Stránka 2 z 6

Re: Kolik máte najeto???

Napsal: ned črc 31, 2011 5:36 pm
od kozejk
tisíc lidí tisíc názorů, jak říkám kdyby si někdy osedlal Subaru Forestr, který mimochodem bylo novináři zvoleno jako nejlepší auto na tahání přívěsů, možná by si mluvil jinak,ale jak se říká, tisíc lidí, tisíc chutí.
A odpovíš mi na ty ložiska???

Re: Kolik máte najeto???

Napsal: ned črc 31, 2011 8:15 pm
od Tomas80
No vidis, resime tady ptakoviny a osobni pocity a na to dulezite jsem zapomel :-)
Loziska mi menili v servisu. Ne v originalnim. Vyslo jedno druhovyroba na 3 tis + cca litr prace. Ale uz je to cca 3 roky zpatky, takze dneska muze bejt cena trochu jina.

Jo a jinak, Sorento bylo take jeden rok v Britskem motoristickem casopisu vyhlaseno jako nejlepsi auto k tahani privesu :-). Verim, ze to Subaru je asi lepsi, ale mam pocit, ze nemuze tahat tolik co sorento. Ale uz toho O.T. nechame

Re: Kolik máte najeto???

Napsal: ned črc 31, 2011 9:07 pm
od Jirka N.
Subaru Forestr má sousedka a nedá se srovnávat se Sorentem. Je menší, má menší světelnou výšku, menší tažnou sílu a neváží 2,2 tuny jako Sori. Taky v tom mezinápravovém diferáku Subaru nevidím takový rozdíl ve srovnání s permanentní 4x4 u Sorenta. Právě Sorento umožňuje variabilní rozdělení točivého momentu mezi obě nápravy dle momentální potřeby. Takže na sněhu reaguje blezkurychle, ale nejlepší je vypnout ESP, pak se získá větší trakce bez zásahu do výkonu motoru. Při zapnuté redukci je spojka v mezinápravové převodovce zamknutá a jde 50% výkonu dozadu a 50% dopředu.

Re: Kolik máte najeto???

Napsal: pon srp 01, 2011 9:17 am
od kozejk
to popisuješ systém TOD že? Jakým způsobem je tam řešena ta spojka? Já se domníval že tam je použit mezinaprav. dif,ale podle tvých slov je to teda řízeno el. lamelovou spojkou?
A ještě abych byl v obraze, moje Sorento má stálej zadek a po zapnutí 4x4 se sepnou pouze vonoběžky a náhon na předek,že?

Jinak se vrátím ještě k Subaru, má jednu unikátní záležitost a tou je redukce která je před převodovkou,ji pak můžeš řadit kdykoliv za jízdy, vlastně si půlíš rychlosti :-))

Re: Kolik máte najeto???

Napsal: pon srp 01, 2011 10:01 am
od Jirka N.
Ano převody Subaru jsou dokonalé a to je všeobecně známé. U Sorenta je lamelová spojka jako haldex u koncernu a ta spojka posílá potřebný výkon kam je potřeba takže je auto velmi stabilní. Mě zmátlo že jsi psal o verzi EX a ta byla převážně vždy s TOD. Pokud tedy máš mechaniku z LX a tedy připojitelný předek pomocí ovladače a normálně jen pohon zadní nápravy tak to máš úpně jinou rozvodovku a přední diferák.

Re: Kolik máte najeto???

Napsal: pon srp 01, 2011 10:07 am
od kozejk
Jirko když jsi vlastník Ify,neměl by si nějaká brzdová prasátka? Dávám dohromady tatru 805 a prej prasata sedí z Ify.

No mám výbavu EX, teda aspon to mám napsaný na zadku :-D, výbava klimatronik,el vyhřívaný sedačky,parkovací asistent,el anténa,vyhřívaný přední sklo a to je asi tak všechno :-D

Re: Kolik máte najeto???

Napsal: pon srp 01, 2011 10:27 am
od Tomas80
Jo ale i ex se delalo s plne automatickou mezinapravovou spojkou a systemen tod a nebo si musis predek pripinat manualne ovladacem.

Re: Kolik máte najeto???

Napsal: pát srp 05, 2011 10:57 am
od kozejk
pokračování v původním tématu, kluci neboj te se a piště at víme jak jste na tom :-D

-typ a rok výroby vozidla
-najeté kilometry
-spotřeba
-závady od začátku provozu
-servis kam jezdíte ohodnocený 1 až 5 (školní hodnocení)
-vaše úpravy

Re: Kolik máte najeto???

Napsal: pát srp 05, 2011 12:52 pm
od Jirka N.
Jen doplním že u mého Soriho byla vyměněná převodovka řízení, gumy stabilizátoru, kosti, volantová hřídel a stále to křupe. Takže nyní jsem si vzal Soriho do vlastní péče a začal jsem zkoumat tento jev. Zatím mám zajímavé zjištění.
To je že během jízdy se naakumuluje postupně síla v konzole volantu a stavěcím mechanizmu a tato síla při zatočení se uvolní a tento ráz se přenese do volantové tyče a i pedálů a okolí. Podařilo se mi to vygenerovat i u stojícího auta a je to asi takový jev jako když vzniká energie na výboj blesku. Postupně až to práskne. Zatím bez rozdělání mám podezření na nějaké silonové pouzdro, nebo kluzák, který je nasucho a ve styku s kovem. Tento spoj se taky může chovat tak že chvíli drží adhezí a následeně povolí. Protože karoserie Sorenta není samonosná tak dochází k rozdílnému pohybu oproti rámu a tím může vznikat podmínka pro tento jev. U jiného samonosného auta by to nemuselo vzniknout, tam jsou zase jiné problémy. Zkoumání bude pokračovat.

Ps. ty přední brzdové válečky IFA W50 jsou opravdu identické s T805, jeden kolega si to u mě srovnával. Bohužel mám jen veškeré pro vlastní potřebu, ale ve Varnsdorfu by mohly být za dobrou cenu nové.

Re: Kolik máte najeto???

Napsal: pát srp 05, 2011 5:27 pm
od kozejk
hm s tím pouzdrem by si mohl mít pravdu. Taky řeším jeden super problémek, když jedu cca 130 a přibrzdím na 100 ručička ukazatele rychlosti nejde plynule dolu ale skokově, v servisu už měnili palubku, čidlo i komplet kabely a dělá to stejný, takže ted se jdu pídit po tom jakým způsobem snímá snimač pulzy, prej je umístěn v přídavné převodovce, i tenhle ukaz muže znamenat nějakou závadu na přídavce protože se muže ve vysoký rychlosti něco v přídavce dít, snímač tam bude použit určitě indukční, ted jen zjistit z čeho bere signál a jestli tyhle výkyvy nemohou dělat třeba horší ložiska v přídavce.

Jinak s tím řízení,kouknu se jak je to dělaný, ale zkontroloval bych si připevnění karoserie na rámu a silentbloky. Pro jistoty prostříkej vše olejem,pokud bude vrzat pouzdro mohlo by to přestat,ale s pnutím můžeš mít pravdu.

Re: Kolik máte najeto???

Napsal: pát srp 05, 2011 6:51 pm
od Jirka N.
Ten tachometr zlobil občas když nebyla správným momentem utažená stredová matice na unašeči křížového kloubu. Je tam dost velký utahovací moment a pokud ten není dodržen tak tacho nedělá dobrotu.
Na to jak je uchycené okolí volantu se podívám do dílenské knihy a teprve pak se do toho pustím.

Re: Kolik máte najeto???

Napsal: stř srp 31, 2011 9:15 am
od Jirka N.
Tak to vypadá že jsem asi přišel na ten zdroj křupání při zatáčení. Dělal to spoj centrální příčné nelakované nosné trubky pod přístrojovkou a karoserie v levé části přístrojovky. To spojení je pomocí dvou šroubů a mezi lakem karoserie a nelakovaným svařencem docházelo k nakumulování napětí a to povolilo při pohybu auta v zatáčce nebo při zatlačení volantu směrem k přednímu sklu.
Spoj sem povolil a nastříkal teflonový olej, utáhnul a od té doby je klid. Snad to tedy vydrží. Rány toho praskání byly původně takové že se přenesly do volantové tyče a pedálové skupiny a proto se měnilo to řízení a vše okolo.
Malá příčina a velké následky.

Re: Kolik máte najeto???

Napsal: stř srp 31, 2011 4:24 pm
od kozejk
hmmm asi se podívám na barierový zkoušky sorenta :-))) vypadá to na pěknej papír

Re: Kolik máte najeto???

Napsal: stř srp 31, 2011 6:44 pm
od Jirka N.
Já je viděl a není to nejhorší. Při váze 2,2 tuny je to pořádný náraz do pevnné stěny, ale v běžném provozu je to jinak. Průměrná váha dnešních aut je 1400 Kg a to odpovídá Octavii. Při srážce má tedy vetší váha výhodu a pevný rám má také velké plus. Na youtobe jsem viděl srážku MB 600 a Oplu Corsa a ten Opel byl jednoduše nabrán a hozen zpátky. Mercedes jel dále pár metrů ve své směru a tedy přetížení na posádku bylo podstatně menší a to je podstatné.

Re: Kolik máte najeto???

Napsal: ned zář 11, 2011 8:49 am
od serti
:D