Zdravím majitele Sorenta. Včera jsem vezl plný přívěs dřeva, takže náklad pořádný. Při pomalém / jinak to nešlo / couvání do stodoly se zařazeným silničním 4*4 se po chvíli zespodu zakouřilo, divnej spálenej smrad, kterej nevyčichl ani po celém dni větrání. Samozřejmě podle dohledání na netu usuzuju na spojku, ale měl jsem již několik aut a nikdy tenhle problém.
Se strachem v očích čekám, co to bude... Auto jede i řadí normálně / jen mírně při studeném startu zadrhává 2 a 3 rychl. stupeň, ale to dělá už od koupě vozu ...
Prosím tedy o radu zkušené - mám se něčeho bát, nechat něco zkontrolovat ?
Díky moc za radu, přeju fajn den. Karel
Kouř - smrad - spalenina při couvání s nákladem - spojka?
- Reklama
Re: Kouř - smrad - spalenina při couvání s nákladem - spojka
Záleží kolik má najeto a jak se k autu kdo choval. Spojka je spotřební materiál a dříve nebo později jednou doslouží. Když píšeš že jsi měl silniční 4x4 tak proč jsi nedal redukci která právě řeší problém s couváním a nákladem.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Kouř - smrad - spalenina při couvání s nákladem - spojka
Přesně tak, jak Jirko píšeš. Prostě další dobrák, který má offroada a srovnává to z tankem. Jestli u tanku nedáš redukci při rozjezdu, tak spojku, která má málo do půl tuny odvaříš a nemrkneš ani jedním okem. Pořád nechápu,proč si lidi pořizujou něco čemu v principu nerozumí. Ach jo..
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: Kouř - smrad - spalenina při couvání s nákladem - spojka
Taky vidím problém že majitelé nečtou návod k autu a taky díky tomu že pravé Offroady s redukcí jsou téměř vymřelé a povědomí jak zacházet s teréňákem je fuč. Škoda že se nechodí na vojnu, tam se dost mohlo naučit jak v terénu s autem.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Kouř - smrad - spalenina při couvání s nákladem - spojka
Jasně, měl jsem dát redukci...prostě jsem si myslel, že to zvládne čtyřkolka tak jako tak, kousek couvnutí. Navíc půl cesty bylo na asfaltu a kousek na trávě, ale jak jsem byl v laufu z couvání, abych někde o něco neškrtnul, nepřeřadil jsem na redukci ... Mám ještě jeepa cherokee, ovšem automat, tak tam to neřeším a s redukcí - silniční i terénní mám dost zkušeností.
Auto jezdí a řadí normálně, žádnej problém se zatím po téhle příhodě nevyskytl, - tak doufám, že za blbost nezaplatím víc, než jsem ušetřil na tom levným dříví ...
Jinak - píšete že jsem blbej, to máte pravdu, ale co se může při téhle situaci pokazit? Spojka? Nějakej ten kužel? Rozvodovka?
Auto jezdí a řadí normálně, žádnej problém se zatím po téhle příhodě nevyskytl, - tak doufám, že za blbost nezaplatím víc, než jsem ušetřil na tom levným dříví ...
Jinak - píšete že jsem blbej, to máte pravdu, ale co se může při téhle situaci pokazit? Spojka? Nějakej ten kužel? Rozvodovka?
Re: Kouř - smrad - spalenina při couvání s nákladem - spojka
Přesně to co si popsal. Je to jako když by jsi se chtěl rozjet na čtyřku. A proto, že to auto už samo o sobě něco váží, tak je pro tyhle účely možnost změny poměru otáček do pomala, jako želva u náklaďáku. U něj se to taky používá.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: Kouř - smrad - spalenina při couvání s nákladem - spojka
...a pokud se to zatím nijak neprojevuje? Mám to dát zkouknout do servisu? Jezdím do Kia, takže musím asi nějak nenápadně, ptže v opačným případě by mi měnily vše, co bych si myslel, že je v pr...
Re: Kouř - smrad - spalenina při couvání s nákladem - spojka
Nechal bych to v pozorování a jezdil bych ze začátku jen okolo komína. V každým případě radši vyměň olej v rozvodovce kterej má optimální životnost 60 Tkm. Tam jsou taky lamely, jen je to dražší sranda než spojka. Podle smradu z oleje budeš vědět co bylo příčinou. Takže buď spojka nebo rozvodovka. V servisu by nic nezkoumaly a hned měnily a desetitisíce by lítaly.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm