Stránka 2 z 3

Re: hucanie v zakrutach

Napsal: sob úno 01, 2014 4:40 pm
od Jirka N.
Příčina byla v špatných impulzech do ŘJ od čidel a to buď dříve starýma gumama, nebo nečistotou na čidlech. Tím se aktivuje elmag. spojka v rozvodovce a tím se začne přehřejvat olej kterej se může i spálit. Ohřátím se poruší těsnost gufer a průsak oleje je na světě.
Takže v první fázi vypustit olej, zjistit jeho množství a kvalitu včetně čistoty a to napoví co bude dále třeba.
V každým případě se olej mění každých 60 Tkm, jinak je na problém i při jinak dobře fungujícím pohonu 4x4 zaděláno.

Re: hucanie v zakrutach

Napsal: sob úno 01, 2014 5:21 pm
od Marekwow
A tie cidla najdem kde? Uz zhanam olej dam tam novy castrol DEXRON III. Auto som kupil nedavno a netusim ci bol olej meneny tak menim postupne vsade...no aspon uz viem kde je problem :) dakujem

Re: hucanie v zakrutach

Napsal: sob úno 01, 2014 5:26 pm
od JirkaTR
Ahoj,který je ten vypouštěcí šroub a má magnet,,a který je nalévací?? jakou značku oleje a kolik ??
dík za info.Mám r.v.2005 crdi

OK už je to jasné dík za info

.
Olej v rozdělovací převodovce se mění po 60 Tkm a není doživotní jak píše výrobce v návodu.[/quote]

Re: hucanie v zakrutach

Napsal: sob úno 01, 2014 6:18 pm
od Jirka N.
Čidlo pro předek by mělo bejt v horní boční části převodovky a na zadek u unašeče k zadní kardance. Protože k nim vedou kabely tak by lokalizace neměla bejt problém. Pro nalití oleje Dextron III je potřeba odmontovat závaží na zadku rozdělovací převodovky a za ním je ten nalejvací šroub.
Právě v tom je potíž u kupovanejch aut protože servisy na to kašlou a majitelé tomu většinou nerozumí a spoléhají se na návod kterej ale uvádí špatnou informaci. Vše totiž prověřila praxe.

Re: hucanie v zakrutach

Napsal: sob úno 01, 2014 7:51 pm
od Marekwow
JirkaTR píše:Ahoj,který je ten vypouštěcí šroub a má magnet,,a který je nalévací?? jakou značku oleje a kolik ??
dík za info.Mám r.v.2005 crdi

OK už je to jasné dík za info

.
Olej v rozdělovací převodovce se mění po 60 Tkm a není doživotní jak píše výrobce v návodu.
[/quote]

Aky olej si tam dal? Znacka? :P

Re: hucanie v zakrutach

Napsal: ned úno 02, 2014 1:32 pm
od JirkaTR
Ahoj,prosím o radu kde najdu štítek na diferáku //LSD // nebo tam není ?? ve velkém TP jsem to nenašel mám r.v2005 první registrace 1.2006 103kW ,,, ještě prosím o radu jakou značku olejů do diferáků a převodovky mám manuál,, a značka oleje Dexron III dík za info.. :?: :?: :?:


Mohl bych použít tento ????????????????????
Castrol Transmax Dex III Multivehicle je minerální převodový olej vhodný pro všechny automatické převodovky osobních i nákladních automobilů a pro servořízení.Castrol Transmax Dex III Multivehicle se vyznačuje vysokou odolností proti oxidaci, dobrými detergentními vlastnostmi a celkovou neagresivitou vůči materiálům těsnění.
Specifické vlastnosti:
dobré třecí vlastnosti
velmi dobrá ochrana proti opotřebení
neagresivita vůči těsnění
dobrá tekutost při nízkých teplotách
kvalitní ochrana proti korozi
použitelnost v servořízeních a hydraulických systémech
Mísitelnost :Castrol Transmax Dex III Multivehicle je mísitelný se všemi značkovými převodovými oleji, které odpovídají specifikacím vydávaným výrobci automobilů. Vynikající výkonnost tohoto produktu však může být plně využita pouze tehdy, když není míchán s jinými oleji.
Třída SAE: 75W-80 , Výkonové třídy, specifikace: GM DEXRON IIIH; Ford Mercon Allison C-4, Allison TES 389; MAN 339 Z1, V1; MB-Approval 236.9; Voith H55.6335xx; Volvo Transmission Oil 97341 97340;ZF TE-ML 04D, 14A 17C
Tento olej plně nahrazuje olej dříve označený jako Castrol ATF TQ Dexron III!


. Pro nalití oleje Dextron III je potřeba odmontovat závaží na zadku rozdělovací převodovky a za ním je ten nalejvací šroub.

Re: hucanie v zakrutach

Napsal: pon úno 03, 2014 6:20 pm
od zdeny65
Ne, je tam .Ale jednoduše řečeno LSD má ovladač na několik poloh a permanentní pohon méně.Čili jestli máš na ovladači nápis 2 HI, 4 Hi. a 4 LO tak máš LSD.

Re: hucanie v zakrutach

Napsal: pon úno 03, 2014 6:43 pm
od Marekwow
Jirka N. píše:Příčina byla v špatných impulzech do ŘJ od čidel a to buď dříve starýma gumama, nebo nečistotou na čidlech. Tím se aktivuje elmag. spojka v rozvodovce a tím se začne přehřejvat olej kterej se může i spálit. Ohřátím se poruší těsnost gufer a průsak oleje je na světě.
Takže v první fázi vypustit olej, zjistit jeho množství a kvalitu včetně čistoty a to napoví co bude dále třeba.
V každým případě se olej mění každých 60 Tkm, jinak je na problém i při jinak dobře fungujícím pohonu 4x4 zaděláno.
No olej som teda vypustil. bol cierny a smrdel spaleninou. nasiel som ten snimac nad zadnym kardanom vybral som ho ale neviem ake necistoty by na nom mohli byt kedze je v oleji. je mozne ze odisiel? a to predne cidlo som nejak nemohol najst.
no v kazdom pripadne nalial som novy olej castrol Dextron III (cerveny) a zalozil positku na predny nahon... bohuzial huci to stale :( trosku menej sa mi zda ale huci :( prilozim aj fotku toho cidla zadneho ci to je vobec ono.

http://leteckaposta.cz/338745741

mam ho skusit kupit a vymenit za nove?to cidlo? nemoze to byt este niecim inym? co este moze hucat v zakrutach ked je predok zapnuty na AUTO.

Re: hucanie v zakrutach

Napsal: pon úno 03, 2014 7:38 pm
od Zdrahy
Nevím jak má to čidlo vypadat, ale tohle vypadá spíš jako nějaké servo?

Re: hucanie v zakrutach

Napsal: pon úno 03, 2014 10:57 pm
od Jirka N.
To bude čidlo impulsů pro tachometr a to nemá nic společnýho s pohonem 4x4. Pokud byl olej spálenej tak jsou v kopru lamely ve spojce a nepomůže ani výměna oleje. Pouze kompletní generálka a jen díly stojí cca 700 Eur + práce. Zkusím na netu najít fotku s těma správnejma čidlama, ale již je pozdě a s největší pravděpodobností bude nutná generální oprava.

Re: hucanie v zakrutach

Napsal: pon úno 03, 2014 11:13 pm
od David-Petr
LSD žádné čidlo nemá.Zvedni zadní nápravu na heveru obě kola ve vzduchu a zatoč jedním kolem a pokud se ti druhé kolo točí stejným směrem tak máš LSD a pokud se točí opačně tak je to normální diferák jinak vše potřebné ohledně funkce LSD je na yutubu.

Re: hucanie v zakrutach

Napsal: pon úno 03, 2014 11:13 pm
od Jirka N.
Tady je studijní materiál k pohonu 4x4.
Obrázek

Re: hucanie v zakrutach

Napsal: úte úno 04, 2014 9:36 am
od JirkaTR
:arrow: Dík za info... :D :)
David-Petr píše:LSD žádné čidlo nemá.Zvedni zadní nápravu na heveru obě kola ve vzduchu a zatoč jedním kolem a pokud se ti druhé kolo točí stejným směrem tak máš LSD a pokud se točí opačně tak je to normální diferák jinak vše potřebné ohledně funkce LSD je na yutubu.

Re: hucanie v zakrutach

Napsal: úte úno 04, 2014 4:34 pm
od TommyBoy
Staci se podivat na stitek, ktery je zvrchu na diferaku. Normalni tam ma neco jako "3.333 STD".

Jinak LSD se nesnasi s ESP, takze pokud mas ESP tak tam nebudes mit ani LSD.

Re: hucanie v zakrutach

Napsal: úte úno 04, 2014 7:33 pm
od Marekwow
Jirka N. píše:To bude čidlo impulsů pro tachometr a to nemá nic společnýho s pohonem 4x4. Pokud byl olej spálenej tak jsou v kopru lamely ve spojce a nepomůže ani výměna oleje. Pouze kompletní generálka a jen díly stojí cca 700 Eur + práce. Zkusím na netu najít fotku s těma správnejma čidlama, ale již je pozdě a s největší pravděpodobností bude nutná generální oprava.
Nedalo by sa radsej zohnat nejaku pouzivanu? :( tak toto je dost zla sprava... ak by niekto vedel o nejakej spolahlivej by som ju radsej kupil...

Inak vdaka za to pdf...je to tam skvele popisane vsetko..dakujem