Stránka 8 z 10
Re: Dostal som RIO a instrukcie k zabehu...
Napsal: úte čer 02, 2009 9:05 pm
od MaTToS
no len nechapem preco tam cpu 10W40 a nie 5W40 ....ja tam rozhodne kupim 5W40 nakolko si nemyslim ze do takeho motora je vhodne pouzivat 10W a navyse ked jazdim kratsie trasy zo studenym motorom a pod., od vyroby by tam mal byt 5W40 co som sa pytal predajcu - ale diky len si ma utvrdil v tom ze autorizak ee bo ja chcem 5W a oni tam just daju 10W lebo stale shell, shell a shell a ziadny shell 5W som nenasiel v obchode tak mozno to ani nerobia a oni potom pouzivaju 10W ale ved vsetky moderne motory nove pouzivaju 5W tak preco oni nie ...
Re: Dostal som RIO a instrukcie k zabehu...
Napsal: úte čer 02, 2009 10:10 pm
od staf
nie celkom chapem rozdiel. pozeram si tabulky (oznacenia) a osobne si myslim ze nehra to 5W a 10W az taku rolu. jeden je do -30C a druhy do -25C, pricom na opacnej strane plusovu hodnotu ma vyssiu 10W-40. neviem ci tych 5 stupnov je az takych dolezitych v nasich koncinach
Re: Dostal som RIO a instrukcie k zabehu...
Napsal: úte čer 02, 2009 10:14 pm
od staf
no ... skusil som si naklikat kratky dotaznik na stranke shell.com a odporucany mi bol shell helix ultra (5W-40)
http://www.shell.com/home/sk/tailored/s ... _0312.html
Re: Dostal som RIO a instrukcie k zabehu...
Napsal: stř čer 03, 2009 8:03 am
od MaTToS
Tam nejde o teploty ale o zlozenie toho oleja pricom 10W má iné zloženie ako 5W , ja som to videl pri fabke 1,4 16V aký je rozdiel mať v motore 5W a mať 10W pričom síce 10W je lacnejší tak motor bol hlučnejší a v zime po naštartovaní sa motor citelne viac triasol ako s 5W40 takze by som nebral moc vážne že je rozdiel len medzi -25 a -30 stupňami ked rozdiel je citelný už aj pri -5 stupňoch .A teda do noveho motora davať už 10W na ktory by sa malo prejsť tak možno po najazde 120 000km a nie davať to tam pri 15 000km - ostatne všetky autorizaky použivaju 5W alebo aspoň teda daju na vyber či chce zakaznik lacnejši 10W alebo drahši 5W tak neviem teda prečo takto ja do afta 10W nedam keďže od vyroby je tam tiež 5W "aspoň" v predajni mi to povedali tak neviem do akej miery je tá informácia pravdivá ale čo ja viem tak do nových 16V motorov sa vždy dávalo 5W a teda myslím že do všetkých nových benzínov určite šlo 5W - firemny citron 1,4 16V - už 86000km a pravidelne autorizak dava 5W40 to iste ford 1,4 8V skoro 100 000km a stale davaju 5W40 a bez jedineho problemu .
Ale tak ako nehovorim že s 10W sa niečo pokazi ale tak nieje to moc vhodne na kratke jazdy so studenym motorom a hlavne v zime keď mrzne .
Re: Dostal som RIO a instrukcie k zabehu...
Napsal: čtv čer 04, 2009 2:45 pm
od visna
no myslim ze nie je rozdiel ani tak v teplotach ale v tom ze 5w-40 je plna syntetika a 10w-40 je obycko (myslim ze mineralny alebo polosyntetika) tak aj preto taka cena
Re: Dostal som RIO a instrukcie k zabehu...
Napsal: ned čer 07, 2009 11:46 pm
od MaTToS
Oficialne odporucany olej pre RIO s benzinovym motorom a v nasich zemepisnych sirkach je 5W-20 , 5W-30 a 10W-30 ,,t.j. si myslim ze v tych autorizakoch musia byt riadne paka ze tam leju take oleje co som daval do citroena pri 150 000 aby to nezralo liter na 5000km ---
Taktiez specifikaciu olej musi splnat API SL alebo SM .
Pri jazde po meste v zacpach a kratkych trasach je odporucane skratit intervaly vymeny t.j.nie 15000 ale takych 10tis.
Ale to neni podstatne , podstatne je to ze v
novom benzinovom RIU nema 10W-40 co robit a vseobecne neviem kdo normalny do noveho motora naleje 10W-40 ked sa bezne uz roky pouzivaju vzdy max. 5W-40 a menej .
Ja som vhodny olej nasiel tento ktory splna vsetky poziadavky :
http://olejposta.sk/r_44.html .
Ved na hustsi olej sa prechadza ked motor zacne mat zvysenu spotrebu oleja a nie hned do noveho to naliat .A v zime stym hustym olejom zbytocne trapit motor ... ked netreba a cenovo to je rozdiel par euro medzi tymi olejmi .Mozno 10,-€ na jednu vymenu .
Re: Dostal som RIO a instrukcie k zabehu...
Napsal: úte čer 09, 2009 10:02 am
od visna
mne davaju od novoty 5w -40 castrol . ..takze v poho...no ked ho tam vlastne naozaj davaju.
Re: Dostal som RIO a instrukcie k zabehu...
Napsal: úte čer 09, 2009 12:32 pm
od MaTToS
no tak malo by to byt 5w-40 alebo 5w-30 , 10w je zbytocne husty a usetri sa mozno zopar evro
Re: Dostal som RIO a instrukcie k zabehu...
Napsal: sob čer 13, 2009 8:40 am
od eMKejx
12.6.2009 som sa stal aj ja pravoplatnym clenom tohoto fora, cca o 16tej som pootocil klucikom v zapalovaci a s predajne znacky KIA som sa odviezol na mojom prvom novom aute, Kia Rio Sporty - Midnight black + folie. Auticko je ten novsi model s novym autoradiom, audio in a USB su pred radiacou dolu pod stredovou konzolou, autoradio ma tak vacsi display. Po dohode ho aj tak dalsi tyzden menim za moje Pio DEH P7000UB a moje repro. Co sa tyka instrukcii nedostal som ziadne. V BB som kupil auto a v podstate podali mi len ruku, tasku KIA s Hubertom dvoma ohybnymi ceruzkami a klucenkou KIA,tot vsio. Povinna vybava v kufri, gumene rohoze a siel som het. Ani len krabica od radia ci vymeny ramcek na vlastne radio tam nieje tak ako u inych kupovanych napr vlani /kamarat ma to iste Sporty - lisia sa vo viacerych detailoch ako som si to vsimol/. Takze tolko k mojim instrukciam, instrukcie mi dali znamy a prave aj kamos co ma prave toto auto. jazdim v meste svizne na 4ke tocim to snazim sa aj 3-3500 ot/min sem tam dam viac. Na dialnici som siel dnes rano 130 - 140 km/h trosku natiahnut motor. Som zvedavy co to auticko dokaze, paci sa mi.
Re: Dostal som RIO a instrukcie k zabehu...
Napsal: pon čer 15, 2009 6:00 pm
od visna
no tak vitaj. prajem vela stastnych km. Inak s novym auto sa priliz neodporuca chodit na dialnicu. Lepsie je okresky a same dediny.
Re: Dostal som RIO a instrukcie k zabehu...
Napsal: pon čer 15, 2009 9:49 pm
od MaTToS
co vravite na toto som objednal do ria ... mohlo by pasovat k interieru teda
Samozrejme potom aj nafotim ako to vyzera v reale v afte .
Re: Dostal som RIO a instrukcie k zabehu...
Napsal: pon čer 15, 2009 10:00 pm
od aladinos
jj Vitaj Visna ma pravdu najazdi takych 1000km a potom vytacaj,aj ked si myslim ze vo vyrobni ho zabehli.
No nove kia rio s ma dost podstatny nedostatok a to absenciu zadnych kotucovych brzd.
Re: Dostal som RIO a instrukcie k zabehu...
Napsal: pon čer 15, 2009 10:01 pm
od aladinos
ved podobne potahy su od vyroby v Kia Rio S ....
Re: Dostal som RIO a instrukcie k zabehu...
Napsal: pon čer 15, 2009 10:09 pm
od MaTToS
Hej ved podla toho som si ich vyberal aby sa aspon podobali na tie co tam uz su nakolko v predoslom citrone som potahy nemal a po dvoch rokoch tie potahy vyzerali doost blbo a ani dvojite tepovanie moc nepomohlo ajked to bolo 100x lepsie tak stale nie ako nove, radsej si tam chcem dat potahy aspon na predne sedadla nech je pokoj - pre ten dobry pocit, no ved uvidime co mi pride a ako to navlecem cez tu laktovu opierku na vodicovom sedadle to bude dalsi oriesok ... asi ten potah niekde rozstrihnut a prevliect cez tu laktovku a potom zasit nic ine ma nenapada lebo netusim ako by tu opierku slo dat dolu ...
Pre objasnenie niesom ziadne pras.a ale obcas auticko vyuzivaju aj iny clenovia rodiny a ked oco beha 3 hodiny po stavbe a potom sadne do auta a ide dalej tak mi uplne staci tepovanie kobercekov sedacky uz nemienim riesit tak musia byt potahy nanich .
Re: Dostal som RIO a instrukcie k zabehu...
Napsal: pon čer 15, 2009 11:11 pm
od staf
ja som rozmyslal nad potahmi uz na zaciatku ako sa kupilo auto. ale nakoniec som sa na to vykaslal s tym, ze
1. naco su mi pekne sedacky ked su aj tak pod potahmi
2. ak mam mat potahy tak to ich mozem kupit az ked budu potrebne kvoli vyzoru povodneho calunenia
3. zistil som cenu a ta len umocnila body 1. a 2.