcí. Možná to bude chodit to je jen úvaha.
Můžu ti poslat dílenský manual, tam je popis spínání 4x4 impulsi atd.
pošli email.
Re: Auto 4x4 se nevypíná
Tak nakonec vymenili celou prevodovku a je to ok. Pry v ni byla voda, coz je divne, protoze zadny potok jsem s tim nebrodil. Tak jak tak kolecka ve vnitr byly pokryte rzi. Snad to bude ok.