čau díky... filtr v motoru jsem našel je pod ruční pumpou... poprosím nemáš dílenskou příručku? hilti@seznam.czkozejk píše:filtr vyměníš v pohodě, szndáš celý držák filtru a je to. Drží ho tuším 2 x 8 šroub pak tam odcvakneš ty hadice a odpojíš kabely od předehřevu a snímače vody a je venku.
Nádrž je taky banální, pravé zadní sedadlo odklopíš tak je víčko, sundáš šroubky, odpojíš konektory paliv. hadic, odpojíš el, a celý to vytáhneš ven, baterkou posvítíš do vnitř, nádrž musí být krásně čistá a průhledná. To co si vyndal ven jde rozebrat a vyčistit, je tam sítko
sorento chcípe za jízdy
Re: sorento chcípe za jízdy
- Reklama
Re: sorento chcípe za jízdy
to bohužel nemám, taky bych ji uvítal
Re: sorento chcípe za jízdy
Tak pánové, děkuji za rady rozebral jsem nádrž a nestačil se divit... hlavně, že to bylo 2x v autorizovaném servisu...achjo.kozejk píše:to bohužel nemám, taky bych ji uvítal
Nevím co to je....khaki cosi ...drť původně asi těsnění. viz foto. sejtko total brutal zapchaté.
Naštěstí to neprošlo sejtkem do motoru, jináč by byl asi úplně v perdeli....teď co jsem to vyčistil to lítá jak cip.
Projel jsem to cvičně po dálnici a problém zmizel. Holt co si člověk neudělá sám tak nemá.
Já jim dám diagnostiku 5 hodin a pak se uvidí... čidlo na vysokotlaku,asi... váha vzduch asi... a on je to pouho pouhý šlendrián v servisu při hledání příčiny...
- Přílohy
-
- IMAG0395 na odeslání.jpg (193.11 KiB) Zobrazeno 7991 x
Re: sorento chcípe za jízdy
no hurá, tohle je příčina skoro všech závad ale servis si rád naúčtuje vadný čerpadlo a tak dále. Seš si jistý že jsi zbytečně neměnil i tu lištu??
Re: sorento chcípe za jízdy
NN lišta byla 100% vadná propouštěla naftu přes ventil, co prý nemá a taky se to po výměně projevilo živostí...žádný prodlevy mezi sešlápnutím plynu a rozjetím... akorát mě mozek nebere co to v tom koši bylo... evidentně kus těsnění... jináč 4 kozejk poslal jsem ti SZ ale už je to vyřešeno...kozejk píše:no hurá, tohle je příčina skoro všech závad ale servis si rád naúčtuje vadný čerpadlo a tak dále. Seš si jistý že jsi zbytečně neměnil i tu lištu??
PS: dotaz do pléna na vnitřní straně příruby nádrže je volný konektor (viz foto) nevíte někdo k čemu to je nebo co tam teoreticky chybí?
- Přílohy
-
- IMAG0405 na poslání.jpg (131.09 KiB) Zobrazeno 7982 x
-
- Příspěvky: 235
- Registrován: pon dub 02, 2012 9:02 pm
Re: sorento chcípe za jízdy
no tak hurá máme u tebe hodně piv až se někdy potkáme jinak si myslím že to čerpadlo bude nějakej universál takže ty konektory budou k zapojení na nějakém jiném autě.Ahoj David a ještě to co máš v tý nádrži ten bordel tak to dost často je z kanystrů
Re: sorento chcípe za jízdy
Tak s tím není problém píva není nikdá dost.David-Petr píše:no tak hurá máme u tebe hodně piv až se někdy potkáme jinak si myslím že to čerpadlo bude nějakej universál takže ty konektory budou k zapojení na nějakém jiném autě.Ahoj David a ještě to co máš v tý nádrži ten bordel tak to dost často je z kanystrů
K tvé poznámce... v nádrži bylo naprosto čisto veškerý bordel byl v sacím koši... vůbec nechápu co to je... foto mohu zaslat
Ps: tu starou lištu o víkendu kuchnu a fotky vložím, ať víme jak vypadá ten kus obrobené litiny za 40.000 vevnitř...
Re: sorento chcípe za jízdy
bravo Vinc konečně se bude kuchat, vykuchej hlavně čidla a ventil
Re: sorento chcípe za jízdy
To sejtko zanesený je starej problém určité serie Sorenta a je to barva z vnitřku nádrže. Problém se začal vyskytovat od doby zavedení 5% biosložky v naftě a ta způsobí po cca 1 měsíci pozvolný biologický rozklad za vzniku kyselého prostředí a bakterií a ty napadnou tu barvu a uvloní jí, tedy hlavně to kyselé prostředí. Je to celkem rozšířený problém a na netu jsem je dnes viděl několik nádrží od náklaďáku s několikacentimetrovou vrstvou takové tmavé sraženiny na dně nádrže a to je z biofrakce bologicky vytvořená huspenina. To taky způsobuje ucpání filtrů a hadic. To je daň za biosložku a delší odstvení auta.
Já jezdím na Maxx Motion a ten neobsahuje Fame a tedy je bez klasické biosložky.
Já jezdím na Maxx Motion a ten neobsahuje Fame a tedy je bez klasické biosložky.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: sorento chcípe za jízdy
Jirko to máš pravdu jenže experti zase tvrdí že nafta s přísadou bio má lepší mazací schopnosti než obyčejná nafta, takže si dneska asi moc nevybereš
Re: sorento chcípe za jízdy
Prosím Tě Jirko,pokus se zapátrat na těch tvých informačních kanálech a najdi pokud to bude trošku možné,co na sorentu není "STAREJ PROBLÉM" případně"TO SE V NAŠEM ÚSTAVU STÁVÁ JEDNOU ZA DESET LET".Díky
Re: sorento chcípe za jízdy
To je jednoduchý, třeba v mém Sorentu, jednom z posledním vyrobeným je téměř vše překopaný a změněný oproti Sorentu z prvovýroby. Opravdu moc dílů není záměných a byly různé přípisy z centrály Kia s názvem KTA a to byly informace co je potřeba v servise vměnit a zlepšit. Auta která tam nechodila tak zůstala s problémem v provozu. Právě u konce výroby to bylo vychytaný a to platí i u jiných výrobců - viz koncern VW.
Ano ta nafta z biosložkou má lepší mazivost, ale problém s biorozkladem je vážnej a nebezpečnej. Třeba kolegové již vyplachovali nádrž Wapem a ředidlama aby to zatracený usazený lepidlo vyloučený z nafty dostali ven. Bylo to jako navulkanizovaný na dně a to po půlročním odstavení auta.
Ano ta nafta z biosložkou má lepší mazivost, ale problém s biorozkladem je vážnej a nebezpečnej. Třeba kolegové již vyplachovali nádrž Wapem a ředidlama aby to zatracený usazený lepidlo vyloučený z nafty dostali ven. Bylo to jako navulkanizovaný na dně a to po půlročním odstavení auta.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: sorento chcípe za jízdy
Zdravím,Jirka N. píše:To je jednoduchý, třeba v mém Sorentu, jednom z posledním vyrobeným je téměř vše překopaný a změněný oproti Sorentu z prvovýroby. Opravdu moc dílů není záměných a byly různé přípisy z centrály Kia s názvem KTA a to byly informace co je potřeba v servise vměnit a zlepšit. Auta která tam nechodila tak zůstala s problémem v provozu. Právě u konce výroby to bylo vychytaný a to platí i u jiných výrobců - viz koncern VW.
Ano ta nafta z biosložkou má lepší mazivost, ale problém s biorozkladem je vážnej a nebezpečnej. Třeba kolegové již vyplachovali nádrž Wapem a ředidlama aby to zatracený usazený lepidlo vyloučený z nafty dostali ven. Bylo to jako navulkanizovaný na dně a to po půlročním odstavení auta.
tak pokud je to stará známá (oloupaná barva v nádrži) tak proč !!! to ti kokoti v servisu neprohlídli, pokud to byla odborně popsaná závada v interním oběžníku Kia...pokud jim to ve vysokých otáčkách pravidelně chcípalo...
Pane, to bude čidlo na vysokotlaku, ale to se prodává jen s čerpadlem..."60.000,-Kč" značový servis Kia... aneb jak ošoupat klienta. A to na mě přijímací technik pak ještě zkoušel, že když ne tady, tak to budu muset stejně dát někam do Kia.
Je to rok a půl co dávali nové vstřiky, vysokotlaké čerpadlo a čistili nádrž... mě to přijde že nevyčistili to sítko co je vevnitř... jak jinak vysvětlit to, že hned po návratu ze zahraničí (cca po 500 km) to na dálnici zdechlo a opět to šlo u nás do servisu... ted v nádrži nic nebylo veškerý khaki bordel byl v koši...a ten jsem vyčistil. Snad to byla poslední závada na tohle korejském zázraku.
Re: sorento chcípe za jízdy
na tom kusu litiny není v podstatě co kuchat... snažil jsem se nezajet flexou moc hluboko (ale sem tam)jsou šrámy viditelnékozejk píše:bravo Vinc konečně se bude kuchat, vykuchej hlavně čidla a ventil
Vinc
- Přílohy
-
- špunt.jpg (99.56 KiB) Zobrazeno 7940 x
-
- náhled.jpg (123.5 KiB) Zobrazeno 7940 x
-
- kucht.jpg (106.02 KiB) Zobrazeno 7940 x
Re: sorento chcípe za jízdy
Myslím že máš staré provedení síta v nádrži, po zjištění tohodle problému Kia zvětšila síto na cca dvojnásobek aby se tak rychle nezaneslo.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm