Stránka 1 z 1

H4

Napsal: pon srp 30, 2010 6:39 am
od cmelo
Zdravím, meníte si H4 doma? Lebo mne sa vypálila na vodičovej strane a keď som to zbežne pozeral tak sa mi tam zdá strašne málo miesta...

Re: H4

Napsal: pon srp 30, 2010 9:11 am
od NYKY0801
Jasně, že doma. Nejdříve musíš odšroubovat celé světlo. To drží na třech šroubech. Dva na levé a jeden ze shora. Pak světlo vycvakneš a máš k němu krásný přístup.

Re: H4

Napsal: pon srp 30, 2010 9:37 am
od cmelo
NYKY0801 píše:Jasně, že doma. Nejdříve musíš odšroubovat celé světlo. To drží na třech šroubech. Dva na levé a jeden ze shora. Pak světlo vycvakneš a máš k němu krásný přístup.

aha a ja by som tam pchal ruku od zadu, dík...., resp. už som chcel volať do servisu ....

Re: H4

Napsal: pon srp 30, 2010 1:10 pm
od Jirka N.
Zrovna jsem takhle měnil H7 u Sorenta při 29 Tkm. Jde to při demontáži světla perfektně. Jen mě překvapila ta výměna po větším roce používání. V Octávce 1,8 t mám stále původní H4 už 11 let :shock: .

Re: H4

Napsal: pon srp 30, 2010 8:09 pm
od cmelo
Jirka N. píše:Zrovna jsem takhle měnil H7 u Sorenta při 29 Tkm. Jde to při demontáži světla perfektně. Jen mě překvapila ta výměna po větším roce používání. V Octávce 1,8 t mám stále původní H4 už 11 let :shock: .
ja mám na sorentu cca 11500 km a dívím sa tomu tiež .... a mám auto od januára

Re: H4

Napsal: úte srp 31, 2010 2:41 pm
od Bostra
U mne před 14 dny taky odešla H7 a tak jsem to rovnou řešil namontováním XENON sadou. Svítivost o 100% lepší a snad i životnost (čas ukáže).
Bostra :wink:

Re: H4

Napsal: úte srp 31, 2010 10:46 pm
od Jirka N.
Ahoj a na kolik vyšla ta sada na přestavbu na Xenony? Dneska jsem kupoval náhradní H7 a dal jsem za ně 240 Kč a tak při častější výměně se to bude prodažovat. Ach jo, zlatá O1 s 11 let strýma H4 :D . To byla ale kvalita 150 Tkm na jedny žárovky a to od začátku s celodenním svícením :shock:

Re: H4

Napsal: stř zář 01, 2010 10:10 am
od Bostra
Sada mne vyšla na 1850 Kč. Ano, je to samozřejmě drahší než obyč H7, ale když jsem se díval kolik stojí taková lepší H7 (třeba PHILIPS BLUE VISION 2ks/800-900Kč), tak jsem se rozhodl pro ty XENONY. Svit XENONU je opravdu neskutečne lepší a výdrž by "měla" být o hodně delší. Sada XENONU se dá samozřejmě na internetu koupit i levněji, ale ja jsem ji koupil v kamenném obchodě blízko mého bydliště, kde vím, že pokud by s tou sadou byl nějaký problém během záruky, tak ihned to řeší výměnou za nový kus. Přes internet by ta reklamace trvala daleko déle a jezdit delší dobu z jedním světlem je nesmysl.
Montáž je velice jednoduchá, acc:2hod.. Nejvíce času při montáži mi jenom zabralo, kam umístit ty startovací balasty.
Jak už jsem ale psal, pokud ty XENONY vydrží co uvádí výrobce, tak nelituji téhle investice a mohu toto jenom doporučit.
Bostra :wink:

Re: H4

Napsal: stř zář 01, 2010 1:41 pm
od Jirka N.
Diky za info, v mezičase jsem našel na netu spoustu nabídek. Asi 90% je z číny, ale všechny jsou bez homologace a tak zatím počkám a budu jezdit s H7. Při obhlídce pojišťovákem po tom jak mě naboural ten blbec s Peugetem se mě ptal jestli mám Xenony. Nevím jestli kvůli ceně světla, nebo zamírnutí plnění z důvodu nehomologace. Ale v každém případě Sorento nebylo nikdy z výroby s Xenonama. Ono to je s pojišťovnama v poslední době děsné, v lednu spadla z naší střechy lavina sněhu na cizí auto a měl jsem štěstí že před tím jsem volal hasiče na odstranění převisu. Tímto to pojišťovna uhradila z pojistky odopvědnosti, ale na sousedním domě to odmítla, prorože nevolali hasiče :shock: . Jenže ve smouvě nic takového nemají a dělají si pravidla podle potřeby a koukají se vyvlíknout ze všeho.

Re: H4

Napsal: čtv zář 02, 2010 6:47 am
od cmelo
H7 vymenená ale po tme a niekde na ceste by som to nechcel meniť, dík

Re: H4

Napsal: čtv zář 02, 2010 12:30 pm
od Jirka N.
Podle zkušeností z okolí je to u Sorenta stále velice jednoduché vyměnit H7. Jsou auta u kterých se musí sundat i přední nárazník, nebo přední kolo a vložku podběhu :shock: . V D. televizi byla reportáž jak u VW Brouk to trvalo vyměnit dvě minuty a u nového současného VW více jak jednu hodinu. Takže náklady na servis jsou astronomické oproti starým autům.

Re: H4

Napsal: čtv zář 02, 2010 10:10 pm
od Ferda z Brna
Bostra píše:Sada mne vyšla na 1850 Kč. Ano, je to samozřejmě drahší než obyč H7, ale když jsem se díval kolik stojí taková lepší H7 (třeba PHILIPS BLUE VISION 2ks/800-900Kč), tak jsem se rozhodl pro ty XENONY. Svit XENONU je opravdu neskutečne lepší a výdrž by "měla" být o hodně delší. Sada XENONU se dá samozřejmě na internetu koupit i levněji, ale ja jsem ji koupil v kamenném obchodě blízko mého bydliště, kde vím, že pokud by s tou sadou byl nějaký problém během záruky, tak ihned to řeší výměnou za nový kus. Přes internet by ta reklamace trvala daleko déle a jezdit delší dobu z jedním světlem je nesmysl.
Montáž je velice jednoduchá, acc:2hod.. Nejvíce času při montáži mi jenom zabralo, kam umístit ty startovací balasty.
Jak už jsem ale psal, pokud ty XENONY vydrží co uvádí výrobce, tak nelituji téhle investice a mohu toto jenom doporučit.
Bostra :wink:
Zdravím všechny z Brna,
zajímalo by mne kam jsi umístil zmíněné balasty ke xenonům. Nechceš nám sem šoupnout nějaké fotečky? Uvažuji také o montáži xenonů (asi jako většina z nás) pro lepší rozhled při nočních jízdách, ale chtěl bych je namontovat tak, aby vypadaly jak od výrobce:-))) (mám Sorento s čockou po FL). Už jsem si sehnal pěkný vodotěsný autokonektory z GESu, abych mohl na technickou jednoduše precvaknout zpět původní žárovky. Ale určite namontuji i ostřikovače. Někdo už ty ostřikovače na nějakým fóru řešil a dal tam na pevno ostřikovače a podložky z Escort Cosworth. Mám i fotku, ale nejde mi sem přiložit. Nechce se mi totiž zbytečne vrážet peníze do originalních drahých ostřikovačů... Na ukázku funkčnosti pro případnou hlídku VB použiji T ventil na přepínání stávajícího rozvodu kapaliny pro otřikovače - čelni okno/světla, tak by to mohlo projit....

Re: H4

Napsal: pát zář 03, 2010 9:45 am
od Bostra
Zdarec Ferda z Brna.
Jak mile budu mít trochu času, tak sem fotku dám.
Jinak ale nepočítej stím, že to namontuješ tak, aby to vypadalo jako origo.xenon světla. Po otevření motorového prostoru ti vždy půjdou vidět ty dráty které vedou od xenonové žárovky k těm balastům. Dráty od xenon žárovky k těm balastům vedou přes víčko (jinak to nejde). Jediná možnost je dát přímo ty balasty dovnitř světla (pokud tam je dostatek místa), ale to znamená komplet rozebrání celé paraboly a potom bych se obával případné netěsnosti. Já mám taky čočky a origo ostřikovače světel a tak snad nebudu mít problémy při nějaké kontrole VB. Horší to mají ti, kteří mají ještě světla staršího typu. Tam je to dost vidno, že tam xenony nemají co dělat. No a technická? Tak to uvidím až tam pojedu. Snad tam problémy nebudou a když, tak tam na tu chvilku šoupnu klasické H7 (otázka 15min). Jak už tady Jirka N. psal: "u SORENTA jdou světla poměrně rychle sundat".
Bostra :wink:

Re: H4

Napsal: sob zář 04, 2010 4:22 pm
od cmelo
Jirka N. píše:Podle zkušeností z okolí je to u Sorenta stále velice jednoduché vyměnit H7. Jsou auta u kterých se musí sundat i přední nárazník, nebo přední kolo a vložku podběhu :shock: . V D. televizi byla reportáž jak u VW Brouk to trvalo vyměnit dvě minuty a u nového současného VW více jak jednu hodinu. Takže náklady na servis jsou astronomické oproti starým autům.
mal som Fiat Stilo MW a tam to menili v servise, hrôza a strach

Re: H4

Napsal: sob pro 04, 2010 10:48 pm
od Tomas80
Ahoj. Jenom k tem xenonum. Mel jsem je na oktavce a nijak mnen nenadchli. Respektive sviti to pekne, ale za deste nebo mlhy jsem s tim videl hur nez s klasickejma zarovkama. Kdyz si jeste vemu potom cenu nove vybojky a cenu predelavky, tak tomu moc naklonenej nejsem. Takze u soriho menim zarovky tak jednou do roka, na to ze kupuju skoro ty nejobycejnejsi za cenu kolem 50 korun za jednu si myslim, ze to neni zas tak velka investice. Kupodivu za tu cenu svitej normalne jako vsecky ostatni. Tedko mi zase odesli a premejslel jsem, ze si tam koupim na zimu nejaky ty lepsi od Osramu nebo Philipse. Ty jsem si vyhlidnul kolem 600 korun a kdyz jsem se bavil s prodejcem, tak rikal ze je mel na aute a vydrzej taky kolem toho roku. Takze jsem vzal zase ty moje klasicky. Premejslel jsem i o tom dennim led sviceni, abych v lete svetlu trochu ulevil, ale pri cenach kolem litru, by se mi to vratilo zhruba za nejakych 10 let, coz je uplne bezpredmetny :-).
Jinak k tem pojistovnam. Chvilku jsem k tomu mel moznost pricuchnout a uprime, je to vsecko jedna banda. Funguje to perfektne dokud nemusej nekomu neco platit. Pak nastava problem.