Naše Sorenta
Re: Naše Sorenta
Ahoj. Nemohu rict u Sorenta, protoze sice podle papiru bych tam mel ESP mit, podle chovani auta bych taky rekl, ze tam je, ale nikde neni vypinac. Takze si jeho pritomnosti nejsem jist. Kdyz jsem mel jeste Octavii 4x4 tak tam to ESP bylo a to fungovalo uplne perfektne. Kdyz dojde k nejake situaci a auto klouzne tak ESP zareaguje tim, ze zacne pribrzdovat kola co se protacej, aby se dostali opet do zaberu ale tim bohuzel vlastne cele auto. No je to trochu laicky receno, ale chtel sem rict toliko, ze u te Octavky, jsem se zapnutym ESP nedokazal na snehu to auto dostat do hodin. Kazdopadne kdyz jsem ESP vypnul, tak byli hodinky jedna basen a to jsem se o to ani moc nesnazil. Tam ale byl samozrejme delan pohon jinak, protoze predek zabiral stale a pripojoval se zadek. A prave kdyz bylo vypnuty ESP a pripojil se zadek treba v zatacce, tak to byla konecna , protoze hnedko ustrelil. Bohuzel negativem zapnutyho ESP bylo to, ze kdyz jsem strhnul kola abych dosahl smyku tak auto jelo stale relativne po predchozi draze, ale od te doby dokud jsem zase nepustil volant aby se auto srovnalo tak jak pise Jirka N. Nohou na plynu jsem mohl udelat dolik do podlahy, ale auto se nerozjelo ani nahodou.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
- Reklama
Re: Naše Sorenta
Děkuji "Tomas80" za vysvětlení.
Pořád ale nechápu k čemu je ta možnost vypnutí toho ESP? Přece ten vypínač tam není k tomu, abych mohl dělat hodiny nebo nějak blbnout s autem (nebo jo? ).
Bostra
Pořád ale nechápu k čemu je ta možnost vypnutí toho ESP? Přece ten vypínač tam není k tomu, abych mohl dělat hodiny nebo nějak blbnout s autem (nebo jo? ).
Bostra
Kia Sorento EX 2,5 CRDI AUTOMAT r.v.2007
Re: Naše Sorenta
No klidne at to nekdo jeste doupresni, rekl jsem to tak nejak lajcky a zjednodusene, protoze jsem po uplnejch detajlech nepatral . U te octavky jsem to ESP vypnul jenom jednou, kdy jsem zkousel na zasnezenym letisti co to udela a jinak za ty 4 roky co jsem ji mel tak bylo stale zapnuty. Jde spis asi o to, ze kdyby se clovek dostal do nejaky situace, treba ze by nekde zapad, tak mozna by se bez toho ESP lepe vyhrabal. Ale fakt nevim tezko rict.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: Naše Sorenta
Ahoj a jsem tady s úplně novým Pc a tak snad to už bude ok. Takže u Sorenta je ESP perfektní pomocník na suché nebo i mokré silnici, ale na sněhu vzhledem k váze auta zase tak bezvadný není. Ve sněhu a to je u nás skoro půl metru je kvůli trakci lepší vypnout ESP a pak to neovlivňuje výkon motoru a vyjetí do strmých zasněžených kopců je bezproblémové. Jakmile je silnice v dobrém stavu tak zase zapínám ESP a to spínačem na přístrojovce vedle regulace světel a zapínání redukce.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Naše Sorenta
K vypinani ESP neco malo zde - http://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=46&t=721
Re: Naše Sorenta
Tak pratele, kamaradi. Jelikoz jakozto velky nectivec jsem pohledal na netu a nasel par videii o ESP, aby to bylo lepe stravitelne a zabavnejsi
Takze jak to vlastne vsecko funguje je znazorneno na tomto videu http://www.youtube.com/watch?v=L1qt84c2 ... re=related
Tady jsou nejake ukazky z praxe
http://www.youtube.com/watch?v=NiZjeeME ... re=related
A dale jsou takove tresinky na dortu.
p.s. S tim autobusem bez ESP bych se asi v tom prvni testu ehm nemel dobrej pocit, slusne receno
http://www.youtube.com/watch?v=E5aucEa0fKQ
http://www.youtube.com/watch?v=ZxpfHoLhrKo
Kazdopadne je dobre videt co rikal Jirka, ze to dotycne vozidlo dost spomali, ale no posudte sami.
Takze jak to vlastne vsecko funguje je znazorneno na tomto videu http://www.youtube.com/watch?v=L1qt84c2 ... re=related
Tady jsou nejake ukazky z praxe
http://www.youtube.com/watch?v=NiZjeeME ... re=related
A dale jsou takove tresinky na dortu.
p.s. S tim autobusem bez ESP bych se asi v tom prvni testu ehm nemel dobrej pocit, slusne receno
http://www.youtube.com/watch?v=E5aucEa0fKQ
http://www.youtube.com/watch?v=ZxpfHoLhrKo
Kazdopadne je dobre videt co rikal Jirka, ze to dotycne vozidlo dost spomali, ale no posudte sami.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: Naše Sorenta
Tak Vám všem děkuji za vysvětlení. Ono já jsem sice věděl co dělá ESP, ale jak jsem již psal tak jsem nevěděl jaký má pro mne přínos jeho vypnutí. Tet už to vím. Ještě jednou dík.
Bostra
Bostra
Kia Sorento EX 2,5 CRDI AUTOMAT r.v.2007
Re: Naše Sorenta
Jirka N. píše:Ahoj scenic,
z jakého roku a měsíce máš Soriho? Ten problém s šroubama byl u FL až do února 2008. Byly i případy kdy proletěl vstřikovač plastovým krytem a zastavil se až o kapotu. Na vině byl špatný utahovací moment při výrobě. Moje auto je vyrobené 15.10. 2008 a zatím při necelých 7000 km jezdí bezvadně a spotřeba je mírně nad 8 litry. Taky chci najezdit co nejvíce během záruky, aby se vychaly případné problémy.
Sorento na ktoré čakám bolo vyrobené 11.6.2007, prvá registrácia 12/2008...nemá žiadny záznam o záručnej oprave, mám sa Jirko na niečo pripraviť?
Re: Naše Sorenta
Ahoj a nech vyměnit ty šrouby než to převezmeš a zkus stlačit cenu, je to už dost dlouho na skladě a je třeba vyměnit náplně a baterka je v polovině životnosti. Moje nové( původem Holanďan) stálo v Bavorsku bez daně 19 850 Eur a je v plné výbavě a má permanentní 4x4. Cena byla včetně přepravy z Holandska do Bavorska.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Naše Sorenta
aký je vlastne servisný interval na soriho?
toto je full výbava ale bez kože, perm. 4x4, 17820 bez dane aj s dovozom a prihlásením na sk, ale predvádzačka s 20 000 km
...a ešte mi napíš prosím ťa aké sú to šróby, dik
toto je full výbava ale bez kože, perm. 4x4, 17820 bez dane aj s dovozom a prihlásením na sk, ale predvádzačka s 20 000 km
...a ešte mi napíš prosím ťa aké sú to šróby, dik
Re: Naše Sorenta
U servisu je důležité kdy bylo auto zanesené de databáze Kia a od tohoto datumu každý rok i kdyby mělo 0 km. Zrovna tohe řešili na jednom foru a pro záruku je podstatný časový termín. Vyplatí se to dodržovat jinak v případě reklamace by mohla Kia dělat problémy.
Ty šrouby jsou imbusy a je jimi přitažený vstřikovač k hlavě motoru. Vyměnit je a utáhnout předepsaným momentem a ať to zapíšou do servisní knížky pro všechny případy.
Ty šrouby jsou imbusy a je jimi přitažený vstřikovač k hlavě motoru. Vyměnit je a utáhnout předepsaným momentem a ať to zapíšou do servisní knížky pro všechny případy.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Naše Sorenta
čiže kedy začína plynúť záruka? ked bolo zanesené do databázy? Ale to sa asi nezhoduje s dátumom výroby, nie?
Re: Naše Sorenta
Ne datum výroby nerozhoduje, ale jak to přišlo lodí do Evropy tak je to zanesené v první fázi a definitivně pak u prodejce( I třeba v cizině). Bedlivě zkontroluj servisku, tam je to napsané. Pokud je to už dlouho v záruce tak to nekupuj za těchto pomínek.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Naše Sorenta
zo stránky predajcu KIA
"Záruka sa vzťahuje len na registrované vozidlá, ktoré boli zakúpené v autorizovanej sieti Kia a začína dňom registrácie.
Dátum registrácie - znamená dátum vystavenia technického preukazu resp. deň predaja a uvedenia vozidla do prevádzky zákazníkovi, leasingovej spoločnosti, prípadne ako predvádzacie alebo firemné vozidlo."
...čiže mala by v tomto prípade platit do 12/2011 ak sa nemýlim, ale idem to preveriť ešte
"Záruka sa vzťahuje len na registrované vozidlá, ktoré boli zakúpené v autorizovanej sieti Kia a začína dňom registrácie.
Dátum registrácie - znamená dátum vystavenia technického preukazu resp. deň predaja a uvedenia vozidla do prevádzky zákazníkovi, leasingovej spoločnosti, prípadne ako predvádzacie alebo firemné vozidlo."
...čiže mala by v tomto prípade platit do 12/2011 ak sa nemýlim, ale idem to preveriť ešte
Re: Naše Sorenta
Může to být tak, je to věcí oficiálního dovozce jak stanoví pravidla na auta dovážená ofiko.Pro nová individuálně dovezená z volného prodeje je postup jak jsem dříve napsal.V každém případě by měla kýt udělaná výměna náplní, brzdovka se mění po dvo letech a oleje také stárnou vlivem změn venkovních teplot a vzdušnou vlchkostí. Taky u pneumatik by to chělo zapacovat na slevě, jejich optimální životnost jsou čtyři roky a tedy už mají pouze rok do doporučené výměny.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm