Stránka 14 z 20

Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak

Napsal: čtv pro 19, 2013 2:39 pm
od TommyBoy
Jak rozdilna je teplota chl. kapaliny (budik na pristrojovce) vs. olej pri zahrivani motoru?

Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak

Napsal: čtv pro 19, 2013 5:44 pm
od Jirka N.
To zjistím až po namontování v praxi. Teoteticky by teplota díky výmeníku voda -olej měla bejt stejná, jenže teplota vody se bere z hlavy a olej je dole a 8,5 litrů. Takže z mého pohledu tam bude spoždění a to je důležité třeba při najetí na dálnici se studeným olejem.

Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak

Napsal: pát pro 20, 2013 12:12 am
od ctiteljan
Taky zaléží co znamená studenej olej , před výměnou jsem ted dělal kolečko cca 4km a olej byl sice teplej ale ne tak abych se spálil rafička na vodě se sotva pohla k minimu

Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak

Napsal: pát pro 20, 2013 7:04 am
od zdeny65
To jsou zase elaboráty. Olej a voda mají stejnou teplotu,jelikož je zahřeje stejné těleso -motor.Rozdíly teploty musí být vždy, protože obě kapaliny jsou vedeny potrubím,které se samozřejmě v chladném počasí podle jeho umístění ochladí. Jednoduše řečeno dokud se nepohne teplota chladící kapaliny, tak se olej taky neohřál. Proto jak se píše v příručce pro absolutní analfabety, motor necháme před jízdou chvíli prohřát a poté plynulou jízdou zahřejeme na provozní teplotu.Kvůli tomu nemusím mít plnou palubku budíků.

Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak

Napsal: pát pro 20, 2013 7:53 am
od viktor
Kokotiny na hovno,auto z toho stejně neuděláš ani kdyby si měřil pohyb spermií.Místo na cestu čumět na budíky a se staženou prdelí čekat,která rafika mi klesne,nebo se postaví,bomba.

Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak

Napsal: pát pro 20, 2013 9:12 am
od zdeny65
viktor píše:Kokotiny na hovno,auto z toho stejně neuděláš ani kdyby si měřil pohyb spermií.Místo na cestu čumět na budíky a se staženou prdelí čekat,která rafika mi klesne,nebo se postaví,bomba.
Tak nějak to chápu i já. Radši utratím devět stovek za sadu na vyleštění a nalakování světel než bůhví kolik za takovou ptákovinu.

Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak

Napsal: pát pro 20, 2013 11:12 am
od Jirka N.
Sice budete mít vyleštěný světla ale se zadřeným motorem. Ono totiž skryté podfukování vstřiků a pomalé zanášení sejta sacího koše je nenápadný. Takže jednoho dne se v lepším případě zadře turbo, vhorším celej motor. Takže já volím cestu měření a tak budu mít jistotu o včasném varování.Teda když to nezjistím jinou cestou.

Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak

Napsal: pát pro 20, 2013 2:32 pm
od viktor
Skryté podfukování vstřiků,co ty k...vy šikmooké ještě nevymyslí,aby byli zajimaví.Jiříku nenech se ovlivnit,já jsem už motor zadřel,pro klid duše je třeba udělat vše.Když budeš o 0,2sec vědět dřív že máš motor v prdeli než ten sčot,co tam nahrazuje Ř.J.budeš tak nějak klidnější.říkám znovu,koníček je koníček a KIA - láska na celý život.

Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak

Napsal: pát pro 20, 2013 2:44 pm
od Jirka N.
Protože se snižování mazacího tlaku oleje děje pomalu a postupně tak je dobrá šance na záchranu motoru díky měření tlaku oleje. Síto čerpadla se totiž nezanese na ráz a proto se to dá vysledovat na měřáku.
A když nyní vidím jak se sypou motory kocernu VW a nová OIII kolik má bolestí tak jsem rád za poctivou robusní mechaniku z Koree. Než mít hliníkovej blok 3 mm silný a odlehčený ojnice na minimum a i kliku tak to radši motor z náklaďáku a to je u Sorenta doslova a do písmene.

Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak

Napsal: pát pro 20, 2013 4:32 pm
od viktor
Ale buď neustále rád.Je ti celkem na chuja,že to máš ze silného materiálu (pokrok je pokrok,ten nezastavíš),ale materiál stojí za hovno,a tu váhu pocítíš až při manipulaci s hlavou blokem či s klikou,na kterou místo tvrdokovu nanášejí kokosové mléko.Těším se na další tvé vychytávky,podle toho zišťuji co ti šmejdi ojebali,protože teď mě už nikdo nepřesvědčí,že nejsi tajný agent či provokatér najatý těmi křováky z KIA.(Nebo jejich vývojový pracovník.)

Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak

Napsal: pát pro 20, 2013 5:40 pm
od Jirka N.
Kdepak jsem bejvalej konstruktér a tak si vyřeším sám co jiní nezvládli. Alespoň mám doživotní záruku na mé řešení a úpravy.
Ten 3 mm silný Al blok u Škodovky má tu nectnost že pokud se rozebere motor mimo speciální stolici tak se zkroutí a je v háji. Třeba po sundání hlavy. Až to této dimenze se dostalo dnešní šetření a tak jsem rád za kus poctivý litiny u Soriho.

Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak

Napsal: pát pro 20, 2013 7:57 pm
od viktor
Jiříku,musím Tě trošku poštenkrovat,jinak by tu chcípnul pes (kromě poradenství,jak povolit kolo)samozřejmě si pod tu kapotu třeba ,,,,,, ,nebo něco jiného,je to tvůj boj.Akorát musím poznamenat,že díky zakoupení " vozu " kia jsem omládnul a vrátil jsem se do roku 1970 a tak nějak,kdy jsem co chvíla trhal z ingota (moskvič ) následně Š 120 hlavu ,spojku a zkrátka všechno co momentálně teď na sorentu " čehož se ty né bezdůvodně bojíš".Tehda to bylo ale za jiné peníze,protože se tehdá ve Vítkovicích za Sparty dalo vše.Dnes už je to opravdu drahý koníček.

Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak

Napsal: sob pro 21, 2013 2:24 pm
od Jirka N.
Já jsem rád že Sori je ze starý konstrukční školy a ne jako současná Škoda OIII kde je jeden problém za druhým. Je tam u ní tolik zbytečnejch kravin že se s toho majitelé jednou zblázní. Takže v tom vidím přednost Soriho kde je technika ještě čitelná.
A jestli bude nějakej nástupce tak zatím vede Mitsubishi Pajero LWB které je Sorimu dost blízké technikou a i parametry a má poctivej 3,2 L motor.

Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak

Napsal: sob pro 21, 2013 7:43 pm
od viktor
Tak leda hovno,na starý,těžký litinový blok,který nejsou dobytci ani pořádně zpracovat (odvrtat ) navěšeli nové věci (CRDí vyvažováky atd) teď jim to nehraje dohromady,neví jestli to je auto do terénu,nebo na cestu (ani tam,ani tam ) žere to jak prase,protože to má na hovno převodovku (točí to jako prase,potom žere ),potom se sami sebe přesvědčujeme,že "SORI" je na pohodu do 120km/h (potom žere jak kráva,motor chce vyskočit ze silenbloků).potom tam montuješ různé pičoviny a předěláváš podvozek,starý dobrý DODO (tak jsme kdysi říkali Š 120 - DOdělej DOma ).Není to auto na normální ježdění,kdy přijdeš,otočíš klíčkem a jedeš.Jó a Micina,to je úplně jiný level.Do toho už moc pracky asi nebudeš moc nacpat,ono už to všechno má.Jenom nastartovat a jet.Kdyby se mi tu hajtru podařilo prodat tak jdu do Subaru,nebo Volva.Jelikož to nevyjde,tak ještě se budu muset dva roky trápit s tou prasárnou a potom z toho udělám kurník z koženým interiérem.

Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak

Napsal: sob pro 21, 2013 7:45 pm
od viktor
To jsem se před svátkama rozkecal co?