sorento chcípe za jízdy

Odpovědět
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: sorento chcípe za jízdy

Příspěvek od kozejk »

tak nějak z obrázků nemůžu pochopit jak ten ventil funguje. Jak je ta příruba se závitem na tom ventilu, to nešlo uplně říznout? Měla by tam být asi pružina. Další věc co nechápu je že v liště je otvor, ten ventil má zřejmně šoupě který při překročení tlaku se zamáčkne a odkreje ten otvor, ale proč tam je obyčejná hadička,když tam vlítne tlak přes 1600 barů????? To mi nejde nijeka do hlavy. A nejde mi do hlavy že se ventil nedá vyměnit samostatně když je tam závit a nic nevadí ve vyšroubování.
Reklama
 

viktor
Příspěvky: 328
Registrován: stř úno 16, 2011 5:58 am

Re: sorento chcípe za jízdy

Příspěvek od viktor »

Mi nejde do hlavy celé to monstrum.
vinc
Příspěvky: 45
Registrován: stř srp 03, 2011 12:29 pm

Re: sorento chcípe za jízdy

Příspěvek od vinc »

kozejk píše:tak nějak z obrázků nemůžu pochopit jak ten ventil funguje. Jak je ta příruba se závitem na tom ventilu, to nešlo uplně říznout? Měla by tam být asi pružina. Další věc co nechápu je že v liště je otvor, ten ventil má zřejmně šoupě který při překročení tlaku se zamáčkne a odkreje ten otvor, ale proč tam je obyčejná hadička,když tam vlítne tlak přes 1600 barů????? To mi nejde nijeka do hlavy. A nejde mi do hlavy že se ventil nedá vyměnit samostatně když je tam závit a nic nevadí ve vyšroubování.

Sokolíku,
vyšroubovat ... tak to mi nešlo, visel jsem na tom jak opice, gola prodloužená trubkou a nic...
ventil ti klidně ještě kuchnu, no problema. Jináč doplním ventil seděl na litině kov na kov (litině) neberte mě za slovo...
Když jsem na to koukal, tak po zamačknutí ventilku zůstává mezera kolem spodní části a nafta protékala zpět do nádrže.
Když to měl v servisu rozebrané (demontovaná hadička z lišty) tak té nafty teklo docela dost ... nestříkalo ..teklo.
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: sorento chcípe za jízdy

Příspěvek od kozejk »

jak jsi ten ventilek zamáčkl? To by si lidskou silou neměl dokázat. Jo kuchniho budu rád když pochopím jak to soudruzi vymysleli
vinc
Příspěvky: 45
Registrován: stř srp 03, 2011 12:29 pm

Re: sorento chcípe za jízdy

Příspěvek od vinc »

kozejk píše:jak jsi ten ventilek zamáčkl? To by si lidskou silou neměl dokázat. Jo kuchniho budu rád když pochopím jak to soudruzi vymysleli
Tak beru zpět ... už jsem ti to říznul a snad pochopil funkci správně. Předpokládal jsem, že tlaky na 1600 barů zarazí(zmačkou) váleček dovnitř těla šroubu a ten propustí naftu mezerou mezi tělem litiny a zátkou... pozoor změna!!!!
Ne že by to celé zalézalo dovnitř ale tlak zatlačí na jehlu co je vložená do středu ventilu a ten pustí naftu dovnitř a přepadem v boku ho pošle ven z lišty... tak to funguje dle mě... nemusíte souhlasit... tak jsem to vykoukal, když jsem to kuchnul. Jen nechápu proč se to nevrací, když je to jen trn na pružině.

V.
Přílohy
řez 3.jpg
řez 3.jpg (48.61 KiB) Zobrazeno 7204 x
řez 1.jpg
řez 1.jpg (205.46 KiB) Zobrazeno 7204 x
IMAG0510.jpg
IMAG0510.jpg (217.82 KiB) Zobrazeno 7204 x
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: sorento chcípe za jízdy

Příspěvek od kozejk »

paráda, moc díky za fotky. Takže už chápeme přepouštění paliva, jen mi nejde do hlavy ta pružina, představoval bych si tam pružinu něco jako je ve vstřiku, tahle nevypadá že by udržela tak velký tlak, tukou by si ji neměl vubec zmáčknout.

Co se týká ty jehly, asi bude nechápu jak může nefungovat nebo propouštět, tlak 1600 barů musí sedlo očistit od čehokoliv. Jedině že by se ta jehla tam nějak blokla nebo nevím.
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: sorento chcípe za jízdy

Příspěvek od kozejk »

a ten ventil tam musel někdo namontovat, třeba je zajištěný nějakým lepidlem, ale vyndat jít musí.
vinc
Příspěvky: 45
Registrován: stř srp 03, 2011 12:29 pm

Re: sorento chcípe za jízdy

Příspěvek od vinc »

kozejk píše:a ten ventil tam musel někdo namontovat, třeba je zajištěný nějakým lepidlem, ale vyndat jít musí.
jehla klouže hladce není tam žádná zarážka na zaskočení. Pružinka je kalená a rukou zmačkout fakt nejde :)
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: sorento chcípe za jízdy

Příspěvek od kozejk »

jenom ještě jedna otázka, ty máš 103 nebo 125kw?
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: sorento chcípe za jízdy

Příspěvek od Jirka N. »

Verze 103 Kw má nižší vstřikovací tlak a tak ventil bude jinej. Jinak povolení je možný po nahřátí a roztáhnutí závitu, který může být taky zajištěn lepidlem. Je to výmenný díl a tak by to mělo jít povolit a že by to bylo přes závit našroubovaný, to nevypadá.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: sorento chcípe za jízdy

Příspěvek od kozejk »

no jde mi o to že on kvuli tomu měnil celou lištu, každopádně konstrukce je jednoduchá, pokud tento ventil bude propouštět tak bude pod sedlem bordel nebo bude chtít vylapovat sedlo jehly aby zavírala tak jak má, pak by měl znova fungovat. Otakou je jestli pujde rozebrat, vypadá to že to tam je nalisovaný
vinc
Příspěvky: 45
Registrován: stř srp 03, 2011 12:29 pm

Re: sorento chcípe za jízdy

Příspěvek od vinc »

kozejk píše:jenom ještě jedna otázka, ty máš 103 nebo 125kw?
mám 103kw rv.2005
vinc
Příspěvky: 45
Registrován: stř srp 03, 2011 12:29 pm

Re: sorento chcípe za jízdy

Příspěvek od vinc »

Jirka N. píše:Verze 103 Kw má nižší vstřikovací tlak a tak ventil bude jinej. Jinak povolení je možný po nahřátí a roztáhnutí závitu, který může být taky zajištěn lepidlem. Je to výmenný díl a tak by to mělo jít povolit a že by to bylo přes závit našroubovaný, to nevypadá.
V podstatě máš pravdu ... je to výměnný díl, ale jako celek :) a to, že se mi snažili vnutit celý komplet i s hadičkama "protože ty se přece musí měnit taky"vám raději psát nebudu.
No o tom, že by v servisu měnili jen ventil na vysokotlaku, tak to mě nenabídnul žádný servis :) Auto kuli liště objelo 4 servisy... všude to bylo za randál. Jednak to nikdo nikdy asi na nebo spíš v Kia servisu nedělal, druhak to není xšeft (za 40.000,-Kč s čistou hlavou) a nemůžou přeci zaručit funkčnost a kecy v kleci, oni jsou přece autorizovaný servis, kde mění kus za kus.

Nejvíc mě pobavil fakt že ona lišta (osoustružený kus litiny) namontovaný v Korejském voze, má firemní logo od firmy Bosch, a na etiketě je vyrobeno v Japonsku..... ještě by tak mohli odlitky dělat v polsku a soustružit v ČKD.
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: sorento chcípe za jízdy

Příspěvek od Jirka N. »

Je pravda že na autě jsem našel tolik dílů z Japonska, USA a Evropy že je to celkem dobrý zjištění. Rozhodně zatím nic z Číny a to u koncernových aut je již až 30 % dílů made in PRC. Tak alespoň něco dobrý.
To prodávání celků je mor, já na to narazil u stěračových gumiček, kdy mi nabídli celý stěrače u Kia za 1200 Kč. Já nakonec koupil Championy z Belgie za 820 Kč a po chvíly byly v akci u Lidlu za 175 Kč. Tak je jasný kam chodím pro stěrače a fungujou bezvadně, jsou ze stejnýho zdroje. A tak je to ze vším.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
vinc
Příspěvky: 45
Registrován: stř srp 03, 2011 12:29 pm

Re: sorento chcípe za jízdy

Příspěvek od vinc »

Jirka N. píše:Je pravda že na autě jsem našel tolik dílů z Japonska, USA a Evropy že je to celkem dobrý zjištění. Rozhodně zatím nic z Číny a to u koncernových aut je již až 30 % dílů made in PRC. Tak alespoň něco dobrý.
To prodávání celků je mor, já na to narazil u stěračových gumiček, kdy mi nabídli celý stěrače u Kia za 1200 Kč. Já nakonec koupil Championy z Belgie za 820 Kč a po chvíly byly v akci u Lidlu za 175 Kč. Tak je jasný kam chodím pro stěrače a fungujou bezvadně, jsou ze stejnýho zdroje. A tak je to ze vším.
Jooo stěrače, tak to tě trumfnu... nejdřív jsem špekuloval že koupím celé kolíbky ..opravdu to stíralo tragicky.
A náhodou jsem objevil v Baumaxu gumičky o 5cm delší než je potřeba za 70 Kč. Tak jsem je nasunul a zastřihnul. Tedy jak ty krásně stírají.... to bys nevěřil :)
Odpovědět