Sorento TOD

Odpovědět
Kouba
Příspěvky: 4
Registrován: ned úno 11, 2018 8:25 am

Sorento TOD

Příspěvek od Kouba »

Ahoj, mám sorento 2004 TOD, zkoušel jsem "test křížení náprav" a v poloze LOW 4x4 my hrabali jen nadlehčená kola. Je to normální nebo je někde problém-jaký? Redukce funguje. Dík za odpověď 8)
Reklama
 

Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento TOD

Příspěvek od Jirka N. »

Pokud nemáš zadní samosvorný diferák, tak je to naprosto normální. Takto fungují diferáky když nemají uzávěrku diferáku.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Kouba
Příspěvky: 4
Registrován: ned úno 11, 2018 8:25 am

Re: Sorento TOD

Příspěvek od Kouba »

Sem docela začátečník, ale když sem auto kupoval tak tam lupli LOW na asfaltu a gumy pískaly... Jak poznám, že mám uzávěrku? Já myslel že první sorenta ji maj všechny. Když to přepínám tak se ozve ráz odněkud z podvozku což je normální podle manuálu.
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento TOD

Příspěvek od Jirka N. »

Ten TOD se vyvíjel postupně a jeho citlivost je proto rozdílná u první verze do 06 a FL. Pokud se zavře mezinápravová lamelová spojka sepnutím naplno tak jde 50% na předek a 50% na zadek. Proto to huře zatáčí na pevném podkladu a mělo by se používat pouze na měkkém podkladu. Proto třeba s redukcí je nejlepší dělat ostré zatáčení na prokluzujícím povrchu, aby celý pohon 4x4 netrpěl velkým namaháním. Při redukci je to pevně uzavřený.
Uzávěrku neměly Sorenta nikdy na nápravových diferácích a jen některé byly vybaveny LSD zadním diferákem a to podle země určení.
Já mám nyní zadní diferák s LSD a je to super věc nyní v zimě, ale tato varianta nikdy nebyla seriově u FL s TOD a já to předělal z LX verze která měla manuální připojování předku a proto byl LSD diferák z výroby občas namontovaný, aby se zlepšily parametry Sorenta v terénu.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Kouba
Příspěvky: 4
Registrován: ned úno 11, 2018 8:25 am

Re: Sorento TOD

Příspěvek od Kouba »

Takže videa diff lock na YouTube se sorentama jsou po přestavbě? A řeči off road v kabátu SUV nejsou zcela pravdivé? Jezdim na režim AUTO a vždycky jsem vyjel bez problémů, je sice pravda, že putování za rybolovem v mém případě není off road :lol: ale vymletá lesní cesta nebo výjezd po mokré louce zvládá auto na 1* to samé platí pro jízdu na sněhu i ledu. Díky za odpovědi zase budu chytřejší :idea:
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento TOD

Příspěvek od Jirka N. »

Sorento 1 je offroad díky rámu a redukci. U offroadů je velké spektrum možností a to od základní verze bez uzávěrek diferáků, přes samosvorný a elektronicky řízený až po 100 % zavíratelný. To podle cenové kategorie a určení auta. Já mám velké spektrum ofrooadů, tedy od Sorenta, dále Pajera V60 až po velké nákladní ofrooady které mají 100 % uzávěrky na všech diferácích.
Systém TOD je u Sorenta velice dobrý a taky jsem s ním zatím projel vše co jsem potřeboval. Ještě lepší je Pajero V60 díky možnému obrovskému zkřížení a to díky nezávislému zavěšení a EDS.
Pneu v létě má tyto a v terénu jsou suprový a na silnici mají obrovskou výdrž. V zimě mám zimáky GY UG7, ty lépe brzdí na mokru a na kostkách.
Obrázek
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Kouba
Příspěvky: 4
Registrován: ned úno 11, 2018 8:25 am

Re: Sorento TOD

Příspěvek od Kouba »

Druhou zimu mám Nokian WR SUV 3 a maximální spokojenost, letní budu letos řešit, tak uvidíme. Dík za informace
Odpovědět