Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Odpovědět
petan
Příspěvky: 3
Registrován: úte srp 03, 2010 2:40 pm

Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Příspěvek od petan »

Zdravím všechny na tomto fóru. Koupil jsem Sorento 2004 před několika měsíci a jsem spokojen. Je zajímavé tady číst ty příspěvky, člověk se dozví plno věcí. Někde tady byla i malá zmíňka o přečipování motoru 2,5 CDRi ze zhruba 140 na 170 HP. Zmíňka v tom smyslu, že to někdo má, ale dále diskuse nepokračovala.
Chci se zeptat toho, kdo to má, jestli to jde a jestli to stojí za to. Podle mého by 30 kobylek mohlo být znát. V novějších modelech už je výkon 125 kW. Nese to s sebou nějaká rizika, co se týká např. životnosti nějakých dílů motoru? Dá se provést taková úprava v každém značkovém servisu? Kolik to asi obnáší?

Díky za odpověď
Reklama
 

Tomas80
Příspěvky: 389
Registrován: čtv lis 08, 2007 7:35 pm
Bydliště: okr. Ceska Lipa

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Příspěvek od Tomas80 »

Ahoj
Zalezi na tom, jak to nechas cipnout. Pokud to bude v nejakych rozumnych mezich a budes s tim jezdit normalne, tak si myslim, ze se nemas ceho bat. Pokud to ale nechas cipnout co to pujde a budes jezdit jak dobytek :-), tak pocitej s tim, ze treba spojku budes menit jak olej v motoru. Kazdopadne to navyseni vykonu urcite bude znat, protoze vetsinou to cipnou na nejakych tech 125 kW coz ma vlastne nove Sorento.
Ja jsem to sondoval a nejlevnejsi jsem sehnal cca za 8-9 litru. Pak mi cip motoru nabizeli primo v Kie a nabizeli mi to za cenu kolem 5 tisic. Coz me docela prekvapilo ze ta cena byla docela rozumna. Nakonec jsem do toho nesel a poridil tam ten Box a zatim to staci, ale verim tomu, ze klasickej cip je lepsi.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Příspěvek od Jirka N. »

Já bych to nechal tak jak je to od výrobce. Zajímavé je že v Německu nyní přehrávají soft. to řídící jednotky Fl verzí a mírně snižují tím výkon motoru, aby zajistili delší životnost. Upraví se tím průběh kroutícího momentu a omezí se max. otáčky turba. Mají tam hodně reklamací na turba a pár jedinců už má pětkrát vyměněný celý motor během záruky. Kia D. došla k závěru že na vině je neomezená rychlost na dálnicích a ve spojitosti s nedodržením potřebné doby pro schlazení motoru po rychlé jízdě. Tím odchází turba a další díly.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Tomas80
Příspěvky: 389
Registrován: čtv lis 08, 2007 7:35 pm
Bydliště: okr. Ceska Lipa

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Příspěvek od Tomas80 »

Ahoj.
No zrovna jsem se nedavno bavil s clovekem, kterej todle testuje u skodovky a ten mi rikal, ze ta "potrebna doba" schlazeni turba je trochu zavadejici. Samozrejme se rika, ze kdyz to zenes po dalnici a pak nekde zastavis tak by jsi to mel nechat jeste chvili bezet nez se schladi. Co ale delali mereni, tak prej kdyz to zenes po dalnici a normalne spomalis a zajedes treba k benzince, tak uz je turbo schlazene, protoze to chlazeni jde velmi rychle. Takze to delsi stani kvuli chlazeni je spis takova vata od vyrobce :-).
Spis si myslim, ze je to opravdu dano tou neomezenou rychlosti po dalnici. Protoze tydle motory nejsou staveny na vysoke otacky a pokud to budes valit v lete, kdy je pres 30 stupnu po dalnici 200, tak bude motor na pokraji maximalnich otacek a pak to turbo dostava pekne na prdel.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Příspěvek od Jirka N. »

Ano je to motor spíš z náklaďáku a tak je potřeba se k němu chovat. Hodně problémů mají ti co jezdili předchozím autem jiné kategotie a nepřizpůsobí tomu zacházení s motorem. Ta jeko velká hmotnost dělá hodně, chladne déle.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
petan
Příspěvky: 3
Registrován: úte srp 03, 2010 2:40 pm

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Příspěvek od petan »

Díky za odpovědi. Samozřejmě to nechci na to, abych valil po dálnici 200, ale na to, abych rychleji někoho předjel, když je to potřeba. To je pro mě to hlavní, maximálka mě nezajímá. Na jedněch stránkách, kde to nabízejí, dokonce píšou, že se o něco málo sníží i spotřeba jak ve městě, tak i mimo město. To také nezní špatně. Škoda, že se nevyjádří někdo, kdo to má. Vlastní zkušenosti jsou k nezaplacení.

Díky všem.
Tomas80
Příspěvky: 389
Registrován: čtv lis 08, 2007 7:35 pm
Bydliště: okr. Ceska Lipa

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Příspěvek od Tomas80 »

Ahoj. Jak jsem uz nekde psal. Nemam klasickej cip, ale jenom ten jak rikam oblbovak vstriku a co se spotreby tyce, tak pravdou je, ze sla opravdu dolu. Respektive jsem treba zkousel na dalnici jet porad tech 150, v lete, tri lidi v aute, no se mnou skoro 4 normalni :-), bezela klima, protoze to byly ty tricitky. Za 500 kilaku byla spotreba 9,7 litru. Coz si myslim je uplne suprove. Nez jsem tam mel ten box, tak jsem se pod 10 litru na dalnici ani za boha nedostal.
Takze asi pravdepodobne sla spotreba dost dolu, rekl bych ze tak do litru urcite :-).
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
petanm
Příspěvky: 1
Registrován: pon črc 06, 2009 8:48 pm

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Příspěvek od petanm »

Ahoj,
já jsem si nechával Sorentíka načipovat někdy v březnu a můžu říct, že po něm je to úplně jiné auto. Odspodu jde mnohem líp a předjíždění je fakt super. Co se týče spotřeby, tak si myslím, že to trochu šlo dolů, tak do půl litru na 100km. Od té doby jsem už najel asi 15.000 km a žádné problémy jsem zatím nezaznamenal. Motor ale nijak moc nehoním, sílu využívám pouze na rychlé rozjezdy a předjíždění. Chip jsem si nechal udělat u jedné firmy v Kladně, která se zabývá jenom tímto již řadu let a stálo mě to 5.900,-Kč.
Adam
Příspěvky: 10
Registrován: pon zář 20, 2010 8:23 pm

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Příspěvek od Adam »

Ahoj taky uvažuji o přeprogramování jednotky a Kladno mám celkem blízko.Můžeš mi dát nějaký kontakt .Dík
Uživatelský avatar
Bostra
Příspěvky: 98
Registrován: ned lis 23, 2008 1:09 pm
Bydliště: okr.Opava

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Příspěvek od Bostra »

Zdarec pánové.
Máte někdo zkušenosti s touhle firmou? : http://www.chiptuning.cz/katalog-chiptu ... p?type=kia
Ta cena za přečipování motoru se mi zdá velice přijatelná.
Bostra :wink:
Kia Sorento EX 2,5 CRDI AUTOMAT r.v.2007
viktor
Příspěvky: 328
Registrován: stř úno 16, 2011 5:58 am

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Příspěvek od viktor »

Zdravím všechny na foru.Chtěl bych se informovat,jestli je vhodné chipovat i auto s automat.převodovkou.Díky za vaše zkušenosti,né názory a teorie
Sorry
Příspěvky: 6
Registrován: sob lis 20, 2010 11:55 pm

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Příspěvek od Sorry »

Já jsem čipoval automat. Myslím, že otázka čipu není závislá na převodovce, spíš na ochotě buďto věřit názorům, že je to bezpečné, a nebo riskovat podle těch, kdo říkají, že je to nebezpečné. Já odpověď na bezpečnost čipu neznám, ale šel jsem do toho.
Zkušenosti:
Na svým fordu mám po čipu najeto 60tis.km a jsem maximálně spokojen.
Na Sorentu mám najeto podstatně méně kilometrů, ale jízdní vlastnosti jsou neskutečně lepší. A s automatem si jízdu užívám. Nezaznamenal jsem žádný problém s řazením automatu. Jen častěji než dřív přidávám plyn zlehka a automat nemusí podřadit, aby se auto rozjelo.
Já čipoval v Kladně u Bulise - důvěryhodný člověk, spousta pozitivních referencí (negativní jsem nezaznamenal). A takových čipařů už je dneska určitě víc.
Sorento 2005, 2.5 CRDi, automat
viktor
Příspěvky: 328
Registrován: stř úno 16, 2011 5:58 am

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Příspěvek od viktor »

Zdravím všechny na foru.Nevíte někdo,jestli existuje taková supr firma ohledně chipingu jaká je v Kladně v okolí Ostravy,zkrátka né tak daleko.Díky
Odpovědět