Re: tak som sa pridal
Napsal: pát úno 18, 2011 8:10 am
Zivotnost zapalovacich sviecok pri pouzivani LPG je nizsia ako pri benzine, odporuca sa nikdy neprekracovat interval vyrobcu na vymenu kazdych 30 000km, je zname ze na benzine sviecka vydrzi aj 45tis. km no na plyne tych 30 je maximum, co sa zivotnosti motora tyka tak trpia ventily, sedla ventilov z dôvodu vysokych teplôt pri spalovani LPG, ventily sa zaklepavaju do hlavy a nakoniec dojde k ich podpaleniu a je nutny repas hlavy a vymena ventilov .
Problem s ventilmi a ich tepelnym namahanim riesi system flashlube ktorý pridáva do sania náhradu olova ktorá sa nachádza aj v bezolovnatom benzíne flashlube znizuje teploty ventilov a zároven ich chráni pred poskodením a zaklepávaním do hlavy válcov .
Takže si myslím že systém LPG už dosť pokročil spolu s dobou, spĺňa normu Euro4 , má vlastnú RJ ktorá v reálnom čase ovplyvňuje strekovanie plynu do sania a upravuje si mapy na základ jazdy rovnako ako benzínová RJ .
Práve Japonské a kórejské motory majú problém so zaklepávaním ventilov a ich podpalovaním nakoľko LPG ich nijako neaditivuje a práve pre Japonské a Kórejské motory je priamo určený systém domazávania flashlube a niekde som videl štúdiu že motor po 150 000km mal s použitím flashlube ventily v lepšom stave ako pri jazde na benzín práve kvôli tomu že sú dostatočne mazané a pri spalovaní LPG nevznikajú karbónové usadeniny tzn. flashlube ich nielen maže ale aj čistí od usadenín .
Taktiež na LPG jazdia autá vo velkej miere posledných cca. 12 rokov a ešte nebol prípad kedy LPG zničilo motor aspon nie zdokumentovaný ale myslím si že takto poškodený zákazník by to náležite zverejnil .
Mimochodom na druhom aute čo je také firemno-súkromné, Daewoo Lanos je plyn namontovaný už 13 rokov zn. Lovato montoval sa pri 36 000km , aktuálne má motor 242tis. km a beží bez aplikovania flashlube nakoľko v tej dobe sa takéto veci zrejme ešte neriešili .Je pravda že LPG bolo poruchové ale opravy sú lacné, vstreky sa kompletne zrepasovali a šlape dodnes na plyne .
Problem s ventilmi a ich tepelnym namahanim riesi system flashlube ktorý pridáva do sania náhradu olova ktorá sa nachádza aj v bezolovnatom benzíne flashlube znizuje teploty ventilov a zároven ich chráni pred poskodením a zaklepávaním do hlavy válcov .
Takže si myslím že systém LPG už dosť pokročil spolu s dobou, spĺňa normu Euro4 , má vlastnú RJ ktorá v reálnom čase ovplyvňuje strekovanie plynu do sania a upravuje si mapy na základ jazdy rovnako ako benzínová RJ .
Práve Japonské a kórejské motory majú problém so zaklepávaním ventilov a ich podpalovaním nakoľko LPG ich nijako neaditivuje a práve pre Japonské a Kórejské motory je priamo určený systém domazávania flashlube a niekde som videl štúdiu že motor po 150 000km mal s použitím flashlube ventily v lepšom stave ako pri jazde na benzín práve kvôli tomu že sú dostatočne mazané a pri spalovaní LPG nevznikajú karbónové usadeniny tzn. flashlube ich nielen maže ale aj čistí od usadenín .
Taktiež na LPG jazdia autá vo velkej miere posledných cca. 12 rokov a ešte nebol prípad kedy LPG zničilo motor aspon nie zdokumentovaný ale myslím si že takto poškodený zákazník by to náležite zverejnil .
Mimochodom na druhom aute čo je také firemno-súkromné, Daewoo Lanos je plyn namontovaný už 13 rokov zn. Lovato montoval sa pri 36 000km , aktuálne má motor 242tis. km a beží bez aplikovania flashlube nakoľko v tej dobe sa takéto veci zrejme ešte neriešili .Je pravda že LPG bolo poruchové ale opravy sú lacné, vstreky sa kompletne zrepasovali a šlape dodnes na plyne .