Stránka 3 z 17

Re: Garančné prehliadky

Napsal: pon led 25, 2010 6:41 pm
od MaTToS
Mne skorej ide o ten princip ze z akej zasady nedodrziavat podmienky vyrobcu :?: Ved podla mna je autorizovany servis prave preto autorizovany ze dodrziava zasady a podmienky ktore urci vyrobca pre to ktore vozidlo ...
Ja nikde nepisem ze s 5w-30 usetrim palivo, ja len pisem ze preco tam dava autorizovany servis olej ktory tam nema podla vyrobcu byt .
Je zbytocna debata ci je lepsie 5w-30 alebo 5w-40 lebo nikdo z vas vratane mna nema k tomu ziadne dôkazy ze ci s 5w-30 nabeha motor viac KM alebo s 5w-40 nabeha motor viac km , motory su konstruovane od vyroby rôzne a su stavane pre pouzivanie s rôznymi olejmi .

Na jednu stranu technik v autorizaku sa ohana tym ze KIA prikazuje synteticky olej, kia prikazuje robit hento a tamto , ale na stranu druhu kia v manualy odporuca 5w-20 , 5w-30 , 10w-30 oleje no aj napriek tomu tam autorizaky schopne dat 5w-40 to potom teda naco kdo riesi nejaky plan udrzby vozidla vsetko vyhodme do kosa a kazdy nech si robi co chce .
A co sa tyka lepsieho mazania tak neviem , pri 5w-30 uvadzaju nizsiu hustotu, motor ma nizsie trenie a menej sa opotrebovava , co sa tyka otazky nedostatocneho mazania v zatazi tak to je otazne ci ma zmysel riesit pri nasich 97konovych motoroch nakolko pri spravnej konstrukcii motora sa da dosiahnut toho ze sa nebudu urcite casti motora prehrievat co by spôsobovalo nedostatocne mazanie atd. atd.
Druha vec KIA pozaduje API-SM + ILSAC GF3 , ILSAC GF3 su oleje s nizkou hustotou HTHS tzn. splnajuce acea A1 tak nemyslim si ze by KIA odporucala oleje pre motor ktore by ho akoze mali poskodit :roll: Skorej by som povedal ze autorizovany servis je neschopny a robi si co chce .
Bohuzial ked KIA ako vyrobca auta raz napise ze pri teplote pod nulou sa nemôze pouzivat olej 5w-40 tak preco ho teda pouzivat ? A ked ho pouzivat tak potom ked KIA prikazuje menit olej po 15 000km tak naco ? ved co je tomu oleju sak maze to stale :idea:

Vsetko je o kompromisoch ale ja stojim za nazorom ze podmienky urcene vyrobcom niesu urcovane zo srandy tak preco ich nedodrziavat ked to nieje take zlozite .

Re: Garančné prehliadky

Napsal: pon led 25, 2010 7:57 pm
od visna
Mattos kde si cital ze vyrobca udava ze sa nemoze pouzivat pod 0 stupnov olej 5w-40 ? To je blbost. Rozmyslaj. Olej 5w-40 a 5w-30 ma rovnake zaciatocne oznacenie - to znamena 5w !!!! to cislo znamena uroven viskozity v zime. Preto je to ze 5W - W winter. To znamena ze motorove oleje 5w-30 a 5w-40 maju v nizkych treplotach uplne rovnaku viskozitu. Myslim ze tieto oleje su do -25°C. To znamena ze maju rovnake vlastnosti ... v zime pravdaze. Takze je blbost napisat ze pod nulou je 5w horsi ako 5w chapes ? Je to rovnake. Rozdiel je iba v horucom pocasi !!! ked 40 maze lepsie ako 5w-30. Dokonca na vysokootackove benzinove motory je u nas v lete vhodnejsi 5w-40 lebo lepsie maze. Pretoze aj u nas teploty bezne prekracuju 30°C. A nad 30°C sa moze stat ze 5w-30 nemusi tak celkom stihat v horucom pocasi pri silnom zatazeni.
Internet je svina co sa tam vsetko dozvies. :D :D :D :D :D :D

Re: Garančné prehliadky

Napsal: pon led 25, 2010 8:55 pm
od MaTToS
Jo mas pravdu 5w ako 5w , ja som si akosi nevsimol ze v tej tabulke v manualy je 15w-40 nad 0 stupnov a to ma pomylilo lebo som viac menej sledoval len tu hodnotu 40 a este som tam videl ze 5....
Ale podla tej tabulky je 5w-30 vhodny pre teplotu ovzdusia 50 stupnov ,a tak co je to vysoka zataz motora ? ja maximalne co pravidelne idem po dialnici 130-140kmh pocas 20km a potom max. okolo tej stovecky po okreskach co pravidelne chodim mimo BA 2x tyzdenne cez leto to by nemala byt este max. zataz .No ved uvidime co to spravi .

Re: Garančné prehliadky

Napsal: úte led 26, 2010 7:22 am
od visna
No hej v pohode. Ja si len myslim ze na leto je vhodnejsi viac 5w-40 ako 5w-30. Samozrejme musi stacit aj 5w-30. Ved s tymi autami nerobime tazbu dreva v lese. Ale vseobecne je olej 5w-40 univerzalnejsi a viac doporucovany ako olej 5w30.
To je vsetko. No a preto som napisal ze je uplne jedno ci mame 5w-30 alebo 5w40. Pretoze tie oleje su takmer rovnake. V mrazoch uplne. No a na tych nasich par km co nabehame za celu zivotnost auta to je uplne jedno (teda ak sa nechystas nabehat 1 000 000km). No a ak mi tam tí ko..ti v aut.servise davaju od zaciatku 5w-40 tak to nemam vobec dovod menit. Lebo je to uplne jedno.
Tak vela stastnych km s 5w-30 aj s ostatnymi olejmi.

Re: Garančné prehliadky

Napsal: stř úno 03, 2010 10:46 pm
od eMKejx
napisem to aj sem

moja prva garancka po 15000km.... celkove naklady 142€

prehliadka po 15000 / mnozstvo 1,40 / hod 26,66 / zlava 0,00 / 37,33
shell helix u 5w-40s / mnozstvo 3,4 / L / 20,88 / zlava 0,00 / 71,01
filter assy-engine oil / mnozstvo 1 / ks / 7,26 / zlava 0,00 / 7,26
filter assy-air / mnozstvo 1 / ks / 26,72 / zlava 0,00 / 26,71

celkova cena v eur s dph: 142,31
by Motor-Car Banska Bystrica, s cenou som velmi spokojny ba co viac potesila ma aj sprava o vyske 2. garancky (180-210€)

a este dodam co som spominal ten problem co mi vrcali tie motorceky na prednych svetlometoch, tak suciastku objednali ako mi to dnes kontrolovali pri garancke a je to nejaky rozvadzac, vraj poskodeny prachom alebo necistotou ale u polrocneho auta? tak to pojde cez zaruku, diel objednali, budu mi volat kedy to mam prist prehodit

Re: Garančné prehliadky

Napsal: čtv úno 04, 2010 5:40 pm
od visna
fajn , potom daj vediet ci to pomohlo. Mne to pred nedavnom robilo to iste.

Re: Garančné prehliadky

Napsal: čtv úno 04, 2010 8:51 pm
od BatoNR
eMKejx: to si mal dobru cenu, naozaj dobru, moja prva garancka v Motor Car Nitra stala 185 €

Re: Garančné prehliadky

Napsal: stř úno 17, 2010 11:16 pm
od aladinos
Ja som tiez absolvoval 1.garancnu prehliadku (dalej len GP) v NR a stala ma 185eur.

Ale zda sa mi trochu nefer ze na GP musi ist auto po 15000km alebo 1 roku (čo nastane skôr).
To co je v zatvorke ma najviac irituje.

Nakolko jazdim prevazne v NR a za rok najazdim okolo 7000km tak by mi stacilo ist na 1.GP po 2 rokoch.
Osobne si myslim ze auto sa opotrebuvava po najazdenych KM a nie po rokoch (myslim brzdove oblozenia a pod).
Ked budem napr. parkovat automobil v garazi a najazdim rocne cca.200km tak aj tak podla papierou musim absolvovat GP.
A osobne si to nevim predstavit ze napr. po 600km (3roky) by sa mi opotrebovali brzdove oblozenia a podobne.
Mala by byt moznost vybrat si ci po 15000km alebo 1 rok. A nie co nastane skor.
Idem za chvilu na 2. GP a budem mat najazdene cca.13000km uvidim co mi povedia, ako nehodlam platit za nieco co nie je opotrebovane,len preto ze to je niekde napisane.

A btw. Hned ako bude krajsie pocasie idem si skontrolovat tlmice ci niesu vytecene ako to byva pravidlom u KIA.

Re: Garančné prehliadky

Napsal: čtv úno 18, 2010 8:23 am
od BatoNR
aladinos: a kam pojdes kontrolovat tlmice?

Re: Garančné prehliadky

Napsal: čtv úno 18, 2010 11:06 am
od aladinos
Bud pri prezuvani pneumatik,alebo pojdem na chatu kde mame garaz a tam sa viem dostat pod auto.
Treba to pozriet, pokial je auto v zaruke.

Re: Garančné prehliadky

Napsal: čtv úno 18, 2010 7:44 pm
od tomasko007
aladinos píše: Ale zda sa mi trochu nefer ze na GP musi ist auto po 15000km alebo 1 roku (čo nastane skôr).
To co je v zatvorke ma najviac irituje.
To plne suhlasim, ja mam za polrok 5000 km ... takze za rok 10 000, cize olej, fltre este tych 5 000 vydrzia, tak nechapem naco to menit, podla mna je to plytvanie.

Re: Garančné prehliadky

Napsal: pát úno 19, 2010 10:21 am
od visna
Je to poistka aby aj servisy zarabali.

Re: Garančné prehliadky

Napsal: úte úno 23, 2010 12:01 pm
od bohush
ja som sa akurat dnes objednaval do servisu na druhu garancku po 30tis km.

najlepsie je, ze som volal do dvoch servisov. v jednom mi povedali, ze ma to vyjde na cca 220 € a v druhom iba 178€.

Objednal som sa do toho prveho, nakolko v tom lacnejsom som uz dlhsie nespokojny :(

Re: Garančné prehliadky

Napsal: úte úno 23, 2010 8:25 pm
od eMKejx
toto stymi tlmicmi ma zajima? to vytecenie, nevyznam sa takto... co to potom sposobuje? buchot a nefunkcnost tlmica alebo co? - Potom to odtialto zmazem, nechcem aby sa v tejto teme pisalo aj o inom ako o GP... len pls o odp, diky

ps: doplnujem odpor na motorcekoch pred. svetlometov vymeneny, porucha odstranena, uz je to OK 8)

Limit GP - blbost

Napsal: stř úno 24, 2010 9:36 am
od nimor
Vozidlo pouzivam ako dalsie vozidlo v rodine a preto za rok najazdim z RIOm iba okolo 5000km viacmenej iba na kratke trasy. Nakolko treba GP vykonat minimalne kazdy rok, po 15000Km by som mal za sebou uz 3. GP, co vsetci uznate je blbost. Na prvu GP pojdem po uplymuti rocnej lehoty ale na dalsie pojdem az po najazdeni dalsich 15000km od poslednej GP. Viem ze porusim podmienky GP, ale ich podmienky sa mi zduju byt nelogicke ci dokonca su tam naznaky neodvodneho obohacovania sa. Som zvedavy co mi na to povedia v predajni, popripade ako by ste reagovali vy v mojom pripade.

Teraz ma napadlo.... pojdem na vsetky GP v terminoch tak ako treba, aby mi nepadla zaruka, ale nedam si nic predcastne menit. /maximalne olej s filtrom na prvej GP/ nakolko mi pelovy filter a aj olej vydrzi do dalsej GP nebudem to menit po 5000 najazdenych Km.. Jednoducho nech mi tam daju iba razitko ze som tam bol, popripade nech vyzualne skontroluju auto.