Ochranné nerez rámy bez homologace
Ochranné nerez rámy bez homologace
Zdarec Pánové
Mám takový menší dotaz. Když si namontuji ochr.rám který nemá homologaci, tak budu mít stím nějaký problém? (myslím tím třeba na technické, nebo při kontrole na silnici). Vím že to nesmí být, ale zají má mne, že vy někteří co je máte na autech, tak jestli po vás někdo někdy požadoval předložit nějakou tu homologaci?
Bostra
Mám takový menší dotaz. Když si namontuji ochr.rám který nemá homologaci, tak budu mít stím nějaký problém? (myslím tím třeba na technické, nebo při kontrole na silnici). Vím že to nesmí být, ale zají má mne, že vy někteří co je máte na autech, tak jestli po vás někdo někdy požadoval předložit nějakou tu homologaci?
Bostra
Kia Sorento EX 2,5 CRDI AUTOMAT r.v.2007
- Reklama
Re: Ochranné nerez rámy bez homologace
Ahoj a já mám taky přední rám bez homologace, protože jsem ho koupil použitej a nebyly k tomu žádné doklady jelikož to bylo namontované na autě z Německa. Protože mám taky auto koupené v Německu, tak budu tvrdit že je to namontované originál od prodejce v Německu a takto dovezené.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Ochranné nerez rámy bez homologace
Ahoj. Asi bych to udelal jak rika Jirka. Pri normalni kontrole, treba, ze je to proste takto dovezeny a nebo koupeny ojety u ofiko prodejce uz s ramem a vic bych to nerozvadel. Jinak na technickou, kdyz to nemas homologovany, tak bych to radsi schodil. Precijenom kdyz tam bude nejakej slusne receno stoura , tak to jsou zbytecny komplikace.
Kdysi davno jsem mel ram na Feline. Mel jsem od toho i original homolgaci atd. Jezdili jsme s tim do zahranici jeste pres klasicky celniky a nikdy nebyl sebemesi problem. A za celou tu dobu po nas nikdo zadny potvrzeni nechtel a to ani tehdy, kdyz jsem to strejchnul predkem do jednoho Vetnamcika a byli u toho i policajti. Cekal jsem, ze budou chtit nejaky potvrzeni, ale vubec je to nezajimalo. Co se tyce technicky, jak jsem psal nahore, diky par drobnejm upravam, ktere jsme si na tom delali (pridani drzaku a dalkovejch svetel), jsme to na technickou shodili .
Kdysi davno jsem mel ram na Feline. Mel jsem od toho i original homolgaci atd. Jezdili jsme s tim do zahranici jeste pres klasicky celniky a nikdy nebyl sebemesi problem. A za celou tu dobu po nas nikdo zadny potvrzeni nechtel a to ani tehdy, kdyz jsem to strejchnul predkem do jednoho Vetnamcika a byli u toho i policajti. Cekal jsem, ze budou chtit nejaky potvrzeni, ale vubec je to nezajimalo. Co se tyce technicky, jak jsem psal nahore, diky par drobnejm upravam, ktere jsme si na tom delali (pridani drzaku a dalkovejch svetel), jsme to na technickou shodili .
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: Ochranné nerez rámy bez homologace
Můžu potvrdit že ten rám je bezva věc. Protože původní uchycení bylo jen dostatečné v dolní části, zato v horní to bylo nedostatečné tak jsem to předělal a to tak že je to zakotvené do příčky co je v nárazníku. Dole je to přišroubované originál k rámu. Toto řešení se mi již velice osvědčilo, když se předemě před křižovatkou agresivně vecpal Superb a přitom to dostal rámem do jeho zadního nárazníku až Superb odskočil do boku. Na rámu jsem měl jen setřenou špínu jinak absolutně žádné poškození. Te Superb stejně ujel a tak díky rámu nemám jediný škrábanec. Rám mám uchycený čtyřma šroubama a případná demontáž je během chvilky.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Ochranné nerez rámy bez homologace
Dík všem za reakce na můj dotaz.
Tak asi do toho půjdu. Sice tady tenhle co chci nebude až tak chránit předek auta, ale přece jenom je trochu vystouplý před nárazníkem a tak nějaká ta ochrana tam bude.
Tak asi do toho půjdu. Sice tady tenhle co chci nebude až tak chránit předek auta, ale přece jenom je trochu vystouplý před nárazníkem a tak nějaká ta ochrana tam bude.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI AUTOMAT r.v.2007
Re: Ochranné nerez rámy bez homologace
Tady je můj rám, na který ještě dám silná dálková světla do origo držáků. Předností je taky dobře schovaná RZ pod trubkou.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Ochranné nerez rámy bez homologace
JJ takhle schovaná SPZ je pěkný důvod k pokutičce, pracoval jsem na dopravce a zákon hovoří jasně SPZ musí být umístěna viditelně tak aby byla vždy naprosto přesně identifikovatelná.
Tj nepoškozená čistá a platná.
Tj nepoškozená čistá a platná.
SORENTO 2,5 CRDI EX Automat "Swiss edition"
Re: Ochranné nerez rámy bez homologace
Při pohledu zepředu je skvěle čitelná, ale je to reakce na ty kamery po Praze, kde je jich strašně moc. Je to na původních držácích od výrobce a pokud je to v Německu schválené tak to musí být i u nás. Já osobně bych ale bral ihned arabské číslo , aby to měšťáci v Praze nepřečetli.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Ochranné nerez rámy bez homologace
Pokud k tomu máš CZ nebo EU certifikát ale přímo pro použití na KIA Sorento tak není problém ale vzhledem k tomu že tento rám zakrývá SPZ jak z boku tak i částečně z předu velmi silně pochybuji že kdyby ti dopravák dal pokutu tak se z toho nevykroutíš a navíc by si neprošel STK, dále v případě poražení chodce se nedoplatíš protože pojišťovna může odmítnout plnit a je to z hlediska toho chodce důvod k žalobě.Jirka N. píše:Při pohledu zepředu je skvěle čitelná, ale je to reakce na ty kamery po Praze, kde je jich strašně moc. Je to na původních držácích od výrobce a pokud je to v Německu schválené tak to musí být i u nás. Já osobně bych ale bral ihned arabské číslo , aby to měšťáci v Praze nepřečetli.
Pouze všeobecný certifikát pro používání na pozemních komunikacích ti na to nestačí, to je jen taková ojebávka od prodejců aby jsi to hloupý zákazník koupil. Pokud není certifikát přímo pro daný typ a rv máš smolíka a žádná výmluva ti nepomůže, jen pro klid duše cca až 90% rámařů toto nemá v pořádku ono totiž dát za schválený doplněk k OA jako je ochranný rám téměř 2-3 násobnou cenu nikdo nechce a tak se štoubují kdejaké kopie za 7-15 tis i s certifikáty které jsou k ničemu.
SORENTO 2,5 CRDI EX Automat "Swiss edition"
Re: Ochranné nerez rámy bez homologace
Castecne mas asi pravdu, ale kdyz to vemu uplne z opacne strany, tak mi vyrobce da na to certifikat, tak uz se tim nezabejvam, protoze to je jeho problem a pokud by se neco stalo, tak to budu odkazovat na nej. Ja jsem jenom uzivatel a nemuzu vedet jestli to je schvaleny a nebo ne. Pokud si od nekoho koupim vozejk, nebo box na strechu atd. a dostanu k tomu vsecky nalezity dokumenty, tak nebudu patrat, hledat, resit jestli ten ci onen na to ma opravneni nebo ne. Mam v ruce papir a at se pak stara vyrobce.
Jednou jsem takhle dopad s vozejkem. Nechal jsem si ho u vyrobce postavit na zakazku, z duvodu nedostatku casu a pak samozrejme zapomeni, jsem ho mel prihlasenej na nej a par let s nim jezdil. Pak uz jsem se dostal k prihlaseni no a dopadlo to tak, ze jsem z dopravaku odchazel s prazdnejma rukama a vozejk sem si mohl doma osazet kytickama. Vyrobce pry nemel ke stavbe takoveho vozejku opravneni. Kdyby se tenkrat bejvalo diky vozejku neco stalo, tak kdo by se po me mohl vozit, kdyz jsem mel vsecky papiry v poradku. At si to odnese vyrobce, ja jsem jenom uzivatel.
Jen pro zajimavost, mozna si jeste vzpominate na ty ramy co meli policajti na felinach. Tenkrat je taky nemeli schvaleny ani homologovany a pritom je meli na kazdym aute a nikoho to netrapilo.
Pruser co byl kdyz prodavali stary formany po policajtech a najednou se zjistilo, ze ty auta nejsou homologovany pro provoz na silnicich. A mam obavy, ze by se dalo pokracovat dal a dal .
Jednou jsem takhle dopad s vozejkem. Nechal jsem si ho u vyrobce postavit na zakazku, z duvodu nedostatku casu a pak samozrejme zapomeni, jsem ho mel prihlasenej na nej a par let s nim jezdil. Pak uz jsem se dostal k prihlaseni no a dopadlo to tak, ze jsem z dopravaku odchazel s prazdnejma rukama a vozejk sem si mohl doma osazet kytickama. Vyrobce pry nemel ke stavbe takoveho vozejku opravneni. Kdyby se tenkrat bejvalo diky vozejku neco stalo, tak kdo by se po me mohl vozit, kdyz jsem mel vsecky papiry v poradku. At si to odnese vyrobce, ja jsem jenom uzivatel.
Jen pro zajimavost, mozna si jeste vzpominate na ty ramy co meli policajti na felinach. Tenkrat je taky nemeli schvaleny ani homologovany a pritom je meli na kazdym aute a nikoho to netrapilo.
Pruser co byl kdyz prodavali stary formany po policajtech a najednou se zjistilo, ze ty auta nejsou homologovany pro provoz na silnicich. A mam obavy, ze by se dalo pokracovat dal a dal .
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: Ochranné nerez rámy bez homologace
Ahoj ,prosim te nevis kde sehnat tento ram a hlavne tyhle naslapy co mas na tomhle snimku? diky.Bostra píše:Dík všem za reakce na můj dotaz.
Tak asi do toho půjdu. Sice tady tenhle co chci nebude až tak chránit předek auta, ale přece jenom je trochu vystouplý před nárazníkem a tak nějaká ta ochrana tam bude.
Re: Ochranné nerez rámy bez homologace
Zajímavé téma a moc krásné rámy. A taky krásné nášlapy na té fotce od Bostra. Já bych do toho ale nešel. Generis má totiž naprostou pravdu a to, co píše Tomas80 je sice krásná ukolébavka pro uklidnění majitele rámu, ale funguje jen dokud se nic nestane. Jakmile tím rámem smeteš chodce, který ti skočí přímo pod auto, motorkáře či nějakého dědu ve favoritu, kteří ti nedají přednost, a způsobíš jim škodu, tak soud nebude zajímat tvé povídání, že máš někde kus papíru od výrobce a že jsi myslel, že když máš takový papír, tak můžeš.... Jejich právník ti maximálně doporučí, aby sis s tím papírem vytřel co potřebuješ, a do konce života budeš platit jak mourovatej, protože ani pojišťovna ti nic nedá... A to, že policie, soudcův strejda nebo prezidentova žena taky používají nehomologované příslušenství auta ti skutečně nepomůže.
Když ten můj monolog shrnu - nehomologované příslušenství na autě ti zřejmě projde bez problémů v běžném provozu a běžných kontrolách. Na technické to pravděpodobně označí za závadu, ale pokud budeš účastníkem nehody, u níž dojde ke hmotné škodě nebo poškození zdraví, budeš vždy označen za viníka, neboť advokát protistrany snadno prokáže, že jsi použil pro tvé auto nehomologované příslušenství, a jako viník poneseš i všechny důsledky z toho plynoucí. A vzhledem k tomu, že jedna zlomená ruka chodcova tě může vyjít v klídku na 500.000,-Kč, tak se možná vyplatí koupit si homologované rámy, když už je člověk na autě chce mít. Ale je to jen můj pohled na věc, nikoho nepřesvědčuji o jeho správnosti.
Když ten můj monolog shrnu - nehomologované příslušenství na autě ti zřejmě projde bez problémů v běžném provozu a běžných kontrolách. Na technické to pravděpodobně označí za závadu, ale pokud budeš účastníkem nehody, u níž dojde ke hmotné škodě nebo poškození zdraví, budeš vždy označen za viníka, neboť advokát protistrany snadno prokáže, že jsi použil pro tvé auto nehomologované příslušenství, a jako viník poneseš i všechny důsledky z toho plynoucí. A vzhledem k tomu, že jedna zlomená ruka chodcova tě může vyjít v klídku na 500.000,-Kč, tak se možná vyplatí koupit si homologované rámy, když už je člověk na autě chce mít. Ale je to jen můj pohled na věc, nikoho nepřesvědčuji o jeho správnosti.
>>Kia Sorento EX automat, 2.5 CRDI 125 kW, r.v.2007, šedá metalíza<<
Re: Ochranné nerez rámy bez homologace
.... pěkný ....Bostra píše:Dík všem za reakce na můj dotaz.
Tak asi do toho půjdu. Sice tady tenhle co chci nebude až tak chránit předek auta, ale přece jenom je trochu vystouplý před nárazníkem a tak nějaká ta ochrana tam bude.
Kia Sorento 2,5 CRDI 16V, r.v.2004, automat
Re: Ochranné nerez rámy bez homologace
No hezký Akorát až někoho smeteš z touhle almarou,tak sou Ti papíry i nepapíry na houno.Když se někdo do Tebe opře,tak holt má problém.Takhle to beru já a podle toho taky jezdím.Takže vina druhýho není můj průšvih,ale toho,kdo tu nehodu zavinil-nemýlím li se?Tak nějak si myslím,že ten monolog je spíš o tom,že když průser uděláš Ty a ne ten druhej.A jestli mám vepředu rám s nebo bez homogolace,tak je to u rozpůlený zadní části(Prdele)protože rám jakejkoliv udělá paseku tak jako tak.malyLibor píše:Zajímavé téma a moc krásné rámy. A taky krásné nášlapy na té fotce od Bostra. Já bych do toho ale nešel. Generis má totiž naprostou pravdu a to, co píše Tomas80 je sice krásná ukolébavka pro uklidnění majitele rámu, ale funguje jen dokud se nic nestane. Jakmile tím rámem smeteš chodce, který ti skočí přímo pod auto, motorkáře či nějakého dědu ve favoritu, kteří ti nedají přednost, a způsobíš jim škodu, tak soud nebude zajímat tvé povídání, že máš někde kus papíru od výrobce a že jsi myslel, že když máš takový papír, tak můžeš.... Jejich právník ti maximálně doporučí, aby sis s tím papírem vytřel co potřebuješ, a do konce života budeš platit jak mourovatej, protože ani pojišťovna ti nic nedá... A to, že policie, soudcův strejda nebo prezidentova žena taky používají nehomologované příslušenství auta ti skutečně nepomůže.
Když ten můj monolog shrnu - nehomologované příslušenství na autě ti zřejmě projde bez problémů v běžném provozu a běžných kontrolách. Na technické to pravděpodobně označí za závadu, ale pokud budeš účastníkem nehody, u níž dojde ke hmotné škodě nebo poškození zdraví, budeš vždy označen za viníka, neboť advokát protistrany snadno prokáže, že jsi použil pro tvé auto nehomologované příslušenství, a jako viník poneseš i všechny důsledky z toho plynoucí. A vzhledem k tomu, že jedna zlomená ruka chodcova tě může vyjít v klídku na 500.000,-Kč, tak se možná vyplatí koupit si homologované rámy, když už je člověk na autě chce mít. Ale je to jen můj pohled na věc, nikoho nepřesvědčuji o jeho správnosti.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: Ochranné nerez rámy bez homologace
Z mého pohledu je to jednoduchý. Tedy na rámy se nerazí žádné homologační kódy a z úsporných duvodů dávají výrobci pouze samolepku na ně. To mám potvrzené i z Německa. Jenže samolepka se časem odlepí a tím je tám neidentifikovaný. Takže stačí si stáhnout z netu homologační list jiného rámu a s tím existovat. V případě nouze prostě ukázat na místo kde byla samolepka a fertig. Oni by museli pak dokázat že je to jinak a to je finančně náročný.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm