V poslední době došlo k totálnímu zadření řady motorů 2,5 Crdi u Sorent FL tedy vyrobených od roku 06 do 08 - března.
Zde je hodně informací v němčině:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=723673
http://www.motor-talk.de/forum/motor-to ... 47278.html
Princip je že výrobce špatným momentem utáhnul klemu na vstřikovači, ten se časem uvolnil a spaliny začaly pronikat okolo vstřiku do ventilového víka. Tam díky vysoké teplotě karbonoval motorový olej ten se cirkulací dostal do vany a karbon racpával sací koš olejového čerpadla. To přestalo mazat a tím se zadřelo turbo, klika , vyvažovací hřídele a vačky. Výrobce to věděl, ale dost to utajil před zákazníky a nyní po skončení záruky se snaží vytěžit ze situace a v Německu chce po jednom zákazníkovi 12 000 eur za opravu motoru po záruce.
Je do velkej průser a týká se to téměř všech Kií z uvedeného období, tedy ne jen Sorent.
Informace ještě dodám, je to dost aktuální.
Pozor na propálené Cu těsnění pod vstřikama u 2,5 Crdi FL
Pozor na propálené Cu těsnění pod vstřikama u 2,5 Crdi FL
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
- Reklama
Re: Pozor na propálené Cu těsnění pod vstřikama u 2,5 Crdi F
Tady je přehled postižených motorů a číslo technické informace KTI od Kie.
KIA-Dokument KTI 76-2009 postižené motory KIAD všech vozidel s motory A-2,5 L-, D-2,0 L- & U-1,1 L/1,5 L/1,6 L
Protože já mám auto vyrobené 15.10. 2008 tak by to mělo bejt Ok bylo to již známě ve výrobě. Ale i tak namontuju tlakoměr a teploměr motorovýho oleje. To jediné může varovat o problému.
Baroskop totiž spíná kontrolku mazání od 0,2 bar a stalo se že tlak plynů nahradil tento tlak a kontrolka nesvítila i když motor nemazal. Je to k nevíře, ale je to tak.
Tato příčina taky mohla způsobit časté zadření kliky a vyvažovacích hřídelů u starších Sorent před Fl, to by vysvětlovalo jejich problémy.
KIA-Dokument KTI 76-2009 postižené motory KIAD všech vozidel s motory A-2,5 L-, D-2,0 L- & U-1,1 L/1,5 L/1,6 L
Protože já mám auto vyrobené 15.10. 2008 tak by to mělo bejt Ok bylo to již známě ve výrobě. Ale i tak namontuju tlakoměr a teploměr motorovýho oleje. To jediné může varovat o problému.
Baroskop totiž spíná kontrolku mazání od 0,2 bar a stalo se že tlak plynů nahradil tento tlak a kontrolka nesvítila i když motor nemazal. Je to k nevíře, ale je to tak.
Tato příčina taky mohla způsobit časté zadření kliky a vyvažovacích hřídelů u starších Sorent před Fl, to by vysvětlovalo jejich problémy.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Pozor na propálené Cu těsnění pod vstřikama u 2,5 Crdi F
Presne toto sa stalo môjmu ocovi na Sportage. Upchaté sacie sitko v olejovej vani. Auto samozrejme v záruke. Dobrá info.
Mohol by si poslať link na viac info o tomto probléme a hlavne či sa to týka aj Sportage r.v.2009?
Ďakujem
Mohol by si poslať link na viac info o tomto probléme a hlavne či sa to týka aj Sportage r.v.2009?
Ďakujem
Re: Pozor na propálené Cu těsnění pod vstřikama u 2,5 Crdi F
Tady je technické info od Kie. Jen je zarážející že je to dlouho známý a výrobce o tom mlčel a čekal na skončení záruky. Takže nyní si to musí každej zaplatit ze svýho.
Naposledy upravil(a) Jirka N. dne pát lis 29, 2013 11:03 am, celkem upraveno 1 x.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Pozor na propálené Cu těsnění pod vstřikama u 2,5 Crdi F
Jsou to postižený všechny dieslový motory od Kie do caca března 2008, ale bez záruky.
Alle KIA- Fahrzeuge, die mit A-2,5 L-, D-2,0 L- & U-1,1 L/1,5 L/1,6 L-
Alle KIA- Fahrzeuge, die mit A-2,5 L-, D-2,0 L- & U-1,1 L/1,5 L/1,6 L-
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Pozor na propálené Cu těsnění pod vstřikama u 2,5 Crdi F
Je to dost podobne tomuto problemu s tim medenym tesnenim viz priloha (mozna stejne, ale z Kia UK). Nicmene v tom dokumentu vyse je datum publikovani 2009 takze to asi moc netajili.
Kdyz jsem kupoval to svoje, tak tam predchozi majitel udajne menil 3x turbo nez na to prisli.
Kdyz jsem kupoval to svoje, tak tam predchozi majitel udajne menil 3x turbo nez na to prisli.
- Přílohy
-
- JC039-AS160.zip
- (240.85 KiB) Staženo 316 x
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
Re: Pozor na propálené Cu těsnění pod vstřikama u 2,5 Crdi F
Dyť to říkám furt.Jsou to kurvy šikmooký,to ještě tady chcou postavit gumárnu.že by tady valili pneu .Prý parádní z recyklovaných šprcek.Kreténi,štachetu a zahnat je sráče zpět do džungle.Když slyším Korea tak musím na Calciovku.Zlatí Číňani.
Re: Pozor na propálené Cu těsnění pod vstřikama u 2,5 Crdi F
Vzhledem k publikování v roce 2009 a údajného odstranění problému v březnu 2008 v tom vidím zpoždění a asi záměrný. V Německu je cca 9000 postižených aut a u některých se to řešilo najatejma studentama kteří to opravovali na centrálním skladišti před expedicí nových aut. Jenže v poslední době a co jim uteklo je v provozu. Taky to neopravovali odborníci.
Stejnej problém má Mazda a tak nemusíme bejt tak naštvaný, každej výrobce má něco. Jen to držení pod pokličkou u Kie je k nasr... a kdo z zákazníků má přístup k KTI informacím
Stejnej problém má Mazda a tak nemusíme bejt tak naštvaný, každej výrobce má něco. Jen to držení pod pokličkou u Kie je k nasr... a kdo z zákazníků má přístup k KTI informacím
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Pozor na propálené Cu těsnění pod vstřikama u 2,5 Crdi F
Dnes už je to celkem známý problém. Nebyl o tom informován ani žádný značkový servis v ČR. Takže na to každý musel přijít sám. Bohužel, ve většině případů se to odbavilo jen výměnou zadřeného turba, ovšem bez odstranění prvotní příčiny...