Stránka 3 z 4
Re: Poruch motoru
Napsal: pát črc 06, 2012 11:41 pm
od viktor
info@tornau-motoren.de
Velice spolehlivá firma,zásilka vyřízena do 10ti dnů.Dělají repasy polomotorů i celých se zárukou.Bral jsem polomotor,kde do starého bloku dali vše nové.Kdybych o nich věděl,moh jsem za dva týdny jezdit,a neprodupal bych 70.000,-Kč do kapes našich "specialistů"
Re: Poruch motoru
Napsal: úte črc 10, 2012 9:07 am
od viktor
Tak Vás tady všechny zdravím.Po výměně motoru jsem "už"ujel celých 2000km.Pomalu zišťuji,že vlastnit Kiu je něco jako Harley-Davidson.Taky to není o ježdění,ale o životním stylu.Díky místním aktivistům jsem se byl sám ze sebou srazit na Dalešicích a díky Vám jsem poznal super lokalitu pro motor.člun,takže díky moc,už jsme tam byli 2 víkendy.Po čase jsem si zase přečet nové závady na tomto zázraku,které potvrdili mé přesvědčení,že to je vůz opravdu pro otrlé.Už bych tady nepsal,ale zoufalství mě nutí sklonit hlavu.Po ujetí 200km,kdy se ten klunkr opravdu zahřeje(8litrů oleje)má snad jedině Tatra,se mi propadne spojkový pedál.Když schladne(1/2 dne) opět funguje.Vyměnil jsem pomocný váleček na pedálu,ale prd velebnosti.Nepřihodilo se to už někomu?Díky za odpověď V.K.
Re: Poruch motoru
Napsal: úte črc 10, 2012 10:12 am
od kozejk
jestli si vyměnil váleček zbývá hlavní válec nebo přítlačák. S takovou závadou jsem se ještě teda nesetkal, ale jestli to bude přitlačák tak tě asi omejou
Jinak si to popsal přesně, můj výčet vozidel v mém životě je krátký Wartburg, Subaru, Subaru, Nissan, KIA a právě u KIA mám největší strach a nedůveru v auto který sem kdy měl. Snad rozstřílená Zástava v Bosně byla spolehlivější
ale jedno se ji musí nechat, je pohodlná a to dost.
každopádně aby jsme tak nehanili, právě u Sorenta se zdá opak pravdou, ty auta jsou spolehlivé, na to kolik jich jezdí po republice jsou servisy celkem bez zkušeností, pak banální oprava dopadne tak že se mění půlka motoru nebo vstřikování a tady na forech se to rychle rozkřikne. Pravda je že každá věc je nehorázně drahá, jsme češi a servis musí na něčem vydělávat že, takže podle toho taky ten přístup.
Auto to špatný nebude, jen nechápu proč 8 litrů oleje, dementní oba druhy pohonu všech kol, dementně odstupňovaná převodovka o automatu raději vůbec nemluvím. To jsou věci který mě prostě vadí, jinak z mé strany spokojenost, pokud neměním olej, nekupuju gumy a netankuju
Re: Poruch motoru
Napsal: úte črc 10, 2012 12:54 pm
od viktor
Popsal jsi to úplně přesně,do kamene vytesat.Že se v tom dobře sedí je pravda,už mám za rok najety 4000km,tak to mohu posoudit(normálně najedu 4-4500 měsíčně).To bych si stím přístrojem nelajz.Mám to opravdu na víkend na tahání lodi,ale letos do Chorvatska to raději potáhnu oktávkou.Při představě,že bych musel do republiky dostat ten 3tunový ingot + vlek s lodí,tak se budím ze sna.Ale jinak je to auto pěkné líbivé,hloupoučké(nic neumí,i hodiny udělají lehce hodinu za 40 minut).Skrátka pořídili jsme si koníčka a bezednou studnu na prachy.Už Sibyla nebo kdo věštila,že nebezpečí příjde z východu a my kokoti si mysleli,že to je Rusko.
Re: Poruch motoru
Napsal: úte črc 10, 2012 2:52 pm
od kozejk
ale tak Polonez nebo Dacie mají taky něco do sebe
A Passat taky není žádná výhra
Svým 35 let starým mercedesem W123 CUPÉ jsem už táhnul jak OCTAVII I a II tak novýho passata a hooodně jsem si to užíval.
Re: Poruch motoru
Napsal: sob črc 14, 2012 12:21 am
od Jirka N.
Pánové trošku zapomínáte že je to terénní auto, tedy ne nějaké SUV a 8,4 L oleje je kvůli chlazení při jízdě s vlekem a v jiných klimatických zonách. Taky ten motor patří do starší konstrukční školy kde se nekoukalo tolik na úspory.
Protože mám i terénní nákladní vojenské auto tak tam je u šestiválce 26 litrů oleje a to mělo svoje opodstatnění. Prostě se to nedá stovnávat s běžným osobákem, nebo nějakým pseudoteréňákem SUV.
Re: Poruch motoru
Napsal: sob črc 14, 2012 8:20 am
od kozejk
Jirko mluví ze mě včerejší zkušenost.
Tohle auto má do OFF ROADA opravdu daleko, nazveme ho spíš SUV s rámem. Jeho nájezdový úhly jsou nic moc, systém pohonu 4x4 tragický, ochrana proti poškození je pouze imitace nebo není žádná.
Včera sem při jízdě v lese jel na 1 redukovanou a na volnoběh jsem nalej na schnilej pařez, asi sem dám fotku aby jste viděli co to udělalo s krycím plechem co je ze spodu motoru, čuměl jsem jak prase, je to papír!!!!! Na subaru a to byl osobák sem měl kryt z milimetrovýho plechu a ne tohle. Co se týká ochrany nádrže, ted si nejsem jistý myslím že tam není žádná nebo opět taky papír.
Pokud máte závěs tak do terénu ani nejezděte budete všude rýt, ale je to lepší než rýt zadním plastem
Co se týče motoru, byl vyvíjen na žádost Hjundaje v evropský konstrukční kanceláři a zadání bylo motor do dodávky, jestli z tý doby znáte někdo motory do Jumpra, Transita, Vita a podobně tak se nikde nesetkáte s takovou spotřebou a možná i olejem.
Jinak by mě zajímalo co máš za vojenský auto??
Re: Poruch motoru
Napsal: sob črc 14, 2012 9:19 am
od viktor
Pravdu máš,minulý tyden jsme jeli k Odře,nějaký drát na polní cestě se mi dostal mezi blatník a nárazník,který jsem urval.Příjemně mě překvapilo,že s tím asi ti bambusáci počítali a nový jsem koupil za 1800-,kč.Ovšem lak 2000,-.
Re: Poruch motoru
Napsal: sob črc 14, 2012 10:21 am
od Jirka N.
Mám tohodle drobečka a tam není nic ošizený a ten ochranný plech pod motorem, který chrání 32 Kw silný naftový přerehřev motoru je z 3 mm pevnostního vyztuženého plechu.
Sorento beru jako terénní vzhledem k rámu, výšce podvozku nad terénem, redukci a tuhé nápravě. Ty kryty jsou dělané z ohledem na ekonomiku výroby a pohotovostní váhu. Když moje Sori váží prázdný 2,2 tuny tak nejde dělat pancéřování podvozku. To si dodělávají fandové z nerezu dodatečně.
Re: Poruch motoru
Napsal: sob črc 14, 2012 11:39 am
od Jirka N.
Tady je fotka v mezistádiu přípravy na dovozovou STK a s novýma gumama z Uralu. Kompletní kolo váží 200 kg a mám je zapsaný v D. techničáku. Naviják má tažnou sílu 5,5 tuny a 60 metrů lana. Rychlost navíjení je rovná 1 rychlosti takže pomocí trakce a navijáku se lze vyprostit. Tady je to jediná L60 v tomto provedení a celkově jich je velice málo dochovaných v původním stavu. Moc lepších offroadu není.
Re: Poruch motoru
Napsal: sob črc 14, 2012 12:33 pm
od kozejk
nesedí ti to nějak na čumák? Jinak moc krásný auto, to používal Bundeswehr?
Re: Poruch motoru
Napsal: sob črc 14, 2012 1:36 pm
od Jirka N.
To je tím že je to prázdný. Používala to NVA tedy armáda DDR a tahle je vyrobená v únoru 1989 a v první polovině 1990 byla výroba této verze ukončená. Pohotovostní váha je 7000 kg, celková 11900 kg, 180 Ps a dám do toho turbomotor s 220 ps. I v dnešní době je naprosto konkurence schopná v terénu a třeba stále jí považuju za lepší než naše Tatra 810. Ta má jen plus v motoru, převodovce a další nápravě. To je ale rozdílem 20 let v konstrukci a moje je jednodušší.
Re: Poruch motoru
Napsal: sob črc 14, 2012 2:17 pm
od David-Petr
ta ifa vypadá moc moc pěkně
Re: Poruch motoru
Napsal: sob črc 14, 2012 3:08 pm
od kozejk
s 810 mám něco v terénu odjeto, každopádně pro mě má v blátě větší průchodivost než 815. Každopádně není to špatný auto, zatím se jevý jeko spolehlivý auta, jen ty plasty a nekrytý elekronický věci na podvozku z ní nedělají zrovna bytelný auto. Ifa bude každopádně odolnější, to bez diskuze.
Re: Poruch motoru
Napsal: sob črc 14, 2012 3:19 pm
od Jirka N.
Taky proto jsem si jí pořídil, je to stará poctivá konstrukční škola. Tažnou sílu mám 16 tun a při rychlosti 60 km pak 22 tun. Na to mám potvrzení od výrobce přímo na toto výrobní číslo. Třeba předehřev motoru s 32 kW pro startovatelnost do -40 C nemaj ani dnešní auta. Když jsem s ní jel tak auta uhybaj, jelikož to působí nekompromisně.
Ta Tatrovka 810 je daleko menší díky úzké kabině.