kozejk píše:to co doporučuje Zdeny sám těžko uděláš, akorát tak víc zkurvíš než opravíš. Demontovat turbo a čistit jej je blbost, nic na něm nevyčistíš, lambdu také nečistit a váhu vzduchu také ne. Tyto komponenty bud jsou v prdeli nebo fungují, nic mezi tím není, nebo je ale chvilkově a očekávej že se ti to po pár kilometrech vrátí.
Máš najeto 58 tisíc, zakarbonovaná lambda, nebo turbo značí závadu vstřikování, taktéž zanesený EGR,ale to je opravdu malá pravděpodobnost, spíš nefunkční nebo něco zarezlého, protože to auto moc nejezdilo.
Nezapomeň jak mile něco rozebereš musíš to dát dohromady, tj nová těsnění a podobně. Mě to připadá jako by ti podle popisu auto padalo do nouzáku, výše jmenovaný věci jsou u sorenta poměrně spolehlivé, osobně bych se zaměřil na vstřikovací soustavu a možná ten EGR.Ale než s autem experimentovat doporučuji zajet do servisu, do protokolu popiš přesně závadu, pokud ti vymění nějaký komponenty a závada se opakuje tak opravu reklamuj.
To sem věděl,že se někdo opře.Jen tak,jak mu mají napsat závadu,když nic nenašli?Diagnostika v principu nedokáže přesně ukázat na konkrétní součástku.Spíš navádí,kudy se správně ubírat při opravách.
Měl jsem "pár" aut a to co jsem popisoval byly pokaždý příčiny toho,co je popisováno.Kabeláž vydrží skoro pokaždý.Konektory se preventivně prostříkají Kontoxem a pak se hledá závada.
Váha vzduchu-tedy spíš snímače se časem zanášejí.Stačí blbě usazenej filtr a máš to hned.Spreyem na váhy vzduchu se dá v proncipu eliminovat měněný součásti.
EGR ventil je prostě parchant,co dokáže pěkně pozlobit.Jeho vyčištěním opět eliminuješ díly na výměnu.
U turba se jedná o to,aby mechanismus variabilních lopatek a přepouštěcí klapka byly funkční,bez sekání.Takže nezbývá nic jinýho,než vyčistit či rozhýbat mechanické součásti.Nebo bez demontáže zkusit,či jsou funkční.
Myslím,že za cenu těsnění to stojí.Jestliže v turbu něco neběhá,tak se velice zásadně mění poměr směsi,na což reaguje řidící jednotka tím,že motor hodí do nouzáku,taktéž to platí jak o váze,tak EGR ventilu.
Zásadně jsem proti tomu,dávat auto na začátku do servisu,protože tam začnou rozebírat a dávat díly tak dlouho až se kolegovi protočí u faktury panenky.
Dejme tomu s investicí někde okolo 600 Kč se dá přijít na to,zdali je to či ono špatné.Váhu mu eventuelně proměří zkušený elektronik.Když bude dobrá,tak její očista není na škodu.EGR,kterej je zanesenej a neotevírá přepouštěcí ventil je totéž.Vsadím se,že ho bude mít zanesenej tak,že se ventil ani nepohne.A jestli se nepřepouští spaliny,tak si kontrolka taky pěkně posvítí.Zase to stojí víceméně čas,ale aspoň bude vědět,že ho má v pořádku a ne že mu ho v servise vymění za 10000 kaček a budou kingové.Tyhle zkušenosti mám z doby,kdy jsem se obával rozebrat něco na nových autech(myšleno ty,který mají spoustu elektroniky apd.)A nebejt toho,že jsem se začal pouštět do oprav sám,
tak to co popisuju je otázka práce na pár hodin a k tomu ještě studený pivko.
Takže záleží čistě na něm,jak se rozhodne.Ale než se pouštět do vstřiků a bůh ví čeho dalšího,tak je potřeba začít od základu.Když prdne žárovka ve světle,tak taky neměníš celý světlo ne?