Stránka 1 z 1

Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Napsal: úte srp 03, 2010 2:48 pm
od petan
Zdravím všechny na tomto fóru. Koupil jsem Sorento 2004 před několika měsíci a jsem spokojen. Je zajímavé tady číst ty příspěvky, člověk se dozví plno věcí. Někde tady byla i malá zmíňka o přečipování motoru 2,5 CDRi ze zhruba 140 na 170 HP. Zmíňka v tom smyslu, že to někdo má, ale dále diskuse nepokračovala.
Chci se zeptat toho, kdo to má, jestli to jde a jestli to stojí za to. Podle mého by 30 kobylek mohlo být znát. V novějších modelech už je výkon 125 kW. Nese to s sebou nějaká rizika, co se týká např. životnosti nějakých dílů motoru? Dá se provést taková úprava v každém značkovém servisu? Kolik to asi obnáší?

Díky za odpověď

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Napsal: úte srp 03, 2010 9:18 pm
od Tomas80
Ahoj
Zalezi na tom, jak to nechas cipnout. Pokud to bude v nejakych rozumnych mezich a budes s tim jezdit normalne, tak si myslim, ze se nemas ceho bat. Pokud to ale nechas cipnout co to pujde a budes jezdit jak dobytek :-), tak pocitej s tim, ze treba spojku budes menit jak olej v motoru. Kazdopadne to navyseni vykonu urcite bude znat, protoze vetsinou to cipnou na nejakych tech 125 kW coz ma vlastne nove Sorento.
Ja jsem to sondoval a nejlevnejsi jsem sehnal cca za 8-9 litru. Pak mi cip motoru nabizeli primo v Kie a nabizeli mi to za cenu kolem 5 tisic. Coz me docela prekvapilo ze ta cena byla docela rozumna. Nakonec jsem do toho nesel a poridil tam ten Box a zatim to staci, ale verim tomu, ze klasickej cip je lepsi.

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Napsal: stř srp 04, 2010 10:40 pm
od Jirka N.
Já bych to nechal tak jak je to od výrobce. Zajímavé je že v Německu nyní přehrávají soft. to řídící jednotky Fl verzí a mírně snižují tím výkon motoru, aby zajistili delší životnost. Upraví se tím průběh kroutícího momentu a omezí se max. otáčky turba. Mají tam hodně reklamací na turba a pár jedinců už má pětkrát vyměněný celý motor během záruky. Kia D. došla k závěru že na vině je neomezená rychlost na dálnicích a ve spojitosti s nedodržením potřebné doby pro schlazení motoru po rychlé jízdě. Tím odchází turba a další díly.

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Napsal: čtv srp 05, 2010 10:21 pm
od Tomas80
Ahoj.
No zrovna jsem se nedavno bavil s clovekem, kterej todle testuje u skodovky a ten mi rikal, ze ta "potrebna doba" schlazeni turba je trochu zavadejici. Samozrejme se rika, ze kdyz to zenes po dalnici a pak nekde zastavis tak by jsi to mel nechat jeste chvili bezet nez se schladi. Co ale delali mereni, tak prej kdyz to zenes po dalnici a normalne spomalis a zajedes treba k benzince, tak uz je turbo schlazene, protoze to chlazeni jde velmi rychle. Takze to delsi stani kvuli chlazeni je spis takova vata od vyrobce :-).
Spis si myslim, ze je to opravdu dano tou neomezenou rychlosti po dalnici. Protoze tydle motory nejsou staveny na vysoke otacky a pokud to budes valit v lete, kdy je pres 30 stupnu po dalnici 200, tak bude motor na pokraji maximalnich otacek a pak to turbo dostava pekne na prdel.

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Napsal: pát srp 06, 2010 9:51 am
od Jirka N.
Ano je to motor spíš z náklaďáku a tak je potřeba se k němu chovat. Hodně problémů mají ti co jezdili předchozím autem jiné kategotie a nepřizpůsobí tomu zacházení s motorem. Ta jeko velká hmotnost dělá hodně, chladne déle.

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Napsal: pát srp 06, 2010 2:56 pm
od petan
Díky za odpovědi. Samozřejmě to nechci na to, abych valil po dálnici 200, ale na to, abych rychleji někoho předjel, když je to potřeba. To je pro mě to hlavní, maximálka mě nezajímá. Na jedněch stránkách, kde to nabízejí, dokonce píšou, že se o něco málo sníží i spotřeba jak ve městě, tak i mimo město. To také nezní špatně. Škoda, že se nevyjádří někdo, kdo to má. Vlastní zkušenosti jsou k nezaplacení.

Díky všem.

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Napsal: pát srp 06, 2010 7:15 pm
od Tomas80
Ahoj. Jak jsem uz nekde psal. Nemam klasickej cip, ale jenom ten jak rikam oblbovak vstriku a co se spotreby tyce, tak pravdou je, ze sla opravdu dolu. Respektive jsem treba zkousel na dalnici jet porad tech 150, v lete, tri lidi v aute, no se mnou skoro 4 normalni :-), bezela klima, protoze to byly ty tricitky. Za 500 kilaku byla spotreba 9,7 litru. Coz si myslim je uplne suprove. Nez jsem tam mel ten box, tak jsem se pod 10 litru na dalnici ani za boha nedostal.
Takze asi pravdepodobne sla spotreba dost dolu, rekl bych ze tak do litru urcite :-).

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Napsal: sob srp 21, 2010 9:31 am
od petanm
Ahoj,
já jsem si nechával Sorentíka načipovat někdy v březnu a můžu říct, že po něm je to úplně jiné auto. Odspodu jde mnohem líp a předjíždění je fakt super. Co se týče spotřeby, tak si myslím, že to trochu šlo dolů, tak do půl litru na 100km. Od té doby jsem už najel asi 15.000 km a žádné problémy jsem zatím nezaznamenal. Motor ale nijak moc nehoním, sílu využívám pouze na rychlé rozjezdy a předjíždění. Chip jsem si nechal udělat u jedné firmy v Kladně, která se zabývá jenom tímto již řadu let a stálo mě to 5.900,-Kč.

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Napsal: čtv zář 30, 2010 8:04 pm
od Adam
Ahoj taky uvažuji o přeprogramování jednotky a Kladno mám celkem blízko.Můžeš mi dát nějaký kontakt .Dík

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Napsal: úte úno 15, 2011 11:05 am
od Bostra
Zdarec pánové.
Máte někdo zkušenosti s touhle firmou? : http://www.chiptuning.cz/katalog-chiptu ... p?type=kia
Ta cena za přečipování motoru se mi zdá velice přijatelná.
Bostra :wink:

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Napsal: sob úno 19, 2011 6:50 am
od viktor
Zdravím všechny na foru.Chtěl bych se informovat,jestli je vhodné chipovat i auto s automat.převodovkou.Díky za vaše zkušenosti,né názory a teorie

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Napsal: sob úno 19, 2011 11:01 pm
od Sorry
Já jsem čipoval automat. Myslím, že otázka čipu není závislá na převodovce, spíš na ochotě buďto věřit názorům, že je to bezpečné, a nebo riskovat podle těch, kdo říkají, že je to nebezpečné. Já odpověď na bezpečnost čipu neznám, ale šel jsem do toho.
Zkušenosti:
Na svým fordu mám po čipu najeto 60tis.km a jsem maximálně spokojen.
Na Sorentu mám najeto podstatně méně kilometrů, ale jízdní vlastnosti jsou neskutečně lepší. A s automatem si jízdu užívám. Nezaznamenal jsem žádný problém s řazením automatu. Jen častěji než dřív přidávám plyn zlehka a automat nemusí podřadit, aby se auto rozjelo.
Já čipoval v Kladně u Bulise - důvěryhodný člověk, spousta pozitivních referencí (negativní jsem nezaznamenal). A takových čipařů už je dneska určitě víc.

Re: Chip motoru 2,5 CRDi 103kW

Napsal: ned úno 20, 2011 11:32 pm
od viktor
Zdravím všechny na foru.Nevíte někdo,jestli existuje taková supr firma ohledně chipingu jaká je v Kladně v okolí Ostravy,zkrátka né tak daleko.Díky