Stránka 2 z 3
Re: tak som sa pridal
Napsal: stř úno 16, 2011 12:48 pm
od stanley399
co som ja zistoval, tak sviecky v poho co su, aj servisny interval 15000 km. a ten flashlube ze vobec netreba, a vypocet navratnosti najdes tu:
Kód: Vybrat vše
http://www.mpgas.sk/index.php/vypoet-navratnosti-prestavby
Re: tak som sa pridal
Napsal: stř úno 16, 2011 5:22 pm
od MaTToS
Takze vysledok : montaz LPG takto o tyzden, casova narocnost = 1 pracovny den, pouzity system SOLARIS OBD, reduktor TOMASETTO, vstrekovacie dýzy VALTEK TYP 34 .
Sviečky postačuje používať odporúčané výrobcom t.j. NGK BKR5ES-11@5€/kus intervaly údržby dodržiavať odporúčané výrobcom t.j. 30tis. sviečky, 15tis. olej maximalne .
Na zaklade vyjadrenia spoločnosti MPGAS ako výhradného importéra produktov Solaris je nevyhnutné domazávanie ventilov na G4EE z dôvodu ochrany sediel takže zároveň s LPG tam pôjde aj Flashlube systém s predpokladanými nákladmi 1ml/1l LPG (23€/1l/1000l LPG = 12000km) .
RJ Solaris bude pripojena na sucasnu RJ ktora sa vo vozidle nachadza tak uvidim co z toho vznikne .
Predpokladaná cena komplet montáže vrátane Flashlube systému je 1100€, prihlasenie na OU = 50€, zapis do TP 2x 6€ kolok .
Takze uvidim ake to bude, najazd mam teraz dakych 15 600km .
Re: tak som sa pridal
Napsal: stř úno 16, 2011 8:31 pm
od flubertn
ak sa nemýlim tak k pri LPG je aj častejšia STK, to je další pravidelný náklad, zákaz vjazdu do podzemných garáži .
Keď sa to cele porovná pri súčasnej cene LPG vs Disel neviem neviem,
za benzín si dal 10080 € + 1162 montáž LPG = 11242€
za disel som zaplatil 10800€ takže vstupný náklad som mal o 442€ nižší vs LPG.
náklady na 12000 km LPG 23€ Flashlube 0,69*8,83*120= 731 dohromady 754€ na 12000km
náklady na Disel 1,29*6,03*120=878 € na 12000km
takže návrat vstupnej investície sa vráti po cca 43 000km
- pre mňa to znamená viacej starosti s STK, nemožnosť parkovať v podzemí, nižší výkon motora
Tiež som povodne uvažoval nad LPG ale potom čo zvýšili daň na PLG sa mi táto investícia už nezdá taká výhodná ako kedysi.
Hlavne v porovnaní s dislom keď človek natrafí na dobrú akciu pri kúpe auta.
údaje o spotrebe som zobral priemer z
http://www.spritmonitor.de
Re: tak som sa pridal
Napsal: stř úno 16, 2011 9:21 pm
od MaTToS
Ja nevyvraciam teóriu o tom ze Diesel je aj napriek vsetkemu vyhodnejsi . Ked som kupoval RIO tak som mohol doplatit 1000€ za diesel verziu aale a teraz velky problem, moje velmi caste trasy su 5km do prace, 5km z prace, obcas do obchodu atd., pravidelne piatok 50km na chatu, nedela 50km z chaty, potom zasa kazdy den 5km kratke trasy jak v zime tak v lete, malokedy mozno 1x za dva mesiace dlhsia trasa dajmetomu 100 a viac km mimo bratislavy ...
Ked som si zvazil co moje jazdenie obnasa tak benzin pripadne benzin s LPG bol jedina moznost nakolko ten diesel by zaprve v zime nekuril, extremne by sa ten motor nicil a vstreky common rail a bohvie co este mojim stylom kratkych jazd atd., takze diesel ne .
Co sa kontrol tyka tak nova legislativa neuklada potrebu kazdorocnych kontrol LPG systemu .
Re: tak som sa pridal
Napsal: stř úno 16, 2011 10:48 pm
od flubertn
samozrejme pre ludí s nájazdom na kratke trasy to je jasné. benzin je benzinom,
no pri dlchších trasach zase disel dislom.
môj najazd je 50km denne do práce a späť takže 100km za deň + všetky tie potrebne veci ako na nákup a tak.
takže cca 2000 práca + 800 zvyšok dohromady teda cca 30000 ročne. na takýto nájazd sa už disel oplatí
teraz tak uvažujem že zo 7 ročnej záruky budem mať nakoniec 5 ročnú.
Re: tak som sa pridal
Napsal: čtv úno 17, 2011 9:29 am
od stanley399
pri LPG je STK tak isto ako pri benzin/diesel ..... a kolko je na Slovensku podzemnych garazi ? 10? takze to ako argument odpada ....
Re: tak som sa pridal
Napsal: čtv úno 17, 2011 10:03 am
od MaTToS
JJ RIO mam 2 roky, v podzemnej garazi som bol 3x za cele dva roky takze to ma neobmedzuje a nevadi mi to .
Kazdorocne kontroly LPG odpadavaju takze tie naklady budu uz vyrovnane s tym dieslom .
To co by som priplatil na diesel dam za montaz LPGcka, a spotreba keby aj bola 9l na riu coz je v sucastnosti 6,3€ / 100km ; ak ty na nafte mas spotrebu 5,5l to je cca. 7€ na 100km .... takze co sa kratkych jazd a mesta tyka tak jednoznacne benzin v tejto sfere vyhrava a s LPG uz maximalne .
A teda ta sporeba LPG na RIU by mala byt okolo 8l-8,5l takze moj vypocet sa este zmeni az to budem mat otestovane v reale .
Ja osobne by som na dlhsie trasy celkom bral ten naftak, len je mi proti srsti snim celu zimu jazdit po BA kratke trasy, stat v zacpach atd., okrem toho ze by to zralo 8l nafty neviem ake by boli potom naklady na opravy atd., naftaku kratke trasy neprospievaju ani nahodou , benzin znese, pomerne rychle sa dokaze zohriat a niesu tam ani take tlaky atd.,
Re: tak som sa pridal
Napsal: čtv úno 17, 2011 12:24 pm
od stanley399
MaTToS, presne moje slova, udrzba naftaku ibe do inych penazi ako benzin ...
Re: tak som sa pridal
Napsal: čtv úno 17, 2011 7:34 pm
od visna
Stymi podzemnymi garazami ze ich je desat tak to je dobra kok..tina, sak dnes su podzemne garaze skoro vsade ( obytne domy, nakupne centra, centrum bratislavy....) iba v bratislave by som ich napocital minimalne 100.Za tyzden som v priemere tak 2 krat v podzemnej garazi, a to nepocitam parkovacie domy (do niektorych tiez nemozes ist s LPG).... takze toto na tej LPG-stranke trosku dodrbali.... lebo v dnesnej dobe podzemnych garazi a parkovacich domov pribuda svetelnou rychlostou pretoze uz nie je miesto na otvorene parkoviska. Ale to len tak na okraj.
Re: tak som sa pridal
Napsal: čtv úno 17, 2011 8:14 pm
od MaTToS
No to je pravda ze len 10 ich nieje, avsak moje najcastejsie navstevy po nakupoch su tesco, carrefour, lidl, billa, aupark, polus, kika, avion, ikea, terno .... vsade je bezproblemove parkovanie na otvorenom priestranstve prip. parkovacom dome kde s LPG problem nerobia .
Dokonca v takom auparku a avione clovek skôr a lepsie zaparkuje vonku ako ked sa vtrepe do poznemnej garaze a hlada miesto .
Kde vidim realny problem je Eurovea, tam by som mal problem parkovat lebo okrem podzemnej garaze tam toho moc nieje, ale tak couz keby som mal taketo veci stale riesit tak sa nikam nedopracujem .
Ja akurat riesim problem v tom ze ako na zadne sklo nalepim tu nalepku LPG ... kedze je tam najtmavsia folia aku bolo mozne aplikovat tak sa trochu bojim aby som nemusel do tej folie vyrezat dieru na nalepku LPG no to sa este popytam v servise dalsi tyzden .
Re: tak som sa pridal
Napsal: čtv úno 17, 2011 8:36 pm
od BatoNR
Vsetkym LPGckarom: som zvedavy na vase prakticke skusenosti, zo zivota, zo zimneho startovania...
Ja osobne mam s LPG jeden dost negativny priklad najme so startovanim. Jeden moj (ne)znamy (taky ten Čau/Nazdar) si kupil v lete auto s LPG najskor bol vysmiaty ale to startovanie v zime. To bola hroza. Ano uznavam auto bolo ojazdene ked ho kupoval ale aj tak.
Re: tak som sa pridal
Napsal: čtv úno 17, 2011 8:40 pm
od flubertn
keď už ide o opravy toho dislu tak LPG na tom velakrát tiež nebyva najspoľahlivejšie, neviem ako je tomu teraz, velke znalosti nemám ale vela ludi som pocul nadavat na akusi membránu ktorú vraj treba casto meniť.
Podla mňa je pri súčasnej cene LPG finančne úplne jedno či jazdite na LPG alebo naftu.
Treba vyberať podla toho či jazdi človek krátke alebo dlhé trasy.
Re: tak som sa pridal
Napsal: čtv úno 17, 2011 9:21 pm
od stanley399
BatoNR píše:Vsetkym LPGckarom: som zvedavy na vase prakticke skusenosti, zo zivota, zo zimneho startovania...
Ja osobne mam s LPG jeden dost negativny priklad najme so startovanim. Jeden moj (ne)znamy (taky ten Čau/Nazdar) si kupil v lete auto s LPG najskor bol vysmiaty ale to startovanie v zime. To bola hroza. Ano uznavam auto bolo ojazdene ked ho kupoval ale aj tak.
no, ja mam len dobre skusenosti s LPG. okrem toho, motor vzdy startuje na benzim, pri zohriatom prepina na LPG pri zvyseni otacok motora nad 1500. pri studenom staruje benzin, prepina az pri zohriati nad 30 stupno .... to co vravis, su stare systemy bez RJ.
Re: tak som sa pridal
Napsal: čtv úno 17, 2011 9:27 pm
od MaTToS
Presne, pre fungovanie motora na LPG caka RJ na splnenie dvoch podmienok, teplota reduktora minimalne 30 a viac stupnov, pokles otacok cez 2000, pokles preto aby prepnutie bolo bez povsimnutia tak jedine pri deceleracii sa to poriesi .
T.j. co to ma co spolocne so zimnym startovanim ?Uvidim ake budu skusenosti, ved buducy tyzden bude namontovane v RIU a rano este byvaju minusove teploty tak zistim ako sa to bude chovat a kedy sa to prepina atd. a hlavne ako to pojde ci bude nejaky citelny rozdiel vo vykone motora .
Re: tak som sa pridal
Napsal: čtv úno 17, 2011 10:44 pm
od visna
No skor ako parkovanie by ma zaujimala zivotnost motora a jeho celkova spolahlivost, osobne som mal uz dve auta na plyn boli to sice stare systemy a stare auta ( obidve boli skoda favorit), jeden masl system "lovato" a druhy "BRC" tusim tak nejako sa to volalo. No pravdu povediac dufam ze sa od vtedy casy zmenili lebo to bol zazitok. Stale nejaky problem, odchadzal tam nejaky filter, potom sviecky, splynovac sem tam zamrzol, casto sa tie auta prehrievali atd. Proste opravy, opravy,opravy. No dufam ze to je uz inak. Bol by som zvedavy ako tie motory budu slapat tak po 50 - 100 000km s LPG. Ono LPG dost rapidne tepelne namaha motor, hlavne ventily a celu hlavu. Na LPG mam najazdenych asi 30 000 km spolocne na obidvoch favoritoch. Prajem vela prejdenych km.