Stručná ukážka demontáže originál 2DIN autorádia, výmena za 1DIN autorádio
vozidlo: Kia Rio II (m.r. 2009), 5-dv. hatchback
nové autorádio: Pioneer DEH-P7000UB (krásne, špičkové a s kopou funkcií a nastavení)
1. Krok: opatrné "vypáčenie" stredového rámika. Rámik je uchytení 7 plechovými "cvočkami". Ja som vybratie robil plochým skrutkovačom a na ňom tenká handrička. Tak aby som nič nepoškodil.
samozrejme je nutné odpojiť 3 káble (hodiny, výstražné svetlá a prepínač vyhrievania zadného skla)
2. Krok: rámik máme vonku...
originál 2 DIN rámik spolu s príslušenstvom (digitálne hodiny, ovládanie výstražných svetiel s prepínačom vyhrievania zadného skla a štrbinou na platobné karty + výstupy vzduchotechniky)
pohlad na rámik zo zadnej strany
... demontáž jednotlivých "komponentov"
- len pre ilustráciu jeden z komponentov (pre tých čo sa niekedy báli že im kreditka spadne cez štrbinu do vnútra - aspoň vidíte že niet šance)
3. Krok: Vybratie rádia. Rádio je uchytené v rámiku ktorý je v palubke uchytení 4 skrutkami. Je k nim pohodlný prístup. Pred úplným vybratím rádia je potrebné odpojiť konektory napájania + anténny konektor
4. Krok: Zapájanie 1 DIN autorádia, pripojenie redukcie 2DIN/1DIN
- červeno/čierne káble sú káble potiahnuté od zadného plata (vlastná výroba podstivé drevo + čierny koberec a v tom namontované 3-pásmové ovály). Káble boli pripájanie priamo k 1DIN konektoru - originál som nechcel narušiť)
Modro-zeleno-
žltý konektor je originál kábel od AUX/ USB konektorov ktoré sú osadené originál v Riu na paneli pred radiacou pákou ( ja som si USB konektor vyviedol do skrinky pred spolujazdcom (lepšie nech to nik nevidí či tam mám USB flash alebo ext. HDD)
5. Krok: Prehodenie komponentov za 1DIN rámik
6. Krok: uchytenie 1 DIN rádia do palubky (tu vznikol menší problém, rámik z 2DIN originál Kia rádia nepasoval na moje Pioneer rádio. Navyše originál rámik z Pioneer rádia nepoužijete, nevojde do toho "koša" od Kii. Rádio som preto uchytil na dvoch skrutkách v 2DIN rámiku + je to zacvaknuté s výlismi na Pioneer rádiu, náhodne to sedelo v určitom uhle (zabudol som riešiť originál rámik...)
-celý rámik samozrejme opäť uchytíme 4 skrutkami
UPOZORNENIE: u mňa sa vyskytol jediný problém a to so zapojením antény. Kia má už optický kábel na konektore GT5 (tuším sa tak označuje), ktorý mi samozrejme do Pioneer rádia nepasoval, je nutné mať redukciu, ja som ešte nemal
pre ilustráciu ak máte okrúhly konektor pre anténu na rádiu, je nutná takáto redukcia
pre ilustráciu originál Kia rádio s GT5 konektorom pre anténu
pre ilustráciu ešte anténny originál kábel v Kii
7. Krok: "odchod" a teda ak už máme všetko zapojené stačí zasunúť 1 DIN rámik a je hotové!
- v mojom prípade ešte nie, keďže potrebujem redukciu na anténu, preto rámik pekne nelýcuje, nezacvakával som ho na fest aby som to nemusel zase vyberať von.
Rada na záver: pokiaľ si potrebujete "primerať či porovnať a pod. rámik s rádiom, odporúčam tie kovové cvočky čo zaisťujú rámik vybrať z rámika a tak stým pracovať.
a teraz mi tam hrá Pioneer DEH-P7000UB:
+ predné repro (zatiaľ originál od Kie - s týmto rádiom tie repro ožili ani pri Volume 40 "nechrapštia"!!! + zadné 6x9" Trixiálne reproduktory Clifford Design FS69.3 na drevenom pláte), keď zapojím redukciu na anténu dám do predných dverí Magnat Classic 216 - komponentné reproduktory s výškovými a výhybkami. O tom už ale neskôr.