Stránka 27 z 33

Re: pokec o riu

Napsal: sob led 29, 2011 12:42 pm
od visna
Presne tak uz sa to tu riesilo, ked budes mat na hovno termostat tak si to ani nemusis kludne pol roka vsimnut a proste budes jazdit bud s podchladenym motorom alebo sa bude viac tepelne namahat a potom to moze po case odniest napr hlava,tesnenie pod hlavou,ventily atd.atd, proste kontrola teploty motora je podla mna najdôlezitejsi "budik" v aute, urcite dolezitejsi ako ostatne. A osobne by som si asi auto bez teplomera nekupil, ono mi to cele pripada ako pre zeny, vsimnite si ze vsetky male auta urcene pre zeny na nakupy nemaju teplomer a ani otackomer (napr.ford KA) proste mi to pripada ako ze ho tam naschval nedaju aby tie "super vodicky" nemali zbytocne budik na vyse ktory by ich mohol rozptylovat. Presne tak mi to pripada. Inak keby bolo po mojom tak by som tam kludne uvital aj teplomer oleja - velmi dobra vec bracho to ma na 407-ke, je to taka poistka na ktorej je este viac vidiet ako sa motor "citi".

Re: pokec o riu

Napsal: sob led 29, 2011 5:08 pm
od flubertn
No ono aspoň tu kontrolku na prehrievanie tam nechali :wink:

Re: pokec o riu

Napsal: sob led 29, 2011 11:18 pm
od zulyk
nekupovat auto kvoli chybajucemu budiku teploty motora, tak to hadam trocha prehanas

ako pise kolega, je tam kontrolka prehrievania motora, nehovorim, ze je to ideal, ale netreba z toho robit dramu :wink:

Re: pokec o riu

Napsal: ned led 30, 2011 11:34 am
od visna
No lenze ta kontrolka ti zasvieti az ked je zle a ked musis ihned zastavit vozidlo takze taku kontrolku nech si nechaju, kludne mozes jazdit s tym ze budes proste prehrievat motor a ani o tom nebudes vediet lebo ta kontrolka ti zasvieti az ked uz je neskoro , to je to iste ako s kontrolkou oleja, tiez kontrolujes olej a necakas az ti zasvieti kontrolka, no lenze teplotu nemozes kontrolovat bez teplomera. Uvediem priklad: motor ma prevadzkovu teplotu napr. 85 °C a dodrbe sa ti termostat (bude malo otvarat) takze budes mat prevadzkovu teplotu motora 100 °C a ani o tom nebudes vediet a budes s tym jazdit kludne aj rok (pritom budu trpiet tesnenia, ventily, hadice, loziska...) lebo ta vasa kontrolka je nastavena aby zasvietila napr. az pri 110 °C chapes? No a ked mam teplomer a vzdy mi ukazoval jednu hodnotu a zrazu mi bude ukazovat vyssiu tak asi nebude nieco v poriadku a hned to budem riesit, no a vy budete cakat az na nejaku drbnutu kontrolku ktora zasvieti az niekde na kritickej hranici. Niekolko krat som dakoval panu bohu za teplomer motora ked som isiel napr do chorvatska (stupania na dialnici) so starym autom a vedel som presne kedy mu mam dat pauzu aby ma nenechalo niekde na ceste s vyvretou vodou.... Chapem vam novym uz nic ine neostava iba sa spoliehat na kontrolku..... len som chcel vyjadrit ako ma sklamali s tym ze nedavaju do aut teplomer proste je to podraz, pretoze si stale myslim ze v aute su dve NAJDOLEZITEJSIE veci : 1. kontrolka oleja, 2. teplota motora. A taaaaak nooo .....

Re: pokec o riu

Napsal: ned led 30, 2011 11:51 am
od MaTToS
visna : tak to sa potom modli aby ten teplomer nefungoval ako na fabii ze 85-100 stupnov ukazuje stale v strede - preistotu aby neznepokojovalo vodicov stupanie teploty pri stani v kolonach atd., takze neni teplomer ako teplomer, nieje realne udrzat stale presne rovnaku teplotu motora za vsetkych podmienok a na starych autach bolo vidno ako teplomer behal na stupnici ked sa motor ochladzoval no na novych teplomer stoji, takze si myslim ze vyuzitelnost nulova lebo tiez zistis aj podla teplomera neskoro ze uz je zle ... s firemnou fabiou jazdievam a vzivote nikdy som nevidel aby sa ten teplomer pohol zo zeleneho pola a to ani ked vonku bolo 35 stupnov, mal som zapnutu klimu a tahal som na lane oktavku kombicko asi 40km a potom dalsich 20 minut cez mesto a teplomer nic, vetrak fucal jak krava na kazdom semafore a teplomer pohodicka stale rovnako ukazoval - cize je to na 2 veci .Alebo tebe na riu teplomer nebodaj ukazuje zvysujucu sa teplotu a po spusteni vetraku ti zas klesa na normal ?
A mimo to poznam jeden FordKA co ma vyse 200 000km a 10rokov , nema teplomer ani otackomer a stale jazdi, s termostatom problem nikdy nebol takze by som to az tak kriticky nevidel .

Re: pokec o riu

Napsal: ned led 30, 2011 12:14 pm
od tomasko007
visna píše:...kontrola teploty motora je podla mna najdôlezitejsi "budik" v aute, urcite dolezitejsi ako ostatne. ...
to nemyslis vazne ???
ako moze nejaky teplomer byt dolezitejsi ako ukazovatel paliva? alebo otacok ? alebo este vyssie a ukazovatel rychlosti ???


Netvrdim ze je to na skodu ho tam mat, ale vobec to nie je take zavazne ho tam nemat.
Tiez nikde nie je napisane ze teplomer ukazuje na 100% presne ( ak je vobec funkcny ).
Cim viac veci, tym viac sa ma co pokazit.
Ak by sa auto moc prehrievalo, urcite by bolo v kabine citit nejaky smrad. Pripadne by mal bezal ventilator aj po vypnuti motora.

Keby sme chceli predist akemukolvek zatazeniu a predpovedaniu cohokolvek v akomkolvek mieste na aute, tak tych budikov, kontroliek, poistiek tam bude 10-nasobne viac a to uz by vyzeralo ako v ruskom Migu

Kód: Vybrat vše

http://www.valka.cz/html_images/11_2004/image1099749708.jpeg
MaTToS píše:A mimo to poznam jeden FordKA co ma vyse 200 000km a 10rokov , nema teplomer ani otackomer a stale jazdi, s termostatom problem nikdy nebol takze by som to az tak kriticky nevidel .
Nas citroen ma 14 rokov. 130 000 km, nema tiez teplomer a jediny a posledny naznak prehratia ukazal az v lete na emisnej ked to v tej prehriatej plechovej hale 5-6 krat po sebe vytocil cez 5000 otacok. Potom sa asi na minutu rozbehol ventilator, ale ziadna kontrolka nezasvietila.

Re: pokec o riu

Napsal: ned led 30, 2011 12:30 pm
od visna
Samozrejme som nikde nepisal ze auto bez teplomera sa musi hned dodrbat, inak na teplomery vidim vlete pohyb a niekedy aj v zime je to asi milimeter hore dolu niekedy viac. ale som vas nastartoval ty kokso.....

Re: pokec o riu

Napsal: ned led 30, 2011 12:35 pm
od visna
to nemyslis vazne ???
ako moze nejaky teplomer byt dolezitejsi ako ukazovatel paliva? alebo otacok ? alebo este vyssie a ukazovatel rychlosti ???
Ukazovatel rychlosti je ti naco ? v podstate iba koli pokutam, palivo a otacky odhadnes..... ale teplotu nie.

Samozrejme trosku prehanam ale proste uz som mal x starych aut a na vsetkych bol pre mna najdolezitejsi teplomer... hlavne vlete....

Ty kokso teraz ma zozerete :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: pokec o riu

Napsal: ned led 30, 2011 12:38 pm
od visna
Jeden priklad : spusti sa vam ventilator (sahara) a bude fucat furt a nebude vypinat ..... teraz rozmyslajte ....... do riti to sa mi auto tak hreje ? alebo sa dodrbal spinac ventilatora a iba sa nechce vypnut....... no neviem lebo nemam teplomer a viem hovno co sa deje ....
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Toto je vycuc z jednej profi recenzie na ford fiestu :" Až hračkársky jednoduché prístroje by som prehliadol, ale z absencie ukazovateľa teploty chladiacej kvapaliny sa mi naozaj robí zle. V športovo orientovanom aute tento ukazovateľ nesmie chýbať. Za žiadnych okolností. Stále viac výrobcov namieta, že pohľad na ručičku zaseknutú v strede stupnice nie je pre vodiča dôležitý, ja tvrdím opak. Najmä zohrievanie motora a jeho oleja na prevádzkovú teplotu je dôležité a nejaká modrá kontrolka symbolizujúca nízku teplotu vody v bloku motora nemôže plnohodnotný teplomer nikdy nahradiť. Z pohľadu technika by nebol na škodu veci dokonca ani teplomer motorového a prevodového oleja, ale o tom môžeme v dnešnej dobe naozaj už len snívať."

No sranda nie ? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: a teraz ma zozerte ......

Re: pokec o riu

Napsal: ned led 30, 2011 12:49 pm
od tomasko007
visna píše:
to nemyslis vazne ???
ako moze nejaky teplomer byt dolezitejsi ako ukazovatel paliva? alebo otacok ? alebo este vyssie a ukazovatel rychlosti ???
Ukazovatel rychlosti je ti naco ? v podstate iba koli pokutam, palivo a otacky odhadnes..... ale teplotu nie.

Samozrejme trosku prehanam ale proste uz som mal x starych aut a na vsetkych bol pre mna najdolezitejsi teplomer... hlavne vlete....

Ty kokso teraz ma zozerete :lol: :lol: :lol: :lol:
:D :D ak to beries takto .. tak v podstate ano.
otacky odhadnes podla zvuku motora ( pripadne rychlosti )
rychlost odhadnes podla otacok a zvuku motora ( pripadne rychlosti striedania bielych prerusovanych ciar na ceste )
palivo odhadnes ( ak neberieme v uvahu ze vieme pocet prejdenych km ) podla poctu prejdenych dedin, krizovatiek ( pripadne tankovat vzdy doplna na kazdej benzinpumpe po ceste )
teplotu odhadnes podla zosicania studenej kvapky vody pustenej na hlavu motora ( pripadne prilozenim ruky :roll: - neskusať !)

Re: pokec o riu

Napsal: ned led 30, 2011 12:53 pm
od visna
He he he no vystihol si to presne..... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: co mam na to povedat

Re: pokec o riu

Napsal: ned led 30, 2011 12:54 pm
od zulyk
ja myslim, ze visna prehana

cidlo teploty motora tam predsa musi byt, musi davat udaje do RJ

keby bol problem s cidlom, urcite to vyhodi ako chybu, predpokladam, ze by sa rozsvietila kontrolka emisii

keby bol problem s termostatom, vyhodi to ako kontrolku prehrievania motora

alebo sa mylim? :D

Re: pokec o riu

Napsal: ned led 30, 2011 1:02 pm
od tomasko007
Chcelo by to odskusat ci to takto funguje, ale teoreticky by aj malo.

Nejaky dobrovolnik, co poskytne svoje Rio "vedeckym" pokusom :D :D :D ?

Re: pokec o riu

Napsal: ned led 30, 2011 4:39 pm
od rio564
rio564 píše:chlapy nechce niekto sportove pruziny na rio z financnych dovodov....mam trosku vytunenu kiu teraz je znizena o 3,5 cm je to super pri elektronoch 15" a gumach 195/50 to drzi neskutocne na ceste,sportovy filter a sportovy vyfuk bez stredoveho tlmica to pridalo min.10PS Kia Rio 1,4 16v R.v 2007

Re: pokec o riu

Napsal: ned led 30, 2011 5:01 pm
od flubertn
Chlapi nemáte niekto graf výkonu motora? nikde to nemôžem nájsť.
ďakujem