Ahoj všem, teprve o víkendu jsem začal rozebírat motor.
Sundal jsem hlavy a jeden z pístů tam vůbec nebyl - prostě se rozpadl na tisíc kousků. Pak sem dám fotky. A při tom prorazil otvor do hliníkového dílu mezi blokem a vanou. Ojnice s pístním čepem zůstala celá ale nadělala pořádné drážky do válce. A i v ostatních válcích jsem našel kousky pístu a i drážky takže je blok v háji. Samozřejmě hlava nad rozbitým pístem je taky pěkně potlučená a ventily poškozené.
Ted se chystám rozdělat klikovku a vyndat písty z válců abych zjistil v jakém jsou stavu. Příčinu poruchy jsem nezjistil.
No aspoň jsem přišel na to kde se mi ztrácela chladící kapalina, prosakovala pod těsněním hlavy do středu mezi V

i když ted je mi to asi prd platné.
Vypadá to na koupi jetého motoru.
Moc se mi nechce kupovat demontované - když jsou ven z auta tak to je loterie, můžou ti o něm říct co chtějí.
Pár jich je v Polsku, dost v Německu.
Jinak olej jsem používal 10W40 longlife.
A to jsem na jaře dělal rozvody, pumpu atd.
