lameli rozvodovky
lameli rozvodovky
Zdravím chci se zeptat jestli už tady někdo řešil spálený lameli rozvodovky.
Nevíte někdo zakolik se to tak dá sehnat a jestli to dělají i v replice?
Dostal sem rozvodovku ale kamarád dělal v zimně kolečka a spálil je.
Nevíte někdo zakolik se to tak dá sehnat a jestli to dělají i v replice?
Dostal sem rozvodovku ale kamarád dělal v zimně kolečka a spálil je.
- Reklama
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: úte pro 15, 2009 12:48 pm
Re: lameli rozvodovky
ako sa to mihlo spalit?bola tam dostatocna olejlva napln?ako si to nakknuec vyriesil?dik
Re: lameli rozvodovky
Ahoj. A jak je to s redunkcni prevodovkou. Tam je taky nejaka olejova napln a nebo je lamela, nebo jak to tam funguje sucha. Kdyz poustim spojku a nebo v klidu zkusim rukou otocit kardanama, tak je slyset v reducce takove cvakani.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: lameli rozvodovky
Je tam speciální olejová náplň a je jiná než v hlavní převodovce.Vícelamelová spojka je v olejové lázni a přední pohon je poháněný speciálním řetězem. Lamely jsou dost drahé v D. asi 800 Eur.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: lameli rozvodovky
Hmm tak to se na to asi budu muset mrknout. Ale zase je mi divny, ze to by tam ten olej nemohl bejt uz od zacatku, protoze mi nikde netece. A nebo je to cvakani normalni
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: lameli rozvodovky
neviřešil ale zaplatil redukce je stejná skříň stejnej olej je tam planetová převodovka a zubová spojka
Re: lameli rozvodovky
Je tam olej DEXTRON III. Kontroluje se pod závažím rozvodovky, teď jsem ho měnil i když vyrobce tvrdí že se nemění.
Můj pocit je že přední náhon bere podstatně dřív.Mám rozvodovku AUTOMAT správně TOD .
To cvakáni při otáčení kardanem může dělat nejspíš dyferák a to SAMOSVOR tedy LSD dyferák ze samosvorností,
a dává se tam olej s omezenou samosvorností GL-5 SAE 90.
Můj pocit je že přední náhon bere podstatně dřív.Mám rozvodovku AUTOMAT správně TOD .
To cvakáni při otáčení kardanem může dělat nejspíš dyferák a to SAMOSVOR tedy LSD dyferák ze samosvorností,
a dává se tam olej s omezenou samosvorností GL-5 SAE 90.
Re: lameli rozvodovky
Ahoj. Jo to by asi odpovidalo, protoze jsem koukal, ze to vychazi i ze zadu.
Na jare budu muset nechat zase vymenit olej v diferakach, tak se na to mrknu co tam nalejt.
Na jare budu muset nechat zase vymenit olej v diferakach, tak se na to mrknu co tam nalejt.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: lameli rozvodovky
Ale pozor ne každé Sorento má diferák s LSD. Třeba u mého prý není a olej byl stejný do obou diferáků. Snad se dá LSD poznat když je auto na zvedáku a obě zadní kola by se měla otáčet stejným směrem po roztočení rukou jednoho z nich. U mě funguje v tomto případě diferák a druhé kolo se otáčí obráceně. Ale nevím zda to stačí jen roztočit rukou, nebo to samosvorný funguje až od určitých otáček.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: lameli rozvodovky
Na zvedáku to asi nepoznáš, snad je tím cvakáním, protože tyhle věci jako ABS , ESP , LSD a TOD fungují převážně až od 7km/h.
Proto se zdá u Sorenta že se šprtá, ale když tomu přidáš tok se to všechno sepne a už tahá .Mluvím teď o automatické rozvodovce.
LSD by mělo fungovat až po protočení kol o více jak otáčku,proto se tam dává olej s omezenou svorností,aby se nespínal v zatáčkách.
ESP kdo ho má ve výbavě se spíná ,až sepne 4x4 ,u modelu 2002-2006 od 2006-2010 bylo vypínané a spínané tlačítkem nezávisle na 4x4.
ABS taky musí fungovat, až od nějaké rychlosti spíše do nějaké rychlosti, protože kdyby fungovalo pořád tak by auto skopce nikdy nezastavilo, protože by se mu nezablokovala kola.
To mluvím o modelu 2002-2006 s automatickou rozvodovkou.
LSD má převážně jenom jeden dyferák druhý jen výjmečně, a to jedině z Německa.
Pokut nemá LSD dává se olej GL-5 SAE 75W-90W plná synta.
Proto se zdá u Sorenta že se šprtá, ale když tomu přidáš tok se to všechno sepne a už tahá .Mluvím teď o automatické rozvodovce.
LSD by mělo fungovat až po protočení kol o více jak otáčku,proto se tam dává olej s omezenou svorností,aby se nespínal v zatáčkách.
ESP kdo ho má ve výbavě se spíná ,až sepne 4x4 ,u modelu 2002-2006 od 2006-2010 bylo vypínané a spínané tlačítkem nezávisle na 4x4.
ABS taky musí fungovat, až od nějaké rychlosti spíše do nějaké rychlosti, protože kdyby fungovalo pořád tak by auto skopce nikdy nezastavilo, protože by se mu nezablokovala kola.
To mluvím o modelu 2002-2006 s automatickou rozvodovkou.
LSD má převážně jenom jeden dyferák druhý jen výjmečně, a to jedině z Německa.
Pokut nemá LSD dává se olej GL-5 SAE 75W-90W plná synta.
Re: lameli rozvodovky
To je nejaký nový druh olejadrak píše: LSD by mělo fungovat až po protočení kol o více jak otáčku,proto se tam dává olej s omezenou svorností,aby se nespínal v zatáčkách.
Do LSD sa dáva olej s prísadou ktorá modifikuje trenie medzi lamelami. Prítlak medzi lamelami nie je závislý od počtu vzájomných otáčok ale od rozdielu uhlových rýchlostí ľavého a pravého kolesa.
To nie je pravda, predsa pri brzdení je ESP aktívne aj na suchej ceste keď to preženieš s nájazdovou rýchlosťou do zákruty a auto má snahu tlačiť sa von po dotyčnicidrak píše: ESP kdo ho má ve výbavě se spíná ,až sepne 4x4 ,u modelu 2002-2006 od 2006-2010 bylo vypínané a spínané tlačítkem nezávisle na 4x4.
Tu sa človek občas dozvie poriadne bludy nič osobné!
Re: lameli rozvodovky
Takž LSD je celkem rarita a běžně se seriově nedával. U mého téměř jednoho z posledních rámových Sorent v plné výbavě je taky bez LSD zadní diferák a to se kontrolovalo v databázi kvůli oleji. Ten je stejný s předním diferákem.
To Esp se dá opravdu vypnout u modelové řady 2006-2009 zvláštním tlačítkem a pak to nezasahuje vůbec do brzd a výkonu motoru. Perfektní je to při vyjíždění zasněžených kopců kdy to neubírá samo výkon.
Já zažil krušnou chvilku na zasněžené silnici v ostré zatáčce, kdy mě odstředivá síla vynesla do protisměru a najednou byl výkon motoru fuč a já se nemohl rychle vrátit zpět do svého pruhu. Takže je to i přítěž, při dobrých zkušenostech se dá jezdit i bez ESP, které ne vždy správně reaguje. Osobně si myslím že já reaguji rychleji než Esp, to podle dlouhodobých zkušeností.
To Esp se dá opravdu vypnout u modelové řady 2006-2009 zvláštním tlačítkem a pak to nezasahuje vůbec do brzd a výkonu motoru. Perfektní je to při vyjíždění zasněžených kopců kdy to neubírá samo výkon.
Já zažil krušnou chvilku na zasněžené silnici v ostré zatáčce, kdy mě odstředivá síla vynesla do protisměru a najednou byl výkon motoru fuč a já se nemohl rychle vrátit zpět do svého pruhu. Takže je to i přítěž, při dobrých zkušenostech se dá jezdit i bez ESP, které ne vždy správně reaguje. Osobně si myslím že já reaguji rychleji než Esp, to podle dlouhodobých zkušeností.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm