2,5 CRDI AUTOMATIK
Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK
Ano myslím to vážně, opravdu téměř vše co potřebuji vědět jde z Německa. Dělám tam taky moderátora na jedněch stránkách které se věnují terénním náklaďákům a stal jsem se jím když jsem předělal atmosferický motor na turboverzi, o kterou tam mají velký zájem. Dělal jsem deset let konstruktéra a tak to pro mě nebyl problém.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
- Reklama
Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK
to Tomas:
Áut na vleku som sa naťahal dosť, a nebolo to 100-200 km ale 1200-1300 (z CH na SK). A bolo to za všetkým možným. Ja s tebou nepolemizujem o správaní prívesu, len sa ti snažím vysvetliť, že brzdenie motorom škodí automatickej prevodovke. Keď máš dobrú nájazdovku, zaťaženie bŕzd ťažného vozidla je len o málo väčšie ako keď ideš bez prívesu, podobne, ako keď ideš s prázdnym autom vs. plným. Výfuková brzda alebo retardér na nákladnom aute - pozri si niekedy pomer celkovej a pohotovostnej hmotnosti u osobného a nákladného auta. Ak by nemalo nákladné auto retardér, prevádzkové brzdy by vychádzali v návrhu veľmi veľké. Ale toto nie je o brzdení motorom ako takom, ale o tom, že automat s meničom takej konštrukcie ako máš ty a ja v aute nie je stavaný na prenos točivého momentu opačným smerom. Ale je to nakoniec iba tvoje auto takže ak to nikto po tebe nebude opakovať tak sa vlastne nič nedeje PEACE
Áut na vleku som sa naťahal dosť, a nebolo to 100-200 km ale 1200-1300 (z CH na SK). A bolo to za všetkým možným. Ja s tebou nepolemizujem o správaní prívesu, len sa ti snažím vysvetliť, že brzdenie motorom škodí automatickej prevodovke. Keď máš dobrú nájazdovku, zaťaženie bŕzd ťažného vozidla je len o málo väčšie ako keď ideš bez prívesu, podobne, ako keď ideš s prázdnym autom vs. plným. Výfuková brzda alebo retardér na nákladnom aute - pozri si niekedy pomer celkovej a pohotovostnej hmotnosti u osobného a nákladného auta. Ak by nemalo nákladné auto retardér, prevádzkové brzdy by vychádzali v návrhu veľmi veľké. Ale toto nie je o brzdení motorom ako takom, ale o tom, že automat s meničom takej konštrukcie ako máš ty a ja v aute nie je stavaný na prenos točivého momentu opačným smerom. Ale je to nakoniec iba tvoje auto takže ak to nikto po tebe nebude opakovať tak sa vlastne nič nedeje PEACE
Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK
Ahoj. Ale jo mne jenom zarazi, ze proste s automatem to visi vsecko na brzdach.
Jinak moje auto to sice je, ale zatim nemam co nicit, protoze jak jsem psal v uvodu, zatim mam manual a toto resim jenom hypoteticky, protoze o automatu uvazuju, ale to hnedko nebude.
Jinak moje auto to sice je, ale zatim nemam co nicit, protoze jak jsem psal v uvodu, zatim mam manual a toto resim jenom hypoteticky, protoze o automatu uvazuju, ale to hnedko nebude.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK
áno, je to tak. Niektoré autá mali vo verzii s automatom silnejšie brzdy, a/alebo na zadnej náprave miesto bubnov kotúče.
Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK
zdar sorentáci
chápu to dobře
P-parking
N-neutral
R-zpátečka
D-normální automat
2-popojizdeni po meste,brzdeni z kopce,jizda strma, teren,vlek
L-vlek.s pomoci 4x4 teren,vyprostovani atd extrem
tlcitko OD od 100km-h
pochopil jsem to spravne dik za odpovedi Fifa
chápu to dobře
P-parking
N-neutral
R-zpátečka
D-normální automat
2-popojizdeni po meste,brzdeni z kopce,jizda strma, teren,vlek
L-vlek.s pomoci 4x4 teren,vyprostovani atd extrem
tlcitko OD od 100km-h
pochopil jsem to spravne dik za odpovedi Fifa
Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK
Sakra tady se to nejak rozjelo Aby tady z toho nebyla bitka
Abych rekl pravdu, mam zkusenosti jen se svym Sorentem (BL FL), takze o verzi BL mam info jen z technicke dokumentace, kterou jsem prostudoval.
Ten clanek o automatickych prevodovkach je sice hezky poucnej, ale je tam taky par veci, ktery se tykaji spise starsich automatu, ano princip je prakticky porad stejny, ale prece jen se to trosku vyviji a neni to porad to same.
Pokud tady trepnu nejaky kraviny, tak me klidne opravte, ale moje dostupne informace jsou tyto:
Knoflik na 4kolku se tremi polohami - radi se rucne 4kolka do rychlosti 80km/h, jinak jede Sori stale na zadek. (vyrazne mensi spotreba, kdyz auto proklouzne, muzete se stejne vysypat, protoze uz nestacite prepnout na 4kolku), dalsi poloha je 4x4 s redukci (Low)
proto jsem vzal verzi s
knoflikem se 2mi polohami, kde jsou pouze 4x4auto a 4x4Low, zde se o prirazovani predni napravy stara automatika podle prokluzu a a sitauci (napr se priradi predek i pri prudkem zrychleni, pri brzdeni apod, muzu tu prilozit hezkej obrazek, kde je asi 10situaci vcetne rozdeleni momentu, tak jak (by) to mela automatika priradit.
volil jsem tento, protoze vysvetlovat zene, ze kdyz pojede na snehu ma zapnout 4kolu a na silnici ji zase vypnout, nema cenu, kdyz se me pta pokazdy kdyz jedeme na kole jak si ma zaradit (Prezentace o optimalnich otackach motoru a razeni podle zatizeni motoru se samozrejme take minula ucinkem, s vyhruznym: Nech si ty prednasky a proste mi rekni co mam ted zaradit!!!
(navic je zvykla na predokolky brichoplaze, takze by se s tou zadokolkou urcite nekde vymlela..)
Jo a rezim 4wd Low se musi radit na neutral jen pokud vozidlo stoji (je to osetreno nekolika cidly, takze ikdyz zaradite za jizdy (a vsechno funguje jak ma) nic se nestane a kontrolka 4wdLOW bude jen blikat)
Verze s manualni prevodovkou nema mezinapravovy diferencial, takze to co je psane v navode plati - 4kolku zaradit pouze jen na mokrem a kluzkem povrchu a na silnici jezdit na 2kolku.
Pokud zaradite 4kolku, pujde na suchu hure otacet volantem a bude se to do zatacky s vama prat.
Verze s automatickou prevodovkou ma i mezinapravovy diferencial, a tedy pokud auto automaticky priradi predek nebo zapnete natvrdo redukci s rozdelenim momentu 50:50, muzete tak teoreticky jet i na suchu, volantem pujde otacet stejne lehce jako pri prepnuti knofliku na Auto
Volil jsem tuto verzi z duvodu napsanem vyse a take proto, ze automat ma (diky lehkemu prokluzu menice plynulejsi jizdu-kdyz jsme se zenou zkouseli Soriho v manualu (125kW), tak ho malem postavila na zadni
Kvuli tomu, ze se nedoporucuje pouzivat automat na brzdeni motorem, tak z kopce vam auto nebude brzdit motorem, vyjma pripadu, ze jedete vice jak 80km/h - tam se zamkne paty rychlostni stupen a auto se pak chova jako s manualni prevodovkou, tedy z kopce brzdi motorem. Pri nastavenem tempomatu tak vlastne udrzuje konstantni rychlost (napr. na dalnici)
Zamknuti si lze vsimnout ze kdyz pustite plyn, otacky zustanou stejne a neklesnou na volnobeh, kdyz lehce pridate, otacky motoru rostou okamzite stejne s rustem rychlosti. Takze pokud nekdo jezdi stylem uberu/pridam/uberu /pridam, hezky se pohoupete
Pokud pridate plyn na podlahu, tak samozrejme 5ku odemkne a adekvatne podradi.
5ku take odekmne pri poklesu otacek motoru pod hranici 1200-1500ot.
Rucni razeni na automatu (1-5 stupen) je taky fajn vec-pokud je tam petka a vy prepnete na manual, hodi tam automaticky 4ku, protoze se predpoklada ze budete chtit predjizde.
Pokud zase brzdite, tak jak klesa rychlost automaticky podrazuje aby byla pripravena nizsi rychlost, napr. ve meste pri plynule jizde tam klidne necha trojku na ostrou zatacku rychlosti 0-20km/h, dvojku to prakticky nezaradi a pri uplnem zastaveni tam skoci rovnou jednicka.
Stejne tak je osetreno zrychleni, pokud zapomenete zaradit vyssi rychlost, automaticky ji tam hodi jamile otacky dosahnou maxima
Co se tyce vyrazovani na krizovatce, tak castejsi vyrazovani take skodi (vysokotlakemu cerpadlu), takze se doporucuje vyradit jen pokud budu dlouho stat, ne ze prijedu, zastavim, za 10sec zase zaradim a jedu. To je kravina.
Nevyrazovani samozrejme lehce zvedne spotrebu (0,5-1,5l/h podle zahrati motoru), ale radsi at mi to sezere o par litru vic, nez abych musel menit vysokotlaky cerpadlo v prevodovce.
A dostavame se do finale meho vylevu, a tedy ze nejuspornejsi Sori je v manualu s manualni prevodovkou a manualnim razenim 4kolky (dalsi uspora vyjmutim DPF filtru a druheho katu
Automat si vezme vic take diky tomu, ze z kopce proste zaradi volnobezku, takze motor nebrzdi a stale papa, v manualu kdyz jedete z kopce, tak se v nekterych pripadech privod paliva uplne uzavre, tohle u automatu neplati, pouze v pripade se zamknutou 5kou.
Nektere novejsi automaty jsou pry schopny brzdit motorem, takze tam je uspora paliva take znacna..nevim, nezkousel jsem.
Co se tyka tahani privesu, tak tam by to podle meho taky mely brzdit brzdy privesu (pokud se samo nejedna o prives nebrzdeny, ale ten zase nema 3t)
Knoflik OD jsem na automatech jiz dlouho nevidel, snad jen na starych 3, 4 kvaltech, kde se tim simulovala 4ka a petka zejmena na dalnici.
Rezim L a 2 je v pripade Soriho s tiptronicem simulovan rucnim razenim + a -.
Take jsem nekde videl, mysli to bylo mitsubishi, ze melo v autoamtu zamek nejen pateho stupne, ale i ctvrteho, tam se brzdeni motorem da pouzit.
Abych rekl pravdu, mam zkusenosti jen se svym Sorentem (BL FL), takze o verzi BL mam info jen z technicke dokumentace, kterou jsem prostudoval.
Ten clanek o automatickych prevodovkach je sice hezky poucnej, ale je tam taky par veci, ktery se tykaji spise starsich automatu, ano princip je prakticky porad stejny, ale prece jen se to trosku vyviji a neni to porad to same.
Pokud tady trepnu nejaky kraviny, tak me klidne opravte, ale moje dostupne informace jsou tyto:
Knoflik na 4kolku se tremi polohami - radi se rucne 4kolka do rychlosti 80km/h, jinak jede Sori stale na zadek. (vyrazne mensi spotreba, kdyz auto proklouzne, muzete se stejne vysypat, protoze uz nestacite prepnout na 4kolku), dalsi poloha je 4x4 s redukci (Low)
proto jsem vzal verzi s
knoflikem se 2mi polohami, kde jsou pouze 4x4auto a 4x4Low, zde se o prirazovani predni napravy stara automatika podle prokluzu a a sitauci (napr se priradi predek i pri prudkem zrychleni, pri brzdeni apod, muzu tu prilozit hezkej obrazek, kde je asi 10situaci vcetne rozdeleni momentu, tak jak (by) to mela automatika priradit.
volil jsem tento, protoze vysvetlovat zene, ze kdyz pojede na snehu ma zapnout 4kolu a na silnici ji zase vypnout, nema cenu, kdyz se me pta pokazdy kdyz jedeme na kole jak si ma zaradit (Prezentace o optimalnich otackach motoru a razeni podle zatizeni motoru se samozrejme take minula ucinkem, s vyhruznym: Nech si ty prednasky a proste mi rekni co mam ted zaradit!!!
(navic je zvykla na predokolky brichoplaze, takze by se s tou zadokolkou urcite nekde vymlela..)
Jo a rezim 4wd Low se musi radit na neutral jen pokud vozidlo stoji (je to osetreno nekolika cidly, takze ikdyz zaradite za jizdy (a vsechno funguje jak ma) nic se nestane a kontrolka 4wdLOW bude jen blikat)
Verze s manualni prevodovkou nema mezinapravovy diferencial, takze to co je psane v navode plati - 4kolku zaradit pouze jen na mokrem a kluzkem povrchu a na silnici jezdit na 2kolku.
Pokud zaradite 4kolku, pujde na suchu hure otacet volantem a bude se to do zatacky s vama prat.
Verze s automatickou prevodovkou ma i mezinapravovy diferencial, a tedy pokud auto automaticky priradi predek nebo zapnete natvrdo redukci s rozdelenim momentu 50:50, muzete tak teoreticky jet i na suchu, volantem pujde otacet stejne lehce jako pri prepnuti knofliku na Auto
Volil jsem tuto verzi z duvodu napsanem vyse a take proto, ze automat ma (diky lehkemu prokluzu menice plynulejsi jizdu-kdyz jsme se zenou zkouseli Soriho v manualu (125kW), tak ho malem postavila na zadni
Kvuli tomu, ze se nedoporucuje pouzivat automat na brzdeni motorem, tak z kopce vam auto nebude brzdit motorem, vyjma pripadu, ze jedete vice jak 80km/h - tam se zamkne paty rychlostni stupen a auto se pak chova jako s manualni prevodovkou, tedy z kopce brzdi motorem. Pri nastavenem tempomatu tak vlastne udrzuje konstantni rychlost (napr. na dalnici)
Zamknuti si lze vsimnout ze kdyz pustite plyn, otacky zustanou stejne a neklesnou na volnobeh, kdyz lehce pridate, otacky motoru rostou okamzite stejne s rustem rychlosti. Takze pokud nekdo jezdi stylem uberu/pridam/uberu /pridam, hezky se pohoupete
Pokud pridate plyn na podlahu, tak samozrejme 5ku odemkne a adekvatne podradi.
5ku take odekmne pri poklesu otacek motoru pod hranici 1200-1500ot.
Rucni razeni na automatu (1-5 stupen) je taky fajn vec-pokud je tam petka a vy prepnete na manual, hodi tam automaticky 4ku, protoze se predpoklada ze budete chtit predjizde.
Pokud zase brzdite, tak jak klesa rychlost automaticky podrazuje aby byla pripravena nizsi rychlost, napr. ve meste pri plynule jizde tam klidne necha trojku na ostrou zatacku rychlosti 0-20km/h, dvojku to prakticky nezaradi a pri uplnem zastaveni tam skoci rovnou jednicka.
Stejne tak je osetreno zrychleni, pokud zapomenete zaradit vyssi rychlost, automaticky ji tam hodi jamile otacky dosahnou maxima
Co se tyce vyrazovani na krizovatce, tak castejsi vyrazovani take skodi (vysokotlakemu cerpadlu), takze se doporucuje vyradit jen pokud budu dlouho stat, ne ze prijedu, zastavim, za 10sec zase zaradim a jedu. To je kravina.
Nevyrazovani samozrejme lehce zvedne spotrebu (0,5-1,5l/h podle zahrati motoru), ale radsi at mi to sezere o par litru vic, nez abych musel menit vysokotlaky cerpadlo v prevodovce.
A dostavame se do finale meho vylevu, a tedy ze nejuspornejsi Sori je v manualu s manualni prevodovkou a manualnim razenim 4kolky (dalsi uspora vyjmutim DPF filtru a druheho katu
Automat si vezme vic take diky tomu, ze z kopce proste zaradi volnobezku, takze motor nebrzdi a stale papa, v manualu kdyz jedete z kopce, tak se v nekterych pripadech privod paliva uplne uzavre, tohle u automatu neplati, pouze v pripade se zamknutou 5kou.
Nektere novejsi automaty jsou pry schopny brzdit motorem, takze tam je uspora paliva take znacna..nevim, nezkousel jsem.
Co se tyka tahani privesu, tak tam by to podle meho taky mely brzdit brzdy privesu (pokud se samo nejedna o prives nebrzdeny, ale ten zase nema 3t)
Knoflik OD jsem na automatech jiz dlouho nevidel, snad jen na starych 3, 4 kvaltech, kde se tim simulovala 4ka a petka zejmena na dalnici.
Rezim L a 2 je v pripade Soriho s tiptronicem simulovan rucnim razenim + a -.
Take jsem nekde videl, mysli to bylo mitsubishi, ze melo v autoamtu zamek nejen pateho stupne, ale i ctvrteho, tam se brzdeni motorem da pouzit.
Sorento 2007, 2.5CRDi 125kW, EX / AUT / SuperTOD / Black Leather