Stránka 4 z 4

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: pon lis 26, 2012 1:09 pm
od zdeny65
mikas004 píše:S tím nemohu souhlasit.
Kola se nasadí, utáhnou utahovačkou a pak servisák vezme ruční momentový klíč a všechny šrouby utáhne ručně.
A i kdyby ne, nevěřím, že by excentricita menší než 0,1mm měla vliv na vibrace , zvlášť na balónech 245/70 R16.
O tu 0,1 mm ani tak nejde,jako o zkřížení disku.Stačí i to,že některý machr v servise neočistí dosedací plochu na disku a náboji a průšvih je rázem větší jak 0,1 mm.Navíc velký balony se musí vyvážit perfektně,protože jejich odstředivá síla je na takovým průměru zřetelnější,jak na dejme tomu 175/60R14.
Neplechu dokáže udělat i po vyvážení na okrajích orvanej vzorek.Po vyvážení pak může chybět pár gramů a vibrace je na světě.

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: úte lis 27, 2012 7:29 am
od mikas004
Jojo, to zní logicky, asi máš pravdu.

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: úte lis 27, 2012 10:27 am
od zdeny65
mikas004 píše:Jojo, to zní logicky, asi máš pravdu.
Já osobně si prohazuju kola sám a pokaždý si dosedací plochy potřu jemně vazelínou,včetně středícího čepu a mám klid.
Ještě jedna věc může být i ztráta závaží,to ja taky sakra znát-hlavně ty samolepící.Jestli nějakej matěj perfektně neočistí ráfek,tak může být problém na světě raz dva.

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: úte lis 27, 2012 6:39 pm
od Jirka N.
Já tak kola přehazuju sám a když jsem nyní dával rozšiřovací podložky tak jserm vše vyčistil chirurgicky a na dosedací plochu kotouče a al eloxovaný podložky jsem stříklnul vosk na dutiny a pak to sešrouboval a momenťákem to dotáhnul postupně na 120 Nm. Vosk se vymáčknul a hermeticky utěsnil prostor a to proti slaný vodě. Na podložku a disk jsem namáznul Al vazelínu stejně jako na závit pro matky kola. To zamezuje oxidaci v zimním provozu. Takhle to dělám léta letoucí a bez problémů.
Zažil jsem jak po půl roce jeden člověk nemohl odtrhnout hliníkáč u Octávky od náboje kola ani velkou sílou. Tak to bylo zoxidovaný.

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: stř lis 28, 2012 6:11 am
od mikas004
Pamatuji si, jak jsem kladivem třískal do kola přes desku na Mondeu, když jsem si chtěl nechat opravit defekt.
Šrouby se mazat nemají, ale dosedací plochy určitě ano.
Pravda je, že na tom Mondeu jsem pak taky mazal i šrouby a nikdy se mi nic nepovolilo.

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: stř lis 28, 2012 8:47 am
od Jirka N.
Ano říká se šrouby nemazat a pak se trhaj celý šrouby a je vymalováno. Já to mažu léta letoucí a nikdy problém. To nemazaní je výplod výrobců a servisů. Jednak použivaj pneumatický utahováky a ty zvládnou hodně a kdyžtak se to naúčtuje zákazníkovi když se šroub utrhne. Pokud někdo nemění po půl roce kola tak se často setká s tímto problémem. Takže kdo maže ten jede :D

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: stř lis 28, 2012 9:22 am
od zdeny65
Jirka N. píše:Ano říká se šrouby nemazat a pak se trhaj celý šrouby a je vymalováno. Já to mažu léta letoucí a nikdy problém. To nemazaní je výplod výrobců a servisů. Jednak použivaj pneumatický utahováky a ty zvládnou hodně a kdyžtak se to naúčtuje zákazníkovi když se šroub utrhne. Pokud někdo nemění po půl roce kola tak se často setká s tímto problémem. Takže kdo maže ten jede :D
Souhlas!!!Máznu to vždycky zlehka grafitkou a je klid.

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: sob pro 01, 2012 6:44 pm
od ParnosCZ
Tak po vymene guma za nove klid a pohoda

Re: Vibrace od rozvodovky - PROBLÉM VYŘEŠEN

Napsal: stř pro 05, 2012 7:20 am
od mikas004
PROBLÉM SKUTEČNĚ VYŘEŠEN

Rozvodovka je v pořádku.
Kola, resp. pneumatiky jsou v pořádku (hned po výměně)
Automatická převodovka je taky v pořádku.
Kardany jsou v přádku.
Uložení motoru, převodovky a rozvodovky taky v pořádku.
Oba diferenciály taky v pořádku.


Tak kde byla chyba a jak jsem na to došel ?

Zajel jsem včera do BOSCH servisu Karel Sobel ve Frýdku Místku. Mám s nimi jen znamenité zkušenosti.
Pan Sobek si na mne udělal dostatek času a auto jsme jeli projet. Bylo připojené k diagnostické jednotce a sledovali jsme za jízdy, co se v jednotlivých částech auta právě odehrává. Jak už jsem ale čekal, na nic neobvyklého jsme nepřišli. Vrátili jsme se tedy zpět na firmu.
Před dílnou jsem se jej ptal, zda-li by šlo auto přečipovat. On na to že ano. Provedl ještě nějakou jinou diagnostiku a stáhl software z ECU k sobě na flashku. Pak jsem si sednul na příjem a pozoroval jej, jak se pokouší rozkódovat data u sebe v počítači. Po chvíli mě volá a se zděšením mi říká, že nechápe, jak je možné, že mi ještě funguje turbo.
Zjistil, že se v tom už nějaký "odborník" vrtal a že z šesti parametrů (map), tří pro turbo a tří pro vstřikování, byl změněn jen jeden a to tak, že turbo dávalo už od volnoběžných otáček o 30% větší plnící tlak, než je standard. Přitom zvýšení tlaku turba již o 10% má destrukční následky! Domluvili jsme se, že celý software nahradí tím svým, který dle svých dlouholetých zkušeností osobně optimalizoval. Hodnoty jím nastavené nezpůsobují vyšší dýmivost i při zvýšeném výkonu auta (to mohu potvrdit, protože Sorento není mé první auto, které jsem u něj nechal chipnout), dojde ke snížení spotřeby a nedochází k zvýšenému namáhání jednotlivých komponent motoru nad doporučené meze.
Takže přehrání povedeno a vyrážíme na testovací jízdu. Už při odjezdu z parkoviště cítím výrazné změny. Úplně jinak reaguje plynový pedál, motor je tišší a klidnější, při rozjíždění se z nuly je cítít plynulý zátah ve větším spektru otáček, ale to hlavní je, že při 90-ti km/h a ustálené rychlosti při jízdě do táhlého stoupání je motor a i celé auto naprosto klidné a po vibracích není ani památky.
Veškeré problémy (zakouření z výfuku při rozjezdu v křižovatce nebo při prudším přidání plynu, vibrace motoru při studeném startu, hučení studeného turba, vibrace celého motoru i s převodovkou při jízdě v nízkých otáčkách, pocukávání motoru při jízdě na tempomat, přehnaně citlivý plynový pedál, kdy nebylo možné přidat nebo ubrat plyn aniž by to bylo poznat (vždy to bylo skokově) a celková neochota zrychlovat při zahřátém stavu) jsou prostě pryč a stačilo k tomu tak málo.

Ctěl bych říct, že samotné přečipování auta problémy nevyřešilo.
Řešením by byla i kompletní přeinstalace originálního software a uvedení řídící jednotky do správného originálního stavu.
Problém byl pouze v neodborné změně parametrů řídící jednotky, ke které došlo u předchozího majitele nějakým opravdovým "odborníkem".
Všechny tyto výše popsané problémy by nebyly, kdyby se v tom někdo, kdo neví, co dělá, dřív nevrtal.



Rada na závěr :
Nevěřte hned každému "odborníkovi", který bez váhání a od stolu přesně ví, co s tím autem je.

PS:
Chystal jsem se na repasi automatu. V každém servise, který se specializuje na automaty mi jednotně řekli, že závada je jistojistě v měniči. A to v autě nikdo ani nejel. Mrazí mě, když si uvědomím kolik by to stálo a co bych tím vyřešil. Nebo spíš nevyřešil.

BOSCH servis pana Sobka vřele doporučuji. Ti lidé tam opravdu ví, co dělají.

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: úte úno 08, 2022 10:49 pm
od Luker
Ahoj, mám podobný problém...
Konkrétne veľmi citlivý plynový pedál,hlavne pri rozjazde,ale aj keď ho rýchlo pustím,tak poriadne s autom cukne.
Musím s pedálom pracovať veľmi citlivo.
To je problém hlavne v teréne a už ma to serie.
Prosím o radu, díky