Koroze-Sorento

Odpovědět
JAJOO
Příspěvky: 21
Registrován: ned kvě 09, 2010 9:30 pm

Koroze-Sorento

Příspěvek od JAJOO »

Zdravim Vas potreboval bych radu ohledne koroze šasu sorenta idu kupovat rocnik 2003 dovezene s Belgicka nebo bulharska nejsem si tet isti bilo to dovezene v unoru od tedy to jzdi unas dnes sem se byl nato divat auticko pekne neburane dost slusna vybava 160000km najete ale zarazi mna korozia šasu auta nemel sem cim o toho zarypnout či je to hnile ale spis me to pripada ze len ta barva je oloupana.Je mozne aby rok 2003 a po 160000 najetich km ty šasi prohnili? skuste se mne nekdo mrknut kdo mate tento ročnik pekne prosím jinak autičko super len tohoto se trochu bojím jo a ješte na zadních dverich jak je ten plast tak kdys som dival tak ten plech byl nareziveli ne dvere ale plech co je mezi dverama a tema plastama. Diky moc všem za radu Jo a jaste nevite či tento rocnik ma zinkovanou karoserii?
Reklama
 

Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Koroze-Sorento

Příspěvek od Jirka N. »

Ahoj a s to korozí je opravdu problém. Karoserie by snad měla být pozinkovaná, teda podle prodejců, ale podle fotek nabouraných Sorent s odloupnutým lakem byla na těch místech rychle koroze a tak se mi to moc nezdá jak je to s kvalitou pozinkování. Já u mého Sorenta jsem ihned při 17 km na tachometru udělal důkladnou protikorozní ochranu rámu a kastle a tak snad to vydrží nejakou dobu. Pokud je ten rám hodně zrezlej tak to nekupuj, je to bezcené auto. Ten rám je velice drahej a je to nosná část a celkem nejdůležitější prvek na autě. Myslím že Sorent je k dispozici celkem dost a tak radši pečlivě vybírat zachovalé a udržované Sorento. Tohle asi bude z Belgie a tam to moc neudržovali.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Tomas80
Příspěvky: 389
Registrován: čtv lis 08, 2007 7:35 pm
Bydliště: okr. Ceska Lipa

Re: Koroze-Sorento

Příspěvek od Tomas80 »

Ahoj. Jak rika, Jirka, pokud by to bylo opravdu hodne shnile, tak bych do toho nesel. Ale mam obavy, ze u techto aut a u tohoto rocniku je to bohuzel uz normalni. Ja na me 2003 uz mam ram taky docela pekne chycenej. I kdyz mi tenkrat po koupi znamej udelal nastrik spodku, tak bych ho nakopal no vite kam :-) protoze to asi nebylo nic moc kvalitniho. Co se kastle tyce, tak zatim rezne v mezich. V mezich myslim, to, ze se rez objevuje zatim na neviditelnejch mistech karoserie, hlavne teda v motorovim prostoru a tak nejak zlehka, takze to se jeste da s ohledem na vek tolerovat. Z venku uz jsem taky osetroval dva flicky, ale to bylo tim, ze se odprejskla barva od kaminku a holt po zime to tam zacalo malinko reznout. Ale nic co by stalo za rec.
Jinak ten ram je jeste poradna kovarina, takze si myslim, ze nez to prohnije skrz, tak to jeste par let potrva :-)
Takze to poradne skoukni jeste nekde na rampe, klidne si vem i sroubovak do ruky :-), ale myslim si, ze skrz ten ram se jeste zdaleka nedostanes :-)
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
JAJOO
Příspěvky: 21
Registrován: ned kvě 09, 2010 9:30 pm

Re: Koroze-Sorento

Příspěvek od JAJOO »

No byl sem to vcera mrknut s lakirnikem ten mne sprdnul jak male stena ze seickujem neni to tak strasne jak to vipadalo je tam olupani akorat ten nastrik ale jak sme do toho zacli vrtat sroubovakem tak to je zdravi takze pohoda tak asi v patek proto pofrcim. jinak nevite ci se da nejak zjistit puvod auta odkud bylo auto dovezene? nejake vzacne rady naco si dat pozor pri koupi
Tomas80
Příspěvky: 389
Registrován: čtv lis 08, 2007 7:35 pm
Bydliště: okr. Ceska Lipa

Re: Koroze-Sorento

Příspěvek od Tomas80 »

Ahoj. Ja si myslim, ze nez todle prohnije, tak to bude hoodne dlouho trvat :D . Vem si kolik jezdi po nasich silnicich favoritu a srovnej si co nese to facko a sorento. Kdyz vemu pomer tloustky plechu tak kdyby byla kastle uplne shnila durch, tak ram musi jeste stale jednou tolik vydrzet.
Na co si dat pozor, to je tezky. Nejlepsi je to jak si rikal projit s nekym kdo tomu rozumi a hlavne se s tim svezt, treba i napichnout na diagnostiku. V jednom servisu KIA mi treba i nabizeli ze maj nejakou masinku a umej z vyfukovych plynu urcit pocet najetejch kilometru. Samozrejme, ze ne uplne presne na kilak, ale kdyz to auto bude mit nalitano 200 tis a na tachaci bude 100, tak uz prej se to projevi. Nevim, toto jsem nezkousel (radsi :-) ), takze nemohu soudit. Kdyz jsem kupoval auto, tak jsem si rikal, ze to hucej ty kola jak uz jsou velky a maj vetsi vzorek. No ale asi po pul roce, kdyz se to neustale zvetsovalo, tak jsem zjistil, ze to nejsou kola ale predni loziska. Proste dicky tam muze bejt neco zakopanyho. Bohuzel uz je to precijenom 8 let a mne treba uz tedko zacalo zatejkat tesnenim u patejch dveri. Tak ho musim vymenit, protoze uz je holt utahany.
Jinak bych asi zkusil podle VIN nekde v servisu KIA, jestli by neco nevystourali a nebo si to nechat proklepnout treba u nejake spolecnosti typu http://www.cebia.cz/. Bohuzel to jiz neni zadarmo, ale u minuleho auta, ktere bylo dotazene z nemecka jsem je radsi objetoval. I kdyz kdo vi, jakou by to melo vahu, kdyby se pak nekdy na neco prislo.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Soráč
Příspěvky: 5
Registrován: čtv kvě 27, 2010 9:27 am

Re: Koroze-Sorento

Příspěvek od Soráč »

Hm, nevite jak jsou na tom novejsi rocniky sorent? .... konkretne 2009? Maji osetreni lepsi?
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Koroze-Sorento

Příspěvek od Jirka N. »

Nemají je to stejné :? . Já na rám a spodek spotřeboval asi 12 kg pružné barvy na spodek a asi 2 kg vosku na dutiny. I na novém rámu jsem tenktát našel praskliny laku na svárech a to je hned příležitost pro korozi. Takže nyní mám sice auto těžší o pár kilo, ale zato bez problému s korozí v budoucnu.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Generis
Příspěvky: 8
Registrován: pon úno 22, 2010 10:51 am
Bydliště: Krupka

Re: Koroze-Sorento

Příspěvek od Generis »

Jo Jo je to tak, Sorento žádnou antikorozní ochranu nemá a všem co tvrdí že ano vzkazuji že to jsou jen kecy a neví o čem mluví, uvedu pár postřehú z ročníků 2002-2006.

1. veškerá poškození přední haupny od kamínků začnou okamžitě reznout
2. veškeré praskliny v barvě po klepnuté nebo i jen promáčklé karoserii taky velmi rychle reznou
3. skvěle do plastů schované zadní lemy blatníků jsou také většinou již pěkně rezavé včetně
opadávajícího původního laku (hlavně pravej zadek).
4. spodky zadních dveří v místech přišroubování plastů a výpustní otvory taky rychle oreznou
4. prahy jsou v místech spojů a překladů taky dosti rychle rezavé a původní barva rychle opadává

Nežli jsem pořídil to svoje prolezl jsem tak 7-9 kousků Sorenta a to jak u nás tak i u Němců a je to cca všude stejné, jen s tím rámem to nebude tak špatné, je to přeci jenom kus železa a karoserie je velmi slušně postavená tak že i silně rezavý rám nic moc neznamená, Sorento je dosti povedené auto které snese i dosti nepovedený terén.
SORENTO 2,5 CRDI EX Automat "Swiss edition"
Tomas80
Příspěvky: 389
Registrován: čtv lis 08, 2007 7:35 pm
Bydliště: okr. Ceska Lipa

Re: Koroze-Sorento

Příspěvek od Tomas80 »

Bohuzel mas pravdu, ale zase kdyz srovnam korozi na svem uz skoro 8 let starym Sorentu a ostatnich autech i koncernovych znacek, tak zas tak moc nezaostava.
Nicmenen tvoje posledni veta je velmi povedena a asi si ji nekam ulozim jako slogan :-).
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Odpovědět