info-Sorento
info-Sorento
Ahoj všem. Chtěl bych tu poprosit o radu. Po několika letech ježdění v tuning autech jsem se rozhodl koupit konečně něco užitečného a pohodlného. V kategorii SUV kolem roku výroby 03-05 a v této cenové kategorii jsem se rozhodl pro Sorento. Myslím, že není po designové stránce nic hezčího. Rád bych se zde zeptal uživatelů a majitelů Sorenta na nějakou zkušenost. Chtěl bych si pořídit rok výroby 03 nebo 04 s motorem 2,5 CRDI a najeto kolem 100-15O tis/km. Možná bych přemýšlel i nad automatem, ale tam mám obavy, že v případě poruchovosti, bych se asi nedoplatil. Zajímala by mě skutečná spotřeba při rozumné jízdě, dále poruchovost motoru a celkový pocit. Koukal jsem také, že náhradní díly nejsou nijak přehnaně drahé. Také by mě zajímalo. na co si dát pozor při koupi. Musím ji již tento nový týden někde sehnat. V Německu jich teď pár je kolem 10tis eu, nebo jsem našel také O3 v Praze. Moc děkuji všem za radu a odpověď. Moc mi to pomůže.
- Reklama
Re: info-Sorento
Ahoj. Jiz skoro rok mam Sorento. Kupoval jsem jej ojete, rocnik 2003 a ma tedko najeto 120 tis. Samozrejme jsem zvolil asi nejrozumejsi volbu a tou je 2.5 CRDI manual. Moje pocity z jizdy jsou stale suprove a jiz tedko rikam, ze dalsi auto, ktere si koupim bude zase Sorento a nevim jak je to s tim automatem, ale priste do nej chci jit. Samozrejme si clovek musi v palici uvedomit, ze to neni zadnej sportak a proste nejakejch tech 2,5 tuny pod zadkem se chova trochu jinak. Takze kazda jizda je spise pohodova, nez zavodni. Nejvic se mi na tom libi ten houpavej pohyb, treba kdyz dobrzdujes na krizovatce, kterej si dodnes velice rad uzivam a v normalnim aute mi chybi. Jelikoz s nim kazdy den jezdim cca 30km do prace a zpet, naucil jsem se jezdit jak se rika na spotrebu. Tedy, jedu normalne tech 95-100, a spotreba se pohybuje neco malinko pres 9 litru, samozrejme na dalnici spotreba roste a pohybuje se kolem 9.5-10 litry. Coz si myslim ze neni nejhorsi na tak tezke auto. Kdyz za ni zaprahnu vozejk, kterej ma cca 1300kg a tahnem to na dovolenou tak se spotreba "vyhoupne" na nejakych 10.5 litru. Co se tyce motoru tak pravdou je, ze nejakych par koniku navic by neuskodilo, ale ani tak to neni zadnej lenoch, kterej Vas necha stat pod kopcem se sklopenyma usima. V terenu jsem ji zkousel pouze v takovem lehkem, kterej vsak zvladala levou zadni. Jo vlastne ne kecam, dyt sem nedavno jel po D1 do Brna . Ale jinak je to takova moje "lestenka", takze se v terenu moc neohreje. Za celej rok co ji mam jsem absolvoval jedinou navstevu servisu a to diky vymene oleje a olejoveho filtru v motoru. Jinak musim zaklepat, zatim zadne zavaznejsi zavady. Akorat obcas cvrdlika ventilator pro privod vzduchu do kabiny. Dozvedel jsem se vsak, ze je to takova jejich slabina a ze se holt musi vymenit. No zatim jsem se k vymene nedostal. Zatim jsem neprisel na zadnou zavaznejsi slabinu, nebo nedokonalost tohoto vozu. Za cely rok mne jeste nezklamal a nikde nenechal. Podtrzeno, secteno, mohu Sorento jen doporucit a doufam, ze s nim budes stejne spokojen jako ja.
Ahoj. Díky za odpověď a info. Já už to teda nevydržel a dovezl si Sorento z Němec. Sehnal jsem rok 04 po první majitelce se serviskou. Najeto má 105tis. Jinak v krásnym stavu, jen trosku odřenej nárazník a špinavý, ale už je jak nový. Motor je tam 2,5 man. Musim teda říct, že za zěch 14 dnů co stím jezdím jsem strašně nadšenej. Hrozně pohodlný a příjemný na svezení, takže zatím teda max.spokojenost. Vyměnil jsem si olej a pomalu to vše prolezu. Akorat jsem zjistil, že to má asi řetěz, takže bych ušetřil za rozvody..Jinak jsem zapoměl, barva stříbrná s tím tmavším spodkem..
No tak super, vypada to na dalsiho spokojenyho sorentaka . Jo co se tyce rozvodu tak tam je retez, takze o ty se starat nemusime. Ja mel zezacatku trochu problem si na auto zvyknout. Pred tim jsem jezdil leta Alhambrou a i kdyz todle je skoro stejne velky, tak se ale auto chova uplne jinak. Ja mam tmave modrou metlu a tmave sedej spodek. Ty plasty sou dobry a nejakej ten skrabanec tam je take. Holt to neni nove auto. Jediny co mi vadi jsou pneu. Nevim jaky mas zkusenosti ty, ja mam pneu KUMHO. Byli tam uz po predchozim majiteli, ale musim rict, ze to je narez. Premejslim o tom, ze koupim nove, protoze strasne hucej a treba rychlost 110-120 je naprostej ocistec. Aspon, ze nad tech 120 se to zas trochu uklidni a docela to jde. Takze at ti auto slouzi a preji mnoho kilaku bez nehod a bacha na srnky
Ahoj. S tím řetězem mám fakt radost, rozvody by stáli asi pěknej balík. Jinak si taky pořád zvykam, je to něco ůplně jinýho. Jám měl do ted Boru v ůpravě, takže si ted užívám to pohodlný svezení. Jediný co mě rozčiluje je ten zvuk pásů. Když jezdím jen tak kousek po městě, tak si je neberu,ale ten zvuk mě vždy donutí. Jinak pneu jsou na tom Hankook, takže mě čekaj ještě zimáky. Ty alu si necham na zimu a možná bych v létě zkusil "20"..Udělal jsem zatím výměnu oleje, dal jsem Agip 10W30 a dál uvydim. Tak napíšu zase poznatky..Škoda jen, že je tu tak málo Sorentáků..
Koupil jsem Sorento pred krátkou dobou, ale musím upozornit, že sice jsou rozvody ošetřené řetězem, ale celé soukolí, včetně dalších částí servo, klima atd. včetně řetězu rozvodů je poháněno jedním řemenem, který je potřeba jednou za čas vyměnit (myslím 90.000km). Stojí pár korun (cca 1000,-), ale je to dost pracné a v KIA si na to počítají 4 hodiny práce, takže to není zase úplně zadarmo (celkem asi tak 3-3,5k). Pozitivum na tom je, že pokud praskne, tak se motoru nic nestane, jen to přestane jet, brzdit, zatáčet a chcípne to . Furt lepší než kdyby se to potkalo a měnila se polovina motoru.
Jo sory bavili jsme se o rozvodaku, todle sem bral jako samozrejmost, ze se musi tadyten remen obcas vymenit. Ja ho mel popraskanej a tak jsem ho na jare vymenil. Byla to teda prace silena ,musi si clovek udelat takove udelatko na napinaci kladku a chce to delat ve dvou, protoze nejhorsi je ho pak navliknout na napinaci kladku. Ale da se to zabralo mi to necelou hodku a to sem ho menil poprve .
No sundal jsem vrchni plastovej kryt motoru a horni kryt vetraku, protoze ten remen musis pretahnout pred vrtuli. Kryt nad vetrakem uplne sundat nejde, ale muzes ho aspon trochu odehnout a ještě sem odpojil v levo tu malou hadicku co de nahore od chladice přes motor. Odpojil se ji ale ne u chladice ale u motoru, jak se napojuje na tu kovovou trubicku a vyvazal ji nahoru aby z ni netekla voda. Mas pak lepsi pristup ke kladkam. Remen sel sundat v pohode. Horsi je nandavani. Ja to delal jen z vrchu a pomohl jsem si latkou, kterou jsem si dicky pridrzoval remen na spodnich kladkach. Nevim, koukal jsem, ze by mozna bylo lepsi schodit ten predni spodni plechovej kryt motoru a mozna by se tam k tem spodnim kladkam dalo lepe dostat zespodu. No to asi vyzkousim priste . To by bylo moc super, kdyby to napoprve slo jak po masle. No a pak jsem si musel ohnout kousek kulatiny a odehnout s ni napinaci kladku. To asi zabralo tak nejak nejvic casu, protoze tu kulatinku si musis ohnout tak akorat, ale napotreti se to povedlo . Jak rikam je lepsi to delat ve dvou, protoze pravdou je, ze sam bych hlavne tu posledni fazi navliknuti na kladku nezvlad. Je to trochu slozitejsi, ale da se to zvladnout. Hlavne si pak dat bacha, aby remen sedel na vsech drazkovanejch remenicich spravne a nebyl nekde hozenej o drazku vedle. Tot asi vse .
Jinak jeste jsem zjistil, ze se musi menit oleje v prednim a zadnim diferaku. V manualu pisou ze se ma menit po kezdejch 40 tisicich a kdyz jsem volel primo do Kie a tam mi rekli, ze se menej po 90 tisicich. No trochu sem to nepochopil a radsi ho necham vymenit po tech 40 . Jistota je kulomet.
Jinak jeste jsem zjistil, ze se musi menit oleje v prednim a zadnim diferaku. V manualu pisou ze se ma menit po kezdejch 40 tisicich a kdyz jsem volel primo do Kie a tam mi rekli, ze se menej po 90 tisicich. No trochu sem to nepochopil a radsi ho necham vymenit po tech 40 . Jistota je kulomet.
Naposledy upravil(a) Tomas80 dne úte říj 14, 2008 6:08 pm, celkem upraveno 1 x.
No oni jsou dve varianty. Bud "permanentni" ctyrkolka a nebo mas nahon na zadek a ctyrkolku si musis prepinat rucne prave timto volicem. Pokud se jedna o ten druhej pripad tak tam mas tri pozice 2HI, 4HI a 4LO. Ohledne tohodle ti moc neporadim, protoze ja mam "permanentni" ctyrkolku, takze na prepinaci mam jenom dve pozice. Jedna pozice AUTO je proste pro beznej provoz s tim, ze snad se vykon rozdeluje automaticky na kazdou napravu, nebo snad dokonce na kazdy kolo zvlast. Stejne ale z vlastni zkusenosti mi pripada, ze stale zabira klasicky zadek a predek se pripina podle potreby. No ale pravdou je, ze je to automaticky a nemusis se o nic starat. Druha pozice je LOW. To znamena zarazeni redukce a nejsem si jistej, jestli uzavre diferaky a nebo ne. Zatim jsem na todle nedostal jednoznacnou odpoved. Nevim jak je to spravne, ale ja do pozice LOW prepinam pouze pokud je auto v klidu a mam zatazenou rucku a vyslapnutou spojku. Takze timto jsem sve znalosti vycerpal a nebudu se zlobit, kdyz nam to tu nekdo upresni
Koukal jsem co jste napsali k tomu 4x4 náhonu a vlastně je to všechno perfektně popsané. Z pravidla se do r.v. 2004 dělali Sorenta s tou verzí přepínání normálního provozu na zadní nápravu 2x4 a pak na 4x4 ručně ještě s verzí LOW jak jí známe všichni. 2x4 se používá pro běžný provoz, 4x4 pak jde i za jízdy připnout v případě potřeby. Uvádějí, že tato možnost ručního zapojení 4x4 je možná do rychlosti cca 80km/h. LOW provoz je jasný a nejde o klasicou uzávěrku diferenciálu, tu Sorento bohužel nemá, ale dá se říci, že jde o něco hodně podobného u zadní nápravy a u přední je prostě pohon jako na 4x4 pouze s redukcí pohonu, tzn., že motor řve jako kráva a auto jede jak hlemýžď. Verze LOW se nemá používat na suché silnici a rozhodně né v rychlosti. Při vyšší rychlosti hrozí převrácení auta, právě z divodu omezené funkčnosti diferáku na nápravách. U modelů 4x4 AUTO se připíní přední náprava při běžném provozu jak potřebuje, jde o eketromagnetickou spojku na přední nápravu (podobně je to u vícero SUV aut s náhonem "4x4"), takže se jednoduše nic nepřepíná a jezdí se. LOW i u tohoto modelu funguje stejně jako u verze s ručním zapínáním 4x4. O víkendu jsem se pustil na chalupě do kopce k lesu po cestě a auto jede na 4x4 AUTO jak máslo. Se starým autem bych se ani nerozjel , navíc bylo hnušně a mokro. Je to fakt paráda. Zadní kola trochu podklouznou a už to jede na obě nápravy i bez použití LOW 4x4. Ta je fakt tak na hodně bahna a nebo sněhové závěje.
Re:
Jo to LOW je v beznem provozu nevyuzitelne. Ja ho ale vyuziju kdyz taham svuj takovej vetsi konicek z vody . Dicky si to prepnu a pak clovek nemusi ani slapat na plyn a vytahne vsecko bez jakyhokoliv nasili
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW