trošku překopávám ten korejskej zázrak
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Jak rozdilna je teplota chl. kapaliny (budik na pristrojovce) vs. olej pri zahrivani motoru?
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
- Reklama
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
To zjistím až po namontování v praxi. Teoteticky by teplota díky výmeníku voda -olej měla bejt stejná, jenže teplota vody se bere z hlavy a olej je dole a 8,5 litrů. Takže z mého pohledu tam bude spoždění a to je důležité třeba při najetí na dálnici se studeným olejem.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Taky zaléží co znamená studenej olej , před výměnou jsem ted dělal kolečko cca 4km a olej byl sice teplej ale ne tak abych se spálil rafička na vodě se sotva pohla k minimu
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
To jsou zase elaboráty. Olej a voda mají stejnou teplotu,jelikož je zahřeje stejné těleso -motor.Rozdíly teploty musí být vždy, protože obě kapaliny jsou vedeny potrubím,které se samozřejmě v chladném počasí podle jeho umístění ochladí. Jednoduše řečeno dokud se nepohne teplota chladící kapaliny, tak se olej taky neohřál. Proto jak se píše v příručce pro absolutní analfabety, motor necháme před jízdou chvíli prohřát a poté plynulou jízdou zahřejeme na provozní teplotu.Kvůli tomu nemusím mít plnou palubku budíků.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Kokotiny na hovno,auto z toho stejně neuděláš ani kdyby si měřil pohyb spermií.Místo na cestu čumět na budíky a se staženou prdelí čekat,která rafika mi klesne,nebo se postaví,bomba.
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Tak nějak to chápu i já. Radši utratím devět stovek za sadu na vyleštění a nalakování světel než bůhví kolik za takovou ptákovinu.viktor píše:Kokotiny na hovno,auto z toho stejně neuděláš ani kdyby si měřil pohyb spermií.Místo na cestu čumět na budíky a se staženou prdelí čekat,která rafika mi klesne,nebo se postaví,bomba.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Sice budete mít vyleštěný světla ale se zadřeným motorem. Ono totiž skryté podfukování vstřiků a pomalé zanášení sejta sacího koše je nenápadný. Takže jednoho dne se v lepším případě zadře turbo, vhorším celej motor. Takže já volím cestu měření a tak budu mít jistotu o včasném varování.Teda když to nezjistím jinou cestou.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Skryté podfukování vstřiků,co ty k...vy šikmooké ještě nevymyslí,aby byli zajimaví.Jiříku nenech se ovlivnit,já jsem už motor zadřel,pro klid duše je třeba udělat vše.Když budeš o 0,2sec vědět dřív že máš motor v prdeli než ten sčot,co tam nahrazuje Ř.J.budeš tak nějak klidnější.říkám znovu,koníček je koníček a KIA - láska na celý život.
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Protože se snižování mazacího tlaku oleje děje pomalu a postupně tak je dobrá šance na záchranu motoru díky měření tlaku oleje. Síto čerpadla se totiž nezanese na ráz a proto se to dá vysledovat na měřáku.
A když nyní vidím jak se sypou motory kocernu VW a nová OIII kolik má bolestí tak jsem rád za poctivou robusní mechaniku z Koree. Než mít hliníkovej blok 3 mm silný a odlehčený ojnice na minimum a i kliku tak to radši motor z náklaďáku a to je u Sorenta doslova a do písmene.
A když nyní vidím jak se sypou motory kocernu VW a nová OIII kolik má bolestí tak jsem rád za poctivou robusní mechaniku z Koree. Než mít hliníkovej blok 3 mm silný a odlehčený ojnice na minimum a i kliku tak to radši motor z náklaďáku a to je u Sorenta doslova a do písmene.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Ale buď neustále rád.Je ti celkem na chuja,že to máš ze silného materiálu (pokrok je pokrok,ten nezastavíš),ale materiál stojí za hovno,a tu váhu pocítíš až při manipulaci s hlavou blokem či s klikou,na kterou místo tvrdokovu nanášejí kokosové mléko.Těším se na další tvé vychytávky,podle toho zišťuji co ti šmejdi ojebali,protože teď mě už nikdo nepřesvědčí,že nejsi tajný agent či provokatér najatý těmi křováky z KIA.(Nebo jejich vývojový pracovník.)
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Kdepak jsem bejvalej konstruktér a tak si vyřeším sám co jiní nezvládli. Alespoň mám doživotní záruku na mé řešení a úpravy.
Ten 3 mm silný Al blok u Škodovky má tu nectnost že pokud se rozebere motor mimo speciální stolici tak se zkroutí a je v háji. Třeba po sundání hlavy. Až to této dimenze se dostalo dnešní šetření a tak jsem rád za kus poctivý litiny u Soriho.
Ten 3 mm silný Al blok u Škodovky má tu nectnost že pokud se rozebere motor mimo speciální stolici tak se zkroutí a je v háji. Třeba po sundání hlavy. Až to této dimenze se dostalo dnešní šetření a tak jsem rád za kus poctivý litiny u Soriho.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Jiříku,musím Tě trošku poštenkrovat,jinak by tu chcípnul pes (kromě poradenství,jak povolit kolo)samozřejmě si pod tu kapotu třeba ,,,,,, ,nebo něco jiného,je to tvůj boj.Akorát musím poznamenat,že díky zakoupení " vozu " kia jsem omládnul a vrátil jsem se do roku 1970 a tak nějak,kdy jsem co chvíla trhal z ingota (moskvič ) následně Š 120 hlavu ,spojku a zkrátka všechno co momentálně teď na sorentu " čehož se ty né bezdůvodně bojíš".Tehda to bylo ale za jiné peníze,protože se tehdá ve Vítkovicích za Sparty dalo vše.Dnes už je to opravdu drahý koníček.
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Já jsem rád že Sori je ze starý konstrukční školy a ne jako současná Škoda OIII kde je jeden problém za druhým. Je tam u ní tolik zbytečnejch kravin že se s toho majitelé jednou zblázní. Takže v tom vidím přednost Soriho kde je technika ještě čitelná.
A jestli bude nějakej nástupce tak zatím vede Mitsubishi Pajero LWB které je Sorimu dost blízké technikou a i parametry a má poctivej 3,2 L motor.
A jestli bude nějakej nástupce tak zatím vede Mitsubishi Pajero LWB které je Sorimu dost blízké technikou a i parametry a má poctivej 3,2 L motor.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Tak leda hovno,na starý,těžký litinový blok,který nejsou dobytci ani pořádně zpracovat (odvrtat ) navěšeli nové věci (CRDí vyvažováky atd) teď jim to nehraje dohromady,neví jestli to je auto do terénu,nebo na cestu (ani tam,ani tam ) žere to jak prase,protože to má na hovno převodovku (točí to jako prase,potom žere ),potom se sami sebe přesvědčujeme,že "SORI" je na pohodu do 120km/h (potom žere jak kráva,motor chce vyskočit ze silenbloků).potom tam montuješ různé pičoviny a předěláváš podvozek,starý dobrý DODO (tak jsme kdysi říkali Š 120 - DOdělej DOma ).Není to auto na normální ježdění,kdy přijdeš,otočíš klíčkem a jedeš.Jó a Micina,to je úplně jiný level.Do toho už moc pracky asi nebudeš moc nacpat,ono už to všechno má.Jenom nastartovat a jet.Kdyby se mi tu hajtru podařilo prodat tak jdu do Subaru,nebo Volva.Jelikož to nevyjde,tak ještě se budu muset dva roky trápit s tou prasárnou a potom z toho udělám kurník z koženým interiérem.
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
To jsem se před svátkama rozkecal co?