Takze chlapci a devcata. Dneska jsem byl se svim milackem v servisu a uz tam meli vystaveny nove Sorento. Takze po prohlidce jsem si "vyskemral"
zkusebni jizdu. Musim rict, ze se s tim autem jede velice pekne a diky velke a na krajich trochu zvednute haubne se auto z pohledu ridice jevi mohutne. Co se tyce jizdnich vlastnosti, tak se zde nebudu nijak rozepisovat, protoze jsem se projel jen par kilaku po meste, ale jelikoz je podvozek naladen trochu tvrdeji, tak uz mi tam trochu chybelo takove to klasicke houpani pri zastaveni na krizovatce. Nicmene pri prujezdech zatackou se chova trochu jisteji a nema uz sklony k takovemu bocnimu naklonu jako starsi braska. Mile jsem byl prekvapen z brzd, protoze ty jsou docela ostre. Aspon tedy oproti memu Sorentiku. Takze staci trochu slapnout na pedal a uz se cicmate s celnim sklem.
Co se interieru tyce tak na prednich sedackach, ktera jsou rekl bych stejne pohodlna jako ve starsich modelech mi prislo, ze je vice mista smerem ke dverim a stredovemu panelu. Na zadnich sedackach je stejne mista jako u tech nasich. Docela jsem se tesim na velikost kufru, ale ta mne trochu sklamala. V teto verzi byla jeste v kufru treti rada sedadel, takze tim se jeho velikost docela zmensi a nepripadal mi o moc vetsi nez u stareho Sorenta. Pokud ale neni v aute treti rada sedacek, tak prej je tam plato, jako mame my, pod ktery se daj odkladat dalsi veci. Tim si myslim, ze se velikost kufru relativne zvysi.
Z pohledu ridice mne velice nadchly budiky, jejihz zpracovani se mi moc libi. Docela prijemna vychytavka je taky umisteni displeje zadni kamery, ktery je v casti vnitrniho zpetneho zrcatka. Tato alternativa mi pripada lepsi, nez umisteni treba na displeji radia na stredovem panelu. Samozrejme na obraz ze zadni kamery je treba si asi zvyknout, protoze tzv. rybi oko udela sve s proporcemi veci za vama stojicima
, ale kazdopadne za auto je pekne videt a to je dulezite. Malinko sklamanim pro mne byl material palubky, ktera je z tvrdeho plastu a bohuzel je to trochu znat. Jelikoz na nasich starych verzich byla palubka z lepsich materialu, tak mne to trochu prekvapilo. Ale zase jak rikam, palubka nejezdi a je treba nekde tu cenu srazit. Multifunkcni volant je ale zase prijemnej a padne pekne do ruky. Ovladacich prvku je na nem dosti a tak pri ovladani audiosoustavy a tempomatu z nej nemusite sundat ruce. Velice zajimava je prosklena strecha s prednim sibrem, ktera je zespodu zastinena neprusvitnyma roletkama. Jelikoz snezilo, tak sibr jsem nezkousel
. Celkove na me ale interier pusobil prijemnym dojmem a myslim si, ze se nove Sorento nema za co stydet.
Chod motoru 2.2 CRDI - 145 kW ulozeneho napric je prijemnej a interier je velice dobre odhlucnen. Motor ma velice peknej zatah uz od nejakejch 1500 otacek a po seslapnuti pedalu plynu Vas docela pekne pritlaci na sedacky. Diky nafouknutemu predku je hodne mista v motorovem prostoru a diky tomu lepsi pristup ke vsemu pri pripadne oprave, nebo vymene.
Co se tyce prevodovky tak uz se zde nesetkate s vibracema radici paky, ktera ma jiz presnejsi a kratsi drahy razeni a spatecku dopredu s povytazenim prstence. Diky ulozeni motoru napric se uz auto pri chipani motoru "neoklepe", coz mne teda docela chybelo
. Co se tyce prenosu sily na napravy, tak zde uz nastala zmena oproti starsimu braskovi. Je totiz naplno pohanena predni naprava s tim, ze zadni se pripne v pripade potreby. Rekl bych, ze to bude neco na zpusob spojky Haldex u konkurence. Taktez uz zde nenajdeme redukci prevodovky a jedine co zustalo je uzaverka diferencialu. Jelikoz u starsiho Sorenta tato stejne neuzavre diferaky naplno, tak si myslim, ze obdobne to bude fungovat i u tohoto noveho.
Skoda, ze je auto bezramove. Protoze jinak bych si na nej uz brousil zuby jakozto dalsiho nastupce. Jak se mi design z pocatku nelibil, tak se mi tedko zacina libit cim dal vic a v realu je to proste super.
Jak jsem psal v uvodu, moc jsem toho s nim nenajezdil a tak zde spise popisuju moje subjektivni pocity aspon z te trosky casu stravenym v novem Sorentu.