Stránka 2 z 2

Re: zaseknuty plynovy pedal

Napsal: sob led 05, 2013 4:30 pm
od kozejk
V Martině odjakživa uměli dělat tanky T-72 ale auta ne :-D Pěkný město, měl jsem tu čest se tam párkrát otočit. No teď jsi si tak trochu odpověděl sám, jednou už to dělalo a bylo to po výměně filtru, takže koukni na filtr, jestli je vůbec ten který má být, ostatní věci pak servis. Můžeš ho ještě někde protáhnout, pořádně at se vše ohřeje a vypálí, pokud padne výkon při akceleraci, máš problém v palivové soustavě.

Re: zaseknuty plynovy pedal

Napsal: sob led 05, 2013 5:01 pm
od oravan
tak tanky ano ale teraz tu je diera nič skusim ten filter najprv a potom pomeriam kable od pedalu po riadiačku konektory skontrolujem uvidim čo bude hadam to zabere

Re: zaseknuty plynovy pedal

Napsal: ned led 06, 2013 9:11 am
od zdeny65
kozejk píše:to co doporučuje Zdeny sám těžko uděláš, akorát tak víc zkurvíš než opravíš. Demontovat turbo a čistit jej je blbost, nic na něm nevyčistíš, lambdu také nečistit a váhu vzduchu také ne. Tyto komponenty bud jsou v prdeli nebo fungují, nic mezi tím není, nebo je ale chvilkově a očekávej že se ti to po pár kilometrech vrátí.

Máš najeto 58 tisíc, zakarbonovaná lambda, nebo turbo značí závadu vstřikování, taktéž zanesený EGR,ale to je opravdu malá pravděpodobnost, spíš nefunkční nebo něco zarezlého, protože to auto moc nejezdilo.

Nezapomeň jak mile něco rozebereš musíš to dát dohromady, tj nová těsnění a podobně. Mě to připadá jako by ti podle popisu auto padalo do nouzáku, výše jmenovaný věci jsou u sorenta poměrně spolehlivé, osobně bych se zaměřil na vstřikovací soustavu a možná ten EGR.Ale než s autem experimentovat doporučuji zajet do servisu, do protokolu popiš přesně závadu, pokud ti vymění nějaký komponenty a závada se opakuje tak opravu reklamuj.
To sem věděl,že se někdo opře.Jen tak,jak mu mají napsat závadu,když nic nenašli?Diagnostika v principu nedokáže přesně ukázat na konkrétní součástku.Spíš navádí,kudy se správně ubírat při opravách.
Měl jsem "pár" aut a to co jsem popisoval byly pokaždý příčiny toho,co je popisováno.Kabeláž vydrží skoro pokaždý.Konektory se preventivně prostříkají Kontoxem a pak se hledá závada.
Váha vzduchu-tedy spíš snímače se časem zanášejí.Stačí blbě usazenej filtr a máš to hned.Spreyem na váhy vzduchu se dá v proncipu eliminovat měněný součásti.
EGR ventil je prostě parchant,co dokáže pěkně pozlobit.Jeho vyčištěním opět eliminuješ díly na výměnu.
U turba se jedná o to,aby mechanismus variabilních lopatek a přepouštěcí klapka byly funkční,bez sekání.Takže nezbývá nic jinýho,než vyčistit či rozhýbat mechanické součásti.Nebo bez demontáže zkusit,či jsou funkční.
Myslím,že za cenu těsnění to stojí.Jestliže v turbu něco neběhá,tak se velice zásadně mění poměr směsi,na což reaguje řidící jednotka tím,že motor hodí do nouzáku,taktéž to platí jak o váze,tak EGR ventilu.
Zásadně jsem proti tomu,dávat auto na začátku do servisu,protože tam začnou rozebírat a dávat díly tak dlouho až se kolegovi protočí u faktury panenky.
Dejme tomu s investicí někde okolo 600 Kč se dá přijít na to,zdali je to či ono špatné.Váhu mu eventuelně proměří zkušený elektronik.Když bude dobrá,tak její očista není na škodu.EGR,kterej je zanesenej a neotevírá přepouštěcí ventil je totéž.Vsadím se,že ho bude mít zanesenej tak,že se ventil ani nepohne.A jestli se nepřepouští spaliny,tak si kontrolka taky pěkně posvítí.Zase to stojí víceméně čas,ale aspoň bude vědět,že ho má v pořádku a ne že mu ho v servise vymění za 10000 kaček a budou kingové.Tyhle zkušenosti mám z doby,kdy jsem se obával rozebrat něco na nových autech(myšleno ty,který mají spoustu elektroniky apd.)A nebejt toho,že jsem se začal pouštět do oprav sám,
tak to co popisuju je otázka práce na pár hodin a k tomu ještě studený pivko.
Takže záleží čistě na něm,jak se rozhodne.Ale než se pouštět do vstřiků a bůh ví čeho dalšího,tak je potřeba začít od základu.Když prdne žárovka ve světle,tak taky neměníš celý světlo ne?

Re: zaseknuty plynovy pedal

Napsal: ned led 06, 2013 9:34 am
od kozejk
Zdeny u nás máme servis kde chlapi umí pracovat s elektronikou. Základem je nespoléhat na vozidlovou diagnostiku, ta se do vozidel osazuje jen kvůli směrnici EU a potažmo v budoucího záměru stanic STK diagnostikovat motor díky autodiagnostiky.
Takže stačí KTS plus osciloskop, mechanik který ví co dělá a závadu najde většinou do hodiny.
Pokud někdo neví jak pracuje VGT turbo, co to je proudový prstenec nebo jak pracuje EGR a to se přiznám i já že nevím jak u sorenta je nastavený tak nemá cenu se do něčeho pouštět.
Co se týká čištění lamb a váhy vzduchu. Neplést si tuhle váhu vzduchu s váhami z první série oktávií. Tyto "váhy" dnes kombinované o průtokoměr, tlakoměr vzduchu a teploměr se nazívají MAF senzor a opravdu je nemá cenu čistit, jelikož pracovní teplota průtokoměru (váhy vzduchu) je nějakých 180 stupňů jestli se nepletu, tato teplota byla zvýšena právě z toho důvodu že při této teplotě dochází k samočištění průtokoměru.

Spousta věcí se dá změřit i voltmetrech, např výstupní napětí z MAF senzoru,lambdy a podobně, měření je ale orientační a špatně se měří za jízdy kdy člověk zjistí i proměnný.

Re: zaseknuty plynovy pedal

Napsal: ned led 06, 2013 10:07 am
od zdeny65
kozejk píše:Zdeny u nás máme servis kde chlapi umí pracovat s elektronikou. Základem je nespoléhat na vozidlovou diagnostiku, ta se do vozidel osazuje jen kvůli směrnici EU a potažmo v budoucího záměru stanic STK diagnostikovat motor díky autodiagnostiky.
Takže stačí KTS plus osciloskop, mechanik který ví co dělá a závadu najde většinou do hodiny.
Pokud někdo neví jak pracuje VGT turbo, co to je proudový prstenec nebo jak pracuje EGR a to se přiznám i já že nevím jak u sorenta je nastavený tak nemá cenu se do něčeho pouštět.
Co se týká čištění lamb a váhy vzduchu. Neplést si tuhle váhu vzduchu s váhami z první série oktávií. Tyto "váhy" dnes kombinované o průtokoměr, tlakoměr vzduchu a teploměr se nazívají MAF senzor a opravdu je nemá cenu čistit, jelikož pracovní teplota průtokoměru (váhy vzduchu) je nějakých 180 stupňů jestli se nepletu, tato teplota byla zvýšena právě z toho důvodu že při této teplotě dochází k samočištění průtokoměru.

Spousta věcí se dá změřit i voltmetrech, např výstupní napětí z MAF senzoru,lambdy a podobně, měření je ale orientační a špatně se měří za jízdy kdy člověk zjistí i proměnný.
Já Ti to neberu,ale beru to podle sebe co bych první udělal.Prostě banální věci dokážou znepříjemnit život dokonale.Proto jsem zastánce toho,že nejdřív zkontroluju to co můžu sám i z pomocí kamarádů a pak když už člověk neví tak nastupuje diagnostika.
Když jsem kupoval to svoje byl tam načatej vejfuk.Ani ne do týdne už svítila kontrolka.Vejfuk se opravil a kontrolka zhasla.Jít s tím hned do servisu,tak počítám,že bych tam zahučel min.za 15000.
Co se týka EGR,to je dost častá závada.
První EGR nebyly osazený snímačem,ale byly bez něj.To přinášelo nespornou výhodu,že se dal zaslepit a spaliny nezasíraly sací potrubí.
Pak nějakej chytrák-no kvůli emisím-vybavil tuhle pitomou součást el.snímačem a problém je na světě.Jakmile se nenadzvedne ventil v EGR,tak se vyšle signál do řj.,lambda vysílá taktéž více spalin,turbo neví co má dělat a všechno ještě doplní váha včetně vestavěnýho teplotního čidla.A pak se řj.snaží z tohodle guláše něco-samozřejmě bez nějakýho většího úspěchu-vytvořit.
No a klidně problém může dělat i povolená spona,nebo netěsnost na sacím traktu.
známej měl něco podobnýho na Mazdě.Když jsem pak procházel základní věci okolo motoru,tak měl několik povolenejch spon.Po dotažení to jelo jako drak.
Proto píšu,že je potřeba nejdřív překontrolovat základní záležitosti a až pak to dávat do servisu.Máš alespoň jistotu,že ti za např. utáhnutí spony nenaúčtujou 1500.

Re: zaseknuty plynovy pedal

Napsal: ned led 06, 2013 10:28 am
od Jirka N.
FL verze Sorenta má jinak řešný EGR než původní verze s Euro 3 a u starý verze nebyl problém odpojit EGR a ŘJ nic nepoznala. U FL to možný není a při jeho zacpání to vyhodnotí počítač jako závadu. Takže i zde by mohl být problém, ale při tak málo km jedině že by se jezdilo na nekvalitní naftu.

Re: zaseknuty plynovy pedal

Napsal: ned led 06, 2013 10:45 am
od zdeny65
Jirka N. píše:FL verze Sorenta má jinak řešný EGR než původní verze s Euro 3 a u starý verze nebyl problém odpojit EGR a ŘJ nic nepoznala. U FL to možný není a při jeho zacpání to vyhodnotí počítač jako závadu. Takže i zde by mohl být problém, ale při tak málo km jedině že by se jezdilo na nekvalitní naftu.
Což se taky může stát.člověk ví prdlačku,co do toho jsou magoři schopný nalejt.Proto už jsem radši zvolil benzínový.Alespoň má člověk klid.Prostě čím víc elektroniky,tím větší průšvih.
Hledat závadu je prostě metoda pokusu a omylu.A když se to dá do servisu,tak přesně tohle dělají a v principu vymění i sedačky :lol: ,jen aby měli pěknej kšeft.A to bezesporu tahle závada je.

Re: zaseknuty plynovy pedal

Napsal: ned led 06, 2013 12:06 pm
od oravan
viete chalani teraz ked svieti ta kontrolka tak určite dignoza ukaže aktivnu chybu plynoveho pedalu a smetam kde na začiatku a v servise budu maturovat takeho znameho nemam čo by to vedel pomerat alebo to mrknut tak len sa rozhodnut teraz čo a ako spravit

Re: zaseknuty plynovy pedal

Napsal: ned led 06, 2013 2:55 pm
od zdeny65
[quote="oravan"]viete chalani teraz ked svieti ta kontrolka tak určite dignoza ukaže aktivnu chybu plynoveho pedalu a smetam kde na začiatku a v servise budu maturovat takeho znameho nemam čo by to vedel pomerat alebo to mrknut tak len srozhodnut teraz čo a ako spravit[/quot
To je pak blbý.To je docela smůla.Zkus najít někoho,kdo má Sorento poblíž Tebe.Třeba i tady na fóru.Jestli tomu fakt nerozumiš,tak Tě servis vyčistí od éček dokonale.
Takže buďto se do toho trochu pustit sám,nebo věřit že Tě neokradou.:-/

Re: zaseknuty plynovy pedal

Napsal: ned led 06, 2013 4:35 pm
od oravan
možno na fore hadam je po blizku v mojom okoli nie i ked je tu serviv hned pod oknami ale tam ani čistu vodu by som si nešiel pytat jedneho poznam z videnia ten aj klučik zlomi v zamke

Re: zaseknuty plynovy pedal

Napsal: ned led 20, 2013 9:01 am
od Sukromnik
Skús si vysušiť interier auta, mne toto urobilo s pedalom a tými otáčkami aj minulú aj túto zimu a vždy mi pomohlo vysušenie auta. Nechaj ho naštartované a nastav fúkanie teplého vzduchu na podlahu.

Re: zaseknuty plynovy pedal

Napsal: ned led 20, 2013 1:54 pm
od oravan
no bol som zas v servise tak tam na diagnostike našli zas plynovy pedal zmeral ho predomnou a bol v pohode ani hlavny technik z BL im nevedel poradit čo je z tym urobili presne to že auto teda pri šoferovy u spolujazca je dole panel z kablami a ten otvorili a vysušili a očistili kable a konektory ale aj tak to robi nie tolko ale robi , neviem čo z tym idem robit

Re: zaseknuty plynovy pedal

Napsal: ned led 20, 2013 2:05 pm
od zdeny65
oravan píše:no bol som zas v servise tak tam na diagnostike našli zas plynovy pedal zmeral ho predomnou a bol v pohode ani hlavny technik z BL im nevedel poradit čo je z tym urobili presne to že auto teda pri šoferovy u spolujazca je dole panel z kablami a ten otvorili a vysušili a očistili kable a konektory ale aj tak to robi nie tolko ale robi , neviem čo z tym idem robit
Demontovat panel u spolujezdce(plastový kryt u nohou)Jestli to dělali nevím,ale je tam tolik kabeláže,že člověk čumí.

Re: zaseknuty plynovy pedal

Napsal: ned led 20, 2013 2:13 pm
od oravan
keby to šlo nejako zaizolovat proti vlhkosti musim tie zasuvkytam pokukat a aj preletujem konektory lebo zrejme v servise nemaju o tom ani pary

Re: zaseknuty plynovy pedal

Napsal: pon kvě 27, 2013 7:28 pm
od oravan
pekny večer tak ten plynovy pedal vôbec neni v tom že je vlhkost v tej skrynke ono sa mi to stale opakovalo jeden autoelektrikar mi to odstranil a to tak že nesimuloval tu poruchu a zväzok kablov čo idu k riadiačke tak tam našiel rostiahnuty pin kontaktu he he presne miesto mi neukazal ale autičko beha super cena 20€