Někdo se mě zde ptal, kolik stála výměna rozvodového řemenu. Takže suma sumárum mě výměna přišla na cca 9000,- Kč. Jestli to někoho zajímá, tak to rozepíšu. Je pravda, že je již auto po záruce, takže sem už prvně nedával garančku a jezdím tedy bez razítka u 6gar. prohlídce v servisní knížce. Ale takové zásadní opravy svěřuji autorizovanému servisu. Oleje, filtry atd.. si zvládnu vyměnit sám. Takže hezky popořadě:
Nejdříve cena dílů:
1) Rozvodový řemen - 1559,-
2) Napínací kladka - 1015,-
3) Držák napínací kladky - 96,-
4) Pružina napínací kladky - 94,-
5) Vodicí kladka - 991,-
Dále jsem si dal vyměnit i klínové řemeny (třetí na klimu zatím nemají, takže to až déle).
1) Řemen - 327,-
2) Řemen - 193,-
3) Řemen na klimu teprve dorazí
Práce na výměně:
1) Rozvodový řemen práce - 1150,-
2) Kladky práce - 1600
Uvedené ceny jsou bez DPH 20%!!
Psal jsem i o klepání nápravy, že si nechám vyměnit tyčky stabilizátoru. Jaké bylo překvapení, když volali, že náprava je ve 100.000km v naprostém pořádku bez jakékoli vůle. Nechtělo se mi tomu věřit. Nicméně příčina klepání vyplula na povrch při důkladné kontrole právě podvozku. Povolené brzdové třmeny
Takže při přejezdu nerovností, kostek atd. se to chovalo přesně jak vytlučené stabilizační tyčky. Bratru jeden třmen za Kč 7200,-
Takže výměna nepřipadala v úvahu. Ale chlapci vše dotáhli, promazali, vyčistili a je klid - práce za Kč 450,-. Nevěřil jsem jim, ale je pravda, že při převzetí a první jízdě jsem znovu zažil pocit jak u nového auta. Klid, ticho, žádné klepání. Takže chlapci, pozor na tento problém.... Jinak destičky mám ještě originální i při najetí těchto km. A že brzdím stále (jízda v Praze).
Takže ještě jednou, po výměně klínových řemenů auto ztichlo, to samé platí i o dotažení třmenů. Klídeček...S prací servisu jsem byl spokojen, čekal jsem větší palbu za rozvody...
Jinak servis jak jinak než DOLNIS.. Chlapci díky