Stránka 1 z 1

Kia Sportage 98, 2.0 diesel kolísanie voľnobehu.

Napsal: pát úno 26, 2010 9:17 pm
od Astra G
Vedel by niekto poradiť čo by mohlo spôsobovať kolísanie voľnobehu na Kia Sportage 98, 2.0 diesel, motor RF TCI? Problém sa začal prejavovať až po výmene žhaviča na jednom valci po dovezení zo servisu. Auto je švagrove a už sme obehali všetkých miestnych odborníkov a aj značkový servis ale bez úspechu. Otáčky kolíšu pozvoľne cca 100 hore dolu okolo 900 ot/min. Pri spodnej hranici už dochádza k značným vibráciám motora.

Ďalej by som sa chcel spýtať, či nemáte niekto typ na to, čo by mohlo spôsobovať klepnutie od zadnej nápravy ktoré sa prejaví najčastejšie pri zmene smeru jazdy (z cúvania na pohyb v pred). Kardany boli prehliadnuté a v nich vôľa nie je.

Re: Kia Sportage 98, 2.0 diesel kolísanie voľnobehu.

Napsal: sob úno 27, 2010 9:44 pm
od Peters
Co tam mas za motor? 2,0 TCI ? Z tej skratky by som usudzoval ze je to "benzin" ale spominas zhavice...
Buchanie od zadnej napravy pri zmene smeru jazdy? Je to slabsie tuknutie, ci nejake mohutne tresnutie? Skus pozriet uchyti zadnej napravy,silentbloky a sperne tyce... Pripadne moze byt nieco z diferakom...

Re: Kia Sportage 98, 2.0 diesel kolísanie voľnobehu.

Napsal: ned úno 28, 2010 10:32 am
od Astra G
Motor je diesel. Vstrekovacie čerpadlo typu VE od Zexel. Ako som písal, auto je švagrove. Keď ho kupoval, tak voľnobeh bol OK, akurát pri štarte dlhšie točilo motorom. Postupne sa na ňom robili servisné úkony ako po kúpe auta (rozvody, olej, filtre, chladiaca zmes, výmena ložísk predných kolies), až prišlo na radu dlhé točenie pri štarte. Namontoval sa spätný ventil na palivové potrubie, dali sme aj na skúšku priesvitnú hadičku (nafta nespadá). Meraním som mu zistil, že jeden žhavič nežhaví (myslím že to bol na 2 valci). Vymeniť sme to dali do servisu, kde sa im ho podarilo zalomiť, ale dokázali ho vybrať bez zhodenia hlavy. Po dovezení auta začal kolísať voľnobeh ako je to popísané v prvom príspevku.
Chceli sme si dať urobiť aj diagnostiku v Kii, ale tam nám povedali že ne toto auto nemajú diagnostický prístroj (je len jeden na Slovensku a servisy si ho vzájomné požičiavajú a museli by sme čakať asi jeden mesiac kým ho dostanú). Tak som mu chyby vyblikal cez kontrolku motora, mal tam toto:

12 - Snímač zrýchlenia (ACCEL)
Výstup snímača spadá mimo rozsah 0,3 ÷ 4,5 V po dobu 1 sekundy

86 - Palivo Sensor
Výstup snímača TF mimo rozmedzí 0,1 ÷ 4,6 V po dobu 5 sekúnd
TF = 50 ° C

25 - Odpor nastavenia Q
Výstup VRQ mimo rozmedzí 0,1 ÷ 4,6 V po dobu 5 sekúnd

34 - IAT Sensor
TA čidlo výstupného signálu spadá mimo rozsah 0,1 ÷ 4,6 V po dobu 5 sekúnd

98 - RECOVER

31 - Servo elektronický regulátor (GE)
Absolútna hodnota rozdielu medzi požadovanou a skutočnou hodnotou viac než 1,0 V na 0,5 sekundy

49 - EGR Sensor
Výstup snímača spadá mimo rozsah 0,3 ÷ 4,5 V po dobu 1 sekundy

99 - Komunikácia s imobilizérom (ale imobilizér v aute nemá)

Význam chýb je preložený z ruštiny, lebo nikde inde som zoznam chýb pre tento typ motora nenašiel a aj miestny profi diagnostici len bezradne krútili hlavami (nedokázali diagnostiku urobiť vôbec).
Nie je však isté ako dlho sú chyby uložené v pamäti RJ, lebo sa nedajú zmazať - podľa návodu má stačiť odpojiť batériu, ale to nepomáha.

To klepnutie nie je silné, ale je ho počuť ako v aute tak aj vonku. Najskôr sme predpokladali, že to bude nejaká vôľa v kardanoch, ale pri výmene ložísk predných kolies pozerali aj toto a nič podozrivé nenašli. Je to cítiť aj počas jazdy keď sa mení smer pôsobenia sily (prechod z plynu do jazdy zotrvačnosťou a opačne pri zaradenej rýchlosti). Ale najlepšie je to počuť pri zmene smeru jazdy - zaradíš spiatočku vycúvaš, dáš jednotku, a pred tým ako sa pohneš to ťukne. Dokonca v jednom servise nám tvrdil, že to je OK, lebo je to 4 kolka a že tam musí byť určitá vôľa. Nakoľko sme nikdy štvorkolku nemali, tak hľadáme pomoc, názory alebo skúsenosti tu na fóre.

Re: Kia Sportage 98, 2.0 diesel kolísanie voľnobehu.

Napsal: ned úno 28, 2010 11:40 am
od Peters
Ale to auto nema oznacenie 2,0 TCI ci hej? Neni to len Sportage 2,0TD? Skus popozerat vsetky tie tenke hadicky, co su tam, mne to isteho casu robilo chybu prave to, ked som presiel cez vacsiu jamu alebo hrbol tak auto zacalo "saliet" a otacky boli kolisave od 1500rpm a vyssie... Jedna ta hadicka bola prasknuta, od vtedy som problem nemal... Pripadne snimac poctu otacok... A k tomu buchnutiu, hmm nie je velke? Mne nebuchne nikde nic, to ze v servise tvrdia ze to ma mat volu lebo je to stvorkolka je poriadna debilina, v poslednom case zacinam moc pochybovat o tych servisoch, ved tam uz mozu robit zachvilku aj cvicene opice ... take debilne tvrdenia,lebo bud sa im nechce robit, alebo prisli na chybu a nevedia ju odstranit. :?

Re: Kia Sportage 98, 2.0 diesel kolísanie voľnobehu.

Napsal: ned úno 28, 2010 2:41 pm
od markuso
Astra G čo ťa vyšlo ta výmena ložísk v predných nábojoch?

Re: Kia Sportage 98, 2.0 diesel kolísanie voľnobehu.

Napsal: ned úno 28, 2010 6:44 pm
od ohrt
Skus vycistit zasuvky okolo motora, najlepsiie nejakym wd alebo kontox.

ohladom startu- ma to dobry vykon? ak to ide na silu skusil by som prekontrolovat predvstrik. Ja som to skusal min tyzden a znamemu ide kia ako vymenena, o starte ani nehovorim.

Re: Kia Sportage 98, 2.0 diesel kolísanie voľnobehu.

Napsal: ned úno 28, 2010 7:08 pm
od Astra G
Konektory pri čerpadle boli čistené servisom. Ten predvstrik sa dá ako vyskúšať? Môžeš to nejak podrobnejšie rozpísať?

Peters píše:Ale to auto nema oznacenie 2,0 TCI ci hej? Neni to len Sportage 2,0TD? Skus popozerat vsetky tie tenke hadicky, co su tam, mne to isteho casu robilo chybu prave to, ked som presiel cez vacsiu jamu alebo hrbol tak auto zacalo "saliet" a otacky boli kolisave od 1500rpm a vyssie... Jedna ta hadicka bola prasknuta, od vtedy som problem nemal... Pripadne snimac poctu otacok... A k tomu buchnutiu, hmm nie je velke? Mne nebuchne nikde nic, to ze v servise tvrdia ze to ma mat volu lebo je to stvorkolka je poriadna debilina, v poslednom case zacinam moc pochybovat o tych servisoch, ved tam uz mozu robit zachvilku aj cvicene opice ... take debilne tvrdenia,lebo bud sa im nechce robit, alebo prisli na chybu a nevedia ju odstranit. :?
RF TCI je typ motora ktorý ukázal Kia EPC/Microkat po zadaní VIN čísla. Nie je to nápis na aute, alebo predajné označenie. Hadičky, palivové trubky, sacie potrubie všetko sme pozerali a nikde nie je žiadna netesnosť. Čo sa týka toho klepnutia pri pohybe, práve kvôli tým rozdielným tvrdeniam servisov som sa obrátil na fórum - nepoznáme nikoho kto má Sportage.
markuso píše:Astra G čo ťa vyšlo ta výmena ložísk v predných nábojoch?
:?
Neviem to presne lebo sa to kupovalo spolu s rozvodmi, olejom, filtrami a platil 250 EUR, ale to mal aj zľavu. Ložiská kupoval na predok na každú stranu dve.

Re: Kia Sportage 98, 2.0 diesel kolísanie voľnobehu.

Napsal: sob bře 06, 2010 9:39 pm
od kia234
Zdravim to tuknutie pri pohybe vpred je kardan,ale nie je vola v lozisku kriza ,ale v osadeni loziska v oku kardanu,to zistite len pohmatom na okach,ked budete otacat kardanom.Bude to zadny kriz pri prevodovke.

Re: Kia Sportage 98, 2.0 diesel kolísanie voľnobehu.

Napsal: ned bře 07, 2010 10:50 am
od Peters
kia234 píše:Zdravim to tuknutie pri pohybe vpred je kardan,ale nie je vola v lozisku kriza ,ale v osadeni loziska v oku kardanu,to zistite len pohmatom na okach,ked budete otacat kardanom.Bude to zadny kriz pri prevodovke.
:? videl si kardan na tej sportage??? :?

Re: Kia Sportage 98, 2.0 diesel kolísanie voľnobehu.

Napsal: pon bře 08, 2010 3:51 pm
od kia234
VY ste ho nevidel? Su dva.

Re: Kia Sportage 98, 2.0 diesel kolísanie voľnobehu.

Napsal: stř kvě 12, 2010 8:49 pm
od Astra G
Tak že Sportage je po diagnostike v autorizovanom servise, jediná uložená chyba bola ohľadom predvstreku, čo by mohlo podľa servisu spôsobovať to kolísanie voľnobehu. Na ich odporúčanie sa má pri kolísaní motor vytočiť do otáčok - pomáha to.
Prišlo sa aj na to klepnutie od zadnej nápravy, problém je vo vybitých uloženiach "torzných vzpier" (hádam je to správne pomenovanie) zadnej nápravy. Zadná os má vlastne pozdĺžnu vôľu voči karosérii.