Stránka 11 z 17
Re: Garančné prehliadky
Napsal: čtv črc 08, 2010 8:04 pm
od tomasko007
Tak mna uz po dnesku v servise asi nic neprekvapi, ak si nevie precitat stitok na prahu dveri na kolko ma nafukat kolesa, tak potom sa cudujeme, ze nevie aky olej, ked nikde v aute to nepise ( aj keby pisalo ).
Sused co ma o 2 mesiace starsie auto Hyundai i20 1.4 100k ( myslim ze motor ma rovnaky koncernovy zaklad ) tak jemu dali 5W-40.
Re: Garančné prehliadky
Napsal: pát črc 09, 2010 3:23 pm
od visna
tomasko007 píše:Pozrel som tvoju fotku, ale je z ineho uhla fotena,
tu je moja fotka a miesto , kde by podla mna ta krytka mala byt, uz len to nezaspinene miesto pri okraji naznacuje ze tam nieco bolo a uz nie je.
vobec si nespominam, aby som takto videl odkryte takto kable.
tomasko007 ta krytka ti tam naozaj chyba , ja ju tam mam , ale nemyslim tym krytku na tej akokeby vanicke ale krytku z boku toho konektora kablov. Ja ju tam mam. asi ti ju niekde odje..ali.
Re: Garančné prehliadky
Napsal: úte črc 27, 2010 8:13 pm
od Jajo
Ahojte,
kde ste všetci našli, aký olej je doporučený pre vaše auto? Ja to v príručke nemám. Je tam len tabuľka rozsahov teplôt pre viskózne čísla. Pochopil som to tak, že viskozitu si mám asi vybrať podľa podmienok, v ktorých jazdím. Napr. pre mňa KIA RIO 2009 1.4 benzín od -30 do +50 °C je vhodný 5W20 alebo 5W30. Viete mi poradiť, či sa mám riadiť iba podľa toho, alebo má byť niekde tá konkrétna viskozita presne uvedená (napr. natvrdo 5W30 bez ohľadu na podnebie)?
Re: Garančné prehliadky
Napsal: úte črc 27, 2010 9:03 pm
od aladinos
Mne tam v BA naliali 10w40 a v NR tam dávajú tuším 5w40.
10 je trochu riedči, ako ta 5 tuším.
Ale keď si kúpiš sám tak ti tam nalejú hocičo, asi ide len o to od akého dodávateľa odoberajú.
Re: Garančné prehliadky
Napsal: úte črc 27, 2010 9:10 pm
od MaTToS
Cim vyssie cisla tym hustejsi olej co nie je dobre lebo pri studenych startoch zle mazane, pomaly prisun oleja k vackam a pod., urcite treda dodrzat standard tzn. min 5w-40 prip. pouzit odporucany 5w-30 , zbytocne pouzivanie husteho oleja nicomu neprospeje okrem penazenky servisu bo je ten olej lacnejsi ale motoru to moze skodit .
Ja osobne som pri 8100km na garancku doniesol 5w-30 olej liqui moly a aktualne mam najeto cez 12 000km a uplne v pohode, olej v motore neubuda hladina stale pod maximom a to ho aj vytacam a pod.
Re: Garančné prehliadky
Napsal: stř črc 28, 2010 1:25 pm
od tomasko007
pokiaľ výrobca udáva pre motor aj olej 10W-40 tak nevidím problém.
Ani som nevidel nikde napísane ako STANDARD 5W-30.
A ani som nevidel aby sa motor s týmto olejom zadrel v zime, alebo celkovo pokazený motor kvôli oleju 10W-40 ??? Vy áno ???
Ja osobne nie ...
Ale pokiaľ mate obavy, a chcete aby vás to auto prežilo, tak smelo tam dajte 0W-30 ... istota guľomet !!!
Re: Garančné prehliadky
Napsal: stř črc 28, 2010 7:52 pm
od MaTToS
Otazku polozim tak zeby aj Tomasko007 pochopil : preco do RIA nelejes 91tku benzin ale 95ku ? sak jazdit bude aj na 91tku ,, ked vyrobca odporuca 5w-30/5w-40 tak preboha z akeho dôvodu tam treba nasilu davat 10w-40 , ked ma niekto rozum a kupuje olej sam tak predsa vyberem to co odporucaju, to ze autorziak tam leje co mu pride pod ruku neriesim teraz bohvie co vobec a kolko oleja autorizak vymeni zo svojich zasob .
Nikdy som nepisal ze sa motor zadrie, napisal som ze mu to neprospieva a caste zimne starty studeneho motora s hustym olejom mu neprospievaju a je to uplne zbytocne liat to tam do noveho motora ,, a ked si nevidel ze odporucaju 5w-30 tak si otvor manual k autu ... to proste neni na diskusiu dalsiu, motor sa nezadrie ani s 15w-40 ale nevidim dôvod do noveho motora liat kraviny ktore patria do motora kde je citelna spotreba oleja a pod., vzdy je lepsie mat redsi olej ktory vyrobca povoluje ako hustejsi lebo je celkom dost rozdiel ci v zime po nastartovani pri minusovej teplote sa vacky a pod. premazu do 5 sekund pri 5w-30 alebo do 25 sekund pri 15w-40 a startuj takto niekolko rokov, niekolko krat denne celu zimu a potom uvidis ... niekde na nete to bolo tusim aj zdokumentovane a na tom motore co celorocne pouzival husty olej bolo videt na vackach a pod. mechanickych dielcoch znacne vyssie opotrebovanie ako pri motore ktory pouzival redsi predpisany olej , zadriet sa ale nezadrie tak si tam lej co chces ved fungovat to bude ajtak ... ja usetrit 5 euro na oleji nepotrebujem to ma z biedy nevytrhne a tiez neviem preco silou mocou tam dat nieco co je odporucane ako druhorade ked tam mozem dat aj to co je ako prve .
Re: Garančné prehliadky
Napsal: čtv črc 29, 2010 12:55 pm
od tomasko007
Re: Garančné prehliadky
Napsal: čtv črc 29, 2010 5:46 pm
od MaTToS
Takze vidim ze Tomasko si neda pokoj a pritom o tom viditelne nic nevie tzn. citujem manual :
tomasko007 píše:1. Kde je napisane ze RIO dokaze spalovat 91 oktanovy benzin ?
Pokial ma pamat neklame, tak vyrobca odporuca minimalne 95 !
In Europe for optimal performance you may use gasoline with octane rating 95, also you may use unleaded gasoline with an octane number 91 but it may result in slight performance reduction .
A dalsia pripomienka , RIO v amerike jazdi vyhradne na 91 oktanovy benzin bo to je asi najlepsie co tam ponukaju . Takze tu mas cierne na bielom ze kludne tam mozes nagrcat 91 oktanovy benzin a jazdit to bude takze cely tvoj prvy bod aj s vykricnikmi si mozes odstranit pomocou delete alebo backspace - najdes na klavesnici zvycajne v oblasti okolo monitora .
tomasko007 píše:Ani som nevidel nikde napísane ako STANDARD 5W-30.
Bod 2 opätovne citujem manual k motorovemu vozidlu dodavany s motorovym vozidlom pri preberani od distributora :
For better fuel economy it is recomended to use the engine oil of viscosity grade SAE 5w-30 ILSAC GF-3 / ACEA A1; API min SL, SM - prve miesto kde v navode sa odporuca ten olej , dalej prva tabulka kde sa odporuca olej citujem :
gasoline engine recomended oil specification : ILSAC GF-3 / ACEA A1 =
oleje vyhradne z tried SAE 5w-30 !! Oleje 10w-40 ani zdaleka nesplnaju spec ILSAC GF-3 ktore udava specifikaciu nizsieho trenia, nizsieho opotrebovania motora, rychlejsieho premazania pri studenych startoch atd., TRETIE miesto kde sa ten olej odporuca je priamo v texte !! citujem :
to help achieve proper engine and powertrain performance and durability use only lubricants of the proper quality - correct lubricants labeled as Energy conserving Oil (opäť vyhradne 5W-30 olej ACEA A1) .
Takze aj druhy bod mozes vymazat podla vyssie napisaneho navodu - na tom zariadeni s tlacitkami v okoli monitora .
tomasko007 píše:pokiaľ výrobca udáva pre motor aj olej 10W-40 tak nevidím problém.
Problém nastáva pri určitých podmienkach, napr. studený štart pri teplote -15 a pod.,
Tabulka v navode k autu je VSEOBECNA TABULKA SAE TRIED ZADELENA PODLA TEPLOT tzn.
10w-40 je sice mozne pouzit rovnako ako je mozne podla tabulky pouzit
aj 15w-40 v aute ale
pri teplotach nizsich ako -15 je tento olej uz NEVHODNY !!! Olej 5w-30/40 je oznacovany pravom za celorocny lebo jeho rozsah vyuzitelnych teplôt je od -30 do +50 !!
A -15 je uz hranicna teplota tzn. aj pri -10 co je v zime bezne rano je tento olej nevhodny po nastartovani neskoro premaze motor co môze vyustit ako vyrobca uvadza v manualy az do ENGINE DAMAGE ... minimalne sa ten motor uplne zbytocne viac opotrebovava a trpi len kvoli nejakamu xxxx co nevie citat a leje tam kktiny .
To znamena ze
vzdy bude olej 5W-30 mat pre motor v RIU lepsie vlastnosti ako olej 10W-40 a v zime kedy kludne rano moze byt -15 tak ti poviem ze chudak motor teda fakt -
A teraz si to cele 5x precitaj , slovnik cudzich jazykov najdes na slovnik.zoznam.sk a az tomu pochopis tak sa mozes spytat na dalsie otazky ktorym nerozumies, prip. otvor knizku k autu a citaj .
tomasko007 píše:A ani som nevidel aby sa motor s týmto olejom zadrel v zime, alebo celkovo pokazený motor kvôli oleju 10W-40 ??? Vy áno ???
Ty si toho este vela nevidel vratane manualu k RIU ale to dajme bokom, je velmi vela pripadov kedy nespravny olej viedol k poskodeniu prip. zniceniu motora, napr., citlive motory alfy romeo pri nespravnej viskozite oleja dozivali pri slabom najazde okolo 150tis. km, odchadzali tam vacky a pod., stacilo pouzivat husty olej AJ 10w-40 a dochadzalo k nadmernemu opotrebovavaniu motora a prave zimne starty a pod., dorazili tie motory uplne .
A Samozrejme sa je mozne v knihe k RIU docitat ze pouzitie oleja nespravnej viskozity vzhladom k podmienkam prvadzky vozidla môze viest k poškodeniu motora !!! takze sa uz uvedom a nehadaj sa somnou o piii__vinach , proste
odporucaju 5w-30 cierne na bielom a basta, o 10w-40 vyrobca ani bodku nenapisal, je to uvedene ako moznost rovnako ako 15w-40 je uvedene ako moznost naliat do ria - ved chvilu to pojde tak co .
NABUDUCE SA NAUC CITAT NAVOD KED SA IDES HADAT O VECIACH KTORYM NEROZUMIES .
Re: Garančné prehliadky
Napsal: čtv črc 29, 2010 8:29 pm
od tomasko007
mal by si poziadat o Nobelovu cenu
Ale za teoriu, ktoru si rozpisal. Realita je trosku inde.
Re: Garančné prehliadky
Napsal: čtv črc 29, 2010 9:58 pm
od MaTToS
Realita ina vôbec nieje a funguje to presne tak ako som napisal, tak ako v amerike auta jazdia na 91 oktanovy benzin tak mozu jazdit na ten benzin aj unas jediny jav bude mierny pokles vykonu .
Co sa oleja tyka tak tu je to bez komentara lebo nieje ziaden benefit preco pouzivat horsi olej 10w-40 ked môzem kupit 5w-30 prip. 5w-40 ,, to ze autorizovane servisy su neschopne a ojebavaju kde sa da tak to je ina vec a nema to nic spolocneho s tym ze ked autorizak niekomu naleje 10w-40 tak ze to je lepsie nez odporucany olej .
To co pises ty je realita ina len v tom ze autorizak za velmi lacne cashe nakupi 10w-40 olej a potom ho za dvojnasobne ceny predava zakaznikom a povie ze "je to olej udany pre RIO" - ale pravda je taka ze je to len jedna z moznosti oleja pre RIO a existuje aj lepsia moznost, ale na vyber Vam uz nedaju lebo na 10w40 maju vyssi zisk, a dnes ide len o zisk a nic ineho .
Navyse ten rozdiel nieje iba papierovy, ale je znatelny aj pri chode toho motora na zvukovom prejave a to dost zasadne ako vravim najme pri tych studenych startoch a pod.,
Re: Garančné prehliadky
Napsal: pát črc 30, 2010 11:48 am
od zulyk
visna píše:tomasko007 píše:Pozrel som tvoju fotku, ale je z ineho uhla fotena,
tu je moja fotka a miesto , kde by podla mna ta krytka mala byt, uz len to nezaspinene miesto pri okraji naznacuje ze tam nieco bolo a uz nie je.
vobec si nespominam, aby som takto videl odkryte takto kable.
tomasko007 ta krytka ti tam naozaj chyba , ja ju tam mam , ale nemyslim tym krytku na tej akokeby vanicke ale krytku z boku toho konektora kablov. Ja ju tam mam. asi ti ju niekde odje..ali.
ja tu krytku tiez nemam a bolo mi to divne, ze ta kabelaz k RJ je takto odhalena
Re: Garančné prehliadky
Napsal: pát črc 30, 2010 11:54 am
od zulyk
inac k tym olejom, suhlasim s kolegom MaTToS-om, nevidim jediny dovod, preco tam davat olej, ktory nesplna normy udane vyrobcom
VW ma takisto clenenie olejov podla vlastnych internych noriem pre jednotlive druhy motorov
Re: Garančné prehliadky
Napsal: pát črc 30, 2010 3:23 pm
od MaTToS
Tak kable trcia rovnako aj v mojom mot. priestore a ziadna dalsia krytka tam taktiez nieje a nikdy nebola uz od kupy som mal tie kable presne tak isto,, a s tym olejom - je to presne tak ako uvadza vyrobca v navode
Re: Garančné prehliadky
Napsal: sob črc 31, 2010 4:23 pm
od visna
Takze s tymi krytkami to bude tak ze auta vyrobene do roku 2008 ich maju a auta s rokom vyroby 2009 uz nie, to je jeden s prejavov setrenia ako som tu uz davnejsie pisal temu ze "rozdiely medzi riom 2008 a 2009" . Inak by ma este dost zaujimalo na com vsetkom setrili. Zacina to byt brutalne. Lebo uz som si vsimol rozdiely aj na hmlovkach.