Stránka 2 z 2

Re: Diferáky

Napsal: úte lis 18, 2014 7:01 pm
od Jirka N.
Protože břity speciálního silikonovýho gufera byly neporušený tak jsem vše po vyčištění smontoval a ještě pročistil odvzdušnění diferáku které možná stálo na přetlakem v diferáku a tím únikem oleje. Uvidím zda to bude těsný, neviděl jsem jediné mechanické poškození.

Re: Diferáky

Napsal: úte lis 18, 2014 9:30 pm
od viita
Když jsi to měl rozebraný, co je tam za gufero? Vím, máš jinej rok a jiný pohon než já , ale na základě tvýho předešlýho psaní jsem se díval, a to gufero mi přijde jako klasika , možná je max. dvoubřité a samo to nebude klasické NBR ale FKM na olej, nebo něco takovýho.Nemáš označení? Tak se poděl, zajímalo by mě to. Kdoví jestli diff není totožnej.Možná mě to bude v budoucnu čekat, tak ať jsem o něco chytřejší :D Ale zatím 306 tis a pohoda :wink:Jinak zalehlý odvzdušnení diffu je klasika,víc bych v tom nehledal, vůbec pokud ho protáhneš trošku v terénu , čas od času kontroluju.

Re: Diferáky

Napsal: úte lis 18, 2014 10:03 pm
od Jirka N.
Gufero je silikonový a zvlášně tvarovaný s tím že čelní strana funguje jako první ochranna proti vodě a další břit před olejem zevnitř diferáku. Taky jsem měl podezření na průnik oleje drážkováním hrušky a pak přes unašeč odstředivou sílou ven. Pod křížem bylo hodně mastnoty a tak proto ta moje doměnka.
Gufero jsen nevyndaval, protože to vypadá na vzácný díl a díky tvaru nezámenný dle DIN normy. Takže označení není známo a bez zničení gufera by stejně nešlo ven vyndat. Tedy po chirurgickém vyčištění prostoru břitů a jejich kontrole jsem částečně vyplnil jejich prostor speciální vazelínou pro dobré mazání suché strany. Pak po nasazení unašeče jsem dosedací plochu pro podložku a matku hrušky namáznul modrým silikonem a samojístící matici jsem pojistil zajišťovacím tmelem. To z důvodu použití původní matice s jemným závitem, která se nedá běžně koupit.
Odvzdušnění plánuji předělat na napojení gumovou tlakovou hadičku a pak PE vzduchovou trubičkou to vyvést vysoko nad bezpečnou hladinu eventuální vody a dalších nečistot. Ten odvětrávací systém na nápravě není dobře řešen a může tam vniknout voda podtlakem při ochlazení diferáku vodou.
Dokonce se stal v Německu případ kdy ucpaný odvzdušňovací otvor měl za následek nárust vnitřního tlaku který ovlivnil mazací film v soukolí a tím odepsal diferák. Toto bylo zjištěno servisem který tam dělal opravu.

Re: Diferáky

Napsal: stř lis 19, 2014 4:13 pm
od TommyBoy
Jo dobrej napad s tim odvzdusnenim. Jak kdyz jsem tuhle spoustel lod do vody tak jsem mel strach aby me tam nenatekla voda. Napojim na ten ventilek hadicku a vyvedu nekam vyse.

Re: Diferáky

Napsal: stř lis 19, 2014 6:49 pm
od Jirka N.
Tak přestavba odvzdušnění je hotová :D . Vyšrouboval jsem ty nápravové odvzdušňováky které mají uvnitž gumičku zatíženou pružinou a to funguje jako jednosměrný ventil, ale od určitýho tlaku. Do tělesa ventilku po jeho rozebrání jsem vyříznul M6 vnitřní závit a tam našrouboval krátkou trubičku JS 6 a na ní navlíknul gumovou tlakovou hadičku Semperit JS6 a zajistil jí stahovací sponou. Vše jsem dotáhnul až k místu akumulátoru kde je nejvyšší bod a tam je vyústění odvzdušnění obou diferáků. Tímto vznikne beztlaké spojení s atmosférou a automatické vyrovnávaní vnitřního tlaku v diferácích.

Re: Diferáky

Napsal: čtv lis 20, 2014 1:43 pm
od TommyBoy
Dobra prace. Chtel jsem se jen zeptat, jak ti slo vyndat ten ventilek? Je to na klic?

Ted uz jen premontovat ridici jednotku vyse a muzes se brodit vodou :-)

Re: Diferáky

Napsal: čtv lis 20, 2014 6:30 pm
od Jirka N.
Na vyšroubování obou odvzdušňováků je potřeba gola ořech 14 a lépe delší provedení protože vadí jeho krytka. Ta se dá odstranit šroubovákem a pak tam pasuje i normální ořech 14. Do diferáku je závit M8 metrický a já jak jsem psal do horní části odvzdušňováku udělal vnitřní M6 viz výše popsáno. Vše jsem při montáži zatěsnil teflonovým tmelem od Loctic aby to bylo super těsný.

Re: Diferáky

Napsal: pon lis 24, 2014 5:29 pm
od Jirka N.
Tak první desítky kilálů jsem dnes absolvoval s centrálním odvzdušněním diferáků a vypadá to že to vyřešilo problém s guferem na zadním diferáku. Protože je tam stále původní a to z důvodu že Kia ho nedodává jako ND a na vysvětlení výrobce stále čekám tak proto jsem volil toto řešení a prospěje to i skvělému utěsnění proti vodě.
Odvzdušnění s filtrem je pod kapotou.
Dále jsem zabudoval zdvojení měření tlaku a teploty motorovýho oleje a to ze dvou různích míst na motoru. Takto bude bezva přehled o důležitých provozních parametrech. Dále se měří alternativně tlak turba, teplota vody a napětí.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Diferáky

Napsal: pon lis 24, 2014 6:31 pm
od JirkaTR
Super to koukám jako :shock: a perfektně nafoceno .....paráda.. [quote="Jirka N."]