Spotreba Sorento???
Re: Spotreba Sorento???
Do redukční skříně s ATT tedy permanentním pohonem 4x4 patří Dexron III a to mám porvrzené z dílenské knihy Sorenta. Platí to i pro verzi před FL . Výrobce píše že náplň je celoživotní, ale praxe ukázala že optimální výměna je po 60 tkm.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
- Reklama
Re: Spotreba Sorento???
Takže nechci to nějak zakřiknout, ještě to nemám otestované v reálu, ale nyní jsem se dostal na tyto hodnoty (diagnostika Deplhi):
Množství paliva: 7,4mm3/s
Tlak paliva požadovaný/ měřený 27,5 / 27,3 MPa
Ventil recirkulace spalin 44, po delším volnoběhu padá hodnota na 15-20 %
ostatní hodnoty zhruba stejné...
Spotřeba na volnoběh klesla na 0,8-1 litr/hod (měřeno aplikací v mobilu, mohlo by to odpovídat) po zahřátí na provozní teplotu. pokud je motor studený, tak bere tak 2,5-3l a tato postupně klesá až na výše uvedenou hodnotu
Pro úplnost přidám hodnoty z minula před "opravou":
Původně jme chtěli zakoupit na zkoušku a tu potom vrátit, no vzhledem k tomu kolik stojí jsem to nechtěl postupovat (kdyby byla dobrá tak abysme tu novou neušpinily nebo nějak neznehodnotily..
Takže jsem na radu svého kamaráda/automechanika zakoupil v Autokelly sprej na čištění karburátorů za 90- Kč a dvakrát vystříkal váhu vzduchu a nechal vykapat a vyschnout. Výslovně jsem měl zakázáno umejt váhu odmašťovadlem a vymýt horkou vodou, aby někam nezatekla, ale vzhledem k tomu, že ten sensor z tubusu nejde vyjmout tak jsem jí stejně vzal domů a vymyl horkou vodou a jarem na odmaštění.
No a rázem hodnoty spotřeby padaly dolů..jak po prvním tak po druhém čištění. Jo abych nezapoměl ještě je potřeba s váhou vzduchu hodit o zem
(když jsem ji venku u auta se zmrzlými prsty sušil ručně otřepáním, aby vyschnul ten čistič, tak mi vyklouzla z ruky
Když jsem teď jezdil a měřil průmernou spotřebu (appkou v mobilu), tak jsem se na 1,5km dlouhém okruhu s občasným zastavením na semaforu a s rychlostí do 50km/h. s využitím tempomatu dostal na průměrných 11,8l
Vzhledem k tomu že je v autě kat i DPF, a podle TP by měla být spotřeba po městě 11,6, tak jsem zatím nadmíru spokojen
ještě před půl rokem by mě ani ve snu nenapadlo, že budu mít radost, když mi palubní PC napočítá spotřebu 12l po městě
Teď ještě vyměníme olej v diferákách a Aisin dostane taky novou náplň a jako vánoční dárek navíc nějaká ta aditiva do oleje ať si pekně zamlaská
Množství paliva: 7,4mm3/s
Tlak paliva požadovaný/ měřený 27,5 / 27,3 MPa
Ventil recirkulace spalin 44, po delším volnoběhu padá hodnota na 15-20 %
ostatní hodnoty zhruba stejné...
Spotřeba na volnoběh klesla na 0,8-1 litr/hod (měřeno aplikací v mobilu, mohlo by to odpovídat) po zahřátí na provozní teplotu. pokud je motor studený, tak bere tak 2,5-3l a tato postupně klesá až na výše uvedenou hodnotu
Pro úplnost přidám hodnoty z minula před "opravou":
A jaká byla oprava? Vzhledem k tomu, že spotřeba byla vysoká ve všech režimech motoru, zúžili jsme okruh podezřelých na termočidlo anebo váhu vzduchu. Vzhledem k tomu, že nová váha vzduchu stojí 5-7000 ( je o dost dražší než na starší typ motoru 103kW, tam stojí jen cca 1500,- Kč.)Maik007 píše:
TommyBoy: --- Moje:
Množství paliva _____ 8,6mm3/s --- 14,1
Požadovaný tlak paliva _____ 27,5MPa --- 28,4
Měřený tlak paliva _____ 27,3MPa --- 28,3
Regulátor tlaku palivové lišty _____ 15,9% --- 21,9%
Teplota Paliva _____ 20,1 C --- 26,5 C
Ventil recirkulace spalin _____ 41,4 % --- 47
Akční člen turbodmychadla VGT _____ 55,7 % --- 63,5
Průtok vzduchu MAF _____ 58,8 kg/h --- 65,5
Barometrický tlak _____ 988 hPa --- 988
Plnící tlak _____ 1029 hPa --- 1001,7
Teplota vody _____ 81,6 C --- 83,2
Teplota nasávaného vzduchu _____ 26,5 C --- 30,4 C
Původně jme chtěli zakoupit na zkoušku a tu potom vrátit, no vzhledem k tomu kolik stojí jsem to nechtěl postupovat (kdyby byla dobrá tak abysme tu novou neušpinily nebo nějak neznehodnotily..
Takže jsem na radu svého kamaráda/automechanika zakoupil v Autokelly sprej na čištění karburátorů za 90- Kč a dvakrát vystříkal váhu vzduchu a nechal vykapat a vyschnout. Výslovně jsem měl zakázáno umejt váhu odmašťovadlem a vymýt horkou vodou, aby někam nezatekla, ale vzhledem k tomu, že ten sensor z tubusu nejde vyjmout tak jsem jí stejně vzal domů a vymyl horkou vodou a jarem na odmaštění.
No a rázem hodnoty spotřeby padaly dolů..jak po prvním tak po druhém čištění. Jo abych nezapoměl ještě je potřeba s váhou vzduchu hodit o zem
(když jsem ji venku u auta se zmrzlými prsty sušil ručně otřepáním, aby vyschnul ten čistič, tak mi vyklouzla z ruky
Když jsem teď jezdil a měřil průmernou spotřebu (appkou v mobilu), tak jsem se na 1,5km dlouhém okruhu s občasným zastavením na semaforu a s rychlostí do 50km/h. s využitím tempomatu dostal na průměrných 11,8l
Vzhledem k tomu že je v autě kat i DPF, a podle TP by měla být spotřeba po městě 11,6, tak jsem zatím nadmíru spokojen
ještě před půl rokem by mě ani ve snu nenapadlo, že budu mít radost, když mi palubní PC napočítá spotřebu 12l po městě
Teď ještě vyměníme olej v diferákách a Aisin dostane taky novou náplň a jako vánoční dárek navíc nějaká ta aditiva do oleje ať si pekně zamlaská
Sorento 2007, 2.5CRDi 125kW, EX / AUT / SuperTOD / Black Leather
Re: Spotreba Sorento???
Aditiva tak jedině do nafty, ale ne do oleje. Jsou i případy odrovnání motoru Sorenta přídavkem aditiv do motorovýho oleje.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Spotreba Sorento???
No konecne nejaky pozitivni vysledek.
Akorat nevim jestli si tomu tim jarem trochu neublizil nebo nesnizil zivotnost. Na cisteni vahy vzduchu je extra sprej.
Tak dej vedet za nakej ten mesic jak se to usadilo.
Akorat nevim jestli si tomu tim jarem trochu neublizil nebo nesnizil zivotnost. Na cisteni vahy vzduchu je extra sprej.
Tak dej vedet za nakej ten mesic jak se to usadilo.
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
Re: Spotreba Sorento???
Tim sprejem jsem to cistil 2x, asi to vezmu jeste jednou, a strcim hadicku primo dovnitr k tomu cidlu..ten sprej ma kratkou tycinku (cca 2cm).
Tim jarem jsem to bral jen abych vycistil to predni a zadni sitko na tubusu. Prej jde spis o tu vodu, aby to nezateklo a nezoxidovalo to tam
Jinak dalsi mereni z centra do Cakovic (+vypadovka z Holesovic nahoru k Proseku) s dodrzovanim merene padesatky, po skonceni mereni rozjezd do kopce na 80, a na konci trasy spotreba 12.2.
Vcerejsi trasa z centra do kanclu (zacpy + spech) 25l
Jeste jsem nemel cas ji protahnout po dalnici a okreskach..
Jeste se chystam, ze bych auto prestavel na SuperTod (rucni vypinani predku) jen jsem jesfe nenasel poradne schema. A rustina neni zrovna muj jazyk
Jeste jednou ti diky za moznost promereni tveho auta!!!
Mas to u me!!
Mozna by jeste neskodilo vycistit EGR.
Tim jarem jsem to bral jen abych vycistil to predni a zadni sitko na tubusu. Prej jde spis o tu vodu, aby to nezateklo a nezoxidovalo to tam
Jinak dalsi mereni z centra do Cakovic (+vypadovka z Holesovic nahoru k Proseku) s dodrzovanim merene padesatky, po skonceni mereni rozjezd do kopce na 80, a na konci trasy spotreba 12.2.
Vcerejsi trasa z centra do kanclu (zacpy + spech) 25l
Jeste jsem nemel cas ji protahnout po dalnici a okreskach..
Jeste se chystam, ze bych auto prestavel na SuperTod (rucni vypinani predku) jen jsem jesfe nenasel poradne schema. A rustina neni zrovna muj jazyk
Jeste jednou ti diky za moznost promereni tveho auta!!!
Mas to u me!!
Mozna by jeste neskodilo vycistit EGR.
Sorento 2007, 2.5CRDi 125kW, EX / AUT / SuperTOD / Black Leather
Re: Spotreba Sorento???
Zadni sterac jsem rozebiral. Sice mi neslo stahnout to raminko z osicky (nemam spravny stahovacek), ale jinak se to da cele rozebrat az k motorku. Na Sorentu je supr,ze vsechno ma sroubky a ne jen debilni nyty, takze lze skoro vsechno rozebrat.
Opravoval jsem tak vytahovaci antenu nebo motorek kabinoveho ventilatoru.
V servisu mi rikali, ze se zadnim steracem maji problem vsechny. Postupne se zpomaluje az se zastavi.
Kdyz jsem to mel rozebrane, tak vse bylo pekne namazane a vse slo hladce.
Jedine kde to tuhlo je kluzne pouzdro te osicky co vede pres zadni dvere k raminku. To jsem prostrikal WD40 a zatim ok.
Jeste take zkontroluj pojistku. Jinak zadni sterac je blokovany, pokud je otevrene zadni okenko (nebo nedovrene), takze muze byt problem i v tom koncaku.
Vesele vanoce
Opravoval jsem tak vytahovaci antenu nebo motorek kabinoveho ventilatoru.
V servisu mi rikali, ze se zadnim steracem maji problem vsechny. Postupne se zpomaluje az se zastavi.
Kdyz jsem to mel rozebrane, tak vse bylo pekne namazane a vse slo hladce.
Jedine kde to tuhlo je kluzne pouzdro te osicky co vede pres zadni dvere k raminku. To jsem prostrikal WD40 a zatim ok.
Jeste take zkontroluj pojistku. Jinak zadni sterac je blokovany, pokud je otevrene zadni okenko (nebo nedovrene), takze muze byt problem i v tom koncaku.
Vesele vanoce
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
Re: Spotreba Sorento???
Ahoj mám disláka r.v 2005 a chci vyčistit váhu vzduchu, mám ale obavy abych ji nezničil vezmu jí čističem brzd berner je to možné ????? nezničím ji dík za info ..
A
A
Maik007 píše:Tim sprejem jsem to cistil 2x, asi to vezmu jeste jednou, a strcim hadicku primo dovnitr k tomu cidlu..ten sprej ma kratkou tycinku (cca 2cm).
Tim jarem jsem to bral jen abych vycistil to predni a zadni sitko na tubusu. Prej jde spis o tu vodu, aby to nezateklo a nezoxidovalo to tam
Jinak dalsi mereni z centra do Cakovic (+vypadovka z Holesovic nahoru k Proseku) s dodrzovanim merene padesatky, po skonceni mereni rozjezd do kopce na 80, a na konci trasy spotreba 12.2.
Vcerejsi trasa z centra do kanclu (zacpy + spech) 25l
Jeste jsem nemel cas ji protahnout po dalnici a okreskach..
Jeste se chystam, ze bych auto prestavel na SuperTod (rucni vypinani predku) jen jsem jesfe nenasel poradne schema. A rustina neni zrovna muj jazyk
Jeste jednou ti diky za moznost promereni tveho auta!!!
Mas to u me!!
Mozna by jeste neskodilo vycistit EGR.
Re: Spotreba Sorento???
Radeji si kup pripravek, ktery se pro tyto ucely specialne vyrabi. Proc experimentovat?
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: sob led 04, 2014 5:40 pm
Re: Spotreba Sorento???
Zdravim Sorentaci mam Sorento 2,4 i.Po prekrouzkovani a celkovem pretesneni motoru my vyletla spotreba zhruba na 16l/100km.Diagnostika my vyhodila chybu PO112 Obvod snímače teploty nasávaného vzduchu 1,nizka uroven.Nevite nekdo jestli to ma spojitost se zvisenou spotrebou?A kde ten snimac je? Nejak ho nemuzu najit.Diky vsem za radu.
Re: Spotreba Sorento???
Nenajdeš ho.Je ve váze vzduchu Takže vyměnit váhu.Nemusíš celou,stačí jen tu část z elektronikou.Samozřejmě váha má velký vliv na spotřebu.drobeczech píše:Zdravim Sorentaci mam Sorento 2,4 i.Po prekrouzkovani a celkovem pretesneni motoru my vyletla spotreba zhruba na 16l/100km.Diagnostika my vyhodila chybu PO112 Obvod snímače teploty nasávaného vzduchu 1,nizka uroven.Nevite nekdo jestli to ma spojitost se zvisenou spotrebou?A kde ten snimac je? Nejak ho nemuzu najit.Diky vsem za radu.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: sob led 04, 2014 5:40 pm
Re: Spotreba Sorento???
Vahu jsem menil pred dvema dny a zavadu to pise porad.
Re: Spotreba Sorento???
Dívám se do dílenský příručky a nesedí mi vůbec čísla chyby a jestli vezmu v potaz, že Ti to někdo nedělal na originální diagnostice,tak 2 na konci znamená signál nad horní mezí.To je přerušený obvod v kabelech, vadná ECU nebo HFM5, což je váha vzduchu.Zkus zkontrolovat ukostřeni a ještě restartovat systém. Odpojit akumulátor tak na hodinu. Jestli jste dělali motor,tak to chce při manipulaci z kabeláží velice opatrně. Kabely jsou většinou v průměru jako zvonkový drát a lehce se můžou polámat. Jestli jsi dával váhu novou,tak zkus vyměnit za jiný kus.Jestli jetou, tak je to sázka v loterii.drobeczech píše:Vahu jsem menil pred dvema dny a zavadu to pise porad.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: Spotreba Sorento???
Jo a ještě zásadní věc.Když je to napojený na diagnostiku, tak kolik to ukazuje teplotu vzduchu? Jestli je teplota udávaná snímačem nestandardní, tj měření je na dílně o teplotě 18 stupňů a teplota je třeba 5 stupňů a nebo zase neúměrně vysoká, tak může být přerušení na PIN č. 1 a 3.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: Spotreba Sorento???
UPDATE SPOTŘEBY:
Přes vánoce a nový rok jsem podnikl delší cestu (dohromady 1600km) 80% bylo po dálnici, zbytek couračky po prázdném městě a okresky, směr tam, dva lidi, dva psi, kufr plný se zataženou roletkou, zpět tři lidi, dva psy, kufr skoro po střechu..
Po dálnici směrem tam jsem jel kolem 110-120 s tempomatem, občas přišlápnutí do kopce na 130-140 (protože se mi Fóbie HTTP lepily na zadek )
okresky 70-100, město do 60.
Zpátky jsem měl zpoždění, takže se jelo po dálnici "vražedným tempem" 120-140, místy 150-160.
Směrem tam mi vycházela spotřeba okolo 9-11l, po návratu domů jsem to ani nepočítal, ale je bylo to reálně okolo 12l.
Po městě spotřeba stále na 12-14l podle stylu jízdy..
Minulý týden byl demontován DPF filtr, a hned po natankování pár litrů bylo zjištěno, že spotřeba klesla na nějakých cca 10litrů při normální jízdě po městě.
Ješttě se chystám na nějakou delší cestu po dálnici abych to přeměřil ve vyšší rychlosti..
Mohu tedy zhodnotit, že filtr pevných částic opravdu udělá svou práci dokonale..
Dobré je, že na Sorentu je pasivní, takže jej opravdu stačí jen vyříznout a zavařit trubku
Jinak to byla moje první delší cesta se Sorim po dálnici (dříve jsem jezdil stejnou trasu s Primerou P12kou a Pažoutem 607, takže mám s čím srovnávat
Ač je Pažout maximální salóňák, více houpe a má měkčí (široké) sedáky, Primča má o něco tužší sedáky, o něco užší, ale v kůžičče v Sorim se stejně jelo nejlépe, díky originál balónům se i ta D1čka zdála o něco méně děravá-hlavně úsek s panely okolo 100km a za Brnem..
Hlavně krásný výhled z auta před sebe, díky bufíku okamžitě vyhřátý interiér a hlavně lépe odizolovaný, - auto i v mrazivém počasí skoro nevychladne
Jen jsem neměl možnost vyzkoušet Soriho na sněhu-tak příští zimu no..
Přes vánoce a nový rok jsem podnikl delší cestu (dohromady 1600km) 80% bylo po dálnici, zbytek couračky po prázdném městě a okresky, směr tam, dva lidi, dva psi, kufr plný se zataženou roletkou, zpět tři lidi, dva psy, kufr skoro po střechu..
Po dálnici směrem tam jsem jel kolem 110-120 s tempomatem, občas přišlápnutí do kopce na 130-140 (protože se mi Fóbie HTTP lepily na zadek )
okresky 70-100, město do 60.
Zpátky jsem měl zpoždění, takže se jelo po dálnici "vražedným tempem" 120-140, místy 150-160.
Směrem tam mi vycházela spotřeba okolo 9-11l, po návratu domů jsem to ani nepočítal, ale je bylo to reálně okolo 12l.
Po městě spotřeba stále na 12-14l podle stylu jízdy..
Minulý týden byl demontován DPF filtr, a hned po natankování pár litrů bylo zjištěno, že spotřeba klesla na nějakých cca 10litrů při normální jízdě po městě.
Ješttě se chystám na nějakou delší cestu po dálnici abych to přeměřil ve vyšší rychlosti..
Mohu tedy zhodnotit, že filtr pevných částic opravdu udělá svou práci dokonale..
Dobré je, že na Sorentu je pasivní, takže jej opravdu stačí jen vyříznout a zavařit trubku
Jinak to byla moje první delší cesta se Sorim po dálnici (dříve jsem jezdil stejnou trasu s Primerou P12kou a Pažoutem 607, takže mám s čím srovnávat
Ač je Pažout maximální salóňák, více houpe a má měkčí (široké) sedáky, Primča má o něco tužší sedáky, o něco užší, ale v kůžičče v Sorim se stejně jelo nejlépe, díky originál balónům se i ta D1čka zdála o něco méně děravá-hlavně úsek s panely okolo 100km a za Brnem..
Hlavně krásný výhled z auta před sebe, díky bufíku okamžitě vyhřátý interiér a hlavně lépe odizolovaný, - auto i v mrazivém počasí skoro nevychladne
Jen jsem neměl možnost vyzkoušet Soriho na sněhu-tak příští zimu no..
Sorento 2007, 2.5CRDi 125kW, EX / AUT / SuperTOD / Black Leather