Sorento - moje zlaticko

Odpovědět
viktor_ex
Příspěvky: 21
Registrován: ned led 22, 2012 10:29 am

Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od viktor_ex »

Ahojte,

tak jsem po case zase zabrouzil na forum, co se tu deje a jestli nekdo nahodou uz nebyl obstastnen novym sorentem 2015
Byl jsem se podivat a svezt, je to parada. Jsem zcela unesen. Paradne zpracovane, bohata vybava, atd.

Jenze ... bohuzel sli s vahou dolu a nema to redukci. Automat neutahne 2,5 tuny. a druhy problem je, ze moje sorento jezdi jako vino, motor chyta na otoceni i v zime. spotreba ok, nezere olej, nekouri. pred vanoci jsem byl na stk a chvalil mi emise, resp kourivost. nevim, co to bylo za velicinu, ale bylo 59-61 jednotek, at uz to bylo co chtelo. rikal, ze to se jen tak nevidi u korejskyho dieslu s 220tkm.
jinak zadne vule, zadne klapani. jen korozi na spodku musim nechat ted jare osetrit. opravy prakticky za celou dobu zadne. na 195tkm jsem nechal vymenit kotouce a desticky, vsechny naplne vcetne aditiv....davam aditiv i do nafty trvale. pisu to jen, ze si tu vsichni jen stezujou a placou, tak to taky musim pochvalit. no a to je duvod, ze jsem v pr..li. protoze za moje sorento uz skoro nic nedostanu (2006, 220tkm, 70% s 2-2,5t na haku), kazdej jen prijde a mekta nesmysly o moznych problemech(tak at si koupi novy, kdyz nechce mit problemy). tak ho jeste nejakej rok budu jezdit. az vykoukne slunicko, tak to zase napucuju a jede se dal.

bohuzel nastupce uz technicky byt sorento nemuze. docela nerad, ale jestli se neobjevi neco rozumejsiho, tak Landcruiser 150-ka to jisti.
Kia Sorento 2,5 CRDi 4x4 TOD 2006
(mod 2005-2006)
Reklama
 

Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Také mám rád svoje Sorento, již 6 let jezdí bez závady a nároků na servis. Pouze dělám vlastní pečlivou údržbu a tak nenáročný auto jsem ještě neměl. Na téměř 127 Tkm jsem potřeboval jen spotřební materiál a pro jistotu jsem koupil nové kotouče a desky pro budoucí výměnu. Zatím o nástupci nepřemejšlím, prakticky nejsou, teda až na LC a pár alternativ. Základ je pro mě trvalý pohon 4x4, redukce a tazná síla min 3 tuny.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
oluska2
Příspěvky: 41
Registrován: ned lis 20, 2011 7:41 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od oluska2 »

Jirka N. píše:Také mám rád svoje Sorento, již 6 let jezdí bez závady a nároků na servis. Pouze dělám vlastní pečlivou údržbu a tak nenáročný auto jsem ještě neměl. Na téměř 127 Tkm jsem potřeboval jen spotřební materiál a pro jistotu jsem koupil nové kotouče a desky pro budoucí výměnu. Zatím o nástupci nepřemejšlím, prakticky nejsou, teda až na LC a pár alternativ. Základ je pro mě trvalý pohon 4x4, redukce a tazná síla min 3 tuny.
Souhlas-super auto.Na 160000km jedna závada a to regulátor tlaku paliva při 80tis,jinak nic vše ok.FL.08.jo a spotřeba kolem 9l.Super Károstroj?
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Když to vezmu jaké horory prožívají majitelé současné automobilové produkce tak jsem šťastnej za Soriho, kde je technika i mechanika ještě z dobré doby a i spolehlivá když se jí věnuje péče a dodržuje zásada dobrého zacházení. Soriho si nechám do rozpadnutí, stejně se díky Eu vyrábí jen atrapy aut a sehnat dobré auto které by se dalo srovnat se Sorim se musí hledat mimo Eu.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
viktor_ex
Příspěvky: 21
Registrován: ned led 22, 2012 10:29 am

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od viktor_ex »

pravda pravda ... ale nevim, ze bych nejak extra sori opecovaval. vymenim olej s aditivy, a jezdim, tu a tam naleju vodu do odstrikovace. ale ted na jare musi auto na ozdravnou kuru. oskrabat rez zespodku a nastrikat necim poradnym. jinak taky bych jezdil sori do rozpadnuti, ale preci jenom doba pokrocila a zase srdicko touzi po necem novem. a kdyz, tak sori nebudu prodavat, ze mu neco je, ale proste proto, ze bych zase rad nove auto, treba LC, zrejme posledni poradna kovarina na trhu.
Kia Sorento 2,5 CRDi 4x4 TOD 2006
(mod 2005-2006)
Uživatelský avatar
autobit
Příspěvky: 3
Registrován: čtv úno 12, 2015 12:50 pm
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od autobit »

Tie kotuce a dosky mas vymene original alebo nejake nahrady? Ak su to nahrady tak aku znacku? My drzime len originaly ale zaujimalo by ma co sa odporuca ako nahrady a aky je cenovy rozdiel schvalne :wink:
viktor_ex
Příspěvky: 21
Registrován: ned led 22, 2012 10:29 am

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od viktor_ex »

originaly vydrzely fakt dlouho a odvedly medvedi sluzbu. zase jsem chtel originaly. ale servis me duvery se dusoval, ze alternativu, kterou pro me ma, je stejne dobra. ted to bude rok a 24tkm, co mam alternativu. ale kdybys me zabil, nevim co to je. do ted perfektni, brzdi stejne, zadne zvlneni. stal celej set (desky+kotouce) 10000 czk (ted nevim, jestli s dph nebo bez, ale to je fuk.

ale ono to bude spise zavisle od celkove konstrukce. treba do naseho subaru legacy jsme taky davali ruzne znacky, i ty nejdrazsi alternativni. ale nevydrzej ani originaly, ani alternativy. vsechno se vcelku zahy zkrouti (legacy 2,5 automat, bydlime v horach), a kdyz je clovek nestasnej, protoze musi kazdych 6tkm menit kotouce a jezdi dal, tak mu to utrhne brzdic, jako nam. takze jsem spise dospel k nazoru, ze je dulezita celkova konstrukce nez znacka a ze se subaru po 12 letech koncim, protoze me hrube zklamalo. dovolim si rict, ze to je navrch huj vespod fuj. ano, ma dobre jizdni vlastnosti, ale tim to zacina a konci. motor stoji za prd, prevodovka stoji za prd. interieru furt neco chybi, jako by byl stale dve generace pozpatku. subaru ... nikdy vice cumelice. meli jsme jich 8 (meli jsme je oba, zena i ja kazdy svoje). ted mam sorento, vyhledove landcruiser. manzelka ma RAV4 a max spokojenost.
Kia Sorento 2,5 CRDi 4x4 TOD 2006
(mod 2005-2006)
orangi
Příspěvky: 101
Registrován: pát črc 13, 2012 6:39 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od orangi »

Pridám jeden postreh aké je toto autíčko odolné. Už asi dva dni som jazdil autom asi 2x80Km do práce a z práce. Zrazu mi prestalo auto kúriť. No mal som ráno aj večer zimu. Dával som to za vinu motorčeku čo ovláda klapky na teplý a studený vzduch. Až do včera. Keď som prišiel domov spod kapoty išiel klasický dym z vody v kúrení. Proste praskla hadica a voda fuč, preto ani nemalo čo kúriť :-) Ale to chcem povedať auto vydržalo a až včera mi ukázalo vyšiu teplotu motora než je normálne (iba trošku vyšiu nie úplné prehriatie motora). Investícia 10,75€ za originál hadicu. Je objednaná, založím ju na spávne miesto a robota 20min aj s cigaretkou :-)

Zdar chlapi tento rok Dalešice určite prídem :-)
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Co se týče Subaru tak sousedka kopila Forestra ve stejné době jako já Soriho. Když měla necelých 100 Tkm tak mi volala že auto neřadí a smrdí něco od spojky. Tedy spojka odešla na rozpadnutí vypínacího ložiska a odnesla to i lamela a přítlačák.
Já pro Soriho koupil sadu kotoučů i desek od Feroda, které se mi velice osvědčilo u Octávky 1,8T a u Soriho to vyměním až bude třeba. Zatím mám 127 Tkm a ještě je tam rezerva pár mm.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
viktor_ex
Příspěvky: 21
Registrován: ned led 22, 2012 10:29 am

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od viktor_ex »

tak to mas jeste spoustu casu. ja to vsechno menil na 196tkm. a nebylo to nutne potreba.
Kia Sorento 2,5 CRDi 4x4 TOD 2006
(mod 2005-2006)
orangi
Příspěvky: 101
Registrován: pát črc 13, 2012 6:39 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od orangi »

Tak ako som písal minule, 20min a SORI opravený, aj s cigaretkou :-) Má už najazdených skoro 200tis km, tak má trošku nárok na malý štrajk :D
viktor_ex
Příspěvky: 21
Registrován: ned led 22, 2012 10:29 am

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od viktor_ex »

nasel jsem krabici od tech kotoucu ... tak je to brembo, cervena krabice.
Kia Sorento 2,5 CRDi 4x4 TOD 2006
(mod 2005-2006)
Bartyx
Příspěvky: 17
Registrován: úte bře 24, 2015 5:23 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Bartyx »

Přidám se do diskuze a zeptám se, co ruční brzda? Ty pakničky vzadu jsou jen takové jak na hraní na takové velké auto. Mám automat, tak ručku neřeším, ale má to smysl to dělat? Není to tak, že to vydrží měsíc a přestane to zase brzdit?
Kia Sorento 2.5CRDI EX 125kW, Automat, r.v. 12/2006
TommyBoy
Příspěvky: 122
Registrován: čtv črc 18, 2013 10:46 am
Bydliště: Střední čechy

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od TommyBoy »

Taky jsem ted koupil vsechny kotouce, desticky i pakny od Ferodo. Mam najeto 119tis a kotouce jsou za limitem a nevim jestli to uz bylo meneno nebo ne. Uvidim jak mi to pak vydrzi.

Kazdopadne rucku ja teda resim. Taham lod a kdyz ji spoustim do vody tak je rucka prakticky jedina co drzi auto a vlek od hlubiny :lol:

Pokud ti jde o serizeni, tak na to existuje postup. Jako prvni ale dostelovat druhou stranu paken - kdyz sundas kolo, tak je tam dira v disku pres kterou se to steluje. Pak dostelovat lanovod u rucky a je to cajk.
rucka.zip
(226.99 KiB) Staženo 659 x
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
Bartyx
Příspěvky: 17
Registrován: úte bře 24, 2015 5:23 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Bartyx »

Můžu se zeptat, kolik jsi dal takhle za komplet všechno?
Kia Sorento 2.5CRDI EX 125kW, Automat, r.v. 12/2006
Odpovědět