Stránka 3 z 4

Re: RIO II r.v.2009, 1,4 16V G4EE montaz LPG

Napsal: čtv dub 21, 2011 8:54 am
od aladinos
Mám otázku na majiteľov čo majú namontované LPG.
Nemohli by ste odtestovať keď zasvieti kontrolka pri benzíne že idete na rezervu, koľko km sa dá na to prejsť ešte po meste?
Odtestoval by som si to aj sám ale mám obavy že ma to nechá niekde na križovatke :(

Re: RIO II r.v.2009, 1,4 16V G4EE montaz LPG

Napsal: čtv dub 21, 2011 12:18 pm
od MaTToS
Tak to nefunguje, rovnako nás to nechá na križovatke ako aj teba .
Totižto keď plyn manuálne vypnem tak ho musím znova aj manuálne zapnúť ale keď nieje benzín a skape to, tak už hold nenaštartujem a bez benzínu sa viac nepohnem .
Na plyn naštartovať neviem, a taktiež keď by to už aj začalo skapínať a hneď stlačím tlačítko na zapnutie plynu tak sa prepne až keď zvýšim otáčky cez 1500 a viac takže to nieje isté či sa podarí pretože v momente kým ja zapnem plyn a dupnem na pedál nech akceleruje; mi to môže skapať takže to je logickejšie riešenie 5L bandaska do kufra, odmerať si km dokým to neskape a potom naliať benzín z bandasky, naštartovať a dôjsť na pumpu .

Ovšem autu takéto chovanie neprospieva a majitelovi auta taktiež nie bo tie nervy či to neskape v strede križovatky alebo v inej nebezpečnej situácii za to nestoja .
Ja osobne som na rezervu prešiel už 76km , ručička už klesla tak že bola pod tou stupnicou a ešte to išlo ale to som vchádzal na pumpu už .

Mimochodom v možnostiach nastavenia RJ Solaris je položka - Núdzové štartovanie na LPG ale mám to nastavené na Disabled ... ktovie čo by sa stalo keby som to zapol, mechanik povedal že potom by auto stále štartovalo na plyn a ževraj to nieje dobré ale prečo to nepovedal .

Re: RIO II r.v.2009, 1,4 16V G4EE montaz LPG

Napsal: čtv dub 21, 2011 2:57 pm
od aladinos
Dik za užitočné info.
No nabudúce keď mi začne svietit rezerva tak tých 50km po meste este dam.
Som si myslel ze ked dojde benzin tak to automaticky prepne na LPG... aspon som sa zase nieco nove dozvedel :)
Dik

Re: RIO II r.v.2009, 1,4 16V G4EE montaz LPG

Napsal: pon kvě 02, 2011 5:14 pm
od Zden.da
Tak jsem se k vám plynařům už přidal. Foto z přestavby jsem našel na stránkách firmy, která přestavbu dělala http://www.neptun-harfa.cz/Rio/3431.html
Po cca 3500 km mám zkušenost takovou, že spotřeba je o cca 10% větší, tj. 8 - 8,5 litru LPG/100 km místo faktické spotřeby 7,2 - 7,4 l BA95/100 km. Počítač mi ukazoval spotřebu 6,8 l BA95/100 km a teď při jízdě na plyn ukazuje 6,9 l/100 km. Takže se mu nedá věřit a je lepší si to vypočítat. Mám zkušenost takovou, že spotřeba hodně roste s rychlostí. Při jízdě po dálnici je rozdíl mezi 110 km/hod a 130 km/hod. víc než litr. Ani ve městě nemám takovou spotřebu jako na dálnici. Jinak pokles výkonu při jízdě na LPG nepozuruju.
Co se týká zápisu LPG do techničáku, stálo mě to cca půl hodiny času a 50 Kč (cca 2€) a stačilo osvědčení od autorizované firmy provádějící přestavbu.

Re: RIO II r.v.2009, 1,4 16V G4EE montaz LPG

Napsal: pon kvě 02, 2011 9:26 pm
od MaTToS
Pozeral som tie fotky a nejak nechapem preco dali prec strieborny kryt z motora a miesto neho namontovali tie vstreky LPG, ten kryt sa samozrejme neda dat naspet ked su tam tie plynove vstreky lebo tam nieje miesto aby boli podnim, pride mi to inteligentnejsie riesit tak ako umna ze na strieborny kryt motora uchytili na dva sroby listu na ktorej su vstreky a ked som menil sviecky tak to cele vyklopim ten kryt aj s hadicou z LPG a vstrekmi na druhu stranu ten kryt aj chrani ciastocne kable kebyze tam nastrieka voda atd., tak nechapem preco ho zrusili ... A taktiez esteticka stranka - no nebiju do oci tie kable od sviecok atd.
A tankovanie je z môjho pohladu na opacnej strane, neviem ako v CR ale aspon v SR vsetky cerpacky LPG su orientovane na pravu (spolujazdcovu) stranu vozidla tak neviem preco montovat plniaci otvor na vodicovu stranu osobne som sa s tym este nestretol plnit plyn na strane vodica ani na aute ani na pumpe vzdy je to orientovane tak ze prijazd k cerpacke LPG je taky ze cerpadlo je na strane spolujazdca .

Re: RIO II r.v.2009, 1,4 16V G4EE montaz LPG

Napsal: úte kvě 03, 2011 10:48 am
od Zden.da
Kryt na motor nedávali s tím, že se jim tam nevešel. Nevím, memohu posoudit - je možné, že mám jiný systém a že by to vadilo i něčemu jinému (např. směšovači). Přípojku dávali vlevo, protože na pravé straně jim vadil výfuk, nechtěli ji dávat k němu. Zkušenosti s tankováním mám takové, že u nás jsou stojany na čerpačkách tak napůl na pravé i na levé straně. Ale většinou mají dost dlouhou hadici, aby se dalo tankovat z obou stran. Zatím jsem narazil jen dvakrát a to v Praze na Průmyslové a ve Strážnici, kde byla hadice krátká, takže jsem musel zacouvat šikmo ke stojanu. Naopak třeba v Mirošovicích (dálnice D1 23 km sjezd na Benešov) je stojan vlevo a hadici mají dlouhou tak, že jsou schopní natankovat tři auta za sebou bez popojíždění a bez ohledu na stranu přípojky.
Můžete si na Slovensku tankovat LPG sami a nebo musíte čekat na obsluhu?
A jak to máte s parkováním v podzemních garážích?
U nás se v podzemí nesmí parkovat ani když garáž není uzavřená. Brání tomu vyhláška hasičů. Ale je to pěkná blbost. Stojím na parkovišti před sloupem, na kterém je postavené obchodní centrum a je to v pořádku. Ale kdybych stál z druhé strany sloupu a nade mnou už byl strop, tak jsem porušil zákaz vjezdu.

Re: RIO II r.v.2009, 1,4 16V G4EE montaz LPG

Napsal: úte kvě 03, 2011 12:07 pm
od MaTToS
Na Slovensku treba cakat na obsluhu ale je aj taka moznost ze na pumpach Slovnaftu mozes obsluhovat stojan LPG aj sam bez obsluhy ked ti spravia skolenie a vystavia potvrdenie ze mozes na ich pumpach tankovat bez obsluhy ...Ja zatial tankujem s obsluhou celkom mi to vyhovuje ked sa predomnou zohybaju castokrat mlade babenky a laduju do auta tu hadicu s LPGckom a na Slovnafte tankujem malokedy, najcastejsie asi Lukoil a problemy som nezaznamenal ziadne stym .
Spotrebu mam taktiez 8,2-8,5 ale vecsinou 8,5 kedze nejako nezvyknem jazdit ekonomicky odkedy jazdim na LPG .
Co sa tej pripojky na tankovanie tyka tak pozeral som sa zospodu na mojom aute a ono to sice je blizko vyfuku ale tak neviem ci moze alebo nemoze vadit, kazdopadne mi to tam supli tak kdovie ale som rad lebo napriklad lukoil kde tankujem je hadica kratka cize na opacnej strane nehrozi jedine sa otocit a zacuvat to k stojanu .
Co sa obmedzeni parkovania v garazach tyka je to rovnake ako uvas - zakazane pre vozidla s LPG kazdopadne uz sa mi zo 3x stalo ze som podvedome vosiel do podzemnej garaze v obchodaku a potom som sa otacal a siel von couz - musim si zvyknut ze mam LPG a je to zakazane .

Re: RIO II r.v.2009, 1,4 16V G4EE montaz LPG

Napsal: úte kvě 03, 2011 3:59 pm
od visna
Tak ja uz nemam auto na LPG ale jazdil som s dvoma dost dlhu dobu a nikde som nepocul o nejakom zaskoleni, vsade som si tankoval sam (az na jeden pripad na OMV).Vzdy sa ma iba opytali ze ci som to uz robil, ci to viem, som povedal ze ano a nebol problem, dokonca sa mi raz stalo v BA-petrzalke na jurki ze ked som ich poziadal aby mi tam napustili (vtedy som bol zaciatocnik) tak este prekrucali oci ze ich otravujem ze preco to neviem sam, pohlad ako na nejakeho dementa co nic nevie, od vtedy vsetko sam.

Re: RIO II r.v.2009, 1,4 16V G4EE montaz LPG

Napsal: stř kvě 04, 2011 10:42 am
od Zden.da
To je pravda, že většinou je obsluha radši, když si natankuju sám. U nás provádí školení firma Vitogaz - dodavatel plynu. Dodává k různým čerpačkám soukromým i firemním (Shell, Benzina...). Po školení dostaneš papír (průkazku) a můžeš tankovat sám. Zatím ji nikdy nikdo nechtěl vidět. Takže to řeším tak, že když pospíchám, tak si natankuju sám. Ale když mám času dost, tak nechám obsluhu, ať se projde ke stojanu. Většinou je mimo stojany s benzínem a o kus dál. Mají z toho velkou radost hlavně v zimě, když mrzne.

Re: RIO II r.v.2009, 1,4 16V G4EE montaz LPG

Napsal: čtv kvě 26, 2011 10:35 pm
od Maldoc
chce, sa opytat ze ty co mate plyn ze aku mate prevadzkovu hmostnost v technickom bo ja mam s tym mensie problemy bo ked mi zapisu plyn do technicaku tak mi napisu ze budem mat iba 4 miesta na sedenie a to kvoli tomu bo mi stupne hmostnost vozidla nakolko tam uz mam aj namontovane tazne zariadenie ...

Re: RIO II r.v.2009, 1,4 16V G4EE montaz LPG

Napsal: pát kvě 27, 2011 10:37 am
od Zden.da
Tak to je nějaká blbost - provozní hmotnost mi snížili na 1189 kg a počet míst k sezení zůstal na 5. Tažné zařízení mám namontované taky a to se nikde do hmotnosti neuvádí. Jen mi do malého techničáku přibyl údaj o typu zařízení A50-X a hmotnosti přívěsu 1000 kg brzděný/453 kg nebrzděný.
Vím, že toto bylo kdysi u Škody 120 a 105, že váha plynového zařízení ukrojila z hmotnosti povoleného nákladu, takže se měnil i počet míst k sezení na 4.

Re: RIO II r.v.2009, 1,4 16V G4EE montaz LPG

Napsal: pát kvě 27, 2011 11:13 am
od visna
Ja som toto tiez este nepocul, mal som uz dve auta s LPG aj ťažným, a nikdy som takuto volovinu neriesil, to som este nepocul aby sa mi znizila uzitocna hmotnost vozidla po namontovani gule.

Re: RIO II r.v.2009, 1,4 16V G4EE montaz LPG

Napsal: sob kvě 28, 2011 6:35 pm
od stanley399
pocuj visna, ale nosnost sa znizuje po namontovani LPG, nie tazneho .....

Re: RIO II r.v.2009, 1,4 16V G4EE montaz LPG

Napsal: ned kvě 29, 2011 9:43 am
od Maldoc
po namontovani lpg sa prevadzkova hmotnost zvysuje o 50 kg

Re: RIO II r.v.2009, 1,4 16V G4EE montaz LPG

Napsal: ned kvě 29, 2011 11:34 am
od visna
chlapi to mi je jasne, ale nechapem maldoc-a citujem ho : "to kvoli tomu bo mi stupne hmostnost vozidla nakolko tam uz mam aj namontovane tazne zariadenie ..." takze naozaj nerozumiem co s tym ma tazne zariadenie. to je vsetko, a ozajstna blbost je aby brali jedno miesto na sedenie kvoli 50 kg.