Stránka 28 z 33
Re: pokec o riu
Napsal: ned led 30, 2011 5:08 pm
od MaTToS
zulyk píše:keby bol problem s cidlom, urcite to vyhodi ako chybu, predpokladam, ze by sa rozsvietila kontrolka emisii
Preco to nazyvas kontrolka emisii ked je to kontrolka signalizujuca chybu elektroniky motora ... je trochu rozdiel emisie a cokolvek elektronickeho ... A ano, pri chybe cidla teoreticky sa rozsvieti taka kontrolka ale budis, ako pise Mr. Visna ja uz som sa zmieril stym ze jednoducho jedneho dna uhorim na krizovatke v RIU lebo nemam teplomer, zato ale Mr.Visna uhori na dialnici lebo uz davno mu vyvre voda, roztavia sa vsetky hadice a elektronika v okoli motora ale podstatne bude ze teplomer je presne v polovicy tak vsetko musi byt OK,
Visna - uvedom si aj druhu stranu mince, rovnako ako mne bez teplomera sa pokazi termostat a motor sa moze prehrievat tak tebe ak sa pokazi teplomer tak si v rovnakej riti ako vsetci lebo ti to bude ukazovat krasne v polke ale motor sa moze budto zbytocne podchladzovat alebo prehrievat ... tak tu neospevuj ten teplomer ako nejake zjavenie z nebies lebo pises tu o tom co vsetko sa nam bez teplomera moze stat a pokazit, ale to ze tebe signal do teplomera ide z RJ , do RJ ide signal z teplotneho cidla na motore a ak sa pokazi to cidlo tak pol roka budes jazdit stym ze fasa teplota viac ako za polku nejde lebo cidlo bude vadne ale popritom hocikedy ti moze odist termostat a motor uvaris ale kedze cidlo je chybne a viac ako 90 stupnov nenameria tak je vsetko v poriadku lebo ty mas teplomer v strede - takze by som uz prestal fylozofovat na tuto temu lebo ten teplomer sice ziadna slava ze ho nemame, ale ani nic strasneho a zaobidem sa aj beztoho, a navyse je to moderne auto a ne nejaka SKODA 100 kde som cestou do kopca musel davat pozor na teploty, auto sa ma starat samo o svoje teploty prevadzkove a nie aby ja som sa krotil do kopca a zvolnovat atd., chladenie je dimenzovane na plnu zataz motora a doteraz nikto s prehrievanim beznych vozidiel nemal problemy len zrazu vsetko bez novodobeho "fake" teplomera co sa hybe +- 1mm je uplne v prdeli .
Na starej astre si pametam velmi dobre jak teplomer lietal za jazdy, na semaforoch sa blizil k cervenemu polu, zapol vetrak a pekne klesal pod polovicu a zasa stupal po vypnuti vetraku atd. dookola, nieje realne aby aj novodoby motor vedel udrziavat teplotu rovnaku s rozdielom par stupnov cize aj pohyb teplomera +- 1mm je na hovno takze si s tym teplomerom az tak nefandi ja osobne teplomer poznam z fabie a uplne mi stacilo lebo tam sa nehybe hadam nikdy, dojde do polovice a hotovo .
A ak by tu niekdo chcel pisat ako ten motor udrziava teplotu a preto sa teplomer nehybe tak myslim ze to bol VW a SKODA co v nejakom clanku pisali ze teplomer je nastaveny tak aby sa pocas beznej prevadzky nehybal a neznepokojoval vodica proste pokial je vsetko OK v nejakych medznych hodnotach tak ten teplomer k cervenemu polu nikdy nedojde a keby to uz OK nebolo tak tam ten teplomer samozrejme dojde a ten kdo ho nema tomu sa rozsvieti kontrolka takze vysledok ?? Psychicky ta to uspokojuje ze mas teplomer v strede, v reale vies hovno o teplotach motora .
Re: pokec o riu
Napsal: ned led 30, 2011 5:21 pm
od flubertn
krásne napísane
Re: pokec o riu
Napsal: ned led 30, 2011 6:06 pm
od zulyk
MaTToS klidek, visna iba vyjadroval svoj nazor
co sa tyka nazvu tej kontrolky, kontrolka ktoru mam ja na mysli sa presne vola (pozeram do navodu) - "kontrolka spatne funkce rizeni motoru" - tato kontrolka je soucasti systemu rizeni motoru, ktery monitoruje ruzne komponenty systemu rizeni emisi - z toho (priznavam)
dost skrateny nazov, ktory som pouzil
(kontrolka emisii)
Re: pokec o riu
Napsal: ned led 30, 2011 6:29 pm
od MaTToS
Skrateny nazov ale nespravny a navyse aj v tom navode to je divne popisane lebo ked mi bude ta kontrolka svietit z dôvodu chybneho cidla otacok klukovej hriadele alebo chybneho cidla teploty vody tak asi to nebude znamenat ze mam automaticky zle emisie alebo poruchu systemu emisii ale navod zjavne pise nieco ine tak nehadam sa len v takom pripade by mi nebolo jasne ako take cidlo teploty vody by mohlo emisiam vadit .
Re: pokec o riu
Napsal: ned led 30, 2011 9:52 pm
od BatoNR
vidim ze sa to tu rozvasnilo,
ja len k teplote vody motora tolko poviem, ze je dobre ked vidim aku ma teplotu uz len pre ten (klamlivy) pocit istoty lebo ked zacne stupat tak viem ze asi sa nieco deje.
Koniec koncov nemyslim si ze teplomer je natoko draha vec aby ju nemohli montovat kedze vsetky info musia byt v RJ a pristrojovy panel v nasich Riach lepsie vyzera ked su tam obidva teplomery
Hmm podla fyzikalnych pojmov by to nemal byt teplomer ale teplotomer. Teplo a teplota su rozne pojmy
Re: pokec o riu
Napsal: pon led 31, 2011 5:50 am
od visna
Re: pokec o riu
Napsal: pon led 31, 2011 6:35 am
od zulyk
MaTToS píše:Skrateny nazov ale nespravny a navyse aj v tom navode to je divne popisane lebo ked mi bude ta kontrolka svietit z dôvodu chybneho cidla otacok klukovej hriadele alebo chybneho cidla teploty vody tak asi to nebude znamenat ze mam automaticky zle emisie alebo poruchu systemu emisii ale navod zjavne pise nieco ine tak nehadam sa len v takom pripade by mi nebolo jasne ako take cidlo teploty vody by mohlo emisiam vadit .
rano, ked startujes, jednym z udajov ktore RJ potrebuje je aj teplota motora, studeny motor = viac paliva = viac emisii (priklad)
takze pokial by dajme tomu cidlo stale aj po dlhsej dobe posielalo udaje, ze motor je studeny (stale by dostaval viac paliva), RJ v porovnani s ostatnymi udajmi (pravdepodobne lambda sonda = nezrovnalost v zlozeni vyfukovych plynov), ktore zbiera to pravdepodobne vyhodi ako chybu, rozsvieti sa ti kontrolka a motor sa prepne do nudzoveho rezimu (ked sa teda nemylim
)
Re: pokec o riu
Napsal: pon led 31, 2011 10:25 pm
od Karol
Chlapci,ja sa musim jednoznacne postavit za Visnu a jeho nazor.Vysvetlim na dvoch praktickych skusenostiach....Pred Riom som vlastnil Toyotu Yaris,teplomer tam nebol,ale kontrolka "emisii" hej a stala sa taka vec,ze auto zacalo zrat viac benzinu,akoby sa patrilo (asi o 2-2,5l na 100km viac).Auto bolo v zaruke,tak islo do servisu,odtial ma vypoklonkovali,ze autu nic nie je,ze RJ neukazuje ziadne vady ani nesvietila ziadna kontrolka ohladom emisii.Bol to boj na dlhe lakte,napokon auto bolo na prelitrovani vo firme,ktora na to mala certifikat a vysledok znel jasne,auto zere vela.Tento doklad bol zaslany do Prahy na ustredie Toyoty a odtial do Japonska no a po tyzdni prisiel prikaz na vymenu RJ!!Cize zaver,RJ bola v poruchovom stave (ktory ale v diagnostike bud nefiguroval,alebo sa servis snazil tuto vadu prehliadnut a bagatelizovat) a miesala zle zmes,vela paliva a malo vzduchu,to znamena,ze ani emisie nemohli byt ok,auto ale jazdilo normalne,ziadne kolisanie otacok ani sklbanie,len vysoka spotreba,takze spolahnut sa na to,ze RJ to "vybavi" nejakou kontrolkou alebo diagnostikou nie je asi na mieste.Len na zaver,porucha bola riesena v zaruke.
A druhy priklad,jazdim vela km s Octaviou II combi (diesel) a stala sa mi taka vec,v lete mi z nicoho nic zacala stupat teplota na 110°,po chvili sama klesla na 90° a takto dokola.Auto islo bez nejakych zmien,ziadne priznaky problemov az na jeden,vypinala sa klima (je tam manualna).Nebyt teplomeru,tak vobec netusim,ze sa s autom nieco deje,samozrejme,auto islo do servisu a tam zistili problem s klimou,pravdepodobne kompresor "drhol" motor a ten sa zohrieval,aby sa neprehrial,tak elektronika automaticky odstavila klimu,ale len do chvile,ked teplota klesla na normal (co bolo rychlo,lebo ventilator na chladici to zvladal za kratku chvilu) a vsetko islo normalne,bez teplomera by som si ani nevsimol,ze mam nejaky problem.A nie je pravda,co sa hovori,ze rucicka na Skodovkach je nastavena na 90° a ani sa nehne za ziadnych okolnosti,minuly rok som isiel plne nalozeny a v aute sme boli dvaja a na Donovaloch som mu trocha nalozil a pri vrchole mi vystupila teplota na 100°,takze nie je pravda,ze to drzi 90° ako pribite.Za tie roky,co s tym autom jazdim boli len tieto dva pripady,kedy sa rucicka pohla z 90ky.Z tychto situacii je aj pre mna teplomer jeden z najdolezitejsich ukazovatelov v aute!
Re: pokec o riu
Napsal: úte úno 01, 2011 10:25 am
od visna
No konecne ma niekto pochopil, ja nehovorim ze nemat v aute teplomer je katastrofa ale som len chcel vyjadrit nazor ze je to pre mna dolezita vec, a dokonca by som naozaj zvazoval kupu auta bez teplomera ja osobne ......(nikomu toto nevnucujem) mozno uz len kvoli tomu pocitu, ja som na auto strasny pedant a proste by mi to uz len s principu vadilo. No isiel som v lete do chorvatska -ostrov korcula ( 1200 km) a poviem vam ze celu cestu som najviac pozeral na teplomer, proste je to zvyk, ja pozeram na teplomer castejsie ako na tachometer alebo otacky. Takze na zaver prajem vsetkym (ci uz ho maju alebo nie) vela stastnych kilometrov a aby nikto z nas nemusel nikdy riesit problem ci uz s kontrolkou max.teploty alebo s nejakym dosranym teplomerom......
Re: pokec o riu
Napsal: pát úno 04, 2011 9:18 am
od adam221
Este davnejsie ma strasne zaujimalo ako ten teplomer funguje....
Na accente - totozne s riom po napojeni na PC....
voda podla cidla kde je rucicka
50°C rucicka sa odlepuje od minima
73°C auto ma prevackovu
95°C auto ma prevackovu
Tak podla rucicky je prevackova pocas cca od 73°C - 100°C
A chod rucicky od minima po prevackovu je cca 25°C
To len tak pre info
Chybalo mi padanie rucicky ked sa otvori termostat.... Ale pri takomto tovarenskom nastaveni sa nieje comu cudovat.
Re: pokec o riu
Napsal: pát úno 04, 2011 6:49 pm
od flubertn
flubertn píše:Chlapi nemáte niekto graf výkonu motora? 1,5crdi nikde to nemôžem nájsť.
ďakujem
tak ako chlapi, mate niekto?
Re: pokec o riu
Napsal: pon úno 07, 2011 6:39 am
od zulyk
skus pohladat v hyundai klube, cast pre accent
Re: pokec o riu
Napsal: pon úno 07, 2011 9:48 am
od tomasko007
Hyundai 1.5 CDRI ( pravdepodobne ten isty ako v kia rio )
Re: pokec o riu
Napsal: pon úno 07, 2011 10:51 am
od zulyk
myslim, ze to nieje spravna krivka pre 1,5 crdi v RIU (vykon tam nesedi)
Re: pokec o riu
Napsal: pon úno 07, 2011 11:58 am
od visna
No mne sa zda ze to sedi, sak tam ukazuje ten graf na pravo ze 81 kw to sedi nie ? aj krutak sedi