Aditiva
Re: Aditiva
trochu starsi prispevek, ale jiste stale aktualni
abych vam hodil brouka ... davam do kazde druhe nadrze 150-200ml mineralniho dvoutaktniho oleje do nafty. proste obycejnej olej do skutra.
taky jezdim na spešl additivum v motorovym oleji. nesleduji zadne zvlastni zlepseni krome ...
kdyz mi auto tak tyden stalo, po nastartovani v tom klapalo asi 2 sec jak ve starych hodinach. zrejme hydrostosy bez oleje. po te, co pridavam additivum do oleje (zatim dve vymeny), tak se mi tento efekt uz nikdy neobjevil.
krome jineho ... kdyz se 2-3x vymeni olej se spešl additivem, propaguje vyrobce, ze uz neni nikdy treba vymenovat olej. jen olejovy filtr. a samozrejme dolevat, pokud chybi. ale protoze olejove kartely v nas velice peclive vypestovaly syndrom 15tkm a vymenit, tak se jim dobre zije. ;o) a podobne myslenky (olej navzdy) se spatne prosazuji
abych vam hodil brouka ... davam do kazde druhe nadrze 150-200ml mineralniho dvoutaktniho oleje do nafty. proste obycejnej olej do skutra.
taky jezdim na spešl additivum v motorovym oleji. nesleduji zadne zvlastni zlepseni krome ...
kdyz mi auto tak tyden stalo, po nastartovani v tom klapalo asi 2 sec jak ve starych hodinach. zrejme hydrostosy bez oleje. po te, co pridavam additivum do oleje (zatim dve vymeny), tak se mi tento efekt uz nikdy neobjevil.
krome jineho ... kdyz se 2-3x vymeni olej se spešl additivem, propaguje vyrobce, ze uz neni nikdy treba vymenovat olej. jen olejovy filtr. a samozrejme dolevat, pokud chybi. ale protoze olejove kartely v nas velice peclive vypestovaly syndrom 15tkm a vymenit, tak se jim dobre zije. ;o) a podobne myslenky (olej navzdy) se spatne prosazuji
Kia Sorento 2,5 CRDi 4x4 TOD 2006
(mod 2005-2006)
(mod 2005-2006)
- Reklama
Re: Aditiva
Ten olej pro dvoutakty dávaj v Německu aby zvýšili mazivost nafty, jelikož nemaj Vif. Jenže se ukázalo že ten olej může způsobovat karbon na vstřikách, takže Vif je podstatně lepší.
Neměnit olej je zvěrstvo, musí se vyměňovat z důvodu nečistot karbonem a filtr to neofiltruje bezpečně. Aditiva do oleje je blbost, již jsou z výroby a podstatné je zvolit správnou viskozitu- viz problém s hydroštely. Při kvalitním 5W-30 nebo 5W-40 není žádný problém. Zásada je měnit motorový olej po 15 tkm, je to pro životnost motoru to nejlepší.
Neměnit olej je zvěrstvo, musí se vyměňovat z důvodu nečistot karbonem a filtr to neofiltruje bezpečně. Aditiva do oleje je blbost, již jsou z výroby a podstatné je zvolit správnou viskozitu- viz problém s hydroštely. Při kvalitním 5W-30 nebo 5W-40 není žádný problém. Zásada je měnit motorový olej po 15 tkm, je to pro životnost motoru to nejlepší.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Aditiva
chci to ted po druhe vymene sledovat, ale zakladni princip je ten, ze zadny carbon by v oleji nemel vznikat. sleduju to na ctyrkolkach, kam to davam uz dele. kdyz jsem dal norm olej, tak po 200km cerny jak bota. ted namotam 1000km a olej je lehce zacouzeny, ne cerny. uvidime.
ale jak rikam, olejove kartely vedi, jak nam vytahnout penize z kapsy ;o)
ale jak rikam, olejove kartely vedi, jak nam vytahnout penize z kapsy ;o)
Kia Sorento 2,5 CRDi 4x4 TOD 2006
(mod 2005-2006)
(mod 2005-2006)
Re: Aditiva
Jestli se nepletu tak čtyřkolky jsou benzínové a nedá se to srovnávat s nafťákem v Sorentu. Tam jsou jiné podmínky díky naftě.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Aditiva
to je kravina jak mrak. Olej se měnit musí a to neříkám proto že to tvrdí výrobce oleje ale proto, že mám zkušenosti s trobotechnologií, posílali jsme vzorky s techniky na rozbory a není problém aby vzorek neprošel už po 5 tisících km. Důvodů je několik, oleje jako každá tekutina v motoru se zahřívá a chladne, stejně jako blok motoru, princip srážení vody pracuje všude, i na stěnách motoru, vzhledem k nízkému obsahu H2O se ale stihne při vyšších teplotách motoru odpařit, každopádně už tímhle olej ztrácí kvalitu, dále mechanické namáhání, nečistoty, část nespáleného paliva hlavně při studených startech, obsah fosforu a síry se po letech rapidně zvyšuje a motor oxiduje zevnitř.
Tohle jste mohli aplikovat u starých mercedesů, kdy díky nízkým tlakům jste začernily olej během pár kilometrů, spotřeba byla kolem 1 litru na 1000 km takže jste ho vyměnily než jste měli interval, takže stačilo vyměnit filtr a dalo se to provozovat tak max 50 tisíc, pak to stejně chtělo olej vyměnit.
Co se týče oleje do nafty, to je další usměvná záležitost stejně jako zvedat cetanové číslo lehkými rozpouštědly tedy ředidlem. On si totiž každý řekne " když to mazalo wartburga proč by to nemazalo nový diezel" Takže prvně, rozpustnost olejů není tak kvalitní jako u benzínu, časem se olej usazuje dole v nádrži, každá z těch látek mají bohužel jinou konzistenci, která se na krátkou dobu dá srovnat ale po čase se začnou látky od sebe separovat. Jak říkal Jirka, ikdyž je množství minimální má to vliv na karbon a to hlavně v EGR a celým sacím potrubí právě při ranních startech kdy spalování není dokonalý.
Na závěr, olej v naftě motor krátkodobě nepoškodí, v nouzových situacích ho dokáže i ochránit, otázkou je co vstřiky které jsou opracovávaný dnes už na desetiny či setiny, stejně jako palivové filtry jejíž struktůra je v mikronech, tak aby proklouzla molekule nafty ale nic jinýho.
Tohle jste mohli aplikovat u starých mercedesů, kdy díky nízkým tlakům jste začernily olej během pár kilometrů, spotřeba byla kolem 1 litru na 1000 km takže jste ho vyměnily než jste měli interval, takže stačilo vyměnit filtr a dalo se to provozovat tak max 50 tisíc, pak to stejně chtělo olej vyměnit.
Co se týče oleje do nafty, to je další usměvná záležitost stejně jako zvedat cetanové číslo lehkými rozpouštědly tedy ředidlem. On si totiž každý řekne " když to mazalo wartburga proč by to nemazalo nový diezel" Takže prvně, rozpustnost olejů není tak kvalitní jako u benzínu, časem se olej usazuje dole v nádrži, každá z těch látek mají bohužel jinou konzistenci, která se na krátkou dobu dá srovnat ale po čase se začnou látky od sebe separovat. Jak říkal Jirka, ikdyž je množství minimální má to vliv na karbon a to hlavně v EGR a celým sacím potrubí právě při ranních startech kdy spalování není dokonalý.
Na závěr, olej v naftě motor krátkodobě nepoškodí, v nouzových situacích ho dokáže i ochránit, otázkou je co vstřiky které jsou opracovávaný dnes už na desetiny či setiny, stejně jako palivové filtry jejíž struktůra je v mikronech, tak aby proklouzla molekule nafty ale nic jinýho.
Re: Aditiva
Ano přesně tak to vidím i já. Bohužel na netu je spousta pochybných návodů a hodně lidí za tím jde jako ovce v řadě za sebou. Ten olej do nafty v Německu přidávaj po vzoru taxikářů kteří to dávali do starých aut s vstřikovacíma tlaky do 200 Bar, jenže dnes je tlak 1800 Bar a i vyšší a tam platí zcela jiné podmínky. Takže z mého pohledu přichází v úvahu pouze Vif nebo jeho alternativa.
Dále k olejům, pouze kamiony s zcela jinou filtrací mohou jezdit desítky tisíc kolometrů mezi výměnama, ale třeba koncern VW to přehnal s longlive intervalem 30000 km, motorům to neprospívá a olej je strašně drahej. Ekonomicky je výhodnější ho vyměnit dvakrát za stejný kilometry a motoru to vyhovuje nejlépe.
Dále k olejům, pouze kamiony s zcela jinou filtrací mohou jezdit desítky tisíc kolometrů mezi výměnama, ale třeba koncern VW to přehnal s longlive intervalem 30000 km, motorům to neprospívá a olej je strašně drahej. Ekonomicky je výhodnější ho vyměnit dvakrát za stejný kilometry a motoru to vyhovuje nejlépe.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Aditiva
znas to ... "Veř, a víra tvá tě uzdraví"
Kia Sorento 2,5 CRDi 4x4 TOD 2006
(mod 2005-2006)
(mod 2005-2006)
Re: Aditiva
Bohužel technika i moje hlava je k víře imunní a tak nezbývá nic jiného než věřit sám sobě a stát si za vlastním rozhodnutím.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: ned srp 29, 2010 1:07 am
- Bydliště: Brno
Re: Aditiva
Zdravím všechny přítomné,
používám celoročně VIF. A to v létě letní a v zimě zimní a snažím se vyhýbat vesnickým benzínkám a převážně tankuji Vervu diesel. Dnes ráno mne však překvapila konzistence zimního Vifu při -8 st. C. Kupoval jsem ho na podzim v kamenné prodejně e-shopu www.oleje.cz u nás v Brně. A dnes ráno to překvapení spočívalo v tom, že z normálně řídké kapaliny se při -8st. C stala velmi pomalu tekoucí kapalina připomínající spíše med nebo priskyřici. Nevím, jestli výrobce udělal nejakou změnu ve složení zimního VIFu, ale loňskou zimu se mi to nestalo a to byly taky pěkné mrazy.
Jinak VIF používám, proto, že měl v testech dobré výsledky v ochraně motoru. A také pro klidné spaní a pocit, že jsem pro motor udělal maximum. A že snad vstříky s čerpadlem mají snazší život a vydrží déle
používám celoročně VIF. A to v létě letní a v zimě zimní a snažím se vyhýbat vesnickým benzínkám a převážně tankuji Vervu diesel. Dnes ráno mne však překvapila konzistence zimního Vifu při -8 st. C. Kupoval jsem ho na podzim v kamenné prodejně e-shopu www.oleje.cz u nás v Brně. A dnes ráno to překvapení spočívalo v tom, že z normálně řídké kapaliny se při -8st. C stala velmi pomalu tekoucí kapalina připomínající spíše med nebo priskyřici. Nevím, jestli výrobce udělal nejakou změnu ve složení zimního VIFu, ale loňskou zimu se mi to nestalo a to byly taky pěkné mrazy.
Jinak VIF používám, proto, že měl v testech dobré výsledky v ochraně motoru. A také pro klidné spaní a pocit, že jsem pro motor udělal maximum. A že snad vstříky s čerpadlem mají snazší život a vydrží déle
KIA SORENTO 2.5 CRDi VGT, 125kW EX, black
Re: Aditiva
Ano je to tak, koncentrovaný VIF tuhne při těchto mínusových teplotách. Bylo to i v testu, kde jinak dopadl nejlépe ze všech aditiv.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Aditiva
Zdravím všechny na foru.Jestli si vzpomínáte,psal jsem o zadřeném (protočeném)ložisku klikovky.Po půlročních peripetiích konečně jezdím.Při pátrání po příčině jsme došli k závěru,že jsem si ho zkurvil sám.Podlehl jsem kecům,že aditív v oleji vyplní všechny trhlinky,nezničitelný mastný film na válcích i při absenci oleje a podobné kraviny.V dobré víře,že dám motoru to nejlepší a při najetých 65 000km mě díky těm sračkám přežije jsem použil to nejlepší(a nejdrahší)co trh nabízí.Po půlroce opravdu nevím jak se to jmenovalo,ale na bázi křemíku,žádný teflon.Opravdu TO vymezilo vůle,bohužel i mezi šálky.Takže vážení bacha.
Re: Aditiva
ještě že jsi to přiznal
Re: Aditiva
Viktore díky za info a opravdu to bylo na bázi křemíku? To je předci brusná pasta, ale nevadí prostě platí že maximálně aditiva do nafty a tím to končí. V reklamě nakecaj spoustu nesmyslů a pak je tady vidět ten výsledek. Základ je měnit pravidelně oleje a to je pro auto to nejlepší.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Aditiva
Ahoj. Tak podobne pocity jsem mel i ja minulek tejden, kdyz jsem tam lil ten VIF a on skoro nechtel vytect z lahve . Ale zatim jezdim, tak to asi svuj ucel plni .Ferda z Brna píše:Zdravím všechny přítomné,
používám celoročně VIF. A to v létě letní a v zimě zimní a snažím se vyhýbat vesnickým benzínkám a převážně tankuji Vervu diesel. Dnes ráno mne však překvapila konzistence zimního Vifu při -8 st. C. Kupoval jsem ho na podzim v kamenné prodejně e-shopu http://www.oleje.cz u nás v Brně. A dnes ráno to překvapení spočívalo v tom, že z normálně řídké kapaliny se při -8st. C stala velmi pomalu tekoucí kapalina připomínající spíše med nebo priskyřici. Nevím, jestli výrobce udělal nejakou změnu ve složení zimního VIFu, ale loňskou zimu se mi to nestalo a to byly taky pěkné mrazy.
Jinak VIF používám, proto, že měl v testech dobré výsledky v ochraně motoru. A také pro klidné spaní a pocit, že jsem pro motor udělal maximum. A že snad vstříky s čerpadlem mají snazší život a vydrží déle
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: ned srp 29, 2010 1:07 am
- Bydliště: Brno
Re: Aditiva
Tak uz jsem tomu ztuhnutí zimního VIFu přišel na kloub. Stačí si pečlivě přečíst info na plechovce. Nevím, jestli to tam bylo napsáno i loni, protože tu předloňskou plechovku už nemám. Ale na nové plechovce zimního VIFu je napsáno "uchovávat při teplotě nad +5 st. C. Takže jsem ho před tankováním nechal trošku "zteplat" při pokojové teplotě a bylo po problému.
KIA SORENTO 2.5 CRDi VGT, 125kW EX, black