Stránka 3 z 12

Re: sorento chcípe za jízdy

Napsal: stř úno 22, 2012 11:49 pm
od Jirka N.
Tak Benzina ani na dva dotazy a fotky neodověděla. Zato v ÖMV mi řeli info o složení Maxx Motion a jedná se o čistou naftu s přísadou nové generace biopřísady, ale hydrogenizované na uhlovodíkovou bázi, tedy srovnatelnou s naftou a tímto řešením splňují zákonnou normu na biosložku.Vyrábí se v Rakousku a u nás nemají technologii na výrobu této nové generace biosložky a proto je ostatní nafta nažloutlá od FAME a tím skladovatelnost jen cca 3 měsíce. Zato Maxx Motion netrpí na rozklad biosložky a jeho skladovatelnost je dlouhodobá a cetanové číslo je v zimním provedení 53 a v letním bude nad 60 jednotkama.
Benzina tedy prodává zastaralý produkt ve srovnání s ÖMV.

Re: sorento chcípe za jízdy

Napsal: čtv úno 23, 2012 1:48 pm
od Jirka N.
Musím pochválit ÖMV poslali mi veškeré parametry Maxx Motion a dle laboratorního atestu má cetanové číslo nyní 54,5 a pro letní verzi více než 60. Jinak Benzina stále mlčí na dorazy, je to videt co je to za spolek.

Re: sorento chcípe za jízdy

Napsal: čtv úno 23, 2012 8:30 pm
od kozejk
60 je celkem dost, 54 je průměr, minimum je tušim 49 dle státní normy

Re: sorento chcípe za jízdy

Napsal: sob kvě 26, 2012 3:33 pm
od vinc
kozejk píše:kolik za to chce servis? Jestli 1500 tak je to dobrá cena, můžeš mít filtr za 300 kč ale taky za 1200. Osobně bych to dal do servisu, ona to ta nafta být nemusí, zjistíš to lehce, dej to ohřát do garáže.
Tak po odmlce (kdy všechno fungovalo...) Vás opět zdravím. Auto rozmrzlo a fungovalo jak hodinky...
Novinky: objednal jsem celou lištu z odkazu výše:) uvidíme co pošlou - cihlu v krabici snad ne - :)
Díl z vrakáče i pres buldočí snahu nevyšel....

nicméně závada dne: auto nastartuje v pohodě, ale když už jedu a šlápnu trochu na plyn otáčky vylezou nad 2000 tak to všechno vypne a to tak, že komplet ... zhasne, umře a když to člověk nečeká tak to i naštve. (táhlý kopec)
když ho chci hned nastatrtovat tak nejde ... po odpočnutí cca 5-10 min se podaří nastartovat a situace je stále stejná.
Podotýkám jezdím pianko neb mám špatnou lištu - protéká. Tohle mě ale vážně zaskočilo, jak poznám, že je pryč turbo?
Když nefunguje turbo, motor funguje jen to neakceleruje? nebo to celé chcípne?
Otázka na závěr... že by se lišta tak zhoršila? popř. rozházela CML :) a ten tropil takovéto excesy?

Děkuji za vaše názory a připomínky

Re: sorento chcípe za jízdy

Napsal: úte čer 12, 2012 10:16 am
od ctiteljan
Mám doma skoro celej náhradní motor na 103Kw rv. 2003 když jsi namístě tak motor točí normálně do otáček ????

Re: sorento chcípe za jízdy

Napsal: stř čer 13, 2012 8:11 pm
od drak
vinc píše:
kozejk píše:kolik za to chce servis? Jestli 1500 tak je to dobrá cena, můžeš mít filtr za 300 kč ale taky za 1200. Osobně bych to dal do servisu, ona to ta nafta být nemusí, zjistíš to lehce, dej to ohřát do garáže.
Tak po odmlce (kdy všechno fungovalo...) Vás opět zdravím. Auto rozmrzlo a fungovalo jak hodinky...
Novinky: objednal jsem celou lištu z odkazu výše:) uvidíme co pošlou - cihlu v krabici snad ne - :)
Díl z vrakáče i pres buldočí snahu nevyšel....

nicméně závada dne: auto nastartuje v pohodě, ale když už jedu a šlápnu trochu na plyn otáčky vylezou nad 2000 tak to všechno vypne a to tak, že komplet ... zhasne, umře a když to člověk nečeká tak to i naštve. (táhlý kopec)
když ho chci hned nastatrtovat tak nejde ... po odpočnutí cca 5-10 min se podaří nastartovat a situace je stále stejná.
Podotýkám jezdím pianko neb mám špatnou lištu - protéká. Tohle mě ale vážně zaskočilo, jak poznám, že je pryč turbo?
Když nefunguje turbo, motor funguje jen to neakceleruje? nebo to celé chcípne?
Otázka na závěr... že by se lišta tak zhoršila? popř. rozházela CML :) a ten tropil takovéto excesy?

Děkuji za vaše názory a připomínky

Skus odpojit hadičku z klapky na sání .
Je možné, že se neuvolní potlak a klapka je přivřená.

Re: sorento chcípe za jízdy

Napsal: úte čer 26, 2012 10:17 am
od vinc
drak píše:
vinc píše:
kozejk píše:kolik za to chce servis? Jestli 1500 tak je to dobrá cena, můžeš mít filtr za 300 kč ale taky za 1200. Osobně bych to dal do servisu, ona to ta nafta být nemusí, zjistíš to lehce, dej to ohřát do garáže.
Tak po odmlce (kdy všechno fungovalo...) Vás opět zdravím. Auto rozmrzlo a fungovalo jak hodinky...
Novinky: objednal jsem celou lištu z odkazu výše:) uvidíme co pošlou - cihlu v krabici snad ne - :)
Díl z vrakáče i pres buldočí snahu nevyšel....

nicméně závada dne: auto nastartuje v pohodě, ale když už jedu a šlápnu trochu na plyn otáčky vylezou nad 2000 tak to všechno vypne a to tak, že komplet ... zhasne, umře a když to člověk nečeká tak to i naštve. (táhlý kopec)
když ho chci hned nastatrtovat tak nejde ... po odpočnutí cca 5-10 min se podaří nastartovat a situace je stále stejná.
Podotýkám jezdím pianko neb mám špatnou lištu - protéká. Tohle mě ale vážně zaskočilo, jak poznám, že je pryč turbo?
Když nefunguje turbo, motor funguje jen to neakceleruje? nebo to celé chcípne?
Otázka na závěr... že by se lišta tak zhoršila? popř. rozházela CML :) a ten tropil takovéto excesy?

Děkuji za vaše názory a připomínky

Skus odpojit hadičku z klapky na sání .
Je možné, že se neuvolní potlak a klapka je přivřená.
Zdravím a pozdravuji,
tak mám aktuality o mém nemocném voze... nebudu zakládat nové vlákno, neb výše je i historie funkčnosti vozu..tak tedy stav k roku 2012:
Vysokotlaká lišta objednána v zámoří ale ani po měsíci nic, nikdo se neozval, tak jsem stáhnul prachy z paypal a začal se koukat v našil lukách a lesích. A měl jsem štěstí po ztrátě půl dne obtelefonováváním a psaním mailů na dodavatele náhradních dílů a následně i vrakovišť jsem se dobral přes hromadu (odkazů na nákup do Kia...to my nemáme, to musíte do Kia...) na stránky kde inzerují díly na korejské vozy... tak, tam už jen ze setrvačnosti volám.. dobrý den...bla bla bla máte railovou lištu? JJ měla by tu být nnmt ano máme ji skladem. Jupííí. Všeho jsem nechal, nakopnul oře a letěl do Kladna. A ono jooo vymontovali ji předemnou z odstaveného vozu a já odcházel cca za 30min. s pokladem nad poklady.
Pokračování: na výměnu jsem si netroufnul, tak jsem našel originál servis KIA na provedení výměny.
Voláno: O.K. dovezte to zabere max 2 hodiny nebude problém....
Dojel jsem tedy do autorizovaného servisu KIA sepsal protokol. Výměna railové lišty a měření tlaků na liště.
Hotovo dle protokolu do druhého dne. A ted to přijde: cena no řeknu vám to asi tekhle, říká přijímací technik...na hodinu máme u servisu 790,-Kč
cena bude asi 1780,-Kč ale dáme tam 3000,- kdyby byl potřeba nějaký material. Druhý den tam volám večer sám jak to vypadá... technik to má právě rozebrané a už tam dává tu novou lištu...budou volat.
Dalšího dne tj. už den po termínu mi technik volá že to mají hotové ALE závada je projevuje dál chcíplo jim to na dálnici při testovací jízdě... a že to může být tohle a tohle a že už na tom dělají 5 hodin... a kdesi cosi a jak dluho potřebujete na diagnostiku závady? Joo pane asi tak dalších 5 hodin ..to víte, to není jen tak...
hmmmm chcete mi říct že na tom budete viset 10 hodin za 8000 a taky je možné že to bude i více??? Tak to ne nechte to tak ja si pro to přijedu... O.K.
ASI ZA 5 MIN... SMS: OPRAV VOZU DOKONČENA K PLATBĚ 6.500,-Kč. Málem jsem sežral volant, když jsem si to přečetl. Tak tam volám zpět asi došlo k chybě v ceně ne? Ne nedošlo podle odpracovaných hodin technika a vyměněných součástek je cena OK ... JA NA TO ŽE NENÍ... jaké součástky? FILTRY... a kdy jsem je jako objednal? No my jsme mysleli, že budeme pokračovat v opravě tak jsme je nechali vyměnit...Já jsem je(filtry) ale neobjednal ani neodsouhlasil navýšení ceny... Probereme to tedy ještě jednou lištu jste vyměnili, ANO a tlaky ukazuje jaké...dobré??? no...víte... my nevíme ehmmm... ale lišta je v pořádku vstřiky taky ... já chtěl ale změřit tlaky na liště, máte to i v objednávce. No víte, my tady na to tu mašinu nemáme, to bych musel objednat...jinými slovy, už při přijetí auta do servisu to moc dobře věděl a nic neřek... oni totiž mysleli, že na tu závadu přijdou systémem pokus omyl...však on to klient zaplatí... a to, že mi třeba můžou odpálit "novou" lištu tím, že nezměří tlaky z čerpadla to je vůbec netankovalo... co tedy chcete! Chci to, co jsem si objednal nic víc nic míň!!! Nashle...
Večer jsem dorazil do servisu a začala ta pravá sranda... technik na mě: dal jsem vám tam slevu 10% a nepočítal filtr.
Jaká je tedy cena: 5.500,-Kč tak to se asi nedohodnem... nejdřív to mělo být 1.800 max pak 3.000 násldně 6.500 a ted 5.500 .. a udělali jste půlku věcí co jsem objednal... ale máte nový filtr... tak ho vyndejte... O.K. JÁ HO TEDY NECHÁM VYMONTOVAT...OK nechte. Odběhnul a přišel s tím že servisák je už převlíknutej.... tak já vám ho tam tedy nechám GRÁTIS... a co cena? No můžu Vám to napařit až o 20% dráž ...tak hurá do toho... 3.600,- k zaplacení... On čtil blesky já čtil blesky ... tak to byla moje story s autorizovaným servisem...auto jede líp než předtím ...chcípe jen pokud oroštuji otáčky cca 4000... předtím to padalo u 2.500...aspoň nějaká utěcha... za 3.600,-Kč...
prý to může být nějaká sonda na vysokotlakém čerpadle... mě to spíš přijde jako že motor žere na max tolik nafty že to nestíhá dávat a pak to zdechne... neví někdo něco? Díky

Re: sorento chcípe za jízdy

Napsal: úte čer 26, 2012 3:11 pm
od kozejk
no co na to říct. Jasná ukázka toho, že všichni kradou. Kamarád co dělal v praze v servise na americký auta mi jednou povídal, že přijel zazobanec s nějakým Dodgem a že mu to neřadí. Starý mechoši na kámoše, ted čum jak se vydělávají prachy. A mechoš říká, tak pane my to rezebrali a převodovka je v háji....blabla keci v keci a že repas nepřipadá v úvahu že je poškozená i skříň ale že mají jinou převodovku se zárukou za 90. Borec jako že ji bere no a kluci jen vyměnili na tý starý filtr a olej a převodovka fakčila dál, jo ještě přerazili číslo kdyby náááhodou. Takže si rozdělili 85 tisíc, to jde ne?? :-D

Každopádně já mám u sorenta oddělaný plastový kryt a všechny šrouby zakapaný barvou, tak aspoň přesně vidím na co servis šáhl nebo co vyměnili, mechanici rádi mění díly pro svý kamarády, to je taky pěkná sviňárna.
Jinak musím zde opakovat že max spokojensot se servisem KIa v Táboře.
Co se týká tvýho problému zaměřil bych se na systémy který můžou nějakým způsobem přímo ovlivnit chod motoru, tj čepradlo a tlaky nafty, vstřiky, klapku v sání. Předtím než si vyměnil lištu si ji měl napíchnout na osciloskop a změřit údaje z čidla ve všech režimech, hlavně tam kde to chcípalo a porovnat je s tou tvojí lištou, možná by si zjistil že to lištou třeba vůbec není.

Re: sorento chcípe za jízdy

Napsal: stř čer 27, 2012 11:59 am
od vinc
Zdravím,
lištu mi proměřovali v KIA servisu loni a navíc mi mechanik ukazoval(demonstroval) jak teče z pojišťáku na liště nafta při volnoběhu. Což prý nemá. unese tlaky vysoké, ale když má několikrát ustát tlaky vyšší než je norma tak pak zůstane natrvalo otevřená. Což byl můj případ ...otázkou zůstává proč se tak stalo, když čerpadlo je OK ... teoreticky je možné, že to odpálili už při prvním servisu a "jen" mi to neoznámili... třeba... nicméně ted je to auto živé už od spoda a hází error při vytočení nad 4000. Prostě chcípne ..zdechne a po odpočinku cca 2-3min jde nastartovat... čidlo na vysokotlaku? Filtry? - nedostatek paliva do motoru? Fakt nevím.
Ps: ohledně měření talků ... ono je to těžké pokud autorizovaný servis nemá techniku na prověření tlaků. :)

Re: sorento chcípe za jízdy

Napsal: stř čer 27, 2012 3:51 pm
od kozejk
čoveče mě přijde že máš v prdeli RPS senzor, tj senzor který řídí a informuje ECU o tlaku paliva v liště. Vím že už si ho měnil, nic méně tu novou lištu co máš, tam byl jiný RPS nebo si tam dával ten původní?
Mám totiž pocit, že jestli že máš v pořádku vstřiky, čerpadlo tak jedině co zastaví motor je právě tento senzor, on totiž má mimo regulace a podávání informací o tlaku taky úlohu chránit lištu před přetlakováním, tj nezareaguje mechanický regulační člen, tak RPS potažmo ECU vyhodnotí vysoký tlak a zastaví motor. Proto to pak jde i po pár minutách nastartovat. Chce to zjistit pomocí osciloskopu hodnoty z RPS při těch vysokých otáčkách, ta hodnota nesmí být nižší než je nastavena na regulačním ventilu.

Re: sorento chcípe za jízdy

Napsal: ned črc 08, 2012 7:21 pm
od vinc
kozejk píše:čoveče mě přijde že máš v prdeli RPS senzor, tj senzor který řídí a informuje ECU o tlaku paliva v liště. Vím že už si ho měnil, nic méně tu novou lištu co máš, tam byl jiný RPS nebo si tam dával ten původní?
Mám totiž pocit, že jestli že máš v pořádku vstřiky, čerpadlo tak jedině co zastaví motor je právě tento senzor, on totiž má mimo regulace a podávání informací o tlaku taky úlohu chránit lištu před přetlakováním, tj nezareaguje mechanický regulační člen, tak RPS potažmo ECU vyhodnotí vysoký tlak a zastaví motor. Proto to pak jde i po pár minutách nastartovat. Chce to zjistit pomocí osciloskopu hodnoty z RPS při těch vysokých otáčkách, ta hodnota nesmí být nižší než je nastavena na regulačním ventilu.
Díky za názor, nejsem automechanik ale jestli jde o ten váleček co je nahoře na railove liště tak ten je nový...

teď mám ale totalní novinku... do téměř prázdné nádrže jsem při výletu natankoval plnou "noname" nafty. A světe div se auto začalo chcípat asi po ujetí 2km, jel jsem skoro na volnoběh a chcíp, nastartuji ujedu 2km a chcíp, nastartuji ujedu 300m netočím ani 1800 a chcíp. Nechápu to...

Re: sorento chcípe za jízdy

Napsal: ned črc 08, 2012 10:28 pm
od Jirka N.
Ucpaný filtr nafty a může to být i ten v nádrži u čerpadla. Omezí to průtok nafty a pak motor jde jen na volnoběh a na víc nemá dost nafty.

Re: sorento chcípe za jízdy

Napsal: pon črc 09, 2012 8:52 am
od David-Petr
na sto procent ti to nebere naftu z nádrže jak píše Jirka N .

Re: sorento chcípe za jízdy

Napsal: pon črc 09, 2012 11:08 am
od vinc
David-Petr píše:na sto procent ti to nebere naftu z nádrže jak píše Jirka N .
no tak mi vysvětlete toto, jak je možné, že na neutrál to můžu vytočit do maxima opakovaně a nic, motor šlape jak hodinky...nahodím tam rychlost a 100% to chcípne po ujetí pár metrů nebo kilometů...

Ok vyměním filtr....otázka: nikdy jsem to nedělal, můžete pls někdo poslat návod nebo fotku? :)

Předem díky

Pss: tak prý tam jsou palivové filtry dva....??? jedna konzerva a nějaký váleček na potrubí...??? že já to auto kupoval....!!!

Re: sorento chcípe za jízdy

Napsal: pon črc 09, 2012 2:09 pm
od kozejk
filtr vyměníš v pohodě, szndáš celý držák filtru a je to. Drží ho tuším 2 x 8 šroub pak tam odcvakneš ty hadice a odpojíš kabely od předehřevu a snímače vody a je venku.
Nádrž je taky banální, pravé zadní sedadlo odklopíš tak je víčko, sundáš šroubky, odpojíš konektory paliv. hadic, odpojíš el, a celý to vytáhneš ven, baterkou posvítíš do vnitř, nádrž musí být krásně čistá a průhledná. To co si vyndal ven jde rozebrat a vyčistit, je tam sítko