Stránka 3 z 4
Re: Vibrace od rozvodovky
Napsal: stř lis 14, 2012 2:30 pm
od mikas004
Jirka N. píše:Automat sice neznám, ale domnívám se že lhůta oleje pro automat je 90 tisíc a tam by mohl bejt problém.
Já si to nemyslím. Na Mondeu jsem v automatu měnil olej poprvé ve 185.000 km a rozdíl jsem nepoznal.
U mondea byla náplň automatu "doživotní", což jak každý ví je pěkná blbina.
Měnil jsem ho pro jen klid duše a blaho převodovky
Celkem vyměnili 11 litrů oleje, na počkání (mechanik si pěkně opařil ruku) a platil jsem 1.000,- Kč
Re: Vibrace od rozvodovky
Napsal: stř lis 14, 2012 2:38 pm
od Jirka N.
Sranda je že v rozvodovce je dle výrobce Dextron III doživotní a v praxi max. na 60 tkm. Teda pokud se chce na rozvodovce najezdit dost km. Do platí i u automatu kde je v jiném zatížení než v Mondeu. To jsem měl taky a je lehoučký oproti Sorentu.
Re: Vibrace od rozvodovky
Napsal: čtv lis 15, 2012 4:58 pm
od fdwohr
Zdarec, tak jsem dneska přezul všechna kola a je po problému. Auto rázem ztichlo, nehučí a jede o dost líp. Rozdíl mezi předním a zadním kolem na obvodu byl skoro 2cm. Síla. Kdyby někdo měl zájem, mám 2 krásný gumy Dunlop Grandtrek 240/70 R16, hloubka vzorku asi 8,5mm. Jsou to univerzály, cena 3990 za obě.
Re: Vibrace od rozvodovky
Napsal: čtv lis 15, 2012 5:36 pm
od zdeny65
fdwohr píše:Zdarec, tak jsem dneska přezul všechna kola a je po problému. Auto rázem ztichlo, nehučí a jede o dost líp. Rozdíl mezi předním a zadním kolem na obvodu byl skoro 2cm. Síla. Kdyby někdo měl zájem, mám 2 krásný gumy Dunlop Grandtrek 240/70 R16, hloubka vzorku asi 8,5mm. Jsou to univerzály, cena 3990 za obě.
Musíš bejt jako Baťa-3999,-
Ale cenu dej na dohodu,protože dvě nový gumy jsou za 4 LITRY+nějaký drobný.Tak to jseš docela drahej
Re: Vibrace od rozvodovky
Napsal: čtv lis 15, 2012 5:53 pm
od Jirka N.
Ta nabídka je tak vhodná pro zadokolky Sorenta, jinak pro permanentní je bezcená. Tam se zásadně musí měnit gumy všechny nový, stejného výrobce a DOT. Jeté gumy se jinak prodávají za pár korun a nesmí být starší tří let. Po čtyřech letech jsou již mimo bezpečnou toleranci.
Re: Vibrace od rozvodovky
Napsal: čtv lis 15, 2012 6:30 pm
od zdeny65
Jirka N. píše:Ta nabídka je tak vhodná pro zadokolky Sorenta, jinak pro permanentní je bezcená. Tam se zásadně musí měnit gumy všechny nový, stejného výrobce a DOT. Jeté gumy se jinak prodávají za pár korun a nesmí být starší tří let. Po čtyřech letech jsou již mimo bezpečnou toleranci.
Jirko,mám zadokolku a stejně bych to za ty chechtáky nevzal.Vcelku je to jedno,ale budu radši dávat nový a poctivě to střídat,než abych uvalil chechtáky za "dojezdky".Nejsem na ježdění p...e a nevyjíždím stylem-za mnou hoří,ale co?Nechci si někde rozbít hubu,když jsem to vydržel tak nějak okolo třičtvrtě mega kiláků bez újmy na zdraví,tak s touhle potvorou to nehodlám přerušit.Ne je to prostě trochu úlet,když si někdo myslí,že něco okolo 2,5 tuny udrží gumy o kterých ví prdlačku a myslí si,že nemůže být nějaký problém.Hele jezdil jsem s tankem co měl 35tun a když to ustřelilo,tak to byl mazec.Ale měl jsem výhodu,že jsem měl okolo sebe železný pláty.V našem případě pláty nemáme.
Re: Vibrace od rozvodovky
Napsal: čtv lis 15, 2012 9:14 pm
od Jirka N.
Je to tak a na gumách se nemá šetřit. Kupuju jen nový a podle aktuálních testů. Třeba zimáky mám GY UG7 a to byla v době koupě špička. Musím uznat že jsou stále bezvadý. Hodně záleží na stáří gum a třeby na Michelinách co mám letní od novýho auta a od výroby v roce 2008 jsou na bocích již mikrotrhlinky. Jak to pečou v Japonsku je mi záhada, ale ty Lantitue, či jak se to jmenuje se s ojetím asi rozpadnou.
Re: Vibrace od rozvodovky
Napsal: pát lis 23, 2012 12:34 pm
od mikas004
Přináším poslední poznatky :
- vibrace nezpůsobuje nic jiného, než vadný měnič v převodovce
- vibrace se projeví pouze na 4. a 5. rychlostní stupeň, kdy dochází k sepnutí mechanické spojky měniče (lock-up), v tom okamžiku začíná spojka prokluzovat a v závislosti na hloubce sešlápnutí plynu vibrace sílí až do okamžiku podřazení nebo rozepnutí spojky
- vibrace jsou nejprve citelně znát na pedálu plynu a pak se rozvibruje převodovka tak, že jsou znatelné v celém autě
Řešení :
repase měniče, výměna třecích segmentů
+ nový olej, filtry a kompletní sada těsnění
Cena opravy +- 20.000,-Kč
Re: Vibrace od rozvodovky
Napsal: pát lis 23, 2012 12:39 pm
od ParnosCZ
Hele cece ani nedes zacina mi to trocho taky vibrovat tak se modlim uz tetka
Re: Vibrace od rozvodovky
Napsal: pát lis 23, 2012 12:47 pm
od fdwohr
Tak mně sorento vibruje pouze na volnoběh. Jakmile přidám malinko plyn, je to v pohodě. Někdy jsou ty vibrace menší někdy o něco větší. Máte někdo nějaký nápad po čem jít?
Re: Vibrace od rozvodovky
Napsal: pát lis 23, 2012 1:08 pm
od zdeny65
fdwohr píše:Tak mně sorento vibruje pouze na volnoběh. Jakmile přidám malinko plyn, je to v pohodě. Někdy jsou ty vibrace menší někdy o něco větší. Máte někdo nějaký nápad po čem jít?
Částečně se na tom může projevovat uložení motoru a převodovky.Silentbloky dokážou dělat divy.Stálo by za to se podívat v jakým jsou stavu.K vibracím může pak přispět kolísání volnoběhu.
Re: Vibrace od rozvodovky
Napsal: pát lis 23, 2012 1:38 pm
od mikas004
u převodovky se to projeví jen na 4-ku nebo 5-ku
převod 1 - 3 má vždy prokluz a moment přenáší pouze olej
u převodu 4 a 5 dochází k uzamykání měniče a k přenosu otáček z hnací na výstupní hřídel 1:1
Re: Vibrace od rozvodovky
Napsal: sob lis 24, 2012 6:05 pm
od Jirka N.
Zajímavé info jsem získal ve světě k vibracím od rozvodovky. Pokud necháváte měnit gumy v pneuservisu tak zde může být chyba. Používají pneumatický utahováky a nedoržují pravidlo že se musí nejdříve všech pět kolových šroubů dotáhnout lehne rukou a tím se kolo vycentruje. Následně se utáhnou šrouby křížem na 120 Nm. V servisu to utahujou naráz a hned první šroub na 120 Nm. tím se rozcentruje kolo a další šrouby to tak zajistí.
Hodně lidí s problémem škubání od rozvodovky předělali utažení na ruční a bylo po problému. Ten pohon 4x4 je tak citlivý že i tato prkotina zpúsobí velké starosti.
Re: Vibrace od rozvodovky
Napsal: pon lis 26, 2012 9:17 am
od mikas004
S tím nemohu souhlasit.
Kola se nasadí, utáhnou utahovačkou a pak servisák vezme ruční momentový klíč a všechny šrouby utáhne ručně.
A i kdyby ne, nevěřím, že by excentricita menší než 0,1mm měla vliv na vibrace , zvlášť na balónech 245/70 R16.
Re: Vibrace od rozvodovky
Napsal: pon lis 26, 2012 11:39 am
od Jirka N.
Nemusíš souhlasit, ale v praxi v Německu se to potvrdilo již 12x. A to někteří vyměnili i půlku auta před tím. Praxe někdy ukáže i nemožný. Třeba ten malinký rozdíl v profilu dezénu taky někteří nechápou a co to způsobilo za starosti i následný škody.