Stránka 3 z 3

Re: tak som sa pridal

Napsal: pát úno 18, 2011 8:10 am
od MaTToS
Zivotnost zapalovacich sviecok pri pouzivani LPG je nizsia ako pri benzine, odporuca sa nikdy neprekracovat interval vyrobcu na vymenu kazdych 30 000km, je zname ze na benzine sviecka vydrzi aj 45tis. km no na plyne tych 30 je maximum, co sa zivotnosti motora tyka tak trpia ventily, sedla ventilov z dôvodu vysokych teplôt pri spalovani LPG, ventily sa zaklepavaju do hlavy a nakoniec dojde k ich podpaleniu a je nutny repas hlavy a vymena ventilov .
Problem s ventilmi a ich tepelnym namahanim riesi system flashlube ktorý pridáva do sania náhradu olova ktorá sa nachádza aj v bezolovnatom benzíne flashlube znizuje teploty ventilov a zároven ich chráni pred poskodením a zaklepávaním do hlavy válcov .
Takže si myslím že systém LPG už dosť pokročil spolu s dobou, spĺňa normu Euro4 , má vlastnú RJ ktorá v reálnom čase ovplyvňuje strekovanie plynu do sania a upravuje si mapy na základ jazdy rovnako ako benzínová RJ .
Práve Japonské a kórejské motory majú problém so zaklepávaním ventilov a ich podpalovaním nakoľko LPG ich nijako neaditivuje a práve pre Japonské a Kórejské motory je priamo určený systém domazávania flashlube a niekde som videl štúdiu že motor po 150 000km mal s použitím flashlube ventily v lepšom stave ako pri jazde na benzín práve kvôli tomu že sú dostatočne mazané a pri spalovaní LPG nevznikajú karbónové usadeniny tzn. flashlube ich nielen maže ale aj čistí od usadenín .
Taktiež na LPG jazdia autá vo velkej miere posledných cca. 12 rokov a ešte nebol prípad kedy LPG zničilo motor aspon nie zdokumentovaný ale myslím si že takto poškodený zákazník by to náležite zverejnil .

Mimochodom na druhom aute čo je také firemno-súkromné, Daewoo Lanos je plyn namontovaný už 13 rokov zn. Lovato montoval sa pri 36 000km , aktuálne má motor 242tis. km a beží bez aplikovania flashlube nakoľko v tej dobe sa takéto veci zrejme ešte neriešili .Je pravda že LPG bolo poruchové ale opravy sú lacné, vstreky sa kompletne zrepasovali a šlape dodnes na plyne .

Re: tak som sa pridal

Napsal: sob úno 19, 2011 8:36 pm
od BatoNR
ak som to spravne pochopil tak na LPG sa motor prepne sam ked sa teplota zvysi na 30stC a ked otacky klesnu pod 2000min-1.

Re: tak som sa pridal

Napsal: ned úno 20, 2011 12:12 am
od MaTToS
BatoNR píše:teplota zvysi na 30stC a ked otacky klesnu pod 2000min-1.
V principe ano, je to vecou nastavenia, ci to bude 30, 35 alebo 40 stupnov nieje uz podstatne - jedna sa tu ale vyslovene o teplotu vody ktora je merana systemom LPG a k automatickemu prepnutiu na LPG dochadza prave pri klesani otacok aby sa zabezpecil plynuly chod motora kedze pri akceleracii by to mohlo trhnut atd., tie otacky su tiez vecou nastavenia , 1500 ci 2000 atd. prioritna je ta informacia ze pri poklese otacok a nie pri dosiahnuti hranice na prepnutie pocas akceleracie .
Vo svojej podstate sa o ten system netreba starat, vsetko sa riadi automaticky, staci sledovat mnozstvo ostavajuceho paliva v nadrzi a doplnat .Ved zistim v tyzdni podrobnosti ako to funguje(verim ze aj prakticky na vlastnej kozi) na mojom riu ... a dodam fotky ako to tam zamajstrovali do motoroveho priestoru vratane flashlube .

Re: tak som sa pridal

Napsal: pon úno 21, 2011 8:53 pm
od MaTToS

Re: tak som sa pridal

Napsal: pon úno 28, 2011 8:21 am
od stanley399
to mattos: nemas pravdu s prepnutim na LPG, ze prepina len pri klesani otacok, mne prepina aj pri akceleracii, a ani necitit kedy prepne, viem len podla pipnutia, ze uz ide PLG.

Re: tak som sa pridal

Napsal: pon úno 28, 2011 10:43 pm
od MaTToS
Jo mas pravdu, uz som si to vsimol aj ja a viackrat som to uz sledoval a najme teda ked to este caka na zohriatie motora ked je studeny po nastartovani tak dajmetomu idem na trojke 2000rpm dlhu dobu bez preradovania ci spomalovania a po nejakom case len pocut jak sa otvori nadrz a cca. po dvoch sekundach to pipne a je prepnute ...
Podlamna ten navod je zle prelozeny lebo to nemalo byt ze k prepinaniu na LPG dochadza pri poklese otacok ale k aktivovaniu systemu LPG dochadza pri prekroceni a naslednom poklese otacok cez vopred nastavenu hodnotu nakolko ak je studeny motor tak ono sa to sice aktivuje ale pokial neni aspon nejaka ta teplota na reduktore dosiahnuta tak sa neprepne a potom je tomu jedno a prepne sa aj za jazdy :idea: Tak ako sa pise v navode ze k prepnutiu dochadza pri poklese otacok - tak to funguje ked je motor zohriaty lebo nastartujem zvysim otacky, pustim plyn a pipne a prepnute, lenze ked je studeny tak aj pocas akceleracie .
Ale ved to ako keby poliaci nieco prekladali ...