Stránka 2 z 2
Re: převodovka
Napsal: ned úno 08, 2009 8:40 pm
od Jirka N.
Tak si říkám ještě že jsem svobodnej a do koupi mi nikdo nic neříká
. Stejný problém má řada zájemců o koupi v D a už je tam i poradna jak přesvědčit drahé polovičky aby se Sorentíkem souhlasili. V mém okolí jezdí velké množství čtřkolek a odhaduju že nadpoloviční je počet řidiček, kerým auto koupili manželé aby vozili děti bezpečně do školy.
Re: převodovka
Napsal: pon úno 09, 2009 12:05 pm
od Bostra
Tak to já měl jednoduché. Mne manželka přímo říkala, že chce jenom SORENTO. Nejdříve měla z tak velkého auta trochu strach když sním poprvé jela, ale teť si ho nemůže vynachválit. Když jedeme spolu, tak chce pořád řídit.
Bostra
Re: převodovka
Napsal: stř bře 04, 2009 10:59 pm
od Platas
Takže k manželkám te se SORENTIK libi. Takže mě koupě nemine... jenom dvě podmínky automat s automatickou klimatizací... Prostě kdo jednou zkusí automat nic jiného nechce (samozřejmě nesměl sedět v nějakém autě s 1.3 motorem
) a kdo ho zatracuje tak v autě s automatem neseděl...
Re: převodovka
Napsal: čtv bře 05, 2009 9:05 am
od Fanouch
Ahoj všichni,
mám automat, chtěl jsem automat!
Je to model s tiptronikem, né ta verze pro ameriku. Je to fakt pohoda a kvalitativní rozdíl v převodovce manuál/automat podle mě nelze jednoduše definovat. U obou je spojová sada se spojkovým ložiskem a za podobné peníze, ne-li stejné. Oprava převodovky je vždycky dražší opravou a je jedno, zda-li měníte synchrony v té, či v té, nějaká další kolečka. Vždycky to bude drahé. Důležitá je perfektní úrdžba a pravidelný servis, pak vydrží. Obě převodovky jsou udělány poměrně kvalitně, ale rozdíly přeci jen jsou, ale takové ty podružné. Výměny oleje jsou v rozdílných intervalech (automat samo častěji). Obsah oleje v automatu je cca 12 litrů (při výměně stačí tak 8 litrů, protože tam minimálně 1/3 zůstane) no a v manulálu je myslím obsah asi 4-5 litrů. Další rozdíl se snoubí se spotřebou. Ve městě v zimě i 12 litrů, to si myslím, že s manuálem se dá jezdit do 10l/100km. Mimoměsto spotřeba klesá výrazně, ale je vhodné použít právě tiptronik řazení a dávat na dálnici s tempomatem dříve 5 rychlost, jelikož v aut. režimu se 5-ka řadí dost pozdě. Další paralela, která se veze s automatem je větší poměr používání brzd, než u manuálu. Kotouče i destičky mají kratší životnost, ale není to nic drastického. Je to srovnatelné jako u řidiče "závodníka" s manuálem. Prostě to auto váží přes dvě tuny.
No a asi ta největší je v ceně, která se promítá do ceny auta. Auto s automatem je o cca 50-70 tisíc dražší než s manuálem (u nového). U starších vozů se pak tento rozdíl trochu (někdy úplně) stírá, ale přisuzuji to tomu, že u nás není takový zájem o automaty jako např. ve Švýcarsku nebo u amíků. Jako ve všem jde i v tomto o cvik a o to jak komu co vyhovuje. Žena automat nechtěla a teď si opravdu mlaská
Já rozhodně nelituji. Mám i závěs na 2,7 tuny a automat s tím problémy nemá, spíš si myslím, že trpí zadní náprava, ložiska a kompletně brzdy, ale to je z jiného soudku.
Re: převodovka
Napsal: stř bře 11, 2009 10:32 am
od PEZ
Zdravím všechny, včera jsem si koupil jeté Sorento 3,5, můj první automat. musím říct že jsem byl mile překvapen jak to řadí. Jel jsem s tím hned 400km a zvykl jsem si dost rychle (jen 2X jsem mačkal spojku
)
Re: převodovka
Napsal: čtv bře 12, 2009 10:39 am
od BOSS
PEZ: takže si dvakrát mále vystoupil čelním sklem?
Re: převodovka
Napsal: čtv bře 12, 2009 2:10 pm
od PEZ
BOSS píše:PEZ: takže si dvakrát mále vystoupil čelním sklem?
JJ skoro
při jízdě je to v pohodě ale krizovky jako když jedeš za troubou a on prudce zabrzdí tak zvyk z manualu vyšlápnou spojku a zabrdit je v krvi zažranej. Tak jsem vlasně brzdil oběma nohama
Re: převodovka
Napsal: čtv bře 12, 2009 2:17 pm
od Bostra
Když jsem koupil SORENTO tak se mi to taky stalo 2x. Naštěstí při pomalé jízdě, ale i tak to byl skok ze sedadla. Ještě že jsem byl připoutanej, jinak bych líbal přední sklo.
Bostra
Re: převodovka
Napsal: stř lis 11, 2009 6:39 pm
od Tomas80
Nazdarek kuci
. Ja jenom abych odlehcil tuto diskuzi o automatu. Mam v Sorim manual a posledni dobou se mi zacina docela casto stavat, ze kdyz mam zahratej motor a cekam treba ve meste na krizovatce, tak potom de strasne blbe zaradit jednicka. Zjistil jsem, ze to same je i se spateckou. Proste jak je motor zahratej, tak jednicka a spatecka jdou blbe zaradit i kdyz treba proslapnu znova spojku. Kdyz je motor studenej tak neni sebemensi problem. Drive se mi to obcas stavalo, ale tedko uz se z toho stal skoro normalni jev a rekl bych, ze se to porad zhorsuje. Jak jste na tom Vy ostatni. Popripade co si myslite, ze by to mohlo bejt. Ja osobne si myslim, ze to vypada na synchrony, ale ruku do ohne za to nedam
Re: převodovka
Napsal: čtv lis 12, 2009 11:12 pm
od Jirka N.
Ahoj a já bych v hned vyměnil olej v převodovce. To dokáže divy a někdy to ušetří dost peněz. U Sorenta se oleje mění podstatně dříve než u běžných aut. Taky v redukční skříni je dobré ho vyměnit, to pro dobro lamelových spojek. Ale pozor tam je speciální olej.
Re: převodovka
Napsal: pát lis 13, 2009 7:46 am
od Tomas80
Ahoj. No asi to vyzkousim, protoze jsem cetl nekde na forech od jinejch aut, ze jim to obcas pomohlo. Takze by to mozna mohlo trochu zafungovat.
Nevis co tam prijde za oleje do te klasicke prevodovky a do te redukcni? Respektive co je nejlepsi tam dat, kdyz uz se to bude menit?
Diky
Re: převodovka
Napsal: pon lis 30, 2009 5:11 pm
od Tomas80
Ahoj kuci. Tak jsem dneska jeste sondoval po Kiackych servisech a bylo mi receno dvema odborniky nezavisle na sobe, ze to vypada na spatnou spojku. Respektive ze spojka poradne nerozepne prevodovku od motoru. Coz by asi mohlo bejt, protoze kdyz radim treba jednicku tak dicky auto trochu cukne. Jelikoz je ovladana hydraulicky, muze to byt zavzdusnene. To jsem ale v lete odvzdusnoval, takze by to melo byt v poradku. Prej je mozny na pedalu spojky postelovat zdvih a pokavad ani to nepomuze, tak uz zbejva vymena spojky. Tak o vikendu to skusim postelovat a uvidime jak to dopadne. Kazdopadne kdyby jste mel nekdo podobnej problem, tak by to mohlo bejt tim.
Re: převodovka
Napsal: úte úno 02, 2010 9:06 pm
od maro
Fanouch píše:
...
U obou je spojová sada se spojkovým ložiskem a za podobné peníze, ne-li stejné. Oprava převodovky je vždycky dražší opravou a je jedno, zda-li měníte synchrony v té, či v té, nějaká další kolečka.
Máš dosť mylnú predstavu o konštrukcii automatickej prevodovky.
Fanouch píše:
je vhodné použít právě tiptronik řazení a dávat na dálnici s tempomatem dříve 5 rychlost, jelikož v aut. režimu se 5-ka řadí dost pozdě.
Nízke otáčky práve že škodia automatu, pretože nízky tlak v hydraulickom okruhu spôsobuje, že preklzujú pásové brzdy.