Zdravím Vás ... mám taky Carense 2,0 CRDi 85KW rv.2003
Koupeno v bazaru před dvěma lety .
po zakoupení s najetými 136000 km - provedena klasicky výměna ložisek v kolech , výměna brzdových kotoučů a desek , rozvodový řemen , kladka , vodní čerpadlo včetně filtrů a oleje.
Hlučná spojka ... teda rezonance pružin v ní okolo 1500 otáček , takže po městě jezdím na 3. rychlostní stupeň okolo 2000 otáček to vychází přesně 50 km/hod
jinak ještě při těch otáčkách rezonuje také spodní nosník pod motorem zepředu do zadu ... je měkký a hodně se rozechvívá ... stačí do něho trochu bouchnout rukou a hned se rozezní .. jak to vyřešit nevím .. něčím vyztužit nebo dát lyžinu jak na rallynu ...
cca při 140000 km prasklo těsnění pod hlavou na rotačním palivovém čerpadle ..... oprava přetěsnění cca 4000,- oproti kopě nového ...čerpadla
důvod .. opět nekvalitní nafta , jak jsem byl v servisu ujištěn ...co do mechanických nečistot v naftě...
Jinak hlučné ložisko na předloze převodovky , takže na volnoběh bez zátěže a kvaltu to hodně hlučně cvaká , ale výměna by přišla cca na 12000 takže čekám až se úplně rozpadne
Včera najeto 145800 a konec ... dnes servis vytkl ortel , že odešel první vstřik ... výměna , protože to v servisu neservisují , ale jen mění 17000 ...
Nakonec domluvena repase v Diesel servisu v Kroměříži na repasi cca 4500 plus kontrola raději všech čtyř ... protože životnost u commonrailu se počítá kolem 150000 max 200000 u všech značek ....
prý u nových passátů odchází už po 100000 ... tak nevím ....
Nicméně auto je co do jízdích vlastností celkem dobré v rychlých zatáčkách se trošku vozí prdel auta ... jinak až na ty drobnosti s opotřebením vše naprosto v pořádku ...
26.7.2012 .... test vstřiků na diagnostice 1. KO / 2. 50% / 3. 20% / 4. 30% ---- doporučena kompletní repase 18.000,- bez DPH .... životnost při normální , ne traktoristické naftě minimálně dalších 100.000 km což pak prý skončí i čerpadlo které vydrží cca dvoje vstřiky ..... jinak prý používat obyč. naftu ... žádnou Vervu a dávat zimní aditiva a bude to v pohodě ...
Rok 2015 - léto ...
Od repase vstřiků najeto jen 16500 km , protože jezdím jen po okrese atd. ... a opět přidřené vstřiky
Odvezeno opět do servisu na kontrolu , případné pročištění v ultrazvukové lázni ....
Verdikt : Rotační čerpadlo z důvodu špatné nafty přidřené , šponky v liště a přidřené vstřiky , po pročištění to jelo na 4 válce opět cca týden .
Další problém který byl nalezen v servise je netěsnost turba , klepání v setrváku a spojka začíná odcházet .
Takže další oprava by vyšla cca na 100 tis.
Bohužel tankuji jen u Benziny , ale ani ti nemají kvalitní čistou naftu bez mechanických nečistot tak jako v celém Zlínském kraji.
Pro zpestření ... v Dieselservisu v KM byly i nové modely s tímto problémem , že se zadřely vstřiky a podobně ....
Konkrétně Škoda Jety 28.000 km , Superb 48.000 km, Pasat 36.000km, ... vše nové vozy po natankování nekvalitní nafty.
U Jetyny si majitelka musela dokonce počkat prý 4 měsíce , než jí na zakázku vyrobí nové díly do auta , protože na servis ještě ty díly nejsou a jsou jen pro montáž ....
Konečné rozhodnutí : Bohužel - Dokud budu jezdit na 2,5 - 3,5 válce dle otáček ... dojezdím CRDi do mrtvoly a končím.
Jak říkal kolega a kamarád ... Nafta je do traktoru , nebo do kamen .
Auto co do jízdních vlastností bylo naprosto skvělé ale palivový systém je prostě katastrofa .
Takže raději nový vůz a benzín .... ať to klidně žere i o 3 litry víc něž 8,5 jako Carens , ale nové, větší, za trojnásobnou cenu opravy tohoto staříka a klidně i Dacia Docker ... protože potřebuju velký kufr , který mi zakulacením nákladového prostoru nová Carens nenabídne oproti r.v. 2003.
Nashledanou ....