horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW
Napsal: pon bře 01, 2010 1:45 pm
Zdravím všechny na fóru, mám jeden dotaz.
Vlastním Kia Cee'd SW, motor 1.4 benzín, 80 kW. Po již cca 5-10km jízdě, kdy vytočím otáčky párkrát kolem 4000 za min., tak po dojezdu a vypnutí motoru mám celkem horkou kapotu. Je to přesně nad místem, kde je za motorem to stríbrné "koleno" se znakem ruky (jako nešahat, horké). Všiml jsem si toho nedávno, když se po dojezdu z kapoty odpařovala ranní námraza až tak, že se z ní kouřilo . Venku bylo kolem 0°C.
Rozumím, že to "koleno" je rozpálené, ale aby to takto rozpálilo i kapotu, je mi divné. Když ji otevřu, tak zespod se na kapotě nedá udržet ani ruka, jak to pálí. Teď jsem byl v servisu a tam mi řekli, že je to normální a dělají to všechny ceedy s tímto motorem, ale nechce se mi tomu nějak věřit.
Proto se chci zeptat, jestli máte někdo z vás uživatelů tohoto vozu s tímto motorem stejnou zkušenost? Je to normální, že kapota po jízdě tak topí, jak tvrdí servis?
Vlastním Kia Cee'd SW, motor 1.4 benzín, 80 kW. Po již cca 5-10km jízdě, kdy vytočím otáčky párkrát kolem 4000 za min., tak po dojezdu a vypnutí motoru mám celkem horkou kapotu. Je to přesně nad místem, kde je za motorem to stríbrné "koleno" se znakem ruky (jako nešahat, horké). Všiml jsem si toho nedávno, když se po dojezdu z kapoty odpařovala ranní námraza až tak, že se z ní kouřilo . Venku bylo kolem 0°C.
Rozumím, že to "koleno" je rozpálené, ale aby to takto rozpálilo i kapotu, je mi divné. Když ji otevřu, tak zespod se na kapotě nedá udržet ani ruka, jak to pálí. Teď jsem byl v servisu a tam mi řekli, že je to normální a dělají to všechny ceedy s tímto motorem, ale nechce se mi tomu nějak věřit.
Proto se chci zeptat, jestli máte někdo z vás uživatelů tohoto vozu s tímto motorem stejnou zkušenost? Je to normální, že kapota po jízdě tak topí, jak tvrdí servis?