Stránka 2 z 4

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Napsal: stř lis 11, 2009 12:29 pm
od scenic
A ako zapnem a vypnem OD? Ja take nikde nemam...

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Napsal: čtv lis 12, 2009 12:25 pm
od Bostra
scenic píše:A ako zapnem a vypnem OD? Ja take nikde nemam...
Pokud se nemýlím, tak zapínání OD nemají všechny SORENTA s automatickou převodovkou. Tohle mívaly jenom některé modely a u novějších (r.v.2007-2008) už toto vůbec nebývá.
Bostra

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Napsal: čtv lis 12, 2009 2:35 pm
od Czecha
Ten OD se mi nejak nezda, protoze to bych ho musela zapinat pri kazdem nastartovani a to D je v kolecku porad, jak pri zapnutem tak vypnutem.

Jinak OD je na radici pace.

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Napsal: čtv lis 12, 2009 3:41 pm
od PEZ
Czecha píše:Ten OD se mi nejak nezda, protoze to bych ho musela zapinat pri kazdem nastartovani a to D je v kolecku porad, jak pri zapnutem tak vypnutem.

Jinak OD je na radici pace.
Myslím, že si to trochu pleteš.
D v kolečku co ti svítí na palubce zeleně znamená že máš zařazený pohyb dopředu. Když budeš pohybovat řadící pákou bude se ti měnit na P, N,R.

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Napsal: čtv lis 12, 2009 8:22 pm
od Czecha
PEZ píše:
Czecha píše:Ten OD se mi nejak nezda, protoze to bych ho musela zapinat pri kazdem nastartovani a to D je v kolecku porad, jak pri zapnutem tak vypnutem.

Jinak OD je na radici pace.
Myslím, že si to trochu pleteš.
D v kolečku co ti svítí na palubce zeleně znamená že máš zařazený pohyb dopředu. Když budeš pohybovat řadící pákou bude se ti měnit na P, N,R.

Ano, to vim.Reaguji na citaci z textu;

"D" - drive, jízda vpřed, "D" v kroužku - overdrive, rychloběh.


kolecko = krouzek

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Napsal: pát lis 13, 2009 7:17 am
od milosh
Tak jsem si projel ten clanek o automatech ale ne se vsim musim souhlasit, napr. davat rucni brzdu na rovine mi prijde zbytecny, stejne jako kdyz mam manual a zaradim rychlost a jeste rucni brzdu :wink: V kopci to je samozrejme neco jineho :)

Jinak ja sice nemam Kiu ale Oplika astru , jiz 2 automaty v rodine, je tam prevodovka od GM coz je asi otec vsech automatu :D Jezdim pouze na D, jednu astru mam uz 3 roky najeto cca 50t km bez problemu druhou mam mesic a pul najeto sice jen 2000km ale taky zatim pohoda, obe jsou 4-rychlostni, takze stary dobry klasicky automaty.

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Napsal: stř pro 30, 2009 9:31 pm
od Tomas80
Ahoj lidi. Mam takovej dotazek ohledne automatu. Kdyz jsem se parkrat svezl s automatem, tak kdyz jsem seslapl plyn, tak vybehly otacky a auto se zacalo rozjizdet. Kdyz jsem sundal nohu z plynu, tak otacky klesly na volnobeh a auto jelo jakoby jsem u manualu vyradil a nechal auto jet bez kvaltu. Otazka prvni, funguje to takto i u Sorenta?
Jestli jo, jak je u automatu reseno brzdeni motorem pri tazeni nejakeho vetsiho privesu. Kdyz tahnu vlek s manualem, tak si na kopci podradim a z kopce si jenom lehce pribrzduju a je to v pohode. Kdybych mel automat, tak bych tam musel kvalt dat natvrdo pres "rucni" razeni kvaltu u automatu a nebo je to osetreno jinak.
Snad jsem to napsal srozumitelne, predem diky za odpoved.

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Napsal: čtv pro 31, 2009 7:08 am
od milosh
Mame doma 2 automaty Opel, 4-rychlosti, brzeni motorem funguje tak ze kdyz jedes z kopce zaradis 3 - 2 -1 dle rychlosti, myslim ze i Sorento jelikoz to je klasicky automat tak to bude mit resene podobne.

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Napsal: sob led 02, 2010 9:30 am
od maro
milosh píše:
Jinak ja sice nemam Kiu ale Oplika astru , jiz 2 automaty v rodine, je tam prevodovka od GM coz je asi otec vsech automatu :D
opel v európskych modeloch s priečne uloženým motorom používa prevodovky Aisin-Warner (AW)
milosh píše: brzeni motorem funguje tak ze kdyz jedes z kopce zaradis 3 - 2 -1 dle rychlosti
...najrýchlejší spôsob ako odpísať prúdový menič a celú prevodovku

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Napsal: sob led 02, 2010 6:39 pm
od Tomas80
Prave o to mi jde, jestli kdyz pojedu s automatem z kopce a musel bych to teda osetrit tim, ze tam dam natvrdo nejakej kvalt, tak jestli to funguje jako u manualu a auto budu brzdit motorem aniz bych neco odepsal v prevodovce. Podle reakce MARA ale soudim, ze to nebude to prave orechove. To znamena, ze s automatem z kopce to musim porad drzet na brzdach? To se mi nejak nechce verit.
Jelikoz Sorento muze s automatem tahat o 500kg vic nez s manualem, tak bych cekal, ze to budou mit nejak osetreny?

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Napsal: čtv led 07, 2010 9:07 pm
od maro
je to tak, na brzdenie sú brzdy a nie automat. Tiptronic v audi je po 100.000 km na odpis keď s tým niekto radí ako s manuálom.

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Napsal: pát led 08, 2010 5:16 pm
od Tomas80
Aha no tak to je ale docela pakarna, to kdyz pojedu s 3,5 tunama za prdeli a dlouhyho kopce, a ze jich cestou do chorvatska je, tak to ty brzdy utavim :shock: Teda ja zatim ne, ale kdybych mel nekdy v budoucnu automata. Tak to je docela zasadni informace. :!:

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Napsal: pát led 08, 2010 9:13 pm
od maro
Brzdiť príves má nájazdovka, nie ťažné vozidlo.
S tými brzdami je to tak, ja mením predné dosky po 20.000 km.

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Napsal: sob led 09, 2010 12:11 am
od Czecha
Zdravim, dlouho jsem zde nebyla, tak tedy hodne uspesnych kilometru v novem roce.

Co to tady placate, samozrejme ,ze ma automat extra brzdeni.
Ja na prevodovce zadny 1 2 3 nemam.Je tam P, R, N, D, 2, L.
Prave ta dvojka je na to , aby jsi nemusel, kdyz jedes z kopce, brzdit a to L je asi jeste prudsi kopec.
Jestli nezapomenu, tak kouknu do knizky.Z Drivu muzes za jizdy radit do 2 a L.To je povoleno.
Stejnou sluzbu vykona, kdyz budes mit zapnuto 4x4, pak to taky pojede z kopce pomalu.

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Napsal: sob led 09, 2010 8:28 am
od Tomas80
Ahoj. Tak se na to prosim podivej, protoze by me to fakt zajimalo. Porad nemuzu uverit tomu, ze by to nebylo nejak osetreny :-)
Pro Mara, me vcelku nejde o to jak casto bych menil brzdy, ale kdyz budes dlouho stat na brzdach, tak je hodne zahrejes a muze se stat, ze uz pak budou k nicemu, proto ja vyuzivam na brzdeni z kopce motor a brzdama si to jenom obcas spomalim. Kazdopadne samozrejme ze prives najezdovku ma, ale pokud nebudes brzdit auto, tak ta najezdovka prakticky nefunguje, protoze pred sebou nebude mit zadnej odpor, kterej by ji zatlacil.