Diferáky
Re: Diferáky
Protože břity speciálního silikonovýho gufera byly neporušený tak jsem vše po vyčištění smontoval a ještě pročistil odvzdušnění diferáku které možná stálo na přetlakem v diferáku a tím únikem oleje. Uvidím zda to bude těsný, neviděl jsem jediné mechanické poškození.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
- Reklama
-
- Příspěvky: 194
- Registrován: stř zář 08, 2010 9:54 pm
- Bydliště: Nové Syrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diferáky
Když jsi to měl rozebraný, co je tam za gufero? Vím, máš jinej rok a jiný pohon než já , ale na základě tvýho předešlýho psaní jsem se díval, a to gufero mi přijde jako klasika , možná je max. dvoubřité a samo to nebude klasické NBR ale FKM na olej, nebo něco takovýho.Nemáš označení? Tak se poděl, zajímalo by mě to. Kdoví jestli diff není totožnej.Možná mě to bude v budoucnu čekat, tak ať jsem o něco chytřejší Ale zatím 306 tis a pohoda Jinak zalehlý odvzdušnení diffu je klasika,víc bych v tom nehledal, vůbec pokud ho protáhneš trošku v terénu , čas od času kontroluju.
Vše se dá opravit, jen se nesmí vědět, že to nejde....
Sorento 3,5 EX, benz. r.2005
Sorento 3,5 EX, benz. r.2005
Re: Diferáky
Gufero je silikonový a zvlášně tvarovaný s tím že čelní strana funguje jako první ochranna proti vodě a další břit před olejem zevnitř diferáku. Taky jsem měl podezření na průnik oleje drážkováním hrušky a pak přes unašeč odstředivou sílou ven. Pod křížem bylo hodně mastnoty a tak proto ta moje doměnka.
Gufero jsen nevyndaval, protože to vypadá na vzácný díl a díky tvaru nezámenný dle DIN normy. Takže označení není známo a bez zničení gufera by stejně nešlo ven vyndat. Tedy po chirurgickém vyčištění prostoru břitů a jejich kontrole jsem částečně vyplnil jejich prostor speciální vazelínou pro dobré mazání suché strany. Pak po nasazení unašeče jsem dosedací plochu pro podložku a matku hrušky namáznul modrým silikonem a samojístící matici jsem pojistil zajišťovacím tmelem. To z důvodu použití původní matice s jemným závitem, která se nedá běžně koupit.
Odvzdušnění plánuji předělat na napojení gumovou tlakovou hadičku a pak PE vzduchovou trubičkou to vyvést vysoko nad bezpečnou hladinu eventuální vody a dalších nečistot. Ten odvětrávací systém na nápravě není dobře řešen a může tam vniknout voda podtlakem při ochlazení diferáku vodou.
Dokonce se stal v Německu případ kdy ucpaný odvzdušňovací otvor měl za následek nárust vnitřního tlaku který ovlivnil mazací film v soukolí a tím odepsal diferák. Toto bylo zjištěno servisem který tam dělal opravu.
Gufero jsen nevyndaval, protože to vypadá na vzácný díl a díky tvaru nezámenný dle DIN normy. Takže označení není známo a bez zničení gufera by stejně nešlo ven vyndat. Tedy po chirurgickém vyčištění prostoru břitů a jejich kontrole jsem částečně vyplnil jejich prostor speciální vazelínou pro dobré mazání suché strany. Pak po nasazení unašeče jsem dosedací plochu pro podložku a matku hrušky namáznul modrým silikonem a samojístící matici jsem pojistil zajišťovacím tmelem. To z důvodu použití původní matice s jemným závitem, která se nedá běžně koupit.
Odvzdušnění plánuji předělat na napojení gumovou tlakovou hadičku a pak PE vzduchovou trubičkou to vyvést vysoko nad bezpečnou hladinu eventuální vody a dalších nečistot. Ten odvětrávací systém na nápravě není dobře řešen a může tam vniknout voda podtlakem při ochlazení diferáku vodou.
Dokonce se stal v Německu případ kdy ucpaný odvzdušňovací otvor měl za následek nárust vnitřního tlaku který ovlivnil mazací film v soukolí a tím odepsal diferák. Toto bylo zjištěno servisem který tam dělal opravu.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Diferáky
Jo dobrej napad s tim odvzdusnenim. Jak kdyz jsem tuhle spoustel lod do vody tak jsem mel strach aby me tam nenatekla voda. Napojim na ten ventilek hadicku a vyvedu nekam vyse.
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
Re: Diferáky
Tak přestavba odvzdušnění je hotová . Vyšrouboval jsem ty nápravové odvzdušňováky které mají uvnitž gumičku zatíženou pružinou a to funguje jako jednosměrný ventil, ale od určitýho tlaku. Do tělesa ventilku po jeho rozebrání jsem vyříznul M6 vnitřní závit a tam našrouboval krátkou trubičku JS 6 a na ní navlíknul gumovou tlakovou hadičku Semperit JS6 a zajistil jí stahovací sponou. Vše jsem dotáhnul až k místu akumulátoru kde je nejvyšší bod a tam je vyústění odvzdušnění obou diferáků. Tímto vznikne beztlaké spojení s atmosférou a automatické vyrovnávaní vnitřního tlaku v diferácích.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Diferáky
Dobra prace. Chtel jsem se jen zeptat, jak ti slo vyndat ten ventilek? Je to na klic?
Ted uz jen premontovat ridici jednotku vyse a muzes se brodit vodou
Ted uz jen premontovat ridici jednotku vyse a muzes se brodit vodou
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
Re: Diferáky
Na vyšroubování obou odvzdušňováků je potřeba gola ořech 14 a lépe delší provedení protože vadí jeho krytka. Ta se dá odstranit šroubovákem a pak tam pasuje i normální ořech 14. Do diferáku je závit M8 metrický a já jak jsem psal do horní části odvzdušňováku udělal vnitřní M6 viz výše popsáno. Vše jsem při montáži zatěsnil teflonovým tmelem od Loctic aby to bylo super těsný.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Diferáky
Tak první desítky kilálů jsem dnes absolvoval s centrálním odvzdušněním diferáků a vypadá to že to vyřešilo problém s guferem na zadním diferáku. Protože je tam stále původní a to z důvodu že Kia ho nedodává jako ND a na vysvětlení výrobce stále čekám tak proto jsem volil toto řešení a prospěje to i skvělému utěsnění proti vodě.
Odvzdušnění s filtrem je pod kapotou.
Dále jsem zabudoval zdvojení měření tlaku a teploty motorovýho oleje a to ze dvou různích míst na motoru. Takto bude bezva přehled o důležitých provozních parametrech. Dále se měří alternativně tlak turba, teplota vody a napětí.
Odvzdušnění s filtrem je pod kapotou.
Dále jsem zabudoval zdvojení měření tlaku a teploty motorovýho oleje a to ze dvou různích míst na motoru. Takto bude bezva přehled o důležitých provozních parametrech. Dále se měří alternativně tlak turba, teplota vody a napětí.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Diferáky
Super to koukám jako a perfektně nafoceno .....paráda.. [quote="Jirka N."]