Automat- převodovka.
Asi to nejhorší, čeho se obáváme všichni s touhle převodovkou je její porucha. A mně to asi potkalo. Při jízdě najednou šupa, jako když mně zezadu drcne auto. Po chvíli ( pořád se zařazeným D ) najednou auto nejelo a řval jen plyn. Při přidávání plynu bylo slyšet jen zlověstné, kovové chrčení, ale auto se nehnulo. Vyřadil jsem na neutrál a nechal běžet volnoběh, najednou bylo slyšet cvaknutí jakoby zapadla rychlost a po zařazení D se auto zase rozjelo. Ještě asi třikrát to silně za jízdy škublo. Po zaparkování v garáži jsem cítil divný zápach, jako když se vám upeleší nekastrovanej kocour. Fuj. No a to je všechno. auto je odstavený a já teď projíždím internet a sháním informace co by to jako mohlo být a manželka mně omývá. je mi jasný, že tohle bude asi pořádná díra do kešeně. Tak spolukiovci, poradíte někdo, nebo dáte dobrý tip k někomu na opravu, ev. doporučíte nějaké řešení ? To teď jsem si KIU nemohl vynachválit. Ach jooooo.
Jenom pro info: Sorento 12/2004 ,2.5CRDi nafta, automat. převodovka A5SR1. najeto skutečných a pouhých 150 000km, což je mi právě i divný.
Díky všem za podporu.
C.
Automat- převodovka problém.
- Reklama
Re: Automat- převodovka problém.
Kdy jsi menil olej v prevodovce? Sice ma byt v kazdem aute "dozivostni" ale je doporuceno po 100t vymenit
A dalsi dotaz odkud jsi? Ja jsem z Usti n.L. a v Decine mam znameho ktery automaty opravuje
A dalsi dotaz odkud jsi? Ja jsem z Usti n.L. a v Decine mam znameho ktery automaty opravuje
-
- Příspěvky: 194
- Registrován: stř zář 08, 2010 9:54 pm
- Bydliště: Nové Syrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automat- převodovka problém.
1. Kontrola oleje v převodovce - nastartovat, prohřát na provozní teplotu, projet voličem všechny kvalty a při běžícím motoru na volnoběh vytáhnout měrku, hladina oleje musí být mezi horními ryskami.- viz manuál.Olej může mít maximálně světle hnědou barvu, rozetřít mezi prsty a čichnout, nesmí být cítit po spálenině, pokud je čemukoli jinak, tak je uvnitř problém.Snad ještě překontrolovat stav a přesnost řadících lanek voliče do převodovky.Bliká kontrolka check vlevo na přístrojovce?Víc se doma udělat nedá.Pak najít servis, tyhle převodovky by měly být repasovatelné za relativně rozumné ceny, nepatří mezi nejsložitější.Jo a olej v automatu není ani náhodou doživotní záležitost, výměna max. po 80 tkm, pokud se tahá vlek , tak i méně.Jinak možná převodovka z 3,5 automatu leží na vrakáči v Kladně, je stejná jako do dieselu.
Vše se dá opravit, jen se nesmí vědět, že to nejde....
Sorento 3,5 EX, benz. r.2005
Sorento 3,5 EX, benz. r.2005
Re: Automat- převodovka problém.
Olej jsem měnil asi ve 130.000km. Kontroluji pravidelně vizuelně rysku, bylo tam tedy trošku více, ale myslím v normě. Jinak jsem Mostečák, Děčín není tak daleko, ale nejprve musím zjistit, co se vlastně stalo a jaká je závada. Moc díky za zprávu, určitě sem dám zprávu a odpovím, jakmile budu v obraze.milosh píše:Kdy jsi menil olej v prevodovce? Sice ma byt v kazdem aute "dozivostni" ale je doporuceno po 100t vymenit
A dalsi dotaz odkud jsi? Ja jsem z Usti n.L. a v Decine mam znameho ktery automaty opravuje
Díky Petr
Re: Automat- převodovka problém.
Kontrola oleje v pohodě, spíše ho tam bylo trochu více a měnil jsem ve 130 tis. Žádná kontrolka na přístrojovce nebliká. V Mostě je servis ,zajedu tam na pokec a uvidíme, co mi řeknou. Třeba budou vědět o co go. Díky za reakci a tipy.viita píše:1. Kontrola oleje v převodovce - nastartovat, prohřát na provozní teplotu, projet voličem všechny kvalty a při běžícím motoru na volnoběh vytáhnout měrku, hladina oleje musí být mezi horními ryskami.- viz manuál.Olej může mít maximálně světle hnědou barvu, rozetřít mezi prsty a čichnout, nesmí být cítit po spálenině, pokud je čemukoli jinak, tak je uvnitř problém.Snad ještě překontrolovat stav a přesnost řadících lanek voliče do převodovky.Bliká kontrolka check vlevo na přístrojovce?Víc se doma udělat nedá.Pak najít servis, tyhle převodovky by měly být repasovatelné za relativně rozumné ceny, nepatří mezi nejsložitější.Jo a olej v automatu není ani náhodou doživotní záležitost, výměna max. po 80 tkm, pokud se tahá vlek , tak i méně.Jinak možná převodovka z 3,5 automatu leží na vrakáči v Kladně, je stejná jako do dieselu.
Petr
Re: Automat- převodovka problém.
Ahoj k závadě ti asi neporadím zatím mi funguje jak má.Jen bych rád všem doporučil neopomenout výměnu oleje v převodovce .Celkově se mi sklidnil chod řazení a snížila se hlučnost .
Tak opravě zdar Adam.
Tak opravě zdar Adam.
Re: Automat- převodovka problém.
Ahoj všem s automatem. Podle instrukcí a manuálů pro KIA Soretno s automatem jsou periody výměny olejů nepoměrně kratší, než píšete!!! Podle typu provozu a to i ve smyslu více město, než mimo město, prašné prostředí, u moře a já nevím, co všechno v příručce zmiňují je perioda výměny oleje v aut. převodovce max. 45 tisíc kilometrů včetně oleje v předním i zadní diferenciálu. Do všech součástí je přesně definovaný typ oleje podle typu pohonu 4x4. Do převodovky se vejde 12l převodového oleje, ale všechen se nikdy nedá vypustit, takže pro výměnu stačí cca 8l oleje pro doplnění do definované hladiny na měrce převodovky. Jedině kde se nezmiňují o výměně je rozvodovka 4x4 mezi diferenciály. Ale i tady doporučuji alespoň po 50-ti tisících olej minimálně kontrolvat, či vyměnit. Auto a jeho pohonu to rozhodně neublíží. Auto opravdu znatelně sníží i hllučnost, to můžu potvrdit. Výměna oleje po 130, či více tisících kilometrech v automatu je cesta do opravny téměř 100%-tní. V manuálu pro běžné použití pro Evropu se píše pro automat výměna v 90-ti tisících km či po 72 měsících. Diferenciály kontrola zaždých 20 a výměna každých 40 tisíc km. Přikládám tabulku z manuálu, kde se zmiňuje prostředí "zvýšených nároků". Když pak si člověk přečte legendu co všechno se dá pochopit jako zvýšený nárok, tak je to vlastěn běžný provoz. Já se řídím intervaly z této tabulky plus nějaké kiláčky navíc. Kde není dneska hustý městský provoz, nebo neprašné prostředí nebo nerovnosti na silnici. I naše dálnice jsou jak testovací tratě pro offroad.
- Přílohy
-
- Image2.jpg (124.18 KiB) Zobrazeno 6563 x
Re: Automat- převodovka problém.
jj právě sem to chtěl napsat že si převodovku oddělal sám, olej měnit po 130 tisících je vražda automatu. Kdo ví jak automat funguje. tak ho napadne že olej je stejně namáhán jako v motoru, jen s tím rozdílem že v něm neoxidují zbytky paliva jinak mechanická námaha a tepelná je takřka stejná.