Takže nechci to nějak zakřiknout, ještě to nemám otestované v reálu, ale nyní jsem se dostal na tyto hodnoty (diagnostika Deplhi):
Množství paliva: 7,4mm3/s
Tlak paliva požadovaný/ měřený 27,5 / 27,3 MPa
Ventil recirkulace spalin 44, po delším volnoběhu padá hodnota na 15-20 %
ostatní hodnoty zhruba stejné...
Spotřeba na volnoběh klesla na 0,8-1 litr/hod (měřeno aplikací v mobilu, mohlo by to odpovídat) po zahřátí na provozní teplotu. pokud je motor studený, tak bere tak 2,5-3l a tato postupně klesá až na výše uvedenou hodnotu
Pro úplnost přidám hodnoty z minula před "opravou":
Maik007 píše:
TommyBoy: --- Moje:
Množství paliva _____ 8,6mm3/s --- 14,1
Požadovaný tlak paliva _____ 27,5MPa --- 28,4
Měřený tlak paliva _____ 27,3MPa --- 28,3
Regulátor tlaku palivové lišty _____ 15,9% --- 21,9%
Teplota Paliva _____ 20,1 C --- 26,5 C
Ventil recirkulace spalin _____ 41,4 % --- 47
Akční člen turbodmychadla VGT _____ 55,7 % --- 63,5
Průtok vzduchu MAF _____ 58,8 kg/h --- 65,5
Barometrický tlak _____ 988 hPa --- 988
Plnící tlak _____ 1029 hPa --- 1001,7
Teplota vody _____ 81,6 C --- 83,2
Teplota nasávaného vzduchu _____ 26,5 C --- 30,4 C
A jaká byla oprava? Vzhledem k tomu, že spotřeba byla vysoká ve všech režimech motoru, zúžili jsme okruh podezřelých na termočidlo anebo váhu vzduchu. Vzhledem k tomu, že nová váha vzduchu stojí 5-7000 ( je o dost dražší než na starší typ motoru 103kW, tam stojí jen cca 1500,- Kč.)
Původně jme chtěli zakoupit na zkoušku a tu potom vrátit, no vzhledem k tomu kolik stojí jsem to nechtěl postupovat (kdyby byla dobrá tak abysme tu novou neušpinily nebo nějak neznehodnotily..
Takže jsem na radu svého kamaráda/automechanika zakoupil v Autokelly sprej na čištění karburátorů za 90- Kč a dvakrát vystříkal váhu vzduchu a nechal vykapat a vyschnout. Výslovně jsem měl zakázáno umejt váhu odmašťovadlem a vymýt horkou vodou, aby někam nezatekla, ale vzhledem k tomu, že ten sensor z tubusu nejde vyjmout tak jsem jí stejně vzal domů a vymyl horkou vodou a jarem na odmaštění.
No a rázem hodnoty spotřeby padaly dolů..jak po prvním tak po druhém čištění. Jo abych nezapoměl ještě je potřeba s váhou vzduchu hodit o zem
(když jsem ji venku u auta se zmrzlými prsty sušil ručně otřepáním, aby vyschnul ten čistič, tak mi vyklouzla z ruky
Když jsem teď jezdil a měřil průmernou spotřebu (appkou v mobilu), tak jsem se na 1,5km dlouhém okruhu s občasným zastavením na semaforu a s rychlostí do 50km/h. s využitím tempomatu dostal na průměrných 11,8l
Vzhledem k tomu že je v autě kat i DPF, a podle TP by měla být spotřeba po městě 11,6, tak jsem zatím nadmíru spokojen
ještě před půl rokem by mě ani ve snu nenapadlo, že budu mít radost, když mi palubní PC napočítá spotřebu 12l po městě
Teď ještě vyměníme olej v diferákách a Aisin dostane taky novou náplň a jako vánoční dárek navíc nějaká ta aditiva do oleje ať si pekně zamlaská